Завдання для самостійної роботи студентів груп дс-13-1, дс-13-2, дс-13-3 груп з вибіркового курсу Психологічні проблеми батьківсько-дитячих стосунків (практикум)



Скачати 28.68 Kb.
Дата конвертації14.09.2017
Розмір28.68 Kb.
Завдання для самостійної роботи

студентів груп ДС–13–1, ДС–13–2, ДС–13–3

груп з вибіркового курсу

«Психологічні проблеми батьківсько-дитячих стосунків (практикум)»

на період з 20 по 26 лютого 2017 року

Шановні студенти!

У межах другого семестру ми з Вами розглянемо наступні теми:

Змістовний модуль 6. Порушення батьківсько-дитячих стосунків та їх вплив на розвиток дитини.


  1. Девіантне батьківство. Форми девіантного батьківства. Девіантне материнство як психологічний феномен. Пояснювальні моделі походження девіантного батьківства. Профілактика девіантного батьківства.

  2. Психологічні особливості неблагополучних сімей та їх типологія (Целуйко В.М.). Особливості батьківсько-дитячих відносин у соціально-неблагополучних сім’ях і їх вплив на розвиток дитини. Специфіка психологічної допомоги соціально-неблагополучним сім’ям.

  3. Специфіка розвитку дитини у неповній сім’ї. Соціальна ситуація розвитку у неповній сім’ї. Особливості батьківсько-дитячих стосунків у неповних сім’ях.

  4. Психологічна допомога дитині у ситуації розлучення чи втрати батьків.

  5. Особливості розвитку дитини в алкогольній сім’ї.

  6. Жорстоке поводження батьків з дітьми, вплив сімейного насилля на розвиток дитини. Класифікація форм жорстокого поводження. Діагностичні ознаки фізичного, психологічного, сексуального насилля у дітей. Специфіка батьківсько-дитячих стосунків у сім’ї з жорстоким поводженням з дітьми. Особливості психічного розвитку дітей у таких сім’ях. Психологічна допомога дітям – жертвам насилля.

  7. Батьківсько-дитячі стосунки у сім’ях з дітьми з порушеннями психічного розвитку. Специфіка консультування дітей з особливостями психічного розвитку (динаміка стану сім’ї в процесі консультування, етапи консультування).

  8. Психологічні особливості прийомної сім’ї. Форми сімейного виховання дітей-сиріт, та дітей, що залишились без батьківського піклування. Мотивація прийомного батьківства. Психологічна готовність прийомних батьків до прийняття дитини в сім’ю. Динаміка психологічної адаптації дитини до нової сім’ї. Психологічний супровід замісних сімей. Психологічна допомога дітям, що потрапили у прийомну сім’ю.

Змістовний модуль 7. Діагностика батьківсько-дитячих стосунків та сімейної ситуації. Методи діагностики структури сім’ї та сімейної історії (генограма). Діагностика подружніх стосунків. Психодіагностика сімей, що очікують на народження дитини. Діагностика батьківсько-дитячих стосунків та стилю виховання. Діагностика батьківсько-дитячих стосунків з позиції дитини.

Змістовний модуль 8. Форми та методи психологічної допомоги сім’ям з дітьми. Системна сімейна психотерапія. Параметри сімейної системи. Ідентифікований пацієнт. Його значення для сімейної системи. Етапи терапевтичного процесу. Методи системної терапії (циркулярне інтерв’ю, сімейна скульптура, рефлексуюча команда тощо.). Груповий психологічний тренінг як форма психологічної допомоги батькам і сім’ям з дітьми. Переваги групової роботи по корекції батьківсько-дитячих стосунків. Особливості груп тренінгу батьківської ефективності (Т. Гордон).

Коротко: Ми поговоримо про порушення у батьківсько-дитячих стосунках, їх причини, підходи до їх діагностики та корекції. А тому в межах домашнього завдання на перший тиждень 2-го семестру Вам необхідно ознайомитись із наступною літературою (додається)



  1. М. Раттер. Помощь трудным детям. М.: Прогресс. 1987. – 424с.

А) Глава 1. Діти та їх проблеми. (не повністю) Стр. 22-39 (до пункту «Діагностика»).

Б) Глава 4. Роль родини у розвитку дитини. (повністю) Стр. 171-220.



http://distance.dnu.dp.ua/ukr/nmmateriali/documents/Ratter.pdf

http://repository.dnu.dp.ua:1100/?page=inner_material&id=4753

  1. Целуйко В.М. Психология неблагополучной семьи: Книга для педагогов и родителей. – М.: Изд-во ВЛАДОС-ПРЕСС, 2004. – 272 с:

А) Глава1. Поняття і типи неблагополучних сімей.

http://repository.dnu.dp.ua:1100/?page=inner_material&id=4754

http://distance.dnu.dp.ua/ukr/nmmateriali/documents/Celuyko.docx

Звіт про виконання завдань самостійної роботи

повинен бути представлений на першому занятті у березні.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка