Бондаренко Ірина Борисівна



Скачати 197.92 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір197.92 Kb.

Бондаренко Ірина Борисівна.
Місце та досвід роботи

Мишуринрізька середня загальноосвітня школа

Верхньодніпровського району

Дніпропетровської області

Вчитель вміло володіє методами і формами педагогічної діагностики та педагогічного прогнозування рівнів вихованості учнів, колективу та особистості.

Здійснює на практиці принципи особистісно-зорієнтованого навчання, відшукує шляхи для створення творчої атмосфери. Здійснює міжпредметні зв’язки та інтеграцію одних предметів в інші. Свої роботи друкувала в журналі «Початкова школа».



Контактні дані

вул. Юдіна, 9, с. Мишурин Ріг, Верхньодніпровського району, Дніпропетровської області 51610; тел. 0989744984; e-mail: mrszshc@ukr.net.
Система відкритих виховних заходів

«Здоровий будеш – все добудеш!»
Анотація.

Мета. Розширити інформацію про здоров’я та здоровий спосіб життя, про людину, як частку та невід’ємне ціле природи, надати можливість дітям усвідомити наявність чинників, що руйнують здоров’я, формувати в учнів навички здорового способу життя, жити в гармонії з природою, учити використовувати корисні ресурси для підтримки здоров’я, виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я; формувати комунікативні навички в учнів, соціальну та полі культурну компетентність, розвивати увагу та кмітливість.

Актуальність. Допомога у вирішенні проблеми здоров’язбережанні, яка сьогодні вийшла на перший план серед найскладніших проблем сучасності та нагально потребує детального вивчення і визначення шляхів розв’язання. Згідно Конституції України ст.3, життя і здоров’я в нашій країні визнані найвищою соціальною цінністю.
Інноваційність. Сприяння у вихованні інтелектуально, фізично, психо-емоційно і соціально здорової особистості за допомогою інноваційних технологій: казкотерапія, музико терапія, кольоротерапія, «бліц-інтерв’ю». Розвивати креативну здатність дитини виконувати різноманітні функції, успішність реалізації всіх її талантів, планів і мрій.
Практична значимість. Матеріали роботи можуть бути використані на будь-якому уроці, позакласній роботі, позашкільній, гуртковій, проектній… як елементи здоровязбережуючих технологій та для зміцнення здоров’я дітей.


ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧА ВИХОВНА ГОДИНА
Тема здоров’я стає дедалі актуальнішою. 35% школярів є умовно здоровими, а на період навчання кількість хронічних захворювань збільшується удвічі. І діти недостатньо засвоюють інформацію, нервово збуджені, погіршується пам'ять, мислення, а висловити свою думку – завдання найвищої складності.

Є 300 визначень здоров’я, я запропоную декілька

1. Це джерело щастя і натхнення.

2. Це здорове повноцінне життя.

3. Це стан життя і діяльності людини

4. Здоров’я - це квітка, що може змінювати колір своїх пелюсток, форму і розміри, залежно від впливу на неї самої людини.

Зараз, ми з вами, відвідаємо планету Здоров’я на якій живуть здоров’ячки.

Вступне слово вчителя



Виступ групи здоров’я 1 класу.

1. Не за синіми морями

Та зеленими лісами,

Недалечко, поруч з нами,

Існує чудова планета Здоров’я

Із жителями – здоров’ячками.

2. Ми усі – здоров’ячки.

І дівчатка, й хлопчики

Не хворіємо ніколи,

Завжди ходимо до школи,

Тут знання ми здобуваєм

І в майбутнє путь тримаєм!

3. А не збитися з дороги

Квітка нам допомагає.

Ця квітка не проста,

Це квітка – здоров’я!

4. П’ять пелюсток чарівних –

П’ять здоров’я складових.

Ми дотримуємося їх!

Шкідливі звички обминаємо,

То й здоров’я добре маємо!

Мудрі поради від групи здоров’я 1 класу.


  1. Одягайтесь по погоді і в їдальню, і надвір…

  2. І хвороба вас, не вхопить, як жорстокий дикий звір.

  3. Той, хто миє руки з милом буде здоровим і щасливим!

  4. Змалку привчайте себе до порядку –

  5. Робіть день у день ранкову зарядку!

  6. Сідаєте їсти борщ, або супчик –

  7. Беріть до обіду часничку зубчик.

  8. Їжте овочі та фрукти, вживайте тільки корисні продукти.

  9. Той, хто вдома маму слухає, а в школі – вчителів,

  10. Завжди буде здоровеньким і забуде лікарів.

Фізкультхвилинка «А ми діти – не мізинці»

Разом: Ми за фізичне здоров’я.

(«Пісня кота Леопольда»)

Читальні стриби-скоки

  1. Сороки літають у вирій?

  2. Лютий – найкоротший місяць?

  3. Вода у річці солона?

  4. Їжак узимку спить?

  5. Земля обертається?

  6. Куріння шкідливе для здоров’я?

  7. У людини сорок зубів?

  8. Сова живе у норі?

  9. Книга – джерело знань?

  10. Бджола – комаха?

  11. Котигорошко сміливий?

  12. Ніс – орган слуху?

  13. Сірники – іграшка?

Виступ групи здоров’я 2 класу.

  1. Дуже дружний клас у нас, ми дружити вміємо.

  2. В біді – плече підставимо, у щасті – порадіємо.

  3. Якщо виконати треба будь-яку роботу.

  4. Якщо треба подолати складну перешкоду.

  5. Станем разом, як один, як сім’я єдина.

  6. Обмине тоді наш клас лихая година!

Разом: Ми за соціальне здоров’я.

Лічилка: «Три по одному»

Три по одному – йди додому

Три по два – он сова

Три по три – носа втри

Три по чотири – дзвоник до квартири

Три по п’ять – землі п’ядь

Три по шість – непроханий гість

Три по сім – цукерки всім

Три по вісім – джмелі в стрісі

Три по девять – качка й лебідь

Три по десять – діток пестять.

Виступ групи здоров’я 3 класу.


  1. Духовна складова здоров’я це все найкраще, що є в житті у нас.

  2. Ми несемо відповідальність і за сім’ю свою, й за клас.

  3. Наша віра непохитна у святе людське добро.

  4. Знаємо, що в цілім світі добро перемагає зло.

  5. Дорогі діти! Цінуйте кожну мить своє здоров’я!

  6. Цінуйте кожну мить своє життя!

  7. Якщо ви втратите важливу складову здоровя

  8. Назад уже не буде вороття!

Разом: Ми за духовне здоров’я.

Загадки про здоров’я

1.Маленьким на чотирьох ходить,

А підросте – на двох,

Постаріє – на трьох.

2.Ношу їх усе життя, а ліку їм не знаю.

3.Сопе, хропе, часом чхає,

Сюди-туди зазирає,

На морозі замерзає,

Бо одежини не має.

4.Два брати через гору живуть і ніколи

Один до одного в гості не ходять.

5.Зверху гай, під гаєм моргай,

Під моргаєм сліпко, під сліпком видко,

Під видком нюхко, під нюхком цапко.

6.Тридцять два білих брати

Сидять у темній в’язниці.

Коли ця в’язниця відчиняється,

Брати не виходять.

7.Кожний його має:

Хтось – м’яке, лагідне,

Хтось – холодне, кам’яне.

(Пісня «Голубий вагон»)

Виступ групи здоров’я 4 класу.

  1. На світі емоцій існує багато, одні – позитивні, мов справжнєє свято.

  2. Є й інші – вони негативними звуться,

як в кого вже вчепляться – не одірвуться.

  1. Позитивні емоції нам здоров’я додадуть,

а негативні – його відберуть.

  1. Бажаєм всім бадьорості, наснаги

і настрою веселого завжди.

  1. Тоді нас всі хвороби будуть оминати,

відкриються незвідані світи.

  1. Будьте завжди здоровими.

Разом: Ми за емоційне здоров’я.

Позитивні емоції кота Леопольда «Я один сижу на крутом берегу»



Виступ групи здоров’я 5 класу.

1. Дорогі діти! Вас вітає група здоров’я 5-го класу!

На світі формула існує,

Як здоров’я зберегти.

Ми її чудово знаєм

Хочем, щоб добре знали її й ви.

2. Зберігати, розвивати, відновлювати здоров’я –

Це формула здорового способу життя.

У того, хто цурається, буває пізнім каяття.

3. Школа – наш чудовий храм науки,

Тут ми всі отримуєм знання.

Щоб в житті до цілі досягнути,

А не крокувати навмання.

4. Щоб в житті приймати рішення важливі

І не помилятися при цьому,

Нам всього багато треба добре знати

Крокувати впевнено по шляху важкому.

Разом: Ми за інтелектуальне здоров’я.

Прислів’я про здоров’я.


  1. Сміх – половина здоров’я.

  2. Здоров’я не купиш.

  3. Здоров’я – над багатство.

  4. Без здоров’я немає щастя.

  5. Хто здоровий, той ліків не потребує.

  6. Як хочеш здоров’я мати, мусимо рано вставати, а звечора лягати.

  7. Бережи одежу знову, а здоров’я – змолоду.

  8. Здоров’я маємо – не дбаємо, а погубивши – плачемо.

  9. Часник сім хвороб лікує.

  10. Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють.

  11. Іржа залізо їсть, а людину – хвороба.

  12. Найбільше щастя в житті –здоров’я.

(Пісня «Улибка»)

Всі діти разом: «Ми за здоровий спосіб життя!»

(З’являється Король шкідливих звичок)

  • Що за галас? Що за шум?

Хто це тут за здоровий спосіб життя?

Я – Король шкідливих звичок,

І про їхню шкоду знаю.

Та й продуктів некорисних

Сам ніколи не вживаю.

Своє здоров’я зберігаю,

А ось в інших забираю!

І прибуток непоганий

Я із цього маю.

А ось і мої піддані.

(з’являються шкідливі звички: наркоманія, алкоголізм, табакокуріння, лінь)

Наркоманія

- Добрий день вам любі діти, а давайте із нами дружити.

Хто із нами дружить, той живе не тужить.

Табакокуріння


  • Подарунки є для вас. Подарунки – просто клас!

Вони – чудо! Прехороші! Перші безкоштовно, а тоді – за гроші.

Алкоголізм

  • Хто продукти ці вживає, про все на світі забуває.

Не потрібні стануть школа, рідні люди – мама й тато…

Лінь

Про майбутнє теж забудете, а здоров’ячко загубите.

Та навіщо воно взагалі потрібне те здоров’я?



Бліц опитування:

Для чого потрібне здоров’я?

(відповіді дітей: щоб бути здоровими; щоб допомагати батькам; щоб добре вчитися; щоб бути достойними громадянами України).

Виходять діти із зеленими «квітками здоров’я»

1. Ми шкідливим звичкам говоримо твердо: «Ні!»

Нехай не заважають в житті тобі й мені.

2. У нас усіх попереду щаслива світла путь,

Тож хай шкідливі звички із нашої дороги йдуть.

Король шкідливих звичок:

Моє серце відчувало, що не треба йти сюди.

Ми цим дітям не потрібні, геть ідемо назавжди.

3. Життя нам тільки раз всього дається,

Здоров’я теж дається тільки раз.

Тож бережіть своє життя й здоров’я

Про це ми дуже просимо, друзі, вас.

4. Свої квіти здоров’я плекаймо

Перетворимо нашу планету Земля

На планету здоров’я .



(Пісня «Чунга-чанга

Відкрита класна година

«Хто корисні продукти харчування вживає,

той міцне здоров'я має»

Вчитель:

Дорогі діти! Шановні гості! Ми зібралися у цій святковій залі, і великі, і малі, щоб відповідь на питання дати: «Які продукти харчування потрібно вживати, щоб здоров'я своє не псувати?».



Учениця:

Діти, давайте проведемо бліц - опитування: «Навіщо людині потрібно їсти?».

Відповіді дітей:


  • Щоб жити.

  • Щоб бути здоровими.

  • Їжа дає людині енергію.

  • Їжа дає нам сили і здоров'я.

  • Завдяки їжі ми ростемо і розвиваємося…

Вчитель:

Молодці, діти, ваші відповіді правильні. А тепер послухайте легенду про яблуню.



Учень:

За прадавньою легендою, яблуня – це подарунок дівчині-сирітці від бога весняного сонця Ярила. Якось дівчина-сирітка свою нивку засівала, важко їй було. Побачили це жайворонки, діти Ярила, позліталися, давай її забавляти, щебетати, душу звеселяти. То вона пиріжка-колобка, того, що на обід взяла, сама не з'їла, а пташок нагодувала. А за це й отримала в подарунок яблуню. Тому, мабуть, і плоди в цього дерева круглі, мов колобок і часто рум’янощокі, наче той пиріжок казковий.



Учениця:

Казкові в яблука і властивості. Яблуко – справжній цілющий чемпіон, комора багатьох вітамінів. Воно дуже добре виводить з організму радіоактивні речовини, вимітає з організму холестерин, чистить залаковані судини. Яблуко лікує багато хвороб.



Вчитель:

Діти, виявляється, серед їжі, яку ми вживаємо, є «чемпіони навпаки».



Учень:

Серед продуктів харчування

Є «чемпіони навпаки»

І ці шкідливі чемпіони

Всі запаковані в пачки.

Учениця:

Спричинить ракові недуги

Речовина «акриламід»,

Якщо вживатимете їх.

На першім місці будуть – чіпси,

На другім – палички смачні,

На третім – пластівці з усіх,

Скажіть, чи варто їсти їх?



Пісня «Про палянички».

Вчитель:

Ознайомтеся з інформаційним вісником про шкідливі хімічні речовини – пестициди.



Учениця:

Пестициди – не тварини, а хімічні речовини.

Вони непомітно до нас в організм потрапляють,

А коли їх стає багато, хвороби страшні викликають.



Учень:

Де вони живуть? У заморських овочах та фруктах

Та у виготовлених з них харчових продуктах.

Учениця:

Як їх позбавитися?

Замочіть у холодній воді перед вживанням

На одну годину

Яблука, банани, апельсини, мандарини.

Шкірку з них обчистіть, і одразу з'їжте.



Учень:

На деревах – фрукти, овочі – на грядках,

Вирощуйте, вживайте – і будете в порядку!

Вчитель:

Діти, відгадайте загадки про овочі.



Учениця:

Хто ховає під кущі каші, супи та борщі? (Картопля).



Учень:

Червоний Макар по полю скакав, та й у борщ попав. (Буряк).



Учениця:

Що без болю, без печалі доведе тебе до сліз? (Цибуля).



Учень:

На городі молода пишні коси розпліта,

У зеленії хустинки золоті хова зернинки. (Кукурудза).

Учениця:

Сидить баба на грядках, вся закутана в хустках. (Капуста).



Пісня про овочі «Ходить гарбуз по городу».

Вчитель:

До багатьох продуктів харчування додають харчові добавки. Але не всі вони корисні для нашого здоров'я. Наші кореспонденти разом з журналом «Барвінок» в Німеччині побували і цікавий репортаж приготували.



Учениця:

У місті Гамбурзі, в Німеччині,

Музей харчових добавок відкрився,

«Барвінок» наш там побував, не барився.



Учень:

Там зібрані природні та синтетичні речовини,

Які додають до різних продуктів,

Щоб довше зберігалися і були смачними.



Учениця:

Виявляється, деякі види полуничних йогуртів

Смак полуниці мають,

Бо в них дрібну тирсу з деревини кедра добавляють.



Вчитель:

Послухайте також повідомлення із Японії.



Учениця:

В Японії діє музей незвичайний,

Усі його експонати можна скуштувати…

Учень:

Ось стоїть Пізанська вежа – макарони «ряд до ряду».

А картина «Мона Ліза» - з карамельок і шоколаду.

Учениця:

Є скульптури у музеї, зроблені із масла.

Смакувати таке диво – то є справжнє щастя.

Пісня «Що нам осінь принесе».

Учитель:

Тепер, діточки, будь ласка, подивіться гарну казку.

Називається вона «Чому Андрійко захворів».

Казка

Ведучий 1:

Тільки та вважається здоровою дитинка,

У якої не болять нирки, шлунок та печінка…

У звичайній школі, у звичайнім класі

Хлопчик - школярик Андрійко навчався.

Ведучий 2:

Не любив цей хлопчик борщ і суп,

Відмовлявся їсти овочі та фрукти,

А вживав лише одні шкідливі продукти.



Андрійко:

Що смачного є в борщі? Що є смачного в супі?

Відмовляйтеся від них, друзі мої любі.

Снеки, палички, сухарики, мівіна та чіпси –

Ось продукти – вищий клас! Їх і треба їсти.

Газовані напої наповнюють вас газом,

Як вип'єш їх – літаєш над партою, над класом…

Ведучий 1:

Частенько наш хлопчик на перервах

Бігав до магазину,

Купував собі сухарики, снеки,

Газовані напої, чіпси та мівіну…

Ведучий 2:

Став Андрійко хворіти, почав у нього живіт боліти,

Нирки, шлунок та печінка…

Зробився хлопчик худий, як билинка…



Ведучий 1:

Одного разу він себе так погано відчув,

Що ліг в ліжечку та й заснув…

І приснився йому незвичайний сон…

Прийшли до нього в гості шкідливі продукти…

Сухарики:

Ми – сухарики із пачки,

Вам несем самі болячки.

Палички:

А ми – палички солодкі,

Ти з'їси нас всіх за мить,

Та від нас живіт болить.



Чіпси:

Ой, не їжте чіпси, діти,

Від нас можна захворіти.

Снеки:

Снеки смак приємний мають,

Та здоров'я забирають.

Мівіна:

Я – мівіна, я – красуня,

Дуже-дуже вже смачнюня.

Коли в шлунок потрапляю,

В ньому страшно розбухаю,

Знаю я свою роботу:

Викликаю біль, нудоту.

З'являються: Печінка, дві Нирки та Шлунок.

Печінка:

Я – тітонька Печінка,

Біда мені, біда,

Така брудна я стала –

Не змиє і вода.

Як таку велику кількість

Шкідливих речовин переробити?

Я, мабуть, загину…

Я не можу так жити…

Перша Нирка:

Андрійко нас не береже, він до нас байдужий,

Уживає казна-що, тому і став недужий.

Друга Нирка:

Відмовляюсь працювати в цьому організмі,

Прошу мене не звинувачувати в антигуманізмі.

Шлунок:

Перетворився я, Андрійків шлунок,

На речовин шкідливих клунок.

Те, що хлопчик їсть і п’є,

Мені шкоду спричиняє, мої стінки роз'їдає.

Скоро буду весь в дірках. Я не хочу жити так!



Печінка, дві Нирки, Шлунок разом:

Андрійко – нерозумний, Він нас не пожалів,

Тому і захворів. Лежить тепер, страждає. Він всіх на зневажає!

Андрійко (прокинувся):

Ну і сон мені наснився! Таких жахів надивився!

Організм мій забруднився! Я у цьому винен сам.

Обіцянку собі дам: Відмовляюсь все шкідливе в магазині купувати,

Але що ж тоді смачненьке можна скуштувати?

Перший учень: Краще з'їсти пряники, ніж з пачки сухарики.

Другий учень:Печиво на палички не міняйте. Із задоволенням вживайте.

Третій учень:Булочки – пухкі, рум'яні, додають здоров'я нам,

Милим, добрим дітлахам.



Четвертий учень: Бублики на снеки схожі, та для здоров'я вони гожі.

П’ятий учень:Їжте пиріжечки, діти, І не будете хворіти!

Шостий учень: Пийте чай, сік, молоко, компотик,і не болітиме животик.

Ведучий 3:

Наш організм – це складний механізм.

Як пальне для машини,

Йому потрібні корисні речовини,

Ви їх знайдете в борщі, у смачному супі,

В овочах і фруктах,

У хлібі, у м'ясних та молочних продуктах.

Пісня «Серпневі турботи».

Екологічна виховна година

«Природа—наша мати і ми її повинні оберігати!»

Засмічують річки, Рубають ліси, Вбивають тварин, Що були нам близькі.

Огляньтеся люди, Та схаменіться! Ще поки не пізно,За розум візьміться!



Розповідь учителя:

Протягом багатьох століть, люди забруднюють воду, землю, повітря, вирубують ліси, переорюють степи, змінюють русла річок і цим шкодять природі. Зникали і зникають рослини і тварини. У 1976 році було засновано Червону книгу України, в яку занесені тварини і рослини, які потребують захисту: їжак вухастий, вихухіль, дрохва, метелики, жаби; з рослин: підсніжники, орхідеї, едельвейс… Нам усім треба пам’ятати, що світ живої природи вразливий, часто беззахисний, тож завдання людини—захистити його і зберегти для майбутніх поколінь. Є на світі наука—екологія. Вона вивчає взаємозв’язки між живими організмами та навколишнім середовищем.

1.Екологія—це грецьке слово, Воно значить—наука про житло.

Сучасні екологи стверджують, Що усі на Землі ми у борг живемо.

2.Використовуєм копалини корисні, П’ємо водичку, дихаєм повітрям,

Які призначені майбутнім поколінням.

3.Тож будемо любить природу—матір,

Її безцінні багатства я іти,

Бо ми за неї всі відповідаєм і ми її повинні зберегти!

Екологічний журнал: Екологічна інформація 5 клас.

Людині потрібно на добу 960 літрів кисню, стільки його виділяють 5 дерев.

1 кубічний метр стічних вод може зіпсувати 50 кубічних метрів чистої води.

20 кг макулатури зберігають 1 дерево.

За 1 місяць шпак знищує до 10 тис. польових слимаків.

Ластівка ловить за літо майже 1 млн. комарів та попелиць.



Учитель: У народних прислів’ях застерігається від байдужого ставлення до природи:

Прислів’я про природу: 2 клас.

До природи не неси шкоди, бо твій дім згорить.

Природа одному—мати, а іншому—мачуха.

Де природа—мати, а людина—батько, там добра багато.

Не розорюй пташиних гнізд, бо осліпнеш.

Не звик ліс до наших коліс.

Землю образиш раз, а вона постраждає 100 раз!

Загадки про природу:

1.День і ніч вертиться куля, Та ніхто цього не помічає,

Живемо на ній і ти, і я, Ця куля називається … Земля.

2.Воно на вигляд круглолице, Неначе баня на дзвінниці,

Глянь на нього—засліпить,Заглядає у віконце золоте,Гаряче … Сонце

3.А без неї ви нізащо Не зготовите обід, На морозі вона швидко

Перетвориться на лід. Через скелі, через хащі Собі дорогу проклада

Звичайнісінька … Вода.



Вчитель: Існує багато народних традицій, які пов’язані із Землею, Сонцем, Водою, рослинами, тваринами.

Вірші учнів 3 класу:

1.Дає нам Сонце світло і тепло.Щоб на Землі завжди життя було.

Під Сонцем наші пращури збирались, До нього із молитвами звертались.

2.Найдужче Землю шанували українці, Як джерело достатку, блага й сили.

Все, що потрібно для життя було, Вони на ній плекали і ростили.

3.Життя людини починається з води.Так наші пращури вважали,

А щоб спекти весільний коровай, Аж із семи криниць водиці набирали!

4.Пам’ятаймо, люди, назавжди: Неможливо жити без води!

Це—життя колиска, це дощі. Це—роса, це—квітка на межі.

Це—тумани, ріки і моря. Порятунок у спеку, це—життя!

5.Шанували наші предки дари Землі—рослини.

Магічними властивостями їх Наділяли,Різні хвороби ними лікували.

Любили давні українці тварин—Свійських і диких, маленьких і великих.

В народі існувало повір’я,Що сам Господь на Різдво обходив подвір’я,

І у тварин питав, чи ніхто їх протягом року. Не ображав…

Рольова гра «Репортер».

Проведемо інтерв’ю «Якою хочуть бачити природу учні нашої школи?».

Відповіді дітей:

- Я хочу, щоб над нашим селом було чисте, прозоре небо.

- Я хочу, щоб у наших садах весело співали пташки.

- Я хочу, щоб у Дніпрі водилося багато риби.

- Я хочу, щоб навкруги росло багато квітів і дерев.

- Я хочу, щоб на полях ріс багатий урожай.

- Я хочу, щоб всі ми берегли природу!

Екологічна казка «Лісова пригода»

Ведучі:

1.Недалечко, біля міста, ріс собі казковий ліс.

Жили в нім зайці, лисиці, їжаки і навіть лосі.

В лісі добре всім жилося.

2.Було в лісі тім озерце, що тішило й душу, й серце.

Водою кришталевою воно тварин всіх напувало.

А скільки тут завжди людей відпочивало.

3.Брудний папір, пляшки, бляшанки

Від їжі залишки, цигарки – усе кидали люди в воду.

Перетворилося озерце на болото.

І ось одного разу…

Сорока. Скре-ке-ке! Скре-ке-ке! Чи ви бачили таке? Чи ви чули про таке?

Збіглися звірі: Що сталося, сороко-білобоко?

Сорока. Із ранкового туману, що стелився над болотом, вилізла страшна потвора і вона іде сюди, розбігайтесь, хто куди.

Мишка. Ой мені страшно, мабуть в нірку повернуся, від потвори схоронюся.

Метелик. А я сховаюсь під листок. Складу крильця і мовчок.

Зайці. Треба й нам кудись тікати. Добру схованку шукати.

Їжак. Не бійтеся друзі, не тікайте. Завдяки моїм колючим голочкам я образити вас не дам.

Потвора. Хто мене тут не боїться?

Усі. Ти хто?

Потвора. Народився я в озерці, що тепер болотом зветься. Із сміття я весь, із бруду. В лісі панувати буду. Скоро тут таких як я буде цілая сім’я. Перетворимо ліс казковий на брудний смітник чудовий.

Сорока. Що діяти, що робити ? Цього не можна допустити. Давайте покличем лісовенят.

Усі кричать. Лі-со-ве-ня-та. (прибігають лісовенятя)

Лісовенятя. Чули, чули, знаєм-знаєм вихід ми уже шукаєм.

Перше лісовеня. Скажи будь-ласка, як тебе звати.

Потвора. Цього напевне не знаю я. Мабуть у мене брудне ім’я як я сам.

Друге лісовеня. Ні-ні ми назвемо тебе Читстюльчиком.

Потвора. Мене ще так ніхто не називав. Але ж я ввесь брудний.

Перше лісовеня. А ми тебе помиємо, переодягнемо. (Миють і переодягають).

Потвора. Як приємно бути чистим. У болотній темні хащі не повернусь я нізащо.

Друге лісовеня. Здається цю проблему вирішено, але що робити з озером?

З’являється Лісовик. Молоці, онучки! Без моєї допомоги позбулися ви потвори. А тепер жителів лісу на раду скликаймо. Разом усі на болото рушаймо. Звільнимо від бруду лісове озерце, щоб знову раділи і душа і серце.

Чистюльчик. І я з вами піду, і я вам допоможу.

Всі звірі: Добрі люди бережіть природу. Не забруднюйте озера і річки, не ламайте на деревах гілочки, і тварин не ображайте, краще їм допомагайте. Природа – це наш рідний дім, хай буде чисто, затишно у нім.

Збережімо природу для майбутніх поколінь.



Висновки:

Важливість даної роботи полягає в тому, що під час спілкування учнів, ознайомлення їх із пізнавальним матеріалом, який є в роботі, під час інсценування авторських казок, індивідуальних бесід учням надається необхідна інформація щодо збереження їхнього здоров’я.



Очікувані результати щодо здоров’я учнів справджуються. Значно знизилась кількість простудних захворювань, діти бережливіше ставляться до навколишнього світу, перестали вживати шкідливі продукти в пачках та пляшках.

Посилання на використані джерела інформації:

  1. Балютіна К. М. Знати, зберігати, відновлювати: навч. посіб. для слухачів еколого-натуралістичного гуртка / К. М. Балютіна, Т. І. Мантула. – Кіровоград : Інформаційна мережа, 2004. – 124 с.

  2. Бойченко Т. С. Коваль Н. С. Основи здоров’я: підручн. для 6 кл. загалноосв. навч. закл. / Київ: «Генеза», 2006 р., 143 с.

  3. Концепція громадського виховання особистості в умовах розвитку української державності / наук. Колектив під керівництвом О. В. Сухомлинської / / Дошк. виховання. – 2003. - № 2. – с. 3-8.

  4. Концепція загальнодержавної цільової програми «Здорова нація» на 2009-2013 роки / / Розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 травня 2008 р., № 731-р.

  5. Концепція національно-патріотичного виховання молоді, затверджена спільним наказом Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту, Міністерства освіти і науки України, Міністерства оборони України, Міністерства культури і туризму України від 27.10.2009, № 3754/981/538/49.

  6. Прислів’я, приказки, загадки /уклад. Орлова Є. Г. – Х.: Вид. група «Основа» 2010 [1] с. – (Серія «Бібліотечка школяра. Українознавство»)

  7. Журнали «Барвінок».


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка