Дерева, кущі, трав’янисті рослини



Скачати 75.44 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір75.44 Kb.
Природознавство. 1 клас
Тема: Дерева, кущі, трав’янисті рослини.

Мета: Розширити та уточнити знання учнів про різноманітність рослин,

умови їх зростання; вчити розпізнавати рослини із навколишнього

середовища, спостерігати за ними, встановлювати найпростіші зв’язки

між неживою природою (сонячним світлом, водою, повітрям і

поживними речовинами) та рослинами; формувати вміння групувати

рослини за вказаною ознакою; ознайомитись з кімнатними рослинами;

виховувати прагнення доглядати кімнатні рослини.

Обладнання: малюнки різних рослин, набір картинок ,,Дерева”, ,,Кущі”,

,,Трав’янисті рослини”, підручник (Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак Природознавство: підруч. для 1 кл. – К.:Генеза, 2012).

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

– Діти! Сьогодні в нашому класі відкритий урок, до нас прийшли гості. Отже, проведемо його святково. Без вашої допомоги мені не обійтися. Ви згодні бути моїми помічниками?

– Привітайтеся, будь ласка, з нашими гостями.

(– Добрий день! Вас вітають учні 1-Б класу: 12 дівчаток – це краса, і 12 хлопчиків – це сила.)

– Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, добрим людям

І тоді обов’язково

Наш урок цікавим буде!

ІІ. Хвилинка спостережень

– У нашому класі працюють синоптики. Тож їм слово.

(Сьогодні, 15 лютого, вівторок. Пора року – зима. На території нашого міста сьогодні (сонячно, хмарно, похмуро). Надворі мороз, тому що все вкрите снігом і він не тане. Тихо (легенький вітерець, вітряно). Без опадів (опади у вигляді снігу).

– За народним календарем сьогодні Стрітення.

Про це свято в народі існує багато прикмет. Ось деякі з них.

На дахах довгі бурульки – стільки ще випаде снігу.

Якщо розстає – буде пізня весна.

Цього дня у церкві святять воду і свічки. Вода вважалася цілющою. Такі свічки запалювали в хаті, щоб відвести грозу.)

– Дякую за таке змістовне повідомлення.

– Тож давайте складемо прогноз – якою буде весна.

(– Ранньою, тому що сьогодні мороз.)

Пригадайте, як змінилась погода порівняно з минулим тижнем?

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

– А я пам’ятаю, що було вітряно. Залетів вітерець-пустунець і до нас в клас, погрався з літерами, кілька собі забрав.

(На дошці записано: Р..сл..н.. . Р..зм..їтт.. р..сл..н.)

– Якщо ми дізнаємось, які букви він забрав, то зможемо прочитати тему уроку. Які букви записані?

(– Букви які позначають приголосні звуки.)

– А яких не вистачає?

(Букв, що позначають голосні звуки.)

– Хто здогадався і може прочитати.

(Учні читають тему уроку.)

– Я помітила, що найважче вам було прочитати слово розмаїття, воно вам незнайоме.

Розмаїття означає різноманітність, багато різного.

Скажіть, щоб ви хотіли дізнатися про рослини? Свої запитання починайте словами ,,Я хочу знати…”.

(– Які є рослини?

– Що потрібно рослинам, щоб вони росли?

– Де ростуть рослини?

– Як доглядати за рослинами?)

У вас виникло дуже багато запитань. Якщо ви будете уважними, кмітливими, активними, старанними, то ви почуєте на них відповіді і дізнаєтесь багато нового, цікавого. Ми попрацюємо над такими завданнями (завдання записані на дошці):

1. Ознайомимося з розмаїттям рослин.

2. Дізнаємося, що потрібно рослинам для їх росту.

3. Де ростуть рослини.

IV. Вивчення нового матеріалу

– Діти, коли я була такою, як ви, я дуже любила відгадувати загадки. То ж і вам хочу запропонувати.

Загадки:


1. Біла кора, тоненькі віти,

що це, відгадайте, діти. (Береза.)

2. За хатиною в садочку

У зеленому віночку,

У червоному намисті

Дівчинонька чепуриться.

І збігаються всі діти,

Щоб на неї поглядіти.

За намисто кожен – смик,

Та й укине на язик. (Калина.)

3. Стебельце – шорстка драбинка,

У середині – чорна вуглинка,

Пелюстки блискучі, як лак,

Це квітує червоний… (мак).

4. На ,,я” починається,

На ,,я” закінчується.

У саду росте,

На ній плоди є. (Яблуня.)

5. Кістяна сорочка, зелен кожушок,

не вони, а зерня вабить діточок. (Ліщина.)

6. Сонечко в траві зійшло,

усміхнулось, розцвіло,

потім стало біле, біле

і за вітром полетіло. (Кульбаба.)

7. Мов зелений їжачок,

має безліч голочок.

Поспішає до оселі

в новорічні дні веселі. (Ялинка.)

8. Уся в рожевих квіточках,

Стримлять шипи на гілочках.

Плід дикорослої рослини

Корисні має вітаміни. (Шипшина.)

9. Стоять у лузі сестрички,

золотенькі очі, білі вічки. (Ромашка.)

– Подивіться, як багато рослин з’явилося в нашому класі. Давайте їх погрупуємо, об’єднаємо за спільними ознаками. Я пропоную об’єднати в такі групи ,,Дерева”, ,,Трав’янисті рослини”. Трав’янисті рослини – це квіти і трави. Відшукайте серед цих рослин дерева і прикріпіть під назвою ,,Дерева”, трав’янисті рослини – під надписом ,,Трав’янисті рослини”.

– Я бачу, що не всі малюнки ви погрупували. Чому?

(– Тому що калина, ліщина, шипшина – кущі.)

– А чим кущі відрізняються від дерев і трав’янистих рослин?

– Давайте порухаємось. Встаньте, будь ласка.

Рухавка. Якщо я кажу дерева – піднімайте руки вгору.

Якщо я кажу кущі – руки в сторони.

Якщо я кажу трав’янисті рослини – присідайте.

– Сідайте, будь ласка.

Зараз попрацюємо в групах. Подивіться до себе на парту.

У кого на парті картинка з яблучком – це група ,,Яблучка”.

У кого на парті картинка з суничками – це група ,,Сунички”.

У кого на парті картинка з ромашкою – це група ,,Ромашки”.

У кого на парті картинка з огірочками – це група ,,Огірочки”.

Група ,,Яблучка” отримує завдання – ,,Де чий листочок?”

Група ,,Сунички” складуть картинки, як пазли, і повідомлять, які є дерева. (Листяні і хвойні.)

Група ,,Ромашки” складуть пазли ,,Дерево і листочок”.

Група ,,Огірочки” визначають ,,Що зайве”.

Завдання потрібно виконати швидко і правильно.

Якщо виконаєте завдання, то капітан групи залишається на місці, а всі інші відразу сідають на місця.

– Послухаємо капітанів.

(– ……………………..)

– А зараз гра ,,Чарівний мішечок”. Що утворюється після того, як рослини відцвітуть?

(– Насіння.)

– У мішечку, на дотик, упізнайте насіння. Назвіть, якій рослині воно належить і покладіть на тарілочку. (Каштан, горіх, квасоля, гарбузова насінина, насіння соняшника, пшениця, кукурудза.)

– Що тут ,,зайве”?

Попрацюємо з підручником, сторінка 46. Уважно слухайте і дасте відповідь на такі два запитання:

– Що сприяє росту рослин?

– Де ростуть рослини?

Починає читати текст (учениця).

– Дякую. Продовжить читати (учень). Ти читатимеш по реченню, а я показуватиму картинки.

– Спасибі. То що сприяє росту рослин?

(– Сонячне світло і тепло, вода, поживні речовини.)

– Погляньте на рослинки, які ми з вами посадили на минулому уроці. Куди ми їх поставили?

(– Одну коробочку – на підвіконня, де було світло, тепло і ми поливали, а другу – під шафу, в темне місце.)

– А тепер подивіться, чи відрізняються рослини, одна від одної?

(– Так. Ці рослини, що росли під шафою – жовті, менші, а ті, що на вікні – зелені, міцніші, вищі.)

– Діти, а хто з вас був самим уважним і запам’ятав, де ростуть рослини?

(– У лісі, на лузі, на берегах, у воді, в парках, скверах, на клумбі, на полі, на городі.)

– Погляньте на дошку і допоможіть рослинам потрапити туди, де вони живуть.

(У лісі – сосна.

На лузі – ромашка.

На березі – очерет.

У воді – глечик жовтий.

У парку – клен.

На клумбі – тюльпан.

На полі – пшениця.

На городі – картопля.)

– Ну нарешті всі потрапили в свої домівки. Можна й нам відпочити.

Фізкультхвилинка.

– Зобразіть ситуацію. (Діти повинні змалювати мімікою і жестами ситуації.)

Дерево радіє сонцю.

Дерево слухає пісні птахів.

Дерево гнеться від вітру.

Із дерева опадає листя.

На дереві розкриваються бруньки.

Дятел лікує дерево.

– Відпочили, давайте помандруємо. Де ростуть яблучка?


(– У саду.)

– Отже, група ,,Яблучка” іде у сад.

Сунички, де ростуть?

(– У лісі).

– Група ,,Сунички” іде в ліс. Як ви думаєте, куди помандрує група ,,Огірочки”?

(– На город.)

– Ну, а група ,,Ромашки” мабуть, ніхто не відгадає. Чи може хтось скаже, куди піде… . Я вам допоможу. На луг.

Кожна група принесе дарунки природи і прикріпить їх на дошку під емблемою своєї групи. (На окремій парті розкладені картинки – дарунки природи, на кожну дитину по одній картинці.)

– Молодці. Подивіться навколо і подумайте, а де ще ростуть рослини.

(– В нашому класі, в кімнатах.)

– У нашому класі є маленькі квітникарі. Про те, як потрібно доглядати за рослинами, розкаже Федірко Анна.

(– Поливати квіти потрібно щодня, улітку – ввечері, а взимку – вранці й меншою кількістю води. Пересаджувати квіти доцільно весною, або після цвітіння. Найкраще кімнатні квіти ростимуть біля вікна, на підвіконні.)

– Молодчина. Погляньте на дошку. Назвіть рослини.

(– Кактус, тюльпан, герань, кульбаба, фіалка.)

Яка рослина тут ,,зайва”. Чому?

(– Кульбаба, тому що вона росте без догляду, а за всіма іншими рослинами доглядають люди.)

– А яка ваша улюблена рослина? Чому?

(– ……………………………)

V. Підсумок уроку.

– Повернемось до запитань, які виникли у вас на початку уроку.

Які є рослини?

(– Дерева, кущі, трав’янисті рослини.)

– Що потрібно рослинам, щоб вони росли?

(– Сонячне світло і тепло, вода, поживні речовини.)

– Де ростуть рослини?

(– У лісі, на лузі, на березі, у воді, в парках, на клумбі, на полі, на городі.)

– А на всі інші ваші запитання ви отримаєте відповідь на наступному уроці, ми продовжимо говорити на тему ,,Рослини”.

А зараз ще одна гра ,,Якщо ви…”.

Встаньте, будь ласка.

– Якщо ви не зриваєте великих букетів квітів, то сплесніть у долоньки над головою.

– Якщо ви піклуєтесь про природу – простягніть руки своїм сусідам.

– Якщо ви ніколи не залишаєте сміття в лісі, то тупніть ніжкою.



– Якщо ви не ламаєте гілочок дерев, то підстрибніть.

– Якщо вам подобаються квіти – посміхніться.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка