Державні символи України



Скачати 101.21 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір101.21 Kb.
#29417
Стадник Валентина Михайлівна

Вчитель початкових класів

Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №13

Тема: Державні символи України

Мета: розширити знання учнів про державні символи України: Герб, Гімн, Прапор; сприяти формуванню національної свідомості учнів; виховувати повагу і любов до України; державних символів.

Обладнання: прапор України, малий Державний герб України, Державний гімн України (аудіозапис), аркуші паперу, запис теми та акровірша на дошці.

Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності учнів

(Читання акровірша дітьми з дошки)

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша нам своя пустиня,

Аніж зелений в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • Знайдіть назву Батьківщини в цьому вірші.

  • Чи погоджуєтесь ви з тим, що Батьківщина є святинею для кожної людини? Поясніть.

  • Перевірка виконання домашнього завдання. (Учні демонструють малюнки із зображенням народно-поетичних символів України. Пропонують однокласникам загадки, прислівя, легенди про них).

  • Як ви розумієте вислів «Україна – незалежна держава»?

  • Діти, ви вже добре знаєте про народні символи України. А які державні символи України ви знаєте? (Герб, прапор і гімн).

  • Поміркуйте, для чого державі мати свої символи? Де ви зустрічалися з державними символами України?

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Діти, ми сьогодні поглибимо наші знання про державні символи України.



ІV. Основна частина уроку

Учитель. Кожний народ намагається виявити себе і свою суть у державних символах. У статті 20 (розділ 1) Конституції України записано:«Державними символами України є Державний прапор України, герб і гімн».

Словничок

Державний символ – знак, зображення або мелодія, які відображають якісь суттєві прикмети певної держави.

Я пропоную розповісти про державні символи України на сторінках спеціального випуску журналу «Моя Батьківщина», який називається «Державні символи України». Цей випуск журналу ми здійсним разом з вами на уроці. Але спочатку я хочу дізнатися, чи знаєте ви, як створюються справжні журнали, хто працює над їхніми випусками? (Демонструю журнал).

Так, щоб журнал побачив світ, потрібно докласти чимало зусиль багатьом людям. Над його створенням працюють журналісти, редактори, коректори, художники-дизайнери, верстальники та інші спеціалісти. (З’ясовуємо з дітьми, що робить кожен член редакції).

Тож, сьогодні у кожного із вас є гарна можливість попрацювати у складі редакції уявного журналу, відчути себе в ролі редактора, журналіста, художника-оформлювача.



Організація роботи учнів у проекті « Сторінки журналу

«Державні символи України»

Діти, наш журнал складатиметься із трьох сторінок:



Перша сторінка «Державний Прапор України»;

друга - «Герб – тризуб»;

третя «Гімн України».

Кожну сторінку випускатиме своя «редакційна група».



Обєднання дітей у групи. Розподіл ролей і обовязків у групах. Групи отримують матеріал для створення своєї сторінки: інформаційну статтю, ілюстрації, додаткові матеріали. Діти мають вирізати та наклеїти все на великий аркуш паперу, оформити матеріал як журнальну сторінку. Основну увагу групи мають приділити підготовці до усного представлення своєї сторінки.

Робота у групах

І група

Завдання:

  1. Оформити першу сторінку журналу «Державний Прапор України».

  2. Підготувати презентацію першої сторінки журналу.

Матеріал для оформлення першої сторінки

«Державний Прапор України»

Прапор виник ще за античних часів і поширився в Європі у добу Середньовіччя. Найдавніші прапорні полотнища були трикутно-клинові, потім з’явилися чотирикутні. Крім синього і жовтого (колір неба і сонця), найбільш поширеними кольорами були червоний і білий. Великого розквіту набуло українське прапорництво у героїчну козацьку добу. Тоді з’явився новий прапор – малинового кольору, який став основним у козаків. Сині і жовті барви використовувалися під час війни під проводом Б.Хмельницького. Потім їх почали використовувати Українські Січові стрільці та Українська Повстанська Армія. Вибір кольорів був умотивований такими міркуваннями.



Жовтий колір - це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу. Блакитний, синій колір - це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще - це колір миру.
Наш прапор

Синій, як море, як день, золотий –

З неба і сонця наш прапор ясний.

Рідний наш прапор високо несім!

Хай він, уславлений, квітне усім!

Гляньте, на ньому волошки цвітуть,

Гляньте, жита в ньому золото ллють

З жита й волошок наш прапор ясний.

З неба і сонця, як день весняний.

О.Олесь

Друга група

Завдання:


  1. Оформити другу сторінку журналу «Державний герб України»

  2. Підготувати презентацію другої сторінки журналу.

Матеріали для оформлення другої сторінки

Державний герб України

Герб - це символ влади. Золотий тризуб на синьому тлі – дуже давній знак. Він зустрічається ще за часів Князівської України, зокрема на монетах київського князя Володимира Великого. Отже, нашому гербу – понад тисячу років!

Багато істориків висловлюють свій погляд на історію походження тризуба. Одні вважають його зображенням церковного світильника або якоря; інші – голуба. Є думка, що князівський знак-тризуб символізує місто Київ, яке виникло на трьох пагорбах: Старокиївському, Щекавиці, Хоревиці.

Є й інші погляди. Число "три" завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів, три бажання, які виконують чарівники, три дороги, що лягають перед казковими героями. Отже, у тризубі відображено триєдність життя. Це Батько-Мати-Дитя. Вони символізують собою Силу-Мудрість-Любов.



Україна

Я країна Україна

з козацького роду,

Мати вільних українців –

древнього народу.

Тут мої міста і села –

Від Дону до Сяну,

над Дніпром моя столиця

діамантом сяє.

Мої гори, моє море,

моє небо чисте,

тут мій прапор синьо-жовтий,

тризуб золотистий.

Олесь Лупій

ІІІ група

Завдання:


  1. Оформити третю сторінку журналу «Національний Гімн України».

2. Підготувати презентацію третьої сторінки журналу.

Гімн України

Слово гімн грецького походження (похвальна пісня) – урочиста пісня, прийнята як символ державної національної єдності. Слова Національного Гімну «Ще не вмерла України…» написав у 60-х роках ХІХ століття відомий український поет Павло Чубинський. Музику написав західноукраїнський композитор Михайло Вербицький. Гімн - це хвалебна пісня своїй Батьківщині, в якій народ висловлює побажання бути вільним, щасливим, жити в достатку.

З гімну починають урочисті збори, свята, надзвичайні масові події, гімном їх і закінчують. Слухають і виконують гімн стоячи.

Текст Гімну України

Ще не вмерла України і слава, і воля,

Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля.

Згинуть наші воріженьки, як роса на сонці.

Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці.

Приспів:

Душу й тіло ми положим за нашу свободу,

І покажем, що ми, браття, козацького роду.


  • Фізкультхвилинка

Ми мандруєм, ми мандруєм,

Україною крокуєм.

Ось побачили Карпати.

Як вершину нам дістати?

Заглянемо в озерця,

не торкнутися нам дна!

Так ми довго-довго йшли

І до школи знов прийшли.



  • Презентація роботи кожної групи. Представники груп розміщують на дошці свої сторінки журналу, презентують кожну сторінку.

V. Підсумок уроку

Учитель. Україна – велика, багата й прекрасна країна. Це безмежні колосисті поля, пишні вишневі та яблуневі сади, повноводні ріки та синьоокі озера, різнобарвні луки і затишні гаї, мальовничі села і великі міста, це мудрі й талановиті люди. Щоб бути справжніми синами і доньками України, треба любити свою Батьківщину, знати і шанувати її традиції, закони і символи.

Вправа «Закінчи речення»

Наша Батьківщина - …. (Україна)

Державними символами України є …..(гімн, прапор, герб).

Прапор України двоколірний - ……(жовтий, синій)

Гімн України – це пісня…… («Ще не вмерла України…»)

Слова гімну написав…… (Павло Чубинський)

Музику до гімну створив … (Михайло Вербицький).

Герб України - ….(тризуб)

У тризубі відображено триєдність життя -…. (Батько-Мати-Дитя).

VІ. Домашнє завдання

Виконати в зошиті завдання №№ 3,4 (с.31)


Дидактичні матеріали


Карточка № 1



З’єднайте частини прислів’їв

Де рідний край,..

…не так світить і сонце

У чужій сторонці…

…умій за неї постояти

Навіть у птахів…

… немає народу

Батьківщина – мати…

…там і під ялинкою рай

Кожна рослина…

…є батьківщина

Без мови…

… на своєму корені росте








Карточка № 2

Дайте відповідь: так чи ні

Твердження

Так чи ні

Гімн – це колискова пісня.




Вінок- символ молодості і дівоцтва.




Калина - державний символ України




Павло Чубинський – автор тексту гімну.




Оранжевий і синій – кольори Державного Прапора України.




Лелека – символ працьовитості.




У тризубі відображено триєдність життя.




Гімн України – це пісня «Ще не вмерла України».








Оранжевий

Лелека



Карточка № 3

Дайте відповіді на запитання

Запитання

Відповідь

Яка столиця України?




Яка центральна вулиця Києва?




Яка річка протікає в м.Черкаси?




Назвіть прізвище найвидатнішого українського поета.




Хто є Президентом України?




Назвіть державні символи України.




Яку назву має гімн України?




Яка мова в Україні є державною?




Назвіть рослини-символи України.




Які гори є на території України?









Карточка № 4



Гра «Вірю – не вірю!»

Твердження

Вірю чи не вірю

28 червня відзначається День Конституції України.




Сміла – обласний центр України.




Харків – місто-мільйонер.




До Чорної книги занесено види тварин і рослин, життя яких у небезпеці.




Карпати – гори на території України.




Польща – сусідня держава.




Білий ведмідь – символ Києва.










Карточка № 5



Закінчи прислів’я

Бджола мала. а й та ……………………

Слово – не горобець, вилетить - ……………

Хочеш їсти калачі – не сиди на ………………….

Батьківщина – мати, умій за неї…………

У чужій сторонці не так світить і ………………

Хочеш собі добра, не роби нікому …………

За гроші честі не …………………….

Україна, мов………………………….

Який кущ – така й калина, яка мати – така й ……….




Каталог: doc -> files -> news -> 118
news -> Шляхи формування читацьких інтересів у молодших школярів Ковальова Вікторія Іванівна, учитель початкових класів, учитель вищої категорії, старший учитель, санаторна школа ─ інтернат №2
news -> З початкової школи в основну: проблеми наступності
news -> ─найважливіша умова успішного навчання молодших школярів. Ковальова Вікторія Іванівна, спеціаліст вищої категорії, старший учитель, загальноосвітня санаторна школа ─ інтернат №2
news -> Повідомлення про оприлюднення проекту Концепції громадянської освіти та виховання в Україні Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України повідомляє про оприлюднення 29 листопада 2012
news -> Додаток базовий компонент дошкільної освіти
news -> Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема "Пісня над піснями". Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей
news -> Конспект уроку з української літератури в 10 класі підготувала викладач української мови І літератури Технікуму промислової автоматики Одеської державної академії холоду
118 -> В якій живе і виховується дитина
118 -> "Сполучник"

Скачати 101.21 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка