№
з/п
|
Дата
|
Приміт
|
Зміст навчального матеріалу
|
|
|
|
Вступ (4год.+1год.резерву)
|
1
|
|
|
Що вивчає природознавство у другому класі. Знайомство з підручником. Явища природи. Пори року. Вплив Сонця на сезонні явища природи. (с. 4-6).
|
2
|
|
|
Наша планета — Земля. Чому на Землі бувають день і ніч. (с. 7-9). Земля, її форма. Глобус — модель Землі. Горизонт. Основні сторони, горизонту. Обертання Землі навколо осі. Доба
|
3
|
|
|
Чому на Землі існують пори року. Рух Землі навколо Сонця. Рік. Уявлення про причини зміни пір року на Землі (с. 10-11).
|
4
|
|
|
Що таке гномон. (с. 11-14).
Практична робота «Вимірювання довжини тіні від гномона та планування регулярних (1—2 рази на місяць) спостережень за висотою Сонця опівдні»
|
5
|
|
|
Дослідницький практикум: «Як виникає тінь. Як можна виміряти висоту дерева за допомогою власної тіні»
|
|
|
|
Природа восени (17 год.+1резерв)
|
6
|
|
|
Ознаки осені. Осінні місяці. Ознаки живої та неживої природи, Планування спостережень за природою восени (с. 15-18).
|
7
|
|
|
Водойми, їх різноманіття. Водойми свого краю восени (с. 19-21).
|
8
|
|
|
Зміна стану води при нагріванні. Термометр. (с. 21-24).
|
9
|
|
|
Практична робота «Визначення показів термометра за малюнками» (с. 25-27). Демонстрації: вимірювання температури води та повітря.
|
10
|
|
|
Випаровування води й конденсація водяної пари. Утворення хмар та випадання дощу. Кругообіг води в природі (с. 28-30).Демонстрації: розширення води під час нагрівання. Модель хмари .Модель кругообігу води.
|
11
|
|
|
Що таке погода та як її передбачити. Складові погоди. Спостереження за погодою рідного краю Народні прикмети передбачення погоди восени (с. 31-34).Контрольна робота
|
12
|
|
|
Екскурсія «Спостереження за природою восени» (Тем.бал)
|
13
|
|
|
Осінні явища в житті рослини. (с. 35-37).
|
14
|
|
|
Дерева, кущі, трав'янисті рослини. Однорічні та багаторічні рослини (с. 38-41).
|
15
|
|
|
Плоди і насіння. Розмноження рослин. Поширення плодів і насіння у природі (с. 41-44).
Дослідницький практикум « Як зберігати в домашніх умовах плоди та насіння» (с. 44-45).
|
16
|
|
|
Гриби: їстівні та отруйні. Правила збирання грибів (с. 45-48).
|
17
|
|
|
Осінні явища в житті тварин. Як тварини готуються до зими. Комахи восени (с. 48-51).
|
18
|
|
|
Птахи восени. Перелітні та осілі птахи (с. 51-54).
|
19
|
|
|
Звірі восени. Підготовка звірів до зими (с. 54-57).
|
20
|
|
|
Невидимі ланцюги в осінньому лісі. Взаємозв’язки між неживою природою, рослинами і тваринами восени. (с. 57-59). Творче завдання. Складання казки про осінь
|
21
|
|
|
Урок-проект «Будьмо знайомі» (Походження назв рослин і тварин) (с. 60).
|
22
|
|
|
Урок-проект «Як готуються до зими бджоли?» (с. 61)
Контрольна робота
|
23
|
|
|
Узагальнюючий урок за темою «Природа восени»(Тем.бал)
|
|
|
|
Природа взимку(8год.
|
24
|
|
|
Зима. Ознаки зими в неживій природі. Планування спостережень за природою взимку (с. 62-64).
|
25
|
|
|
Екскурсія. Спостереження за природою взимку
|
26
|
|
|
Замерзання води. Лід. Дослідження замерзання води, властивості льоду. (розширення води при замерзанні, плавання льоду у воді)
Практична робота «Спостереження за формою сніжинок за допомогою лупи» (с. 64-66).
|
27
|
|
|
Погода взимку. Спостереження за погодою рідного краю (зміна температури, хмарність, опади). Ожеледиця, заметіль. Народні прикмети про погоду взимку. (с. 66-69).
|
28
|
|
|
Рослини взимку (с. 69-72).
|
29
|
|
|
Дослідницький практикум: « Як зберегти ялинку перед новорічними святами» (с. 73).
|
30
|
|
|
Тварини взимку. Птахи і звірі взимку. (с.74-77).Контрольна робота
|
31
|
|
|
Звірі взимку. Турбота людей про тварин взимку (с.77-81).
|
32
|
|
|
Узагальнюючий урок за темою «Природа взимку» Творче завдання. Складання казки про зиму.(Тем.бал)
|
|
|
|
ІІ семестр
|
|
|
|
Природа навесні(14год.
|
33
|
|
|
Весна та її ознаки. Планування спостережень за природою навесні (с. 82-84).
|
34
|
|
|
Повітря та його властивості (с. 85-87). )(Демонстрації та досліди)
|
35
|
|
|
Вітер як рух повітря . Чому буває вітер
(с. 87-90).
|
36
|
|
|
Погода навесні (с. 90-93).
|
37
|
|
|
Рослини навесні .Весняні явища в житті рослин (с. 93-97).
|
38
|
|
|
Рослини навесні. Наші проекти«Не зривай первоцвіт»(с.112)
|
39
|
|
|
Тварини навесні. Комахи (с. 97-99).
|
40
|
|
|
Птахи навесні (с. 100-102).
|
41
|
|
|
Пора гніздування (с. 102-105).
|
42
|
|
|
Охорона птахів (с. 105-106).
|
43
|
|
|
Звірі навесні.(с.107-109)
|
44
|
|
|
Практична робота «Виготовлення екологічної листівки “Тиша в лісі”» (с.110).
|
45
|
|
|
Весняні роботи людей на городах, полях і в садах у рідному краї (с.110 -112)
Контрольна робота
|
46
|
|
|
Дослідницький практикум . Як орієнтуватися у лісі (с.113)
|
47
|
|
|
Екскурсія у весняний парк. Творче завдання:складання казки про весну. (тем.бал)
|
|
|
|
Природа влітку(14год.
|
48
|
|
|
Літо та його ознаки. Планування спостережень за природою влітку. (с.115-116)
|
49
|
|
|
Дослідницький практикум «Сонячний годинник» (с. 117).
|
50
|
|
|
Запитання до природи . Які рослини можуть слугувати годинником.(с.149)
|
51
|
|
|
Жива природа влітку (с.117 – 120)
|
52
|
|
|
Рослини лісу (с.120-122)
|
53
|
|
|
Лікарські рослини лісів. Наші проекти.
« Лісова аптека»(с. 143 -145)
|
54
|
|
|
Тварини лісу (с.124 – 127)
|
55
|
|
|
Охорона лісу. Правила поведінки у лісі влітку. (с.127 – 128)
|
56
|
|
|
Запитання до природи. Коли ліс дякує, а коли ображається . Контрольна робота
|
57
|
|
|
Творча робота «Складання казки про літо» (тем.бал)
|
58
|
|
|
Рослини і тварини луків. (с.129 -131)
|
59
|
|
|
Життя прісних водойм влітку (132 – 134)
|
60
|
|
|
Людина і природа. Діяльність людини у природі.(с. 135 – 138)
|
61
|
|
|
Екскурсія у відділ природи краєзнавчого музею
|
62
|
|
|
Наші проекти. «Книга скарг» природи с.(143)
|
63
|
|
|
Червона книга України. Червонокнижні рослини свого краю. (с.138 – 140)
|
64
|
|
|
Запитання до природи . Які рослини є символами України.(с.141 – 143)
|
65
|
|
|
Наші проекти. «Квіти в моєму житті» (с.142)
|
66
|
|
|
Запитання до природи «Які спостереження за природою допомогли людині створити календар?» Контрольна робота
|
67
|
|
|
Узагальнення систематичних спостережень за Сонцем. (тем.бал)
|
68
|
|
|
Підсумковий урок за рік
|
|
|
|
|
|
|
|
|