Аналіз музичного твору; створення на папері образу до музичного твору за допомогою пензлика та фарб
3
Мистецтво відкриває світ
Й. Бах.
Арія з оркестрової сюїти №3 (Ре мажор)
А. Житкевич «Все це потрібно мені»
Арія, сюїта, шедевр
Аналіз музичного твору; створення буклету «Музика в нашому житті»
4
Що «живе» в музиці?
В. Моцарт.
Алегро з дивертисменту №11 для оркестру
А. Житкевич «Все це потрібно мені»
Засоби музичної виразності: лад, мелодія, гармонія, дивертисмент, тривалості звуків
Аналіз музичного твору; створення рекламного ролику твору Моцарту; підбір малюнку до музичного твору
5
Як «рухається» музика?
Й. Бах.
Ларго з концерту №5 для фортепіано з оркестром
(фа мінор),
Дж. Россіні «Тарантела»
Ю. Чичков «Наша шкільна країна»
Засоби музичної виразності: темп, ритм; тарантела
Аналіз музичних творів; відтворення ритмічного малюнка в різних темпах; підбір фотоілюстрацій танців у різних темпах; підбір малюнків до різних музичних творів
П. Чайковський. Балет «Лускунчик»: танець Феї Драже, вальс квітів, танець вівчарів
Ю. Чичков «Наша шкільна країна»
Музичні інструменти симфонічного оркестру та їх групи; засоби музичної виразності: тембр, діапазон, регістр
Аналіз музичних творів; розпізнавання музичних інструментів на слух
7
Як розповідає музика?
С. Рахманінов. Прелюдія №5 для фортепіано (соль мінор)
Г. Гладков «Пісня про чарівників»
Прелюдія; засоби музичної виразності: динаміка
Аналіз музичного твору; визначення темпів музичних творів по памяті; знаходження відповідності між динамікою та кольором та зображення в кольорі музичного твору за допомогою фарб; виконання пісні «ланцюжком»
8
Музична скарбничка композитора
Дж. Верді. Тріумфальний марш з опери «Аїда»
Г. Гладков «Пісня про чарівників»,
повторення пісень
Повторення матеріалу
Аналіз музичного твору; визначення засобів музичної виразності
Аналіз музичних творів; створення та виконання музичного супроводу до пісні; визначення та характеристика голосів різних співаків
26
Звучить хор
М. Глінка. Романс «Вениціанська ніч» у виконанні ансамблю вокалістів (а капела), М. Глінка. Хор «Слався» з опери «Іван Сусанін» у виконанні хору та оркестру
В. Філіпенко «Прийди, прийди, весно красна…»
Ансамбль, хор та його склад; повторення матеріалу
Аналіз музичних творів
2 півріччя. Тема. Взаємодія музики з іншими видами мистецтва (9 годин)
№
Клас, дата
Тема
Матеріал для сприйняття
Матеріал для виконання
Термінологія
Творчі завдання
27
Музика та інші види мистецтва
Л. Деліб. Піцикато «Навшпиньки» з балету «Сільвія»
О. Злотник «Школярі-школярики»
Види мистецтва; піцикато; колорит, нюанси, гармонія, тон, мелодія
Аналіз музичного твору; підбір музичного супроводу до фотоілюстрацій; зображення настрою пісні за допомогою образотворчого мистецтва
28
Музика і слово
М. Глінка. Романс «Жайворонок»
О. Злотник «Школярі-школярики»
Література та музика; балет, опера, оперета; вокальні та інструментальні твори, романс
Аналіз музичного твору; створення романсу; створення та виконання ритмічного супроводу до пісні
29
Музика і візуальні види мистецтва
М. Мусоргський. Пєса №10 «Богатирські ворота» з фортепіанної сюїти «Картинки з виставки», Л. Боккеріні. «Менует» у виконанні струнного квінтету