Закон «Про охорону дитинства», набір правових знаків, магнітофон, аудіо запис спокійної музики. Хід уроку I. Організаційна частина. У нас сьогодні урок незвичайний. Урок, як казка, буде в нас



Скачати 102.72 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір102.72 Kb.


Підготувала:

вчитель початкових класів Золотопотіцької ЗОШ

I-III ступенів

Дутчак Оксана Петрівна

2015р.

Мета. Ознайомити дітей з їхніми правами. Допомогти молодшим школярам зрозуміти їхнє право на турботу й піклування держави про кожну дитину. Формувати уміння дотримуватися правових свобод та обов'язків дитини. Виховувати патріотичні почуття, товариськість, любов до ближнього, до природи.

Обладнання. Конституція України, закон «Про охорону дитинства», набір правових знаків, магнітофон, аудіо запис спокійної музики.
Хід уроку

I. Організаційна частина.

У нас сьогодні урок незвичайний.

Урок, як казка, буде в нас.

Бо право вивчатиме кожна дитина.

Сідаймо за парти! Увага, клас!
II. Мотивація навчальної діяльності.

Таємничо-чарівна хвилина.



(Вмикаємо аудіо запис спокійної музики).

Слово вчителя. У мене в руках чарівна паличка. Зараз я нею доторкнуся до дверей, і ви побачите щось несподіване. (Відчиняються двері, і до класу залітає повітряна кулька, в якій є папірець).

У мене в руках повітряна кулька.

За формою що вона вам нагадує? (Кулю)

Так, нашу планету Земля.

У цій кульці є папірець, давайте прочитаємо, що там написано.

«Людина — найцінніший скарб планети Земля».
Як ви розумієте цей вислів?

Так, дійсно, людина найрозумніша істота планети Земля. Кожен із вас, діти, неповторна особистість і саме такої більше на цій землі немає і не буде.

Відомий поет України В. Симоненко, який прожив життя-спалах (28 років), написав про неповторність кожного, кому батьки подарували життя.

(Виразне читання учнем вірша В. Симоненка «Ти знаєш, що ти — людина»).
Ти знаєш, що ти — людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя - єдина,

Мука твоя - єдина,

Очі твої — одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди –

Добрі, ласкаві й злі.


Сьогодні усе для тебе:

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба –

Гляди ж, не проспи.
Бо ти на землі — Людина,

І хочеш того чи ні,

Усмішка твоя - єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.
Продовження слова вчителя.

Мине не одне тисячоліття, поки людство зрозуміє цю істину, мине не одне тисячоліття, поки людство, нарешті, прийме закони, які оберігатимуть дитину - найбільше наше багатство.


III. Повідомлення теми і мети уроку.

Кожна дитина – немов маленьке деревце. І як садівник плекає кожну квіточку, так держава піклується про своїх дітей, щоб росли вони дужими та розумними громадянами, гідними імені людини, здатними цінувати життя, інших людей і природу, свою планету Земля, частинками якої ми є.

Колись давно дітям було нелегко, не було законів, які оберігали б їхнє життя. Аж у 1924р. у місті Женеві було прийнято Декларацію прав дитини. У 1989 році всі прогресивні країни світу, в тому числі й наша Україна, підписали Конвенцію прав дитини.

Закон України «Про охорону дитинства». Цей Закон не суперечить Основному Закону — Конституції України.

У кожній державі є один найголовніший закон — Конституція. Ось чому кожен народ хоче мати хорошу Конституцію. Бо від Конституції залежить щастя й доля нашого народу і кожної людини. Кожний громадянин повинен добре знати Конституцію своєї держави, розуміти її, виконувати і боронити.
IV. Робота над темою уроку.

1. Словникова робота.

ДЕКЛАРАЦІЯ - це документ, у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей.

КОНВЕНЦІЯ — це угода, міжнародний договір з певних питань. У даному випадку - з питань прав дитини.

ЗАКОН — документ, нормативний акт, прийнятий вищим представницьким органом державної влади, загальнообов'язковий.

КОНСТИТУЦІЯ - в перекладі з лат. мови означає «устрій, будова». Це закон про устрій, про будову держави, про головні права та обов'язки громадян.
2. Ознайомлення з правами дитини.

Кожна дитина після народження має право на власне ім'я. Раніше первісних дітей називали як кому заманеться: «Замазура», «Великі вуха», «Ледащо» або ще якось. Тож, як бачите, наші імена — це теж велика особиста цінність. І неприємно, коли в тебе немає імені або хтось його перекручує.

А чи знаєте ви, що означають ваші імена?
Етимологічна хвилинка.

Робота з квітами «Твоє ім'я».

Віталій — переможець.

Олександр — захисник.

Світлана — рідна.

Володимир — благородний.


У Конвенції записано, що з моменту народження дитина стає громадянином своєї держави.
У неньки народилося дитя.

Дитя моє! Бог дав тобі життя.

І щоб ніхто не заподіяв шкоди

Тобі, малесенький громадянин, -

Бог дав закони нашому народу.

Від дня народження, від іменин –

Він твій, цей світ широкий за вікном.

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото – блакитним знаменом

Своєї Української держави.



3. Усі діти мають право на повноцінне харчування.

Їжа — джерело тепла, росту, енергії та здоров'я людини. Щоб зберегти нормальну температуру, рости, вчити уроки, бігати, стрибати, організм повинен отримувати їжу. Якщо недоїдати, то організм не буде рости, з'явиться слабкість, заболить і запаморочиться голова. Постійне недоїдання веде до виснаження організму. Дітям молодшого шкільного віку треба їсти 4—5 разів на день. Зараз вас годують ваші батьки, але ви не повинні забувати, що і ви повинні допомагати батькам по господарству у міру своїх можливостей.



Прислів'я.

• Хочеш їсти калачі — не лежи на печі.



4. Усі діти мають право на медичну допомогу.

Для того щоб ви росли здоровими, про вас дбають батьки, вчителі, медпрацівники. В разі необхідності надають вам медичну допомогу. Ви на це маєте право. Є такі дані, що кожна п'ята дитина у світі помирає, не досягнувши 12-річного віку. Для того щоб уникнути смертності, держава дбає про вас, надаючи медичну допомогу.


5. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.

Ось і зараз давайте відпочинемо.



Фізкультхвилинка.
6. Усі діти мають право на любов і піклування.

Робота з підручником.

Працюватимемо по групах.

I гр. зачитує обов'язки батьків.

II гр. — обов'язки дітей.

III гр. знайде правило, яке стосується і батьків, і дітей.


7. Усі діти мають право на освіту. Кожна дитина повинна ходити до школи. Але освіту потрібно здобувати наполегливою працею. Вона просто так не дається.

Була у діда внучка —

Великая «Чомучка»,

Від ранку й до обіду

Нема спокою, діду.

Куди повзе мурашка?

А як росте ромашка?

Куди зникає сонце?

Хто загляда в віконце?

Внучка дуже приставала до дідуся із запитаннями. Дідусь не витримав і сказав: «Знання лише тоді ціняться, коли здобуваються трудом».


8. Особлива турбота належить дітям-інвалідам, дітям-сиротам.

Давно колись існувала держава Спарта, яка славилася нездоланними воїнами, сильними, здоровими, витривалими.

У цій країні оглядали кожного новонародженого хлопчика й вирішували: якщо він міцний, здоровий — хай живе, а якщо дитя народжується слабким, хворим, його скидали зі скелі.

Наша держава піклується про всіх дітей — і здорових, і хворих. Кожна країна, зазначається у Конституції, повинна турбуватися про новонароджених, допомагати батькам, будувати лікарні й поліклініки.

У світі дуже багато дітей-інвалідів, які не можуть ходити, позбавлені зору, діти, які хворі на невиліковні хвороби. Для них створює наша держава спеціальні школи, випускає літературу, за якою вони можуть вчитися. За ними весь час слідкують і допомагають їм медики, вчителі. Ці діти живуть серед нас, і ми повинні їх поважати і допомагати їм.
9. Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни.

Зараз у нас у світі дуже багато гарячих точок, де йдуть війни. Там діти потерпають від насильства, розрухи, голоду, холоду. Там помирають діти, їхні близькі й знайомі, залишаються інвалідами, сиротами.

Діти білолиці,

Діти чорношкірі -

Мріємо усі ми

Про життя у мирі.

В щасті, без війни,

Без ракет, без бомб -

Не іграшки вони!

Розваг веселих є у нас багато,

Ми любимо читати, грати, танцювати.

IV. Закріплення вивчених прав.


  • Гра «Веселий м'ячик»

Ти котись веселий м'ячик,

Швидше, швидше по руках.

У кого лишився м'ячик,

Той розказує права.




  • Пошта казкових героїв

На адресу нашого класу прийшли якісь незвичні листи. З вашого дозволу я відкрию один, і ми разом дізнаємось, від кого він.


«Я Зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та прийшла коза рогата, і нема у мене хати. Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви підкажіть».

З якої казки цей лист? («Коза-дереза».)

Чиї та які права були порушені? (Право на родинну оселю.)

Знайдіть їх і прочитайте в Конвенції про права дитини.


Але ж листів так багато, спробуйте розібратися з ними в групах, а потім представники кожної групи повідомлять нам свої висновки. (Кожна група отримує лист, обговорює його та звітує за узгодженою схемою.)
Для листів узято сюжети з казок:

«Коза-дереза»

«Колосок»

«Івасик-Телесик»

«Пригоди Буратіно»

«Попелюшка»

«Вовк і семеро козенят»

«Гидке каченя».



  • Демонстрація малюнків про права дитини на життя, ім’я та громадянство.


V. Підсумок уроку

Гра «Мікрофон»

Отже, яка тема нашого уроку?

В якому документі зафіксовано основні принципи прав дитини?

В якому році наша держава підписала Конвенцію про права дитини?

Який важливий закон прийняла Україна у 2001 році?

Які права дитини ви запам'ятали?
Отже, ми переконалися, що знати свої права дуже важливо. Цьому нас навчає і вірш Ірини Жиленко:
Дитя моє, права дитини

ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

напевне знати в наші дні:

коли з тобою справедливо

вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам'ять

Порадь і друзям почитать.


Хай прочитають тато й мама

Закони всім потрібно знать!

Будь добрим сином чи дочкою,

поганим вчинком не зганьби

ти роду власного ніколи

Люби свою сім'ю і школу,

Свою Україну люби!
VI. Домашнє завдання.

Розповісти батькам, з якими правами дитини ознайомилися на уроці. Підібрати казочку, де порушуються права дитини.





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка