«Бджола мала, а й та працює»



Дата конвертації15.09.2017
Розмір45.5 Kb.
#55576


«Бджола мала, а й та працює»

Виховна година у 5 класі квітень 2013 р.

Мета: Збагачувати знання дітей про роль бджоли в природі, виховувати любов до прекрасного.

Дійові особи: дівчинка, хлопчик, бджілка, науковець,зозуля, квіти: дзвіночок, кульбаба, фіалка, пролісок, нарциз; горобчик, комарик.

Хід заходу

Вступне слово вчителя

Наш клас активно включився у Всеукраїнський учнівський Рух «Моя земля – земля моїх батьків, моя Батьківщина – Україна». Напрямок, по якому була спрямована вся робота – це «Кухлик меду». Діти знайомилися із життям бджіл, збирали приказки, прислів’я про цих маленьких трудівниць та про їхній смачний продукт – мед, збирали лікувальні рецепти продуктів бджільництва, а також робили замальовки на цю тематику. Сьогоднішній виступ – це звіт про проведену роботу.



Дівчина: «Весняні квіти»

Весна чарівниця,

Неначе цариця,

Наказ свій послала,

Щоб краса постала.

І проліски, і травка,

Й зелена муравка,

І кульбаба рясна,

Й фіалочка ясна –

Всі квіти весняні,

Веселі, кохані,

З-під листя виходять,

Голівки підводять,

Од сну зимового

До сонця ясного.

Олена Пчілка



Хлопчик: Погляньте навколо: дерева, кущі, квіти… Все прокидається, оживає, розквітає…

( звучить спів птахів, кує зозуля, летить бджілка, сідає

то коло однієї квітки, то коло другої, третьої…Виходить з-за дерева зозуля і звертається до бджілки:)

Зозуля: Люба бджілко, зупинися,

Сядь рядом зі мною.

Як хороше спочивати

В холодку весною.



Бджілка:Ой, зозуле, що ти кажеш?

Нема в мене часу.

Вік короткий, а роботи

Я маю багато.

Подивися, все працює

На широкім світі:

І у лісі, і у полі,

І в синім блакиті.

Ось несе горобчик гусінь

Діток годувати.

Ось комашка травку тягне

Хатку будувати.



Зозуля: Бджілко, будем слухати з тобою,

Як степи співають,

Як шумлять ліси і ріки,

Як вітри гуляють.



Бджілка: Прощавай, не маю часу –

Треба мед збирати,

Треба кожну квітку в полі

Мені облітати. Хлопчик:На стрункій високій ніжці

Біля річки на лужку

У косинці – білосніжні

Стрів я квіточку таку. (показує на дзвіночок)

Ясним оком жовтуватим

Посміхалася мені.

Я хотів її зірвати,

А бджола сказала: «Ні!»

М. Познанська



Квітка – дзвіночок: Піднімає джміль фіранку,

Каже: - Доброго вам ранку!

Як вам, бджілко, ночувалось?

Чи дощу не почувалось?

Виглядає бджілка з хати.

Бджілка: У дзвіночку добре спати.

Цей дзвіночок – як намет,

Тільки дощ, як кулемет.

Хлопчик: А я думав, що квіти квітнуть лише для нас….

1–ша квітка: Так, мало хто байдуже промине гарну квіточку. Одна людина зупиниться, замилується, може пригадати щось і обережно обійде. А інша – висмикне нас із землі, трохи побавиться… і викине зів’ялі геть. А нам конче потрібно жити і радувати навколишній світ. Ми даруємо людям красу.

2–га квітка: А бджоли – це наші запилювачі. Як подяку за запилення ми віддаємо їм свій нектар. Принесуть його бджоли до вулика і виливають у соти , а потім стоять над комірчинами з нектаром і махають крильцями – видаляють із нектару зайву воду.

3-тя квітка: Але перш ніж вилити нектар у соти, він піддається дуже довгій і потаємній обробці. Крапельку нектару бджола то проковтує, то випускає з хобітка, і так робить 240 разів. Лиш після цієї процедури солодкий напівфабрикат потрапляє в комірчину сот.

4-та квітка: А щоб випарувалася зайва волога, бджола своїм «вітерцем» - а це 1200 змахів за хвилину, - продуває увесь вулик. Нектар насичується ферментами, вітамінами; знищуються мікроби; відбувається стерилізація.

1-ша квітка: Тому багато років мед зберігає свою свіжість і не псується. Бактерії йому не страшні. Підраховано: щоб приготувати 100 г меду, бджола повинна взяти нектар близько з мільйона квіток, принести до вулика 15 тисяч таких вантажів цього напою.

2-га: А ростемо ми усюди, інколи бджоли летять за 8км до нас. Підрахували ми якось, що шлях їх туди і назад складає 46 тисяч кілометрів.

Зозуля: Та це рівно стільки, скільки земна куля має довжину екватора! І вся ця праця заради того, щоб приготувати 100г меду?!

Науковець: (зачитує рукопис)

В однім із давніх рукописів написано так: « Мед є сік роси небесної, який бджоли забирають з квітів пахущих, від того мають в собі силу могутню, лікує від усіх хвороб…»



Хлопчик: Тисячу років тому лікарі майже всіх стародавніх країн вважали, що мед дуже цілющий. До складу багатьох ліків входить мед, або інші продукти бджільництва: прополіус, маточне молочко, віск, перга.

Дівчинка: І сьогодні не втратив свого значення мед. Лікують ним різні хвороби: рани, застуду, захворювання верхніх дихальних шляхів і легень, хвороби серця, печінки, нирок, нервової системи, хвороби очей, шкіри. Навіть застосовують в лікувальній косметиці, профілактиці променевої хвороби.

Бджілка: (звертається до дітей)

Кого із вас мами лікували медом? Чим ви тоді хворіли? Хто із вас любить мед? (пригощає присутніх медом)



Хлопчик: Висне небо синє

Синє, та не те.

Світи, та не гріє

Сонце золоте.



Дівчинка: Осінню дмухнуло,

Квіти відцвіли.

Хмуро, без притуло

Глянули садки.



Хлопчик: Припали квіти до землі,

Туман наліг кругом.

Ще день, ще два – і всі поля

Заснуть глибоким сном.



С. Воробкевич

Дівчинка: Для бджіл настає пора готуватися до зими, зашпаровувати щілини у вулику.

Бджола: Так, ми працюємо ціле літо і восени не збираємося відпочивати!

Хлопчик: Отже, бджоли – це взірець працелюбності. Беріть і ви з них приклад. Тільки докладаючи певні зусилля, можна отримати гарний результат. А працювати потрібно постійно і систематично!


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка