Антуан де Сент-Екзюпері. Життєпис письменника



Скачати 33.19 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір33.19 Kb.
#28093
Тема: Антуан де Сент-Екзюпері. Життєпис письменника.

«Маленький принц». Притчовий характер твору, його

гуманістичний зміст
Мета: познайомити учнів із життям і творчістю А. де Сент-Екзюпері;

допомогти засвоїти поняття «філософська казка-притча»,

зрозуміти ідейно-художній та філософський зміст твору

«Маленький принц», його гуманістичну спрямованість; сприяти

формуванню соціальних і комунікативних компетентностей;

сприяти морально-етичному вихованню учнів


Обладнання: мультимедійний пристрій, комп’ютер, виставка книг

письменника, тексти казки-притчі «Маленький принц»,

словник літературознавчих термінів.
Хід уроку
Найскладніший політ – це

політ над собою.

А. де Сента - Екзюпері
І. Оголошення теми, мети та завдань уроку

ІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу



  1. Робота з епіграфом

    1. Як ви розумієте слова французького письменника?

    2. Якою ви уявляєте людину, що висловила таку думку?

    3. Чи кожна людина здатна на політ над собою?

2. Розповідь вчителя про життя і творчість А. де Сент-Екзюпері, звертаючись до презентації ( презентацію може підготувати як сам вчитель, так і творча група учнів під керівництвом вчителя. Тоді можна представити цю частину уроку, як захист їхньої презентації)


Приблизний план презентації

1. «Я родом із Дитинства». Дитячі роки письменника

2. Мрії про небо. Пілот Сент-Екс.

3. Творчий шлях Антуана де Сент-Екзюпері.

4. Історія створення казки-притчі «Маленький принц»

5. Доля людини у часи Другої світової війни.

6. Вічний політ великого мрійника. Трагічна загибель льотчика Сент-Екса.
3.Слово вчителя.

Сьогодні ми познайомимося з найулюбленішим героєм автора, виразником його найпотаємніших думок. Людина, яка створила такий світлий образ, сама повинна бути чистою душею, думками . Яким же є Маленький принц, ми дізнаємося під час роботи над цим твором. А зараз давайте познайомимося із ним ближче.

4. В клас заходить учень, переодягнений у костюм Маленького принца ( або можна вивести на екран зображення цього літературного героя, а оповідь записати на магнітофон)

- Добрий день, жителі великої і прекрасної планети Земля. Мене звати Маленький принц. Я народився і жив на далекому астероїді В-612. Ця планета зовсім маленька, трішки більша за мене, але я її дуже люблю. Кожного ранку я прибираю її, викорчовую баобаби, які так небезпечні для такої маленької планети, як моя.

Більш за все я люблю дивитися на захід сонця – це так красиво!

Моєю найулюбленішою істотою в цілому світі є роза. Вона так прекрасна, але так беззахисна! Але зараз я починаю розуміти, що вона також мене любить, бо відпустила мене у цю далеку мандрівку.

Мандруючи космосом, я познайомився з дивними людьми: Пияком, Ділком, Королем, Честолюбцем, Ліхтарником, Географом. Які дивні люди ці дорослі! Я сподіваюся, що жителі планети Земля розумніші за тих людей, яких я бачив. А ви, любі діти, допоможіть мені розібратися в земному житті. Добре?

Вчитель запрошує Маленького принца прийняти участь у обговоренні твору.

5. Робота із словником літературознавчих термінів.
Притча – повчальна алегорична оповідь, у якій фабула підпорядкована моралізації частини твору. У притчі зосереджена певна дидактична ідея.
Казка - один з основних жанрів народної творчості, в основі якого захоплююча розповідь про незвичайні вигадані події. Різновидом жанру є літературна казка.

Завдання: Знайдіть риси казки і притчі в творі.



( Незвичайний сюжет, персоніфікація рослин, тварин, чітке розподілення героїв на позитивних і негативних – це ознаки казки. Алегорії, морально-філософські роздуми письменника – це риси притчі.)
ІІІ. Закріплення матеріалу
1. Робота в групах

І група. Кому присвячена ця казка? Як ви розумієте слова у присвячені «коли він був дитиною»? Кому, за вашим розумінням, адресована казка: дітям чи дорослим?
ІІ група. Які цінності людського життя захищає автор в своєму творі?
ІІІ група. У чому полягає гуманістичний зміст твору?
ІУ група. Пригадайте, в які часи була написана ця казка? Чи пов'язаний зміст казки із тими подіями, які відбувалися в світі за тих часів?
ІУ Домашнє завдання.

Дібрати матеріал про подорожі Маленького принца; намалювати карту-схему мандрівки Маленького принца до Землі; виписати вислови Маленького принца про сенс життя.
Каталог: doc -> files -> news
news -> Дослідження професійних якостей керівника загальноосвітнього навчального закладу в управлінській діяльності
news -> «Інформаційно-комунікаційні технології та сучасний урок: методика проведення і результативність»
news -> Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Проектування готовності вчителя до інноваційної діяльності Виконавець: Ріпний Микола Петрович
news -> Шляхи формування читацьких інтересів у молодших школярів Ковальова Вікторія Іванівна, учитель початкових класів, учитель вищої категорії, старший учитель, санаторна школа ─ інтернат №2
news -> З початкової школи в основну: проблеми наступності
news -> ─найважливіша умова успішного навчання молодших школярів. Ковальова Вікторія Іванівна, спеціаліст вищої категорії, старший учитель, загальноосвітня санаторна школа ─ інтернат №2
news -> Повідомлення про оприлюднення проекту Концепції громадянської освіти та виховання в Україні Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України повідомляє про оприлюднення 29 листопада 2012
news -> Додаток базовий компонент дошкільної освіти
news -> Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема "Пісня над піснями". Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей
news -> Конспект уроку з української літератури в 10 класі підготувала викладач української мови І літератури Технікуму промислової автоматики Одеської державної академії холоду

Скачати 33.19 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка