Дерева. Частини дерева: корінь, стовбур, гілки, листя (голки, шишки), плоди



Дата конвертації30.04.2016
Розмір79.8 Kb.
Конспект уроку з предмету Я і Україна на тему:

«Дерева. Частини дерева: корінь, стовбур, гілки, листя (голки, шишки), плоди.

3 клас

Підготувала: вчитель – дефектолог вищої категорії Цвєткова О.В.

Мета:


Обладнання:

Хід уроку.



І. Організаційний момент. 1. Привітання. Встаньте, діти, всі рівненько. Посміхніться всі гарненько, Посміхніться ви до мене, Поверніться до гостей, Привітайтесь: "Дорий день".

Сьогодні на уроці багато гостей, які завітали, щоб побачити, як ви вмієте працювати, які ви слухняні.

Всім присутнім здоров'я ми бажаємо й добра, А тепер до роботи нам братись пора.

ІІ.Хвилинка спостережень -Який сьогодні день? -Яка сьогодні погода? -Якими стали ранки?

ІІ. Основна частина уроку. 1. Повідомлення теми уроку. - Сьогодні ми поговоримо про те, що створює для нас прохолоду, дає свіже повітря, захищає від спекотного сонечка… Правильно ви здогадалися – це рослини. А наука, яка вивчає рослини, називається - флора. Довідкове бюро: флора – наука про рослини. (Богиня рослин і квітів).(слайд )

2. Актуалізація опорних знань. Перш ніж розпочати урок давайте згадаємо, що ми вивчали на минулих уроках. (слайд пейзажі 4-5 штук) подивіться на екран і скажіть, що ви бачите, що нас оточує кожного дня?

- Яким одним словом можна назвати все, що нас оточує? (Природа). Молодці! А тепер пограємо в гру « Мікрофон»



3. Гра « Мікрофон»

-Що належить до природи ? ( Все, що нас оточує:Сонце, небо, гори, ріки, тварини, рослини, люди…)

-Яка буває природа ? ( Жива і нежива.)

-Що відноситься до неживої природи ? ( До неживої природи відносяться : сонце, місяць, вітер, вода, зорі, повітря, пісок, каміння, грунт, тощо.) (слайд )

-Що відноситься до живої природи ? ( До живої природи відносяться люди, тварини, рослини, гриби, мікроорганізми). (слайд )

-Чим же відрізняється жива і нежива природа ? (слайд )



(Усе живе народжується, живиться, дихає, росте, розмножується і відмирає. А предмети неживої природи цих ознак не мають. )

ІІІ.   Мотивація навчальної діяльності нагадую вам, що ми говорими про рослини. А на які групи вони поділябться ми зараз і дізнаємось відгадавши загадки. – Готові? 1. Розгадування загадок.

Костяній сорочці, Я росту собі в ліску, Всім зірвати хочеться. (Ліщина)

Сережки я повісила Тонесенькі такі I радісно та весело Готуюсь до весни. (Береза)

Я найперша зацвітаю Синім цвітом серед гаю. Відгадайте, що за квітка. (Пролісок)

-Відгадавши загадки, скажіть, чи можна об'єднати ці рослини в одну групу. Чому? -А на які групи можна поділити ці рослини? (Дерева, кущі, трави) (слайд )

4. Вивчення нового матеріалу

- Так, навколо нас багато різноманітних  рослин: і на городі, і в лісі, і у лузі. Здається, що всі вони такі різні, одна на одну не схожі. Але насправді всі вони подібні одна до одної. - А чи знаєте, чим відрізняються і чим схожі рослини? Щоб правильно відповісти на її запитання попрацюємо за таблицею



б)Робота за таблицею. (слайд дерево, кущ, трава) – Яку будову має кожна рослина? (Корінь, стебло, квітка, плоди з насінням.) - Які спільні ознаки мають дерева і кущі? - Скільки стовбурів має дерево? - Чи мають стовбур трав'янисті рослини? - Скільки стовбурів має кущ?

Практична робота з малюнком..

Будова дерева. (слайд - дерево, назви його частин в розсипну ) Робота з малюнком (діти записують назви частин дерева)



2. Робота в групах. Гра «Продовжте речення».

У дітей на парті лежать малюнки дерев, кущів, трав'янистих рослин. Щоб продовжити речення, діти повинні показати рослину, назвати її, визначити до якої групи рослин вона відноситься. Кущі — це: калина,... тому,що… Трав'янисті рослини — це: квіти,... тому,що… Дерева — це: дуб,... тому,що…



ФІЗПАУЗА

. б) Обговорення казки

-Як ви думаєте, яка частина дерева найголовніша? Чому? ( роздуми дітей). - А ось послухайте казку, як сперечалися частини дерева, хто з них головніший.

«Хто головніший»

Ось засперечалися якось частини рослини: хто з них найголовніший? Корінь. Я тут найголовніший! Я укріплюю рослину в ґрунті, я на- пуваю її водою і годую мінеральними солями. Та що рослини — я і людей, і тварин годую! Та ще й лікую іноді. Буває, майстри з мене таку красу роблять, що і на міжнародні виставки потрапляю! Тільки те, що я першим із насіння з'являюся, говорить про мою важливість! Лист (заперечує). Подумаєш! Ти, корене, живеш у темряві, та ще й за мій рахунок. Це я готую рослині поживні речовини, уміло використо- вуючи сонячну енергію. Це я підказую людям, коли рослину треба полити, підгодувати, укрити. Можу я годувати, лікувати і тварин, і людей. Та й дихається поряд зі мною легко. А тебе, корене, я можу виростити і так .Стебло (обурюється). Ой, які ж ви важливі! А що б ви без мене ро- били? Ні корінню без мене не жити, ні листю. Це ж мої тоненькі трубочки-волокна пересилають поживні речовини і воду по усій рослині. Одні волокна живлення кореню передають, а інші — листу. З ранньої весни до самої зими працюю, не покладаючи рук. Трохи перепочину взимку, а з настанням тепла знов беруся до роботи. Піднімаю вгору гілля з лис- тям та розташовую так, щоб усі сонечко побачили. Квітка (здивовано). Які ви наївні, сперечаєтеся, хто з вас найголовніший... Усе, що ви робите,— це все для мене! Не буде мене,— не буде й насіння, а не буде насіння — не буде й рослини! Усе, що ви здобули з ґрунту, повітря, води, світла,— все це піклування про мене. Буде квітка — буде насіння, а отже, буде рослина Насіння. Ваші сперечання пусті. Я — найголовніше! Усе, що ви взяли з ґрунту, повітря, води,— все це для мене, щоб я дозріло, дало життя новій рослині. Із мене розвинеться і корінь, і стебло, і листя, і квіти, і плоди, і нове насіння

Наприкінці зробити висновок: -Чому листя не може прожити без кореня? -Яке значення має квітка для рослини? -Чому насіння стверджує, що воно найголовніше? -А як ви думаєте, хто з них найголовніший? Чому?

Підсумок:



а) Розповідь учителя. Сьогодні ми поговоримо про дерева.( їх будову, значення їх у житті людини, тварин)

давайте згадаємо, які є

Роль дерев у житті людей, тварин. (слайд в малюнках)







 Де б ви не були, ви повинні завжди пам’ятати, що не можна топтати траву, ламати дерева, зривати квіти.



IIІ. Заключна частина уроку. 1.Хвилинка поезії.

Вмійте ж природу любити, Кожній стеблинці радіти. В полі, у лісі, над яром - Квіти, дерева і трави… Цвіту не вирви за даром, Гілки не втни для забави. Оберігайте повсюди, Шлях і стежиноньку в гаю. Все те окрасою буде Нашого рідного краю.

Фізкультхвилинка:

Ми- берізки, ми- кленці В нас тоненькі стовбурці . Гілля вгору піднімаєм, потім вниз їх опускаєм. Вітерець гілля гойдає: вліво, вправо нахиляє. Нахиля вперед, назад, вперед, назад. До роботи, все гаразд!













Хто головніший



Ось засперечалися якось частини рослини: хто з них найголовніший? Корінь. Я тут найголовніший! Я укріплюю рослину в ґрунті, я на- пуваю її водою і годую мінеральними солями. Та що рослини — я і людей, і тварин годую! Та ще й лікую іноді. Буває, майстри з мене таку красу роблять, що і на міжнародні виставки потрапляю! Тільки те, що я першим із насіння з'являюся, говорить про мою важливість! Лист (заперечує). Подумаєш! Ти, корене, живеш у темряві, та ще й за мій рахунок. Це я готую рослині поживні речовини, уміло використо- вуючи сонячну енергію. Це я підказую людям, коли рослину треба полити, підгодувати, укрити. Можу я годувати, лікувати і тварин, і людей. Та й ди- хається поряд зі мною легко. А тебе, корене, я можу виростити і так.Стебло (обурюється). Ой, які ж ви важливі! А що б ви без мене ро- били? Ні корінню без мене не жити, ні листю. Це ж мої тоненькі трубочки-волокна пересилають поживні речовини і воду по усій рослині. Одні волокна живлення кореню передають, а інші — листу. З ранньої весни до самої зими працюю, не покладаючи рук. Трохи перепочину взимку, а з настанням тепла знов беруся до роботи. Піднімаю вгору гілля з лис- тям та розташовую так, щоб усі сонечко побачили. Квітка (здивовано). Які ви наївні, сперечаєтеся, хто з вас найголовніший... Усе, що ви робите,— це все для мене! Не буде мене,— не буде й насіння, а не буде насіння — не буде й рослини! Усе, що ви здобули з ґрунту, повітря, води, світла,— все це піклування про мене. Буде квітка — буде насіння, а отже, буде рослина. Насіння. Ваші сперечання пусті. Я — найголовніше! Усе, що ви взяли з ґрунту, повітря, води,— все це для мене, щоб я дозріло, дало життя новій рослині. Із мене розвинеться і корінь, і стебло, і листя, і квіти, і плоди, і нове насіння

Гра "Розрізни рослини за плодами". Білочка назбирала у кошик плодів різних рослин і хоче вас перевірити, як ви вмієте розрізнити рослини за плодами. Діти дістають із кошика плід, називають рослину і групу, до якої ця рослина належить. - Ну, молодці, впорались із завданням Білочки.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка