Арифметичні задачі. Повторення про геометричні фігури Вчитель вищої категорії М. М. Бирська



Скачати 50.81 Kb.
Дата конвертації01.05.2016
Розмір50.81 Kb.

Розробка заняття з логіки. Курс за вибором. 3 клас.

На тему:

Арифметичні задачі. Повторення про геометричні фігури

Вчитель вищої категорії М.М. Бирська

Любимівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Нововоронцовський р-н

Херсонська область

Тема. Арифметичні задачі. Повторення про геометричні фігури.

Мета. Закріплювати вміння розв’язувати арифметичні задачі. Систематизувати й узагальнити знання, вміння й навички учнів; формувати вміння і навички застосовувати набуті знання і навички на застосовувати набуті знання на практиці.

Розвивати логічне мислення і пам'ять, кмітливість та активність учнів. Прищеплювати інтерес до математики.

Виховувати любов до природи.
Обладнання. Коробки сірників, геометричні фігури, картки з малюнком вітряка, зірочки.
Логіка – наука, друже!

І цікава дуже-дуже!

Вона розум розвиває

Вірно мислити навчає.
Хід уроку
І. Організація класу до роботи.

У кожного учня на парті коробочка сірників (головки обчищені). Зошити, ручка, олівець, лінійка.

- Діти, з яким настроєм ви сьогодні прийшли на заняття? (Показують кружечки з личками)

- А якщо це дійсно так, давайте розв’яжемо цікаві задачі.




  1. Росло 5 верб. На кожній вербі – по 5 гілок. На кожній гілці – 5 менших гілок, а на кожній з таких гілочок – по 5 груш. Скільки груш росло на дереві?

  2. Вимкнули електрику. Людина входить до темної кімнати. На столі стоїть свічка та лампа. Що людина запалить у першу чергу?

  3. Стояло 5 склянок з полуницею. Ганнуся з’їла полуниці з однієї склянки. Скільки склянок залишилось?

  4. У кошику було п’ять яблук. П’ятьом дівчатам роздали по яблуку і в кошику залишилось ще одне яблуко. Як таке могло трапитися?




  • Ось тепер, дійсно, настрій у всіх чудовий!

Діти, сьогоднішнє наше заняття ми проведемо у формі гри. Яка полягатиме у змаганні на швидкість проходження маршруту подолання перешкод для досягнення мети. Перешкодами будуть різні математичні завдання (запитання). Продовжувати рух за маршрутом можна лише після правильної відповіді або правильного виконання завдання. За правильну відповідь ви отримуєте зірочку.

Об’єднання в групи. Діти з кошика беруть одну геометричну фігуру(в кошику , , )
ІІ. Основна частина.
Задачі на кмітливість


  1. Довжина кожного сірника 5 см. Чи вистачить 15, щоб скласти метр?




ТАК –



  1. Приклади до 4 сірників 5 так, щоб вийшло сто.







  1. Як із 4 сірників зробити 15, не ламаючи їх?




  1. Як за допомогою 1 сірника, утворити на столі трикутник? Ламати сірник не можна.

Покласти сірник на край столу.


  • Молодці, впорались із першою перешкодою. (Роздаю зірочки)

Наступна перешкода

- Ось на нашому шляху стоять вітряки, які мають 4 крила і кружечок з числом. Треба дібрати і записати на крилах вітряка два числа так, щоб їх добуток дорівнював числу у кружечку.

1) 2) 3)



  • Молодці, діти і ця перешкода залишиться позаду.


Захист проектів

  • Діти, об’єднуючись у групи, ви обрали собі певну геометричну фігуру.

  • Що цікавого ви можете розповісти про неї.

І група – многокутник

ІІ група – трикутник

ІІІ група – коло


Фізкультхвилинка

«Ми берізки, ми кленці.

В нас тоненькі стовбурці.

Ми в стрункі стаєм рядки,

Розправляєм гілочки

Ледь зіп’ялись з корінців,

Дістаєм до променів

Ми стискаєм їх вогонь

В зелені своїх долонь.

Хилять свіжі вітерці

Вліво вправо стовбурці

Ще й верхівки кожен ряд

Нахиля вперед – назад.»
- Продовжуємо нашу роботу.

  • А що таке периметр? Як його знайти?

  • Діти, а навіщо нам знати геометрію?

Відповіді дітей.

  • Тому, що це цікаво.

  • Щоб точно вираховувати довжину огорожі навколо нового будинку.

  • Я мрію бути архітектором-будівельником і для того, щоб проектувати нові споруди треба знати геометрію.

  • Щоб правильно розподілити площу під вирощування зернових.

  • Навіть для того щоб шити одяг улюбленій ляльці.




  • Молодці, діти. Щоб мати всебічні знання геометрія нам не завадить.

  • Ну, біжімо далі. На шляху у нас арифметична задача. Зараз весна пора насаджувати молоді кущі і дерева. Ось про це у нас задача.

Задача

За три дні учні нашої школи посадили 976 кущів. Першого і другого дня вони посадили 644 кущі, і за другий і третій день також 644 кущі. Скільки кущів посадили учні другого дня.
Робота над задачею.

  1. Що треба знати для того, щоб дати відповідь на запитання задачі?

  1. А чи можемо дізнатись скільки кущів посадили учні за перший день?

- Так.

3. Якою дією?

- Відніманням.

976-644=332 (к.)

4. А тепер можемо дати відповідь на запитання задачі?

- Так.


5. Якою дією?

- Відніманням.

644-332=312 (к.)

Розв’язок записують самостійно.



  • Діти, а навіщо насаджувати зелень?

  • Рослини – легені планети Земля.


Логічні трикутники
43




18 25 26 38

55 34 22 29


Розв’язання. На вершинах трикутника – сума чисел (26+29=55, 29+38=64)

32
93 61 84 27

23 70 9 65


Розв’язання. На вершинах різниця ( 84-65=19; 65-27=38; 84-27=57;)
ІІІ. Заключна частина.

  • Ось і дістались ми фінішу нашого заняття. Здолали всі перешкоди. Молодці, мої хороші!

  • Чи отримали ви задоволення від своєї праці?

  • Чи змінився ваш настрій на протилежний?

  • Що найбільше сподобалось?





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка