Залізничний та автомобільний транспорт України



Скачати 30.25 Kb.
Дата конвертації24.04.2016
Розмір30.25 Kb.
Географыя 9 клас

Тема уроку: Залізничний та автомобільний транспорт України.

Мета: охарактеризувати залізничний та автомобільний транспорт, його роль у перевезенні вантажів; дати поняття «залізничні вузли»; визначити географію залізничного й автомобільного транспорту, їх недоліки та переваги; навчити показувати на карті найважливіші автомагістралі, залізничні вузли; виховувати організованість, зібраність, вольові якості, економічне мислення.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

I. Перевірка домашнього завдання

Який вид транспорту практично не залежить від пір року? Який вид транспорту має найвищу швидкість руху? У чому недолік залізничного транспорту? У чому переваги автомобільноготранспорту? Чому морський транспорт має найнижчу собівартість? Яким видом транспорту можна перевозити тільки певні види вантажу?



II. Мотивація навчальної діяльності

Які існують види автомобілів, що перевозять продукти харчування? Чим викликана така різноманітність машин? Назвіть їх. У чому особливості таких машин? Зробіть висновок про значення автомобільного транспорту в житті сучасного суспільства. (Використати фото різних автомобілів, зроблені заздалегідь.)



III. Вивчення нового матеріалу

За текстом підручника («Географія залізничного та автомобільного транспорту»).



IV. Первинна перевірка засвоєних знань

Завдання 110. Географічне аудіювання

Транспорт як чинник дії на навколишнє середовище

Транспорт уважається одним з головних джерел забруднення навколишнього середовища. На його частку припадає 60–70 % хімічного і майже 90 % шумового забруднення, які негативно впливають на здоров’я людини. Найсильнішим джерелом забруднення атмосфери вважається автомобільний транспорт.

Один бензиновий двигун на 1000 л спаленого палива викидає 200 кг оксидів вуглецю, 2,5 кг вуглецю, 20 кг оксидів азоту, 1 кг сажі, 1 кг сірчистих з’єднань. Середня витрата палива на 100 км шляху у вітчизняних легкових автомобілів — 10 л, у вантажних — 20–30 л, у автопоїздів і міських автобусів — 40–50 л.

Питання до тексту. Джерелом яких видів забруднення є транспорт? Яка існує залежність між витратою палива автомобіля і забрудненням навколишнього середовища?

Завдання 111. Як впливає транспорт на довкілля? Який вид транспорту є найсильнішим джерелом забруднення атмосфери? Підрахуйте, скільки шкідливих речовин потрапляє до атмосфери в результаті роботи одного легкового автомобіля за один день, якщо умовно прийняти 50 км за середній пробіг.

Завдання 112. Що складає інфраструктуру автомобільних перевезень? Як підтримують траси в порядку? Навіщо періодично проводять розчищення придорожньої смуги? Яке значення мають хороші автомобільні дороги для розвитку міжнародного туризму?

Примітка. Продемонструйте учням фото (комп’ютерну презентацію), на якому зображені елементи транспортної інфраструктури: зупинка на трасі, АЗС, придорожня кав’ярня, базар, пункт ДАІ.



V. Закріплення знань

Завдання 113. Що впливає на будівництво та експлуатацію транспортних магістралей (залізничних, автомобільних)? Поставте цифри відповідей до останньої колонки. Поясніть усно.

 

Природні об’єкти та явища

Впливають на

Відповіді

1. Гори

2. Болота

3. Карст

4. Зсуви


5. Річки, озера

6. Сипучі піски

7. Гірські обвали

8. Снігові заноси

9. Впадини рельєфу


Вартість будівництва магістралі

Напрямок магістралі

Безпеку руху














VI. Домашнє завдання

Читати відповідний матеріал підручника.



Завдання 114. Складіть «розклад» руху пасажирського потягу зі свого обласного центра до Києва, умовно визначивши, що швидкість потягу дорівнює 60 км/год, а зупинки — по 15 хв на вузлових станціях та в обласних центрах.

Визначте маршрут руху потягу.



Вирахуйте відстань між містами (за атласом), підрахуйте час на шлях.

Найбільш зручним для пасажирів є варіант із прибуттям потяга до Києва вранці.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка