Звіт про проведення тиждня біології у школі " Біологічний калейдоскоп" Підготувала вчитель біології Гурбинської зош І-ІІІ ступенів Соловей Мирослава Анатоліївна Гурбинці 2014 Зміст



Сторінка1/5
Дата конвертації30.04.2016
Розмір0.66 Mb.
  1   2   3   4   5




Міністерство освіти і науки України

Відділ освіти Срібнянської райдержадміністрації

РМК
Звіт про проведення

тиждня біології у школі
Біологічний калейдоскоп”

Підготувала вчитель біології Гурбинської ЗОШ І-ІІІ ступенів Соловей Мирослава Анатоліївна

Гурбинці - 2014

Зміст



І. Наказ про проведення предметного тижня біології ______ 3

ІІ. План проведення тижня біології ______________________ 5

ІІІ. Звіт про проведення тижня біології ___________________ 6

ІV. Наказ про підсумки проведення тижня біології ________ 8

V. Тиждень біології ____________________________________ 11

5.1. Ярмарка здоровя (Експрес-гра) ___________________ 11

5.2. Ерудити молодшої школи єднайтесь!

(Розгадування кросвордів у загадках) ________________ 19

5.3. Природа рідного краю (Подорож-змагання) ________ 29

5.4. Юні знавці природи

(КВК вікторина з природознавства) ________________ 34

5.5. Свято зимуючих птахів ___________________________ 40

5.6. Пригоди у замку на острові Біо.

(розгадування головоломок, шарад, шифрограм) ______ 51

5.7. Слабка ланка ____________________________________ 55

VI. Додатки ____________________________________________ 65

Гурбинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Срібнянської районної ради Чернігівської області

вул. Шкільна, 19 с. Гурбинці Срібнянського району Чернігівської області 17331 тел. (04639)29640. e-mail: Hurbyntsy-school@mail.ua

Код ЄДРПОУ 33335659

НАКАЗ

с. Гурбинці



28 січня 2014 року № 7

основної діяльності


Про проведення в школі

Тижня педагогічної майстерності

учителя біології
На виконання Національної Доктрини розвитку освіти ХХІ століття, відповідно до плану роботи відділу освіти Срібнянської районної державної адміністрації на 2013/2014 навчальний рік, згідно наказу відділу освіти Срібнянської РДА № 9 від 20 січня 2014 року «Про проведення в загальноосвітніх навчальних закладах району Тижня педагогічної майстерності учителів біології», з метою поглиблення знань учнів з предмету, активізації позакласної роботи та роботи з обдарованими і здібними учнями, для залучення учнів до практичного використання набутих знань з біології
НАКАЗУЮ:


    1. Провести в школі «Тиждень педагогічної майстерності учителя біології» з 10 по 14 лютого 2014 року.

    2. Учителю біології Соловей М.А.:

    1. Розробити і подати на затвердження директору школи план заходів проведення Тижня біології до 5 лютого 2014 року.

    2. Подати звіт про проведені заходи в рамках Тижня педагогічної майстерності учителів біології в РМК відділу освіти райдержадміністрації до 24 лютого 2014 року.

    3. Матеріали, які були використані під час проведення заходів подати на лазерних (оптичних) дисках в РМК відділу освіти райдержадміністрації до 24 лютого 2014 року.

3. Заступнику директора школи з навчальної роботи Дяченко Н.І.:

3.1. Перевірити правильність оформлення звіту про проведену роботу протягом Тижня біології.

3.2. Узагальнити результати проведення Тижня біології на засіданні керівників ШМК.

4. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора школи з навчальної роботи Дяченко Н.І.


Директор школи Лещенко О.О.

З наказом ознайомлені Соловей М.А.

Дяченко Н.І.

Планування тижня біології


Понеділок відкриття «Тижня Біології»

1.

Оголошення конкурсів:

- на кращий плакат «Вірусні хвороби і їх профілактика»;

- фотоконкурс «Природа мого села»;

- конкурс аплікацій та саморобок з різних матеріалів «Природа навколо нас»



1-11клас

2.

Ярмарок здоров’я. (Гра «Веселий експрес»)

5-8 клас

вівторок

1.

Ерудити молодшої школи – єднайтеся! (розгадування кросвордів)

1-4клас

2.

Природа рідного краю (подорож-змагання)

7-8 клас

середа

1.

КВК вікторина з природознавства.

5-6 клас

2.

Природа мого села (фотовиставка)

1-11клас

четвер

1.

«Свято зимуючих птахів»

1-6 клас

2.

Пригоди у замку на острові «Біо» (розгадування шифрограм та головоломок)

5-11клас

п’ятниця

1.

Інтелектуальна гра: «Слабка ланка»

9-11 клас

2.

Виставка плакатів, аплікацій та саморобок.

1-11клас

Підбиття підсумків

Звіт про проведення тижня біології.

Предметні тижні є ефективною формою позакласної роботи. Вони активізують пізнавальну діяльність учнів, сприяють покращенню засвоєння навчальної програми.

Основною метою проведення тижня біології є: виховувати любов до предмету; побачити учнів, у яких інтерес до біології уже сформувався, і привернути увагу тих школярів, які біологію не знають і цікавляться нею мало; розширити знання учнів у різних ділянках цієї науки. Крім того тиждень біології може стати тією спільною справою, що згуртує школярів, допоможе розкрити їх таланти, навчить діяти дружно й організовано, допоможе встановити зв,язки між різними віковими групами.

Для того щоб реалізувати дану мету у Гурбинській ЗОШ І-ІІІ ст. з 10 лютого по 14 лютого 2014 року було проведено тиждень біології. В рамках цього тижня були проведені такі заходи:



  • У понеділок 10 лютого на лінійці було оголошено про відкриття тижня біології, учнів ознайомили з планом проведення тижня, а також з конкурсами і умовами їх проведення. Після уроків було проведено позакласний захід «Ярмарка здоров’я» де учні 5-9 класів подорожували по павільйонах ярмарку, виконували завдання ведучих, дізнавалися про корисні поради щодо зміцнення свого здоров’я. Найкраще впоралися з усіма завданнями учні 9 класу, другими були учні 7 класу, третє місце розділили дві команди учнів 5-6 і 8 класів. (додаток 1.)

  • У вівторок 11 лютого було проведено подорож-змагання «Природа рідного краю» між командами 7-8 класів. Під час гри учні згадали видове різноманіття живих організмів нашої місцевості, складали ребуси про первоцвіти (Додаток 2). Впродовж гри між командами велася запекла боротьба, і все ж у кінці гри перемогла команда 8 класу. (Додаток 3)

Також у цей день було проведено інтелектуальний конкурс «Ерудити молодшої школи єднайтеся!» під час якого учні 1-4 класів розгадували кросворди у загадках. За кожну правильну відповідь вони отримували жетони. За підрахунками жетонів найерудованішою ученицею 1-4 класів стала учениця 4 класу Соловей Руслана. (Додаток 4)

  • У середу 12 лютого відбулася фотовиставка «Природа мого села» .

Крім того цього дня було проведено КВК вікторина з природознавства між командами хлопців і дівчат 5-6 класів. Під час гри учні згадали основні поняття з курсу природознавства. Учні добре справилися з домашнім завдання придумати казку на екологічну тематику. Перемогу в даному змаганні отримала команда дівчат (Додаток 5).

  • У четвер 13 лютого відбулося свято «Зимуючих птахів» для учнів 1-6 класів. Під час свята учні дізналися про різноманіття зимуючих птахів, про їхню поведінку, послухали звуки птахів, розказували вірщі. Найцікавішою для учнів виявилася гра «Синички стрибунці».(Додаток 6).

Також цього дня було проведено змагання «Пригоди у замку на острові Біо» між учнями 7-11 класів, під час якого учні розгадували головоломки, шаради на біологічну тематику. Перемогу здобула команда учнів 10-11 класу, другою була команда 7 класу, третє місце здобула збірна команда учнів 8-9 класів. (Додаток 7).

  • У п,ятницю 14 лютого відбулася виставка плакатів на тему «Вірусні хвороби і їх профілактика. Найзмістовнішим був плакат учнів 9 класу на тему «Вітрянка». (Додаток 8)

Крім того відбулася виставка аплікацій, саморобок з різних матеріалів на тему «Природа навколо нас». (Додаток 9)

Яскравим завершенням тижня біології був вечір на якому учні 9-11 класу грали у «Слабку ланку». У грі взяли участь пять пар гравців.

В ході гри учні використовували свої знання з біології. Перемогу здобула пара у складі Заріцької Анастасії (учениця 10 класу) та Пащенка Владислава (учня 9 класу). (Додаток 10)

Гурбинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Срібнянської районної ради Чернігівської області

вул. Шкільна, 19, с. Гурбинці, Срібнянського району, Чернігівської області, 17331, тел. (04639)29640. e-mail: Hurbyntsy-school@mail.ua

Код ЄДРПОУ 33335659

НАКАЗ

с. Гурбинці



17 лютого 2014 року № 11

(з основної діяльності)



Про підсумки проведення в школі

«Тижня педагогічної майстерності

учителя біології»

Відповідно до наказу відділу освіти Срібнянської РДА № 9 від 20 січня 2014 року «Про проведення в загальноосвітніх навчальних закладах району «Тижня педагогічної майстерності учителів біології», наказу по школі від 28 січня 2014 року, з метою розширення знань учнів з предметів, поліпшення позакласної роботи з одарованими та здібними учнями у період з 10 по 14 лютого 2014 року у школі проводився Тиждень педагогічної майстерності учителя біології.

Основною метою проведення тижня біології - виховувати любов до предмету; виявити учнів, у яких інтерес до біології уже сформувався, і привернути увагу тих школярів, які біологію не знають і цікавляться нею мало; розширити знання учнів у різних ділянках цієї науки.

Учителем біології Соловей М.А. був розроблений план проведення тижня, сплановані позакласні заходи.

Відкриття Тижня біології відбулося на шкільній лінійці: обговорені заходи, визначена мета та узгоджений час проведення заходів.

З метою пропаганди здорового способу життя та залучення учнів до опрацювання додаткової літератури було оголошено конкурс плакатів «Вірусні хвороби і їх профілактика» (5 – 11 кл.). Для розвитку творчих здібностей та виховання любові до природи і оточуючого середовища оголошено конкурс на створення аплікацій і саморобок на тему «Природа навколо нас» (для учнів 1-4 кл.).

З метою збереження і зміцнення здоров’я школярів було проведено експрес- гру «Ярмарка здоров’я» під час якої учні отримали чимало порад, щодо загартування свого організму, підтримки його у тонусі, з задоволенням виконували завдання ведучих. Перемогу в даній грі отримала команда 9 класу.

Проведено подорож-змагання «Природа рідного краю» між командами 7-8 класів. Під час гри учні згадали видове різноманіття живих організмів нашої місцевості, складали ребуси про первоцвіти. Впродовж гри між командами велася запекла боротьба, і все ж у кінці гри перемогла команда 8 класу.

Проведення інтелектуального конкурсу «Ерудити молодшої школи, єднайтеся!» спонукало учнів до актуалізації знань про природу. Під час змагання учні 1-4 класів розгадували кросворди у загадках. За кожну правильну відповідь вони отримували жетони. За підрахунками жетонів найерудованішою ученицею 1-4 класів стала учениця 4 класу Соловей Руслана.

Під час КВК-вікторини з природознавства між командами хлопців і дівчат 5-6 класу учні актуалізували свої знання з курсу природознавства, пригадали пори року, визначили місце розташування нашої школи у Галактиці. Учні добре справилися з домашнім завдання придумати казку на екологічну тематику. Перемогу в даному змаганні отримала команда дівчат.

Свято «Зимуючих птахів» для учнів 1-6 класів, спонукало учнів задуматися над значення птахів у природі. Під час свята учні дізналися про різноманіття зимуючих птахів, про їхню поведінку, послухали звуки птахів, розказували вірші. Найцікавішою для учнів виявилася гра «Синички стрибунці».

Для розвитку логічного мислення і актуалізації знань з предмету було проведено змагання між командами 7-11 класів «Пригоди у замку на острові Біо» під час якого учні розгадували головоломки, шифрограми, шаради. Найкраще впоралася команда 10 класу.

Інтелектуальна гра «Слабка ланка» (учні 9 – 11 класів) визначила індивідуальні знання кожного учня з біології, перевірила кмітливість, увагу, фантазію, вміння зосереджуватися, діяти у нестандартних ситуаціях. Перемогу у даному змаганні здобула пара у складі Заріцької Анастасії (учениці 10 класу) та Пащенка Владислава (учня – 9 класу).

По закінченню тижня проведено підсумкове засідання шкільної методичної комісії вчителів природничо-математичних дисциплін, де обговорили проведені заходи та вказали їх значення у формуванні загально навчальних компетентностей учнів.

Глибоко проаналізувавши проведені заходи в рамках Тижня біології врахувавши всі недоліки у організації та проведенні Тижня

НАКАЗУЮ:


  1. Винести подяку учителю біології Соловей М.А. за чітку організацію та проведення тижня біології.

  2. Вчителю біології Соловей М.А.:

    1. Продовжити роботу щодо організації позакласної роботи з біології, залучаючи всіх учнів школи.

    2. Стимулювати підвищення мотивації участі учнів в позакласних заходах, удосконалюючи систему оцінювання учнів, враховуючи її виховну функцію.

    3. Підготувати методичний бюлетень «Методика, досвід, пошук» для поширення досвіду організації позакласної роботи з біології.

  3. Заступнику директора школи з навчальної роботи Дяченко Н.І. узагальнити та систематизувати отриману інформацію про роботу вчителя і враховувати її під час чергової атестації.

  4. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

Директор школи Лещенко О.О.

З наказом ознайомлені



Тиждень біології

Ярмарка здоров’я.

Гра «Веселий експрес»
Мета: дати учням корисні поради щодо збереження й зміцнення здоров’я, учити цінувати власне життя та здоров’я, розвивати творче мислення, комунікативні навички, уміння долати труднощі, виховувати розуміння необхідності вести здоровий спосіб життя та здоров’я.
Місце проведення: актова зала, спортивна зала, класні кабінети школи.
Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, мультимедійна презентація, роз даткові картки.
Головним скарбом життя є не землі, що ти

завоював, не багатства, що в тебе в скринях…

Головним скарбом життя є здоров’я, і щоб

його зберегти, потрібно багато що знати.

Авіценна
Хід заходу.



(Захід розпочинається в актовій залі)
Ведучий 1. Дорогі друзі! Шановні гості! Вітаємо Вас на нашому ярмарку.

Ведучий 2. Здоров’я це сила!

Здоров’я – це клас!

Хай буде здоров’я у вас і у нас.

Ведучий 1. Бо здоров’я, любі друзі, у світі головне.

А здоровий і веселий – щастя не мине.



Ведучий 2. Як говорить східна мудрість: «У кого є здоров’я, у того є надія, у кого є надія, у того є все».

Ведучий 1. Отже, епіграф нашого ярмарку; «Головним скарбом життя є не землі, що ти завоював, не багатства, що в тебе в скринях… Головним скарбом життя є здоров’я, і щоб його зберегти, потрібно багато що знати.» - так сказав мудрий Авіценна.
Ведучий 2. Тож сьогодні на нашому ярмарку ви отримаєте багато знань, порад, пам’яток.
Ведучий 1. Вони допоможуть вам зрозуміти, як стати здоровими й зберегти своє здоров’я.
Ведучий 2. А отримати цю цікаву інформацію ви зможете в павільйонах нашого ярмарку.
Ведучий 1. На ярмарку працюють такі павільйони: «Абетка здоров’я», «Зелена аптека», «Чистота – запорука здоров’я», «Загартуйся, як сталь», «Скажемо наркотикам: «Ні!», «Їжа – джерело росту і здоров’я», «Перша допомога».
Ведучий 2. Наш ярмарок буде проходити за правилами гри «Веселий експрес». Тож уважно слухайте.

Ведучий 1. Увага! Увага! На сцену запрошуються капітани команд.

(Учні заздалегідь об’єднуються в команди. Капітани отримують маршрутні листи, у яких є порядок прибуття в різні павільйони.)

Ведучий 2. А зараз я вас познайомлю зі складом журі:

1.

2.



3.

Лунає сигнал, команди вирушають до павільйонів ярмарку.
Павільйон «Зелена аптека»

1-й учень: Ми вітаємо вас, дорогі учні, зичимо, щоб ви росли здоровими, слухняними та поважали рідну природу. Запрошуємо в чарівний ліс, у світ лікарських рослин.

2-й учень: Аптека зелена, зелена аптека!

Від тебе і мене вона недалеко.

Зелену аптеку слід кожному знати –

Це наш помічник і хороший наш друг.



1-й учень: Скільки цілющої сили мають природні скарби!

2-й учень: Ось шипшина – натуральний вітамін С. А це глід – він незамінний при хворобах серця.

1-й учень: А ось сестричка калина. Усю зиму палають її кетяги на кущах, засипаних снігом, і пташок годують, і людей лікують від кашлю, лихоманки та застуди. А ви знаєте лікарські рослини? Зараз ми проведемо гру: «Впізнайте лікарські рослини»
Гра «Впізнайте лікарські рослини»

( За цікавими історіями та певними особливостями учні впізнають лікарські рослини.)

 Дуже неприємна рослина, точніше неприємні її опіки. ЇЇ листки і молоді пагони їстівні, багаті вітамінами. Вона зупиняє кровотечу, з її коріння готують жовту, а з листків – зелену фарбу. А спробуйте помити посуд цією рослиною – він заблищить! (Кропива.)

 В порадах старовинної книги записано: «Із свіжих плодів виготовляють напій, для цього нарізають декілька шматочків і добавляють у склянку цукру за смаком. Такий напій корисно пити хворим, у яких підвищена температура. (Лимон. )

 Ця рослина рідкісна і оточена багатьма легендами. Її називають «коренем життя». Чародійною і чаклунською силою наділили люди цю рослину тому, що корінь її нагадує фігуру людини. Ця рослина покращує роботу усього організму, підвищує імунітет. (Женьшень.)

 Як декоративну рослину її вирощували ще у ХІV ст.. Вся рослина отруйна, але з листків і квітів одержують ліки, які покращують роботу серця. Зараз ця рослина рідкісна, заборонена для збирання. ЇЇ ще використовують для виготовлення одеколону, духів. ( Конвалії. )

 Ця лікарська рослина була відома ще у Древній Греції. В перекладі з латинської означає «здорова». А ще її називають кошачою травою. Лікувальні її корні. Якщо хтось чимось схвильований чи засмучений, якщо у нього болить серце чи голова, йому радять випити настойку. ( Валеріана.)

 Сніг на полях розтав. На дні глибоких ярів жовтіють квітучі пагони. В перекладі з лат. означає «кашель». Ще в давньому минулому застосовували під час лікування кашлю, широко використовують і в наші дні. ЇЇ листя входить до складу так званого «грудного чаю». (Мати-й-мачуха.)

 У народній медицині застосовують при лікуванні гнійних ран. В Японії цю рослину використовують на городах як овочеву культуру. Свіже листя їдять у салатах, у супах. Дуже корисно промивати волосся. (Лопух.)


Павільйон «Чистота – запорука здоров’я»

Учень: Чи знаєте ви, що:

  • В 1 мг зубного нальоту – до 8 млн бактерій;

  • В 1 г бруду, що міститься під нігтями людини, - до 380 млн мікробів;

  • На чистій шкірі людини за 10 хв гине 85% хвороботворних бактерій, а на брудній – лише 5%;

  • На немитих овочах і фруктах є велика кількість хвороботворних бактерій, яєць паразитичних червів.


Гра «Шифрувальник»

Учні отримують аркуші з правилами гігієни, текст яких зашифрований. Правила гігієни зображені у вигляді набору цифр, кожна з яких означає літеру, яка знаходиться в українському алфавіті під даною цифрою.




А - 1

Б - 2

В - 3

Г - 4

Ґ - 5

Д - 6

Е - 7

Є - 8

Ж - 9

З – 10

И - 11

І - 12

Ї - 13

Й - 14

К - 15

Л - 16

М - 17

Н - 18

О - 19

П - 20

Р - 21

С - 22

Т - 23

У - 24

Ф - 25

Х - 26

Ц - 27

Ч - 28

Ш - 29

Щ - 30

Ь - 31

Ю - 32

Я - 33

























  1. 30-19-21-1-18-15-24 24-17-11-3-1-14-22-33, 17-11-14 3-24-26-1 23-1 29-11-32.

Щоранку умивайся, мий вуха та шию.

  1. 28-11-22-23-31 10-24-2-11 3-21-1-18-27-12 23-1 3-3-7-28-7-21-12.

Чисть зуби вранці та ввечері.

  1. 15-19-21-19-23-15-19 19-2-22-23-21-4-1-14 18-12-4-23-12.

Коротко обстригай нігті.

  1. 18-19-22-11 3 29-15-19-16-24 4-21-7-2-12-18-7-27-31 12 18-19-22-19-3-24 26-24-22-23-11-18-24.

Носи в школу гребінець і носову хустинку.

  1. 21-7-23-7-16-31-18-19 17-11-14 19-3-19-28-12 23-1 25-21-24-15-23-11.

Ретельно мий овочі та фрукти.

  1. 18-7 22-17-19-15-28-11 23-1 18-7 4-21-11-10-11 21-12-10-18-12 20-21-7-6-17-7-23-11, 20-1-16-31-27-12, 18-12-4-23-12.

Не смокчи та не гризи різні предмети, пальці, нігті.

  1. 17-11-14 21-24-15-11 20-7-21-7-6 13-6-19-32, 20-12-22-16-33 2-24-6-31---33-15-19-4-19 10-1-2-21-24-6-18-7-18-18-33, 19-2-19-3-‘-10-15-19-3-19 20-12-22-16-33 23-24-1-16-7-23-24.

Мий руки перед їдою, після будь-якого забруднення, обов’язково після туалету.
  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка