Бланк Робочої програми навчальної дисицпліни
Форма № Н - 3.03
Затверджено наказом МОН України
від “___” ___________ 20 __ р. №___
Львівський національний університет ім. І. Франка
(повна назва вищого навчального закладу)
Кафедра (предметна, циклова комісія) Психології
“ЗАТВЕРДЖУЮ”
Проректор (заступник директора)
з навчальної роботи
___________________________
“__25_”_серпня_20_09 р.
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
__ 6.040100 «Психологія прації»_____________________
(шифр і назва навчальної дисципліни)
напряму підготовки_0401 «Психологія» ___
(шифр і назва напряму підготовки)
для спеціальності (тей)___6.040100 _ _____________
(шифр і назва спеціальності (тей)
спеціалізації_ Психолог, практичний психолог __________________
(назва спеціалізації)
інституту, факультету, відділення_ЛНУ, філософський факультет, відділення психології
(назва інституту, факультету, відділення)
Кредитно-модульна система
організації навчального процесу
2009_ – 2010
_____________________. Робоча програма навчальної дисципліни для студентів
(назва дисципліни)
за напрямом підготовки _________________, спеціальністю ________________. - _______: ________, 20___.- __ с.
Розробники: (вказати авторів, їхні наукові ступені, вчені звання та посади).
Робоча програма затверджена на засіданні кафедри (циклової, предметної комісії)_________
_______________________________________________________________________________
Протокол № ___ від. “____”________________20__ р.
Завідувач кафедрою (циклової, предметної комісії)________________________
_______________________ (__________________)
(підпис) (прізвище та ініціали)
“_____”___________________ 20___ р
Схвалено методичною комісією за напрямом підготовки (спеціальністю)_______________________________________________________________
(шифр, назва)
Протокол № ___ від. “____”________________20___ р.
“_____”________________20__ р. Голова _______________( _____________________)
(підпис) (прізвище та ініціали)
__________, 20__
__________, 20__
Опис навчальної дисципліни (Витяг з робочої програми навчальної дисципліни “Психологія праці”)
Найменування показників
|
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень
|
Характеристика навчальної дисципліни
|
денна форма навчання
|
заочна форма навчання
|
Кількість кредитів, – 1
|
Галузь знань
6.040100 «Психологія»
(шифр, назва)
|
Нормативна
(за вибором студента)
|
Модулів – 2
|
Напрям
0410 «Психологія»
(шифр, назва)
|
Рік підготовки:
|
Змістових модулів –
|
Спеціальність (професійне спрямування)
|
2009-й
|
2010-й
|
Курсова робота
|
Семестр
|
Загальна кількість годин -
|
7-й
|
-й
|
Лекції
|
Тижневих годин для денної форми навчання:
аудиторних – 2
самостійної роботи студента - 1
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень:
|
20 год.
|
год.
|
Практичні, семінарські
|
44 год.
|
год.
|
Лабораторні
|
год.
|
год.
|
Самостійна робота
|
год.
|
год.
|
ІНДЗ:
|
Вид контролю: іспит
|
Примітка.
Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить:
для денної форми навчання - 20
для заочної форми навчання - 10
-
Мета та завдання навчальної дисципліни
В умовах реформування вищої освіти в Україні пріоритетна увага має надаватися підготовці нової генерації педагогічних і науково-педагогічних кадрів - національної еліти, яка здатна оволодіти новою освітньо-світоглядною парадигмою національно-державного творення, гуманного піднесення самоцільної особистості вихованця. Однією з передумов вирішення цього надзвичайно важливого і складного завдання є підвищення рівня психологічної культури, зокрема через опанування майбутніми викладачами ВНЗ ґрунтовними психолого-педагогічними знаннями, уміннями і навичками.
Курс психології праці є теоретичною основою психологічної підготовки студентів-магістрантів і аспірантів до майбутньої науково-педагогічної діяльності.
Мета курсу «Психологія праці»: забезпечити загальну теоретичну підготовку магістрантів і аспірантів у галузі психології вищої школи, яка слугуватиме основою для їхньої практичної роботи, що пов'язана з викладацькою діяльністю.
Завдання вивчення дисципліни:
- опанування знаннями про психологічні особливості студентського періоду життя людини:
- усвідомлення закономірностей професійного становлення та осо-бистісного зростання майбутніх фахівців;
- вивчення психологічних аспектів навчання і виховання студентської молоді;
- усвідомлення психологічних особливостей науково-педагогічної діяльності та шляхів її опанування;
- сприяння професійному самовизначенню і набуття студентами професійно-педагогічної ідентичності;
- розвиток таких якостей особистості, що мають для майбутнього викладача професійне значення.
Місце курсу в професійній підготовці майбутнього викладача
Зміст навчальної дисципліни «Психологія праці» складений з урахуванням того, що студенти протягом навчання в педагогіь-ному університеті прослухали теоретичні курси вікової та педагогічної психології. Вона є їхнім логічним продовженням і вміщує теоретичні проблеми розвитку, навчання та виховання студентів, питання особистості та науково-педагогічної діяльності викладача, а також передбачає практичне оволодіння слухачами вміннями та навичкам ?і навчально-виховної роботи у ВНЗ.
Студент, який вивчає курс психології праці, мусить:
- засвоїти понятійний апарат цієї галузі психологічної науки:
- опанувати систему психологічних знань і набути практичних умінь аналізу й оцінки психологічних явищ, які породжуються умовами навчально-виховного процесу у ВНЗ:
- удосконалювати навички самостійної навчальної роботи, вміння опрацьовувати наукові літературні джерела;
- на основі самопізнання формувати власний стиль науково-педагогічної діяльності та професійного спілкування.
Згідно з навчальним планом конкретного інституту (факультету) і спеціальності вивчення курсу завершується складанням екзамену або отриманням заліку.
Загальний обсяг курсу «Психологія праці» становить 108 годин, з них 24 години - лекційні, 22 - практично-семінарські і 62 години відведено на самостійну роботу слухачів.
Залежно від навчального плану конкретної спеціальності розподіл годин може бути змінено, зокрема збільшено час на самостійну роботу.
Зміст самостійної роботи з курсу «Психологія праці» спрямований на поглиблення теоретичних знань, розвиток самостійного мислення і набування вмінь опрацювання наукової літератури. Все це має сприяти професійному самовизначенню майбутніх викладачів.
Від слухачів (магістрантів, аспірантів) вимагається:
1. Ведення тематичного словника.
2. Опрацювання літератури з кожної теми за формою, яка обирається самостійно (конспект, тези, план, таблиця, схема, висновки тощо і, з визначенням особистого ставлення до змісту роботи (за бажанням). Список рекомендованої літератури до кожної теми можна доповнити науковими працями, які слухач підібрав самостійно.
Доцільно порівнювати виклад (або зміст) матеріалу з певного питання в різних джерелах. Якщо наукові положення в них повторюються, можна лише анотувати статтю.
3. Висловити своє міркування щодо питань проблемного характеру, які подані до кожної теми. Вони спрямовані на усвідомлення актуальних проблем і пошук шляхів їх вирішення, загострення уваги на суперечностях, які залежать від конкретних умов педагогічного процесу і життєвих обставин.
4. Доцільно основний зміст кожної теми подати у вигляді таблиці або схеми, проаналізувати та доповнити запропоновані таблиці.
5. Виконати завдання на розвиток рефлексивних процесів, аналіз і оцінку власної навчально-професійної діяльності, визначення професійних рис своєї особистості.
Наприкінці опрацювання курсу важливо дати самооцінку якості його засвоєння загалом (або окремих тем). Доцільно поставити собі конкретну оцінку. До того ж обов'язково зазначити свої критерії оцінювання та що було зроблено, щоб відповідати їм.
-
Програма навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1: Методологічні та теоретичні проблеми психології праці.
Тема1. Методологічні і теоретичні основи психології праці.
Поділіться з Вашими друзьями: |