Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і ІІ дієвідмін



Скачати 37.09 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір37.09 Kb.
Тернопільська загальноосвітня школа І—III ст. № 9

Тернопільської міської ради Тернопільської області
Урок української мови

7 клас

Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і ІІ дієвідмін

Старший вчитель

української мови та літератури

Патряк Лариса Андріївна

Тернопіль, 2011
Тема: Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і ІІ дієвідмін

Мета: Поглибити знання семикласників щодо правопису особових закінчень дієсвів І і ІІ дієвідмін;сприяти зміцненю навичок визначення дієвідміни дієслів, правильно писати й пояснювати орфограми в особових закінченнях дієслів;розвивати творчі вміння використовувати дієслова І і ІІ дієвідміни у власних висловлюваннях; за допомогою мовленєво-комунікативного матеріалу виховувати бережливе ставлення до флори і фауни.

Обладнання: підручник, епіграф до уроку, таблиця.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Хід Уроку:

І.Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.Оголошення епіграфа

Люблю я свій прекрасний край,

Його степи широкі,

Його річки глибокі,

Де вітер гне буркун, розмай.

М.Чернявський



ІІІ. Виконання системи творчих завдань,

Спрямованих на повторення й поглиблення вивченого

Пояснювальний диктант

>Прослухайте текст. Записати його під диктовку . Знайти орфограму «Букви е,и в особових закінченнях дієслів».

Визначити дієвідміну.Пояснити правопис.

Як хороше мандрувати літом Україною!Проїжджаємо ії шляхами і розкриваємо перед собою все нові й нові обрії.Вони Манять і кличуть .Теплий вітер лоскочей лице.І біжимо ми до стипових криниць попити холодної води .

Їдемо тобою , земле моя , і в серці зріє пісня ( За.і . Цюпою).

Вибіркова робота

<Продовжити зміст прислів’їв і приказок,дібравши їх продовження з довідки .Замість крапок поставити пропущені голосні е,и . Пояснити свій вибір за допомогою правил .

1)Як дбат..м..м,... . 2 ) тим прихильнішую буде тобі зимля ,...3 ) Яким Плугом ор..т..,... . 4 ) Бит..м..мо того , ... .5) Будуватим..мо-... .

Довідка : чим нишче уклон ..шся;таким і жать буд..те; хто непельнує свого ;так і мат..м..м;велику мороку мат..м..мо.

Робота в групах

<Утворити віт поданих дієслів складану і складену форми майбутьнього часу в lll особі множени.Знайти слово , від якого утворюєтся лише проста форма майбутьнього часу.Пояснити .

Ходити , обирігати , збудувати , створювати , доглядати , виготовляти .



<Утворити від інфінітивів дієслова у складній формі майбутьнього часу в lll особі однени .
Саджати,зберігати , пропагувати , примножувати , захищати.

Гра «Четверти зайвий»

<Прочитати подані рядки слів.Перевірити правельність написання особових закінчень у дієсловах.Знайти четверте зайве. Записати правельний варіант слова .

1)Мовчати,лежите ,кажеш ,сваришся .

2)Моієте,аплодуйте ,ловете,чистите.

3)Лежиш,мовчиш,славиш,багрієте.

4)Пишите,робите,читаєш,працюємо.

Творче конструювання

<Подані дієслова записати у формі ll особи однини.Увести їх у словосполучення «дієслово + іменник».

Полити,знаходити ,тріснути ,деренчати, казати , цокотіти.



<Викоростовуючи виділині слова з попередньої вправи , скласти усне мінівисловлювання на тему «Збереження природних багатств – наш обов’язок».

lV. Систематизація й узагальнення знань

Подумати і дати відповідь на запитання:

1.Які закінчення мають дієслова l дієвідміни в теперішньому й майбутньому часі?

2.Які закінчення мають дієслова ll дієвідміни в теперишньому і майбутньму часі?

3.У якій особі дієслова l і ll дієвідмін мають однакові закінчення?(У першій особі однини).

v. Підсумок уроку

vl.Домашнє завдання

1.Виписати 5-6 фразеологічних зворотів, у яких уживаються дієслова у формі ll особи однини теперишнього часу



2.Скласти ігрове завдання «Третє зайве», використовуючи дієслова з орфограмою «Букви е(є),и(ї) в особових закінченнях дієслів».


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка