Закономірності і принципи навчання. Гуманізація як принцип навчання. Структура процесу навчання



Скачати 22.77 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір22.77 Kb.
Питання до іспиту з дисципліни ‟Методика викладання у вищій школіˮ


  1. Основні педагогічні категорії: виховання, навчання, освіта, педагогічна система, педагогічний процес.

  2. Поняття про зміст освіти.

  3. Навчання як педагогічна категорія. Загальна характеристика.

  4. Триєдина функція навчання: освітня – розвиваюча – виховна.

  5. Закономірності і принципи навчання.

  6. Гуманізація як принцип навчання.

  7. Структура процесу навчання.

  8. Двобічність навчального процесу: викладання – учіння. Роль викладача у навчальному процесі.

  9. Методи та організаційні форми навчання у вищій школі. Взаємодія форм і методів навчання.

  10. Лекція як форма організації та метод навчання у вищій школі. Завдання лекційного викладання , його переваги і недоліки.

  11. Сучасні проблеми лекційного викладання.

  12. Семінарські заняття у вищій школі, їх види та методика проведення.

  13. Поняття про мотивацію. Мотивація навчальної діяльності студентів.

  14. Групове навчання як педагогічна проблема. Навчання в малих групах співробітництва.

  15. Дискусія та гра як активні методи навчання.

  16. Диференціація в освіті. Види диференціації.

  17. Освіта як багатоаспектне поняття.

  18. Викладач як організатор педагогічного процесу. Поняття про педагогічну діяльність.

  19. Дидактичні принципи застосування контролю і оцінки знань.

  20. Критерії і норми оцінки. Рейтингова система оцінювання знань.

  21. Сутність і значення самостійної роботи студентів.

  22. Стилі педагогічного спілкування: авторитарний, ліберальний, демократичний.

  23. Порівняльний аналіз.

  24. Уміння слухати як важливий елемент комунікативної поведінки викладача. Активне та пасивне слухання.

  25. Монологічний (суб’єкт - об’єктний) та діалогічний (суб’єкт - суб’єктний) стилі мовлення викладача.

  26. Виховання як педагогічна категорія. Виховання в широкому і вузькому розумінні.

  27. Мета виховання як педагогічна проблема. Мета виховання в українській школі.

  28. Основні закономірності і принципи виховання.

  29. Зв’язок навчання і виховання як педагогічна закономірність.

  30. Студентська група як виховний колектив.

  31. Загальна характеристика основних напрямків виховання.

  32. Критерії педагогічної майстерності.

  33. Складові елементи педагогічної майстерності. Загальна характеристика

  34. Поняття про педагогічні здібності.

  35. Професійна компетентність викладача як основа його педагогічної майстерності.

  36. Мовлення викладача як ознака його педагогічної майстерності.

  37. Мотивація діяльності викладача.

  38. Основні тенденції сучасної освіти.


Третє питання у білеті - аналіз педагогічної ситуації.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка