Закріплення знань про головні члени речення. Встановлення зв’язку слів у реченні. Побудова речень за схемами



Скачати 78.98 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір78.98 Kb.

Конспект уроку (інклюзивна форма навчання)

Вчитель: Макарова Н.В., асистент: Коваль Ж.Л.



група 167Українська мова 3 клас

Тема: Закріплення знань про головні члени речення. Встановлення зв’язку слів у реченні. Побудова речень за схемами.

Мета:

Навчальна – розширити знання учнів про головні та другорядні члени речення, вміння визначати основу речення; встановлювати зв’язки між членами речення за допомогою запитань; вчити будувати речення за схемами та малюнками.

Розвивальнарозвивати мислення дітей, вміння аналізувати, співставляти та робити висновки; розвивати навички правильного інтонування речень відповідно до розділових знаків.

Виховна – виховувати культуру писемного мовлення та інтерес до вивчення мови; любов до природи.

Корекційна – розвивати зорову та слухову пам’ять, збагачувати словниковий запас слів.



Хід уроку

Етап уроку

Хід уроку

Корекція

І

Організаційний момент. Емоційне налаштування







Чули дзвоник голосистий

Він дзвенить немов намисто.

Намистинки розсипає

На урок усіх скликає.

Замовкає все ураз: тишина заходить в клас.

Подивіться всі на мене,

Посміхніться мені всі:

Всі готові до роботи? Всі бадьорі? Молодці!

Учитель посміхається –

Урок розпочинається!

Будем мову ми рідну вивчати

Залюбки і повсякчас.

Тож рівненько всі сідаймо

Працювати починаймо!






ІІ

Актуалізація опорних знань. Підготовчі та пізнавальні вправи з корекційно-розвиваючою метою. 




1

Перевірка домашнього завдання







  • Прочитайте речення. Назвіть головні члени речення.




2

Самостійна робота. Картки







  • Прочитайте речення.

Знайдіть у них звертання. Виділіть звертання комами. Підкресліть їх.

Прилітайте журавлі до рідної землі!

Дружи любий синку із книгою.

Друже мій де ти живеш?

  • Які ці речення за метою висловлювання та інтонацією?

  • Прочитайте ці речення виразно.

Ваня (збільшений шрифт)

Денис (картка індивідуальна)

Пояснюю додатково



3

Робота над деформованим текстом.







  • Утворіть речення з окремих слів. Підкресліть граматичну основу.

Діти, вода, часто, купитись, в ,морська.

Були, великі, на , хвилі, морі.

Маринка, слухала, вчителя, пояснення, уроці, на, уважно.

Ваня (збільшений шрифт)

Денис (картка індивідуальна) допоміжна схема



4

Бліц-опитування. Гра «Мікрофон».







  • Що становить граматичну основу речення? (Підмет і присудок)

  • На які запитання відповідає підмет? (Хто? Що?)

  • Як підкреслюється підмет? (Однією лінією)

  • На які запитання відповідає присудок? На що він вказує?

  • Як підкреслюється присудок?

  • Які ще члени речення, окрім головних, ви знаєте? (Другорядні)

  • Як пов’язуються між собою слова в реченні? (За допомогою запитань)




ІІІ

Повідомлення теми і мети уроку, очікуваних навчальних результатів







  • Сьогодні на уроці ми будемо вчитись встановлювати зв’язок слів у реченні, розвивати вміння знаходити основу речення та підкреслювати її, складати речення за схемами та малюнками.




ІV

Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Надання необхідного матеріалу.




1

Каліграфічна хвилинка







- Урок продовжим без зупинки з каліграфічної хвилинки.

Якщо сядемо красиво, починаємо писать.

То напишемо на диво, Ручку вправо поверніть.

Чисто, рівно і красиво. Зошит навскіс покладіть

Раз, два, три, чотири, п’ять І старнно напишіть.

Чч, че, чу, ча. Чу, уч, ач, оч, яч, чя

Золота красуня – осінь чарівниця.

По землі ступає, золотом іскриться.

В жовте і червоне листячко фарбує

І картини дивні, чарівні малює.

В. індивідуальна картка із збільшеним шрифтом



2

Підготовча робота (усно)







- Знайдіть основу речення (з допомогою вчителя).

Осінь - чарівниця ступає, іскриться, фарбує, малює.

Доберіть залежні слова:

Красуня (яка?)…

Ступає (де?)…

Іскриться (чим?)…..

Фарбує (в яке?)…

Фарбує (що?)…

Малює (що?)…

Картини (які?)…

- Виконайте звуко-буквенний аналіз слова ОСІНЬ.

В. допомога індивідуальна

Д.допоміжна схема





Фізкультхвилинка зорова.




3

Робота над мовним матеріалом. Впр.98, с.49-50







- Прочитайте текст. Визначте його тему.

- Поясніть, як ви розумієте значення слова ШАТИ. (Шати – розкішне святкове вбрання).

- Прочитайте перше речення. Визначте головні члени речення.

У Карпати прийшла золота осінь.

- Простежте, як вони зв’язані з іншими словами в реченні. (Користуватись зразком на с.50).

- Прочитайте третє речення. Встановіть між словами зв’язок за допомогою питань.

Гори одягаютья у різнобарвні шати.

Гори (що роблять?) одягаються;

одягаються (у що?) у шати;

шати (які?) різнобарвні.



В.і Д. візьміть нове слово в «кулачок»




Фізкультхвилинка. Імітація.







Щось стомилась наша спинка і затерпли пальці.

Встаньмо, друзі, на хвилинку – скачем на скакалці.

Присідаєм і встаємо. Пальцям працю ми даємо:

В кулачок і з з кулачка, щоб рука була гнучка.

Закриваймо оченята. Починаємо концерт.

Граймо на сопілці… А тепер на фортепіано,…

На баяні, барабані,…

Трішки шию розім’яли… І за парти посідали.






V

Узагальнення та систематизація отриманих знань. Формування вмінь і навичок з використанням інтерактивних вправ. 




1

Творча робота. Впр.99, с.50







  • Складіть речення за схемами.

  • - Запишіть складені речення в зошит.

Допоміжна схема

2

Гра «Кращий знавець мови». Впр. с.50







  • Складіть речення так, щоб підметами в них виступали слова з першого рядка, а присудками з другого.

  • Запишіть складені речення в зошит.

В.Д. інд.допомога

3

Вибіркове списування. Впр.101, с.50-51







  • Випішіть з тексту вірша виділені сполучення слів за зразком.

  • Встановіть між словами зв’язок за допомогою питань.

  • Пливла (де?) по морю;

  • Хвилечка (яка?) бистренька;

  • Зорі (які?) веселі?

  • Закотились (куди?) за хмару.




4

Запис під диктування з коментуванням.







  • Запишіть речення під диктування.

  • Поясніть, які це речення за метою висловлювання та інтонацією.

Осіннє листя тихо падає. (Розповідне, неокличне)

Коли знову пригріє сонечко? (Питальне, неокличне)

Яка ж гарна осінь! (Розповідне, окличне)

Бережіть книгу – джерело знань. (Спонукальне, окличне)

Д.картка індивідуальна

5

Письмо з пам’яті.







Тихо осінь ходить гаєм.

Ліс довкола аж горить.

Ясен листя осипає.

Дуб нахмурений стоїть.

Підкресліть граматичну основу речення.



Д. 1 речення

В. 2 речення





Підсумок уроку.







  • Над чим працювали на уроці?

  • За допомогою чого встановлювати зв’язок слів у реченні?

  • Що таке основа речення? Як вона підкреслюється?

  • Що виявилось цікавим?. Незрозумілим?

  • Яке нове слово з’ вас в словничку?




VІІ

Домашнє завдання.







На вибір: Впр.102, с.51





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка