Дидактична гра «Близька далека мрія» Мета



Скачати 107.86 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір107.86 Kb.

Дидактична гра

«Близька - далека мрія»

Мета:c:\windows\temp\finereader11\media\image2.jpeg

  • розвивати логічне мислення, комунікативні здібності.

Вихователь: «Візьміть кожен по одній картинці та покладіть свою картинку в один із двох обручів: у червоний, якщо вважаєте, що на вашій картинці зображена мрія, що здійсниться скоро, можливо, протягом вашого навчання в дитячому садку. У синій — якщо мрія далека й здійсниться, коли ви подорослішаєте. Яких мрій більше? Як ви думаєте, чи можна наблизити далеку мрію, наприклад, стати спортсменом? Як? Картки із такими мріями кладіть на перетині обручів». На картинках зображені професії — водій, лікар, продавець, спортсмен; ситуації — дитина їде на велосипеді, читає книгу, дивиться телевізор, їсть морозиво тощо.

Дидактична гра «Очищує - забруднює»

Мета:

  • розвивати логічне мислення;c:\windows\temp\finereader11\media\image2.jpeg

  • виховувати дбайливе ставлення до довкілля.

На столі лежать малюнки із зображенням об’єктів, які очищують повітря та тих, що його забруднюють. Діти об’єднується у дві підгрупи. Першій підгрупі вихователь дає блакитну хмаринку, що символізує чисте повітря, другій — чорну, яка асоціюється із забрудненим повітрям. Діти в першій підгрупі повинні вибрати малюнки із зображенням об’єктів, що очищують повітря, а в другій — тих, що його забруднюють. Висновок: рослини очищують повітря і збагачують його киснем. Що більше рослин на планеті, то легше дихати. Щоб бути здоровою, людина має дихати чистим повітрям.

Бесіда «Мрії»

Мета: розвивати мислення, комунікативні здібності.

c:\windows\temp\finereader11\media\image3.jpeg

Вихователь: «У вас такі різні мрії: є чарівні та казкові, наприклад, бути феєю; є життєво важливі, наприклад, стати лікарем. Назвіть слова, що «дружать» зі словом «мрія». (Хочу стати, мати, вміти.)



  • Чи всі мрії здійснюються?

  • А чи можу я мріяти замість іншої людини? (У кожного своя мрія.)

  • Чи може хтось допомогти здійснити наші мрії? (Я сам, батьки, друзі.)

  • Чи можемо ми зараз здійснити мрію, наприклад, водити машину? (Ні, потрібен час, треба трохи почекати.)




Дидактична гра

«Хто знає — швидко відповідає»

Мета: розвивати логічне мислення.c:\windows\temp\finereader11\media\image2.jpeg

Діти розв’язують завдання:


  • Назвіть птахів за звуками, які вони видають (Ку-ку — зозуля.): рюм-рюм-рюм; тінь-тінь- тюнь; ділі-ділі-ділі, дон-дон; тук-тук; чіві-чіві-в’ю; кью-кью-кью, твіст; фіу-ліу; синь-синь-синь (не синиця); цок-цок.

  • Назвіть весняні місяці. А як їх називали у давнину? (Березеньсолнечник, протальник, ветронос, капельник; квітень — березень, снегогон, водолій; травень — травник, цвітень, розоцвіт, майник.)

  • Які ви знаєте весняні свята? (8 Березня, Масниця, День космонавтики, Великдень, Свято весни і праці (і Травня), День Перемоги.)

  • У яких казках дії відбуваються навесні?



Мовленнєва вправа

«Придумай кінцівку»

Мета: розвивати уяву, мислення, мовлення.
Вихователь читає дітям литовську народну казку «Як голуб навчався гніздо вити»:c:\windows\temp\finereader11\media\image1.jpeg

Якось голуб попросив дрозда, щоб той навчив його гніздо вити. Прилетів дрізд до голуба, та не встиг і кілька соломинок покласти, як голуб почав вертітися навколо та примовляти:



  • Умію, умію, умію.

Дрізд розсердився й каже:

  • Як сам умієш, то чого мене просив? — і полетів геть.

Так голуб і не навчився як слід гніздо вити. І вміє він лише кілька соломинок покласти, бо більш нічого й не бачив. Так і не навчив його дрізд...

Діти відповідають на запитання: Навіщо голуб покликав дрозда? Чому дрізд полетів? Яке гніздо може зробити голуб? Відтак діти пропонують свої варіанти кінцівки казки.



Гра-драматизаціяc:\windows\temp\finereader11\media\image2.jpeg

«Сніг і вітер»

Мета: розвивати пам’ять, творчі здібності.

Вихователь читає дітям оповідання Миколи Сладкова «Сніг і вітер»:



  • Снігу, друже, що з тобою? Та на тобі обличчя немає: увесь змарнів і почорнів!

  • Кепські справи, Вітре, — випаровуюся. Тану не щодня, а щогодини. Геть розкис, мокроту розвів. У всіх на очах гину, а їм байдуже!

  • Ось тобі, Снігу, моя порада: хутчіш тікай у струмки й річки та пливи до теплих морських курортів відпочивати, набиратися сил.

  • Ооо-ой, еее-ей, заструменів.

Вихователь пояснює дітям значення таких слів і висловів: «на тобі обличчя немає», «змарнів», «розкис», «мокроту розвів», «заструменів», а відтак розподіляє ролі між вихованцями. Діти інсценізують оповідання.

c:\windows\temp\finereader11\media\image3.jpeg


Мовленнєва вправа

«Додай слівце»

Мета:розвивати мислення, комунікативні здібності.
Діти сидять за столами. Перед кожною дитиною лежать предметні картинки. Вихователь починає речення, а діти мають закінчити його, додавши потрібне слово, і показати картинку, на якій це слово зображене.

Речення для вихователя:



  • На небі припікає...

  • Закрапали з дахів...

  • Сніг почав танути, і побігли...

  • Повернулися з теплих країн...

  • Із-під снігу з’явилися перші...

  • Розпускаються перші...

  • Птахи в’ють...




Мовленнєва вправаc:\windows\temp\finereader11\media\image3.jpeg

«Скажи навпаки»

Мета: розвивати мислення, комунікативні здібності.
Діти стоять кружка. Вихователь кидає м’яч будь-кому із дітей і запитує: «Узимку сніг чистий, а навесні?». Дитина ловить м’яч і відповідає: «Брудний», а потім повертає м’яч вихователеві.

Запитання для вихователя:



  • Узимку дні холодні, а навесні?

  • Узимку сонце тьмяне, а навесні?

  • Узимку носять шуби, а навесні?

  • Узимку лід міцний, а навесні?

  • Узимку дні короткі, а навесні?

  • Узимку небо сіре, а навесні?

  • Узимку вітер холодний, а навесні?

  • Узимку птахи відлітають, а навесні?

  • Узимку на дахах будинків лежить сніг, а навесні з дахів крапає... ?




Досліди з водою

та повітрям

Мета:

  • розширювати й уточнювати знання про властивості води й повітря;

  • розвивати спостережливість, логічне мислення.

Приготуємо чай. Вихователь: «Вода з річки після очистки надходить до крана. (Набирає воду з крана.) Зараз ми нагріємо воду й заваримо чай. (Кип’ятить воду, звертає увагу дітей на пар.) Де краплинки?» (Випаровуються в повітря, збираються у хмарку та падають на землю у вигляді дощу.)

Повітря має вагу. Покладіть на чаші терезів надуту й не надуту кульки. Що відбудеться? Чаша з надутою кулькою переважить, адже повітря має вагу



Досліди з водою

Мета:

  • розвивати спостережливість;

  • розширювати уявлення про властивості води.

Квіти лотоса. Із кольорового паперу виріжте квіти з довгими пелюстками. За допомогою олівця закрутіть пелюстки до центру, а потім опустіть різнокольорові квіти на воду, налиту в миску. Пелюстки квітів почнуть розпускатися. Поясніть дітям, що це відбувається тому, що папір намокає й поступово важчає.

Тала вода. Візьміть дві білі тарілки: в одну покладіть сніг, в іншу налийте воду. Через деякий час порівняйте разом із дітьми воду в тарілках і визначте, в якій із них був сніг (за сміттям на дні). Підведіть дітей до розуміння того, що сніг — це тала брудна вода, яка непридатна для споживання людиною. Талу воду використовують для поливання рослин, її можна давати пити тваринам.




Дослід «Ефект веселки»

Мета:

  • розвивати спостережливість, логічне мислення;

  • розширити знання про властивості води і сонячного світла.

Під час цього досліду ви продемонструєте дітям, як сонячне світло розщеплюється на окремі кольори, відтворюючи ефект веселки. Вам знадобиться миска з водою, аркуш картону білого кольору й маленьке дзеркальце. У ясний, сонячний день поставте миску з водою в сонячному місці. Опустіть дзеркальце у воду і притуліть його до краю миски. Поверніть дзеркальце під таким кутом, щоб на нього падали сонячні промені. Візьміть аркуш картону й переміщуйте його перед дзеркалом у різних напрямках доти, доки на папері не з’явиться відображення сонячного світла у вигляді веселки.







Досліди з повітрям

Мета: розширити уявлення про властивості повітря.
Вітер — це рух повітря. Роздайте дітям віяла і запропонуйте їм помахати ними над водою. Запитайте, чому з’явилися хвилі? Підведіть дітей до розуміння, що вітер — це рух повітря.

Повітря невидиме. Розкажіть дітям, що повітря не має певної форми й власного запаху, поширюється в усіх напрямках. Воно — невидиме. Для досліду підготуйте щільно закриті у ємкостях шкірки апельсинів, каву, корицю, гвоздику та інші прянощі. Послідовно відкриваючи ємкості, запропонуйте дітям відчути запахи, що поширюються в приміщенні.



c:\windows\temp\finereader11\media\image3.jpeg


Логіко-математичні

вправи
Мета: вправляти у вмінні встановлювати взаємозв’язки між предметами, явищами тощо.
Логічні задачі. Діти відповідають на запитання:

  • Кого більше — птахів чи пташенят?

  • Чого на майданчику більше — дерев чи бруньок?

  • Чого на клумбі більше — квітів чи тюльпанів?

  • Чого більше на небі — хмаринок чи крапель?

Правда чи ні? Діти відповідають на запитання: чи правда, що... —

  • навесні всі тварини прокидаються від сплячки?

  • усі птахи повертаються з теплих країв?

  • усі кажуть «Добрий день» зранку?

  • усі птахи навесні співають?

  • з однієї насінини виросте одна квітка?

  • на всіх деревах спочатку з’являються листочки, а потім квіти?

Логіко-математична вправа c:\windows\temp\finereader11\media\image3.jpeg

«Логічні задачі»
Мета: розвивати логічне мислення.

Діти відповідають на запитання:



  • Велика комаха завжди важить більше, ніж маленька?

  • Термометр показує температуру + 15 °С. Яку температуру покажуть два таких термометри?

  • У бік лісу летить один птах. Назустріч йому — четверо птахів. Скільки птахів летить у бік лісу?

  • Чи може дощ лити два дні поспіль? (Ні, бо між ними — ніч).

  • Летіла зграя птахів. Коли всі вони сіли по двоє на дерево, одне дерево залишилося вільним; а як сіли по одному — забракло одного дерева. Скільки птахів і скільки дерев? (Три дерева і четверо птахів.)

  • Скільки курчат сховалося за парканом, якщо з-під паркану видніється шість ніг? (Троє.)




Логіко-математичнаc:\windows\temp\finereader11\media\image3.jpeg

вправа

«Моя клумба»

(блоки Дьєнеша)



Мета:

  • навчати аналізувати й порівнювати;

  • розвивати увагу, логічне мислення.

Кожна дитина-«садівник» обирає собі клумбу (велике кольорове коло) і добирає «квіти». Наприклад, на клумбі у нього ростимуть: три великі червоні, але не трикутні квітки. Тож, клумба виглядатиме так: великий червоний круг, великий червоний квадрат, великий червоний прямокутник. А потім «садівники» можуть «познайомити» нас із квітами; розповісти, які вони за кольором, формою, об’ємом, величиною; як потрапили на клумбу; їхні квіткові історії тощо. Не обов’язково використовувати всі блоки, тобто добирати квіти за всіма чотирма ознаками й у певній кількості.




Логіко-математична вправаc:\windows\temp\finereader11\media\image3.jpeg

«Зроби висновок»
Мета:

  • навчати встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;

  • розвивати логічне мислення.

Діти слухають твердження вихователя та відповідають на запитання:



  • Птахи будують гнізда. Значить всі, хто будують гнізда, — це птахи?

  • Усі птахи літають. Тобто всі, хто літають, — це птахи?

  • Дощ іде з хмари. Якщо на небі є хмари, то обов’язково буде дощ?

  • Калюжі з’являються після дощу. Якщо є калюжі, то був дощ?

  • Навесні ми знімаємо теплий одяг. Якщо ми зняли теплий одяг, то настала весна?





Пальчикові ігри

Вправа «Сонечко»
Мета: розвивати дрібну моторику .

Ой, яка в нас ненька — просто золотенька

Мамині руки — щедрі, робочі —

Втоми не знають з ранку до ночі.

Вранці, коли ще усі спочивають, (Погладжуємо руку об руку.)

Сонце, напевно, вони піднімають. (Зображуємо сонечкорозчепірюємо пальці на обох руках, плескаємо в долоньки*.)
Про сонце, місяць і зірки будуть знати малюки

Пальці грілися на сонці,

Веселились, гралися. (Діти рухають пальчиками.) Місяць зазирнув в віконце —

Пальчики сховалися. (Стискаємо кулачки.)







Пальчикова гра «Сонечко»

Вправа «Квітка»

Мета: розвивати дрібну моторику рук.
Сонечко промінчиками гладить нас, голубить. Сонечко, як мама, усіх діток любить.

(Зсередини та зовні погладжуємо долоні з’єднаними двома-п’ятьма пальцями, це — сонячні промінчики.)

Ясне сонечко до нас загляда в віконечко,

Дуже раді всі малята, плескають в долонечки. (Вправа «Сонечко». Плескаємо в долоньки.)

Сяє сонечко привітне —

Квітка з пуп’янка розквітне. (З’єднуємо ручки долоньками, округлюємо їх, широко розчепірюємо пальчики та злегка вигинаємо їх. Утворюється квітка*.)





Пальчикові ігри

Вправа «Пташка»
Мета: розвивати дрібну моторику рук.
Добридень, пташко!

Цвінь-цвірінь! Добридень, пташко!

Цвінь-цвірінь! Весна прийшла.

(Зап’ястя рук схрещуємо, долоні повертаємо до себе і з’єднуємо великими пальчиками. Почергово нахиляємо кисті рук униз*.)

Розквітла квітка, сонце світить. (Вправа «Квітка».) Весна нам радість принесла!


Дощик.

Іде дощик-накрапайчик,

Барабанить в барабанчик,

Бубонить у бубонець,

Щоб усі йшли у танець. (Притискуємо ручки долонями до столу та почергово постукуємо по ньому пальчиками.)






Пальчикові ігри

Мета: розвивати дрібну моторику рук.

Веселка

Погляньте: веселка над нами! («Малюємо» рукою півколо над головою.)

Вона над деревами і над дахами, (Піднімаємо руки вгору, розчепіривши пальчики.)

Над річкою й морем прогнулась дугою, («Малюємо» рукою у повітрі хвилі.)

Прогнулась дугою і наді мною. (Торкаємося руками голови.)
Доброго ранку!

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, у небі пташки!



Доброго ранку тобі і мені! (Пальчиками правої руки почергово торкаємося пальчиків лівої руки, «вітаючись» із ними.)



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка