Займенник. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників за значенням



Скачати 32.34 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір32.34 Kb.
Вчитель Вільхівської ЗОШ

Черепахіна О.О.


Урок української мови.

Тема: Займенник. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників за значенням.

Мета: повторити з учнями й поглибити їх знання про займенник як частину мови, його морфологічні ознаки; з’ясувати, яку синтаксичну роль виконує займенник в реченні; які існують розряди займенників за значенням; удосконалювати вміння учнів знаходити займенники в тексті; визначати їх розряд за значенням; виховувати наполегливість у навчанні ,повагу до культурних традицій українського народу.

Обладнання: підручник, календар «Тиждень Масляна», дидактичний матеріал.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина . Повторення правил поведінки на уроці.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1.Слово вчителя.

Я дуже рада вас бачити, на сьогоднішньому уроці у мене для вас декілька сюрпризів. І перший – це загадка.

З іменниками добре знаюсь,

Часто замість них вживаюсь.

Рідну мову поважаю,

І вам успіхів бажаю.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.
1. Слово вчителя.

Сьогодні на уроці ми з вами більш детально познайомимося із самостійною частиною мови займенник, з’ясуємо яку синтаксичну роль виконує він у реченні, та які розряди займенників існують. Але у нас з вами буде незвичайний урок , а урок з елементами народознавства. На якому ми познайомимося з одним із народних свят.

Добіга зима до краю,

Вже на весну всі чекають

Та і нам не відставати

Будем зиму проводжати!

А зараз я вам пропоную відгадати зашифроване слово. Перед вами дешифратор, зверху написаний секретний код, за допомогою якого ви відгадаєте слово ,кожна цифра означає якусь літеру, зараз ми з вами спробуємо відгадати що ховається за цими цифрами. Це давньослов’янське свято на честь пробудження природи, переходу до весни.

Наші пращури на межі лютого – березня прощалися із зимою і зустрічали весну святкуванням Масляної. Робили це вони протягом тижня, кожен день мав свою назву, особливість. Простежимо за ходом цього цікавого дійства!

2.Колективна робота.

Відкрийте зошити, запишіть сьогоднішнє число, класна робота, тему нашого уроку. Тепер подивіться на дошку, на ній написаний вірш, випишіть з нього виділені слова, тепер дайте відповідь на такі питання:

  • На що вказують виділені слова?

  • На які питання відповідають?

  • До якої частини мови ви б їх віднесли?

  • Що вам відомо про займенник як частину мови?

ІV. Засвоєння нових знань.

1.Слово вчителя.

Перший день Масляної називався «Зустріч». Зустрінемося і ми із займенниками на сторінках підручника.

2.Робота з підручником.

Підручник с.161, № 468, ІІ частина,( письмово), №471( усно).



V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в парах. Робота з прислів’ями.

2.Слово вчителя.

Другий день Масляної називався «Загравання». У цей день проводили різноманітні ігри, розважалися. От і ми з вами зараз трішки пограємо, перед вами лежать картки із завданнями: я пропоную вам відновити й записати прислів’я, дібравши їх продовження з другої колонки.

Третій день Масляної – « Ласуня ». Справжніми ласощами для людини, яка хоче більше знати, може бути інформація з різноманітних словників. Давайте і ми з вами попрацюємо зі словниками. Ви отримували випереджувальне творче завдання. Зробити самопрезентацію «Я млинець!».

Четвертий день – «Розгуляй». У цей день проводилися різноманітні змагання, кожен демонстрував свою фізичну силу, міць.

3. Фізкультхвилинка.

Ми з вами зараз вивчимо декілька болгарських слів.

4.Робота з таблицею «Розряди займенників». 5.Слово вчителя.

П’ятий день – «Тещині вечори». У цей день зять

пригощав тещу млинцями. Увечері зять сам повинен був запросити тещу в гості. Давайте ми з вами виконаємо завдання, перед вами лежать займенники, на дошці тарілки , ваше завдання розподілити займенники за розрядами кожен у свою тарілку. Давайте перевіримо чи правильно ви все зробили.

VІ. Підбиття підсумків уроку.

  1. Слово вчителя.

А зараз ми з вами оцінимо нашу роботу і найактивніші отримають дипломи.

Останній день Масляної – неділя - « Прощенний день». Прощалися з Масляною, просили вибачення за колишні образи у близьких та знайомих, бажали : « Хай не заходить сонце в серці вашому!». І я вам від усієї душі бажаю цього. А ще, щоб у вас ніколи не згасало бажання вчитися, досягати своєї мети, мрії. А чи досягли ми мети, яку ставили перед собою на початку уроку? Використовуючи займенники, продовжити речення : « Я знаю …» , «Я вмію…».

VІІ. Домашнє завдання.

Підручник §51 , вправа № 476.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка