Звіт про діяльність Бершадського районного управління юстиції щодо стану правової роботи в органах виконавчої влади, на державних підприємствах, в установах, організаціях за І півріччя 2015 року



Скачати 114.43 Kb.
Дата конвертації27.04.2016
Розмір114.43 Kb.
ЗВІТ

про діяльність Бершадського районного управління юстиції щодо стану правової роботи в органах виконавчої влади, на державних підприємствах, в установах, організаціях за І півріччя 2015 року.

Свою діяльність з питань правової роботи Бершадське районне управління юстиції протягом І півріччя 2015 року спрямовувало на дотримання вимог Конституції України, Законів України, Указів Президента України, постанов колегій та наказів Міністерства юстиції України, Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області, направлених на зміцнення правових основ господарських відносин, удосконалення правової роботи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, надання їм методичної та практичної допомоги, а також підвищення професійного рівня та ділових якостей працівників юридичних служб.

Бершадське районне управління юстиції протягом І півріччя 2015 року здійснювало методичне керівництво правовою роботою відповідно до затвердженого плану роботи управління юстиції та плану роботи управління щодо здійснення методичного керівництва правовою роботою в місцевих органах виконавчої влади, територіальних органах центральних органів виконавчої влади, на державних підприємствах, в установах, організаціях, а також рішень постанов колегій Міністерства юстиції України, Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області.

Ця робота координувалась з діяльністю райдержадміністрації, інших органів виконавчої влади, державних підприємств, установ, організацій.

Згідно з планом роботи районного управління заплановано 6 перевірок структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних органів центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій . Фактично здійснено 6 таких перевірок, в тому числі 3 спільних та 1 контрольну перевірку.

У звітному періоді районним управлінням юстиції здійснено 6 перевірок, а саме :



  • 10.02.2015 року - управління Державної казначейської служби

України у Бершадському районі Вінницької області.

- 23.03.2015 року - відділ освіти Бершадської райдержадміністрації.

- 21.04.2015 року - управління Пенсійного фонду України у Бершадському районі.

- 19.05.2015 року - сектор у справах сім,ї, молоді та спорту Бершадської райдержадміністрації.

- 27.05.2015 року - управління агропромислового розвитку Бершадської райдержадміністрації .

- 10.06. 2015 року - відділ економічного розвитку Бершадської райдержадміністрації.

Всі перевірки проводились управлінням юстиції з урахуванням специфіки діяльності підприємств, установ, організацій і були направлені на надання практичної та методичної допомоги з питань правової роботи та систематизації законодавства.

Як правило, перед перевіркою підприємства, установи , організації за 7 днів повідомляються письмовим повідомленням із зазначенням дати проведення перевірки, періоду, за який буде проводитися перевірка, складу робочої групи з перевірки та перелік питань, за якими буде здійснена перевірка.

У плани перевірки включаються питання:

I. Правова робота:

1. Загальні відомості:

2.Вжиття заходів щодо усунення порушень і недоліків, виявлених за результатами попередньої перевірки управління юстиції.

3. Організаційно-правові засади діяльності об’єкта перевірки:

4. Проведення юридичної експертизи проектів наказів з основної діяльності та інших документів, що подаються на підпис керівнику об’єкта перевірки.

5. Забезпечення правильного застосування норм трудового законодавства:

6. Забезпечення дотримання законодавства, що визначає порядок відрядження працівників (плани, доповідні записки, накази, журнали реєстрації тощо).

7. Організація роботи, пов’язаної з укладанням договорів:

8. Робота з представництва інтересів установи в судах України:

9. Здійснення заходів з підвищення кваліфікації працівників.

10. Надання роз’яснень законодавства (ведення журналів реєстрації

наданих роз’яснень, листи тощо).

11. Умови роботи працівників об`єкта перевірки.
II. Систематизація законодавства:

1. Наявність нормативної бази актів законодавства, виданих після 24 серпня 1991 року.

2. Наявність нормативної бази актів УРСР та актів законодавства колишнього Союзу РСР, що застосовуються відповідно до компетенції.

3. Ведення обліку актів законодавства і міжнародних договорів України.

4. Підтримання актів законодавства у контрольному стані та їх зберігання.

5. Відслідковування інформації про офіційне оприлюднення актів законодавства в друкованих виданнях.

6. Узагальнення та поширення позитивного досвіду роботи з питань систематизації законодавства, підготовка методичних рекомендацій.

7. Ознайомлення із запитами громадян з питань систематизації законодавства.

8.Забезпечення офіційними друкованими виданнями (бюлетень «Офіційний вісник України», газети «Урядовий кур’єр», «Голос України») та виданнями Міністерства юстиції України («Кодекси України», «Систематичне зібрання чинного законодавства України», «Бюлетень Міністерства юстиції України».

Всього, протягом І півріччя 2015 року виявлено 14 порушень чинного законодавства України.

У порядку контролю районним управлінням юстиції протягом звітного періоду здійснено 1 перевірку. А саме: 10.06.2015 р. - відділ економічного розвитку Бершадської райдержадміністрації.

Для визначення результативності проведеної перевірки практикується здійснення спільних перевірок. Так, управлінням юстиції протягом І півріччя 2015 року спільно з начальником організаційного відділу Бершадської райдержадміністрації проведено 2 перевірки: 19.05.2015 р. - сектор у справах сім,ї, молоді та спорту Бершадської райдержадміністрації (спільна перевірка); 27.05.2015 р. - управління агропромислового розвитку Бершадської райдержадміністрації (спільна перевірка).

У процесі спільної перевірки було надано методичну допомогу та практичні поради щодо покращення стану правової роботи та систематизації законодавства та запобігання недоліків і порушень у подальшій роботі.

Основною формою реалізації перевірок були і залишаються: складання довідок за результатами перевірок, надання письмових та методичних рекомендацій, розгляд результатів перевірок на оперативних нарадах з керівниками.

Як правило, довідки складаються в найкоротший термін, в них аналізуються недоліки, що мають місце при веденні правової роботи, а також складаються рекомендації для їх усунення, які направляються безпосередньо керівнику підприємства, установи, організації.

Виконання рекомендацій та одержання повідомлень про їх виконання знаходяться на постійному контролі спеціаліста управління.

Так, у звітному періоді складено 6 довідок та направлено 6 рекомендацій. Зазначені рекомендації направлено на адресу підприємств, установ, організацій району . Відповідно до наданої інформації, виконані повністю.

За наслідками перевірок в обов’язковому порядку з керівниками підприємств, установ, організацій проводиться нарада чи “ круглий стіл ”, де обговорюються результати перевірки та наголошуються недоліки, що мають місце в роботі. Також, повідомляється про необхідність виконання направлених пропозицій та повідомлення про їх виконання, в місячний термін.

Таким чином, відповіді про виконання пропозицій надано управлінню повністю.

У кінці кварталу районним управлінням юстиції направляється інформація в райдержадміністрацію про стан правової роботи в районі. Таким чином, на адресу голови райдержадміністрації направлено 4 інформації.


Управлінням юстиції ведеться робота у напрямку розробки методичних рекомендацій з метою їх подальшого розповсюдження . Необхідно зазначити, що управління протягом звітного періоду розроблено 5 методичних рекомендацій :


  • «Юридична відповідальність за порушення трудового законодавства»

  • «Догана: порядок накладення і зняття»

  • «Деякі аспекти оформлення права власності на земельну ділянку»

  • «Правове регулювання господарських договорів»

  • «Права і обов,язки суб,єктів трудових відносин»

Загальна кількість підприємств, установ, організацій усіх форм власності на території Бершадського району – 720. Місцевим органом виконавчої влади є Бершадське районна державна адміністрація. Органів місцевого самоврядування – всього 30 - (28 - сільських рад, міська рада та районна рада Бершадського району). Державних підприємств – 2 (,, ДП Бершадське лісове господарство ,, , ДП ,, Укрспирт,, Бершадське МПД).


Питання чисельності та структури юридичних служб району контролюється управлінням юстиції. З цією метою ведеться облік юридичних працівників. Правовим обслуговуванням охоплено: районну державну адміністрацію – вакансія та 3 – структурних підрозділи районної державної адміністрації, 3 – територіальних органів центральних органів виконавчої влади, урядових органів, 1 - державне підприємство, 2 - органів місцевого самоврядування. Слід зазначити, на даний час в районі налічується 16 штатних юристів, з них: 3 – в структурних підрозділах районної державної адміністрації, 2 - в органах місцевого самоврядування, 4 - в територіальних органах, центральних органах виконавчої влади, урядових органах, 1 - державне підприємство та 6 - на підприємствах інших форм власності. Не одержують правової допомоги в райдержадміністрації – 1, структурних підрозділах райдержадміністрації – 5, в територіальних органах, центральних органах виконавчої влади, урядових органах – 6, ДП – 1.

Разом з цим, районним управлінням юстиції приділялась належна увага підвищенню кваліфікації різних категорій працівників. Зокрема, шляхом організації та проведення стажувань з питань правової роботи . Так, протягом звітного періоду їх проведено 6 (5 семінарів – з юрисконсультам, 1- з секретарями сільських рад). За результатами стажування підготовлено відповідні матеріали.


Бершадським районним управлінням юстиції за І півріччя 2015 року надано 22 роз’яснення з питань трудового законодавства. Найактуальнішими являються питання щодо: оплата праці за сумісництвом, строки розрахунку при звільненні, порядку надання основної щорічної відпустки, відпустка у зв’язку з вагітністю та пологами, компенсація при переїзді на роботу в іншу місцевість, відкликання з відпустки, матеріальна відповідальність працівника, випробувальний термін при прийнятті на роботу.

Всі звернення з питань правової роботи фіксуються в Журналі обліку прийому громадян. Разом з тим, працівниками управління юстиції роз’яснювались також положення Законів України “Про звернення громадян”, “Про політичні партії в Україні” та ін.


Оскільки шляхом індивідуального стажування неможливо охопити всіх спеціалістів та юрисконсультів, що потребують підвищення кваліфікації, основною формою підвищення кваліфікації рівня знань працівників юридичних служб залишаються постійно діючі семінари. Так, за звітний період районним управлінням юстиції проведено 6 занять семінару, під час яких було розглянуто питання, а саме :

1.Що таке трудовий договір?

2. Які головні обставини повинні бути обумовлені при укладенні трудового договору?

3. Що таке позовна заява?

4. Підстави для державної реєстрації прав та їх обтяжень.

5.Права та обтяження, що підлягають державній реєстрації

6. Свідоцтво про право власності на нерухоме майно.

7.Розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.

8. Які є законодавчі гарантії стосовно захисту від незаконної відмови у

прийнятті на роботу?

9 Вимоги до документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень.

10. Порядок укладення трудових договорів.

11.Ведення претензійно-позовної роботи.

12.Систематизація законодавства.

13. Основні трудові права працівників.

14. Порядок ведення систематизації чинного законодавства.

15. Інформація про зміни в законодавстві.

16. Порядок розгляду трудових спорів місцевими судами.

17. Реєстрація права власності на колгоспний двір.

18.Законодавче врегулювання представництва.

19.Представництво за довіреністю.

20. Скільки повинен відпрацювати нещодавно прийнятий на роботу

працівник, щоб скористатись правом на відпустку?

21.Чи можна щорічну відпустку перенести або поділити на частини?

22. Який порядок оплати праці при суміщенні професій?

23. В які строки необхідно зареєструвати дитину?

Під час семінарських занять також обговорювались проблемні питання,

що виникали в процесі роботи.


Для створення належних умов для набуття громадянами знань про свої права, обов’язки та забезпечення вільного доступу до джерел правової інформації малозабезпечених верств населення, на території району створено 3 громадських приймальні. Прийом здійснюється як в управлінні, так і з виїздом в сільські населені пункти району.

До складу громадських приймалень входять керівники підприємств, установ, організацій, юристи, працівники правоохоронних органів, члени районної МКМР.

З метою належного функціонування громадської приймальні районного управління юстиції та ефективної організації її роботи , місце прийому відповідно облаштовано. Зокрема, це наявність правової літератури: Кодекси України , збірники законів України, офіційне видання МЮУ ,,Офіційний вісник України,, . Разом з цим, у приміщенні правової громадської приймальні розміщено й стенд із зразками процесуальних документів .

Графік прийому громадян приймальнею вивішено в приміщенні районного управління юстиції , у місці, зручному для вільного огляду громадян.



Належна увага районним управлінням юстиції приділялась наданню правової допомоги підприємствам, установам, організаціям, які не отримують постійної правової допомоги. Для покращення діяльності підприємств, установ, організацій необхідно ввести посаду юриста. Така необхідність зумовлена для вирішення проблемних питань, що виникають у процесі роботи, візування документів правового характеру на відповідність їх чинному законодавству, ведення пропаганди законодавства.

Начальник управління Л.В.Зеленюк


Дані про особу, що є відповідальною за ведення напрямку правової роботи:


Посада

Прізвище, ім,я ,

по батькові

Дата народження

Телефон

Головний спеціаліст

Довбуш Ірина Анатоліївна

26.07.1979 р.

2-45-37


Начальник управління Л.В.Зеленюк


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка