Звук [ш]. Позначення його буквами «Ш, ш»



Скачати 45.37 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір45.37 Kb.
Тема: Звук [ш]. Позначення його буквами «Ш, ш» («ша»).

Мета: Ознайомити учнів з буквами «Ш, ш» («ша»), їх назвою та звуковим значенням, виробляти в дітей навички читання зв’язного тексту; розвивати усне мовлення, вчити добирати заголовок до тексту; виховувати інтерес до занять спортом; формувати гуманні стосунки на уроці.

Зміст уроку:

І. Повторення та закріплення вивченого.

1. Гра «Яке слово зашифроване?»

ж …, ож …, жо. жи…

(жук, ожина, жоржина)

Скласти речення з цими словами з схемою:

_____________ ___________ _____ ________ .


2. Розгадування кросворду:

1. Хоч не шию, я ніколи, а голок завжди доволі (їжак).

2. По траві повзла змія. Налякався добре я. Від гадюки біг чим дуж, а то виявився (вуж).

3. У зеленому жакеті голосує в очереті, хоче плавати мастак, а не риба і не рак (жабка).

4. Дивний ключ у небі лине, не залізний, а пташиний. Цим ключем в осінній мглі відлітають (журавлі).



1

4







2



















3




























3. Звуко – буквенний аналіз слів: осінь, журавлі, жабка.

4. Перевірка домашнього завдання, розвиток усного мовлення: Складання оповідання за малюнком (с.59 «Супутника»), використовуючи такі слова: Осінь, журавлі, теплий край, зима, до весни.



ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Виділення звука [ш]:

а) Скоромовка. Що шукаєш мишо? Киш! Шурхотіти вже облиш!

- Який новий звук часто зустрічається у словах цієї скоромовки?

б)Загадка. Не людина, птах, живе в хатці (Шпак).

2. Артикуляція звука [ш].

- Шановні експерти, давайте дамо характеристику новому звуку. До яких звуків віднесемо: до голосних, чи приголосних. Доведіть свою думку.

(Зуби стиснуті, кінчик язика наближається до твердого піднебіння. Якщо поставити долоню, повітря проходить порціями, через щілину, перешкоди – язик і зуби – приголосний, твердий завжди).



  • Глухий чи дзвінкий? (Глухий, вимовляється з шумом).

3. Гра «Впіймай звук [ш]». (Плесни в долоні).

Шпак шпачисі каже гнівно:

Шершнів бачу у шпаківні!

Швидше шибеників гнати,

Шпаченят обороняти!

- Які слова запам’ятали з новим звуком?

- Хто це шершень? (Комаха схожа на муху але більше за розміром, та боляче жалить).

4. Підбір слів зі звуком [ш] у різних позиціях. (Діти називають, де стоїть звук на початку, всередині, в кінці).

шишка мишка комиш

шина лоша вірш

шафа груша

шайба кошик

5. Зуко – буквенний аналіз слів: шпак, мишка.

ІІІ. Ознайомлення з буквою Ш.

1. Показ букви «ша» (великої і малої), аналіз букви, з’ясування місця літери в касі букв.

Вірш: Комиші шумлять: шу – шу,

Букву я нову пишу:

Три стовпці, внизу межа –

Ось і вийшла буква «ша».

2. Утворення й читання складів:

а



о

у

Ш и Ш

і

е

IV. Робота в зошиті «Супутник Букваря» (с. 60).


№ 1. Звукові моделі слів: шуба, шишка, волошки.

№ 2. Написати друкованих літер «Ш» і «ш».

№ 3. Читання складів і слів.

Фізкультхвилинка.

Ша – ша – ша – досить бігати, лоша!

Шу – шу – шу – я травиці накошу!

Ши – ши – ши – ти додому поспіши!

Нахил вправо, нахил в ліво.

Треба братися за діло.

V. Робота за «Букварем» (с.106-107).

1. Яке слово заховалося? (шипшина)

2. Читання слів у стовпчиках.

3. Робота за фотографіями (с. 106).

- Прочитайте речення, що відповідають кожній фотографії. Як ви їх розумієте? (Грати в шахи – розвивати розум. Грати в хокей – бути сильним і спритним).

4. Як ви, діти, думаєте, про яку гру йтиме мова в тексті «Хороша гра».

а) Читання тексту вчителем (у помірному темпі).

В яку гру грали хлопці? (хокей).

б) Словникова робота:

Уболівальники, ковзани, тренер

в) Робота над підвищенням техніки читання.

Напівголосне читання тексту учням (1 хв.) – замір слів олівцем ( 2 рази).

- Підніміть руки ті учні, які другий раз прочитали далі по тексту, хоча б на 3 – 4 слова.

Вчитель: Ви молодці! Підсумок: чим більше читаєш, тим краще!



Розбір тексту:

  • Як називалася команди?

  • Яка команда виявилася сильнішою?

Вибіркове читання:

  • Скільки команд створили хлопчики для гри в хокей?

  • Яка команда забила першу шайбу?

  • Як поводили себе уболівальники?

  • Скільки всього шайб забили під час гри?

  • Який висновок зробив тренер – старшокласник?

  • А в які ігри любите грати ви?

IV. Підсумок уроку:

З якою буквою ви ознайомилися?



Який звук вона позначає?

Чого навчилися?


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка