«Зайчик у гостях»



Скачати 115.71 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір115.71 Kb.
КОНСПЕКТ

з сенсорного виховання

з дітьми раннього віку

Вихователь: Соколова Т.О.


Тема: «Зайчик у гостях»

Мета:

  1. Закріпити 4 основних кольори та білий.

  2. Продовжувати знайомство з геометричними фігурами: овал, коло, трикутник.

  3. Викликати зацікавлення до заняття, розвивати мову у дітей, увагу, пам’ять.

  4. Закріпити величину: великий, маленький.

  5. Вчити правильно відповідати на запитання.

  6. Словник: холодно, зима, розтаяв, мороз.

Хід заняття

  • Діти, до нас у гості прийшов зайчик із лісу. Якого він кольору? (біленький). Він добрий, любить діточок. Зайчик вітається з дітьми, дає лапку кожній дитині та питає, як її звуть.

Запитання: (Діти відповідають)

  1. Яка пора року? (Зима, холодно, мороз).

  2. Що лежить на доріжках, деревах? (Сніг).

  3. Якого він кольору? (Білий).

Вихователь звертає увагу на сніг, що лежить на таці та читає вірш:

Сніг пухнастий, наче вата,

Аж по ньому жаль ступати,

Білий, чистий сніг.

Кладе сніг на долоньки дітям, сніг тане, тому що в групі тепло і долоньки теплі. Пропонує дітям потримати зайчика. Зайчик розтанув? Ні, не розтанув. Він не зі снігу. А у зайчика багато друзів, вони мерзнуть у лісі. Вихователь пропонує піти до лісу. Там зустрічають друзів-зайчиків. Вони сидять та тремтять від холоду. На них шапочки червоного, синього, зеленого та жовтого кольору. Вихователь пропонує зігріти зайчиків та надягти на них рукавички, а на шию шарфики. (Діти підбирають під колір шапочки шарфик та рукавички). Зайчики дякують дітям. Вони зігрілися, їм тепло.

Вихователь каже, що зайчик приніс дітям рукавичку та пропонує дітям пограти з нею.



Гра з рукавичкою «Маша варежку надела…»:

Рукавичку я наділа:

- Ой, куди ж я пальчик діла?

Загубився десь, пропав, в свою хатку не попав.

Рукавичку я зняла:

- Гляньте, пальчика знайшла!

Пошукаєш-той знайдеш,

Здрастуй, пальчик, як живеш?

А рукавичка казкова, в неї великі оченята (пришиті ґудзики). Вона побачила, що щось сховалось на килимі. Діти підходять, а там лежать фігурки. Вихователь з дітьми розглядують, діти називають: овал, коло, трикутник. Вихователь рукою тріпає фігурки і каже, що фігурки живі, вони розмовляють. Пропонує дітям сісти якнайкраще, і починає говорити тихим, загадковим голосом «Зараз трапиться диво. Посередині кладу великий овал – це тулуб, коло – це голова, 2 овали – вуха, трикутники – лапки».

Питання: 1. Хто вийшов? (Зайчик).

2. А чого у нього не дістає?

А я хочу подарувати вам посмішку (звертається до кожної дитини), діти теж посміхаються. Чим я на вас дивлюся? А де у вас оченята? А де ротик? Діти показують. А у зайчика немає, а зараз відбудеться диво, зайченя теж подарує вам свою посмішку. Вихователь бере фломастер і малює очі та ротик. Зайчик посміхається.

Діти пропонують зайчику пограти з ними.



Гра «Зайка беленький сидит и ушами шевелит»:

  1. Зайка беленький сидит и ушами шевелит.

Вот-так, вот-так он ушами шевелит.

(Діти долонями машуть над головою).



  1. Зайке холодно сидеть, надо лапочки погреть.

Вот-так, вот-так надо лапочки погреть.

(Діти труть долоньку об долоньку).



  1. Зайке холодно стоять, зайке надо поплясать.

Вот-так, вот-так зайке надо поплясать.

(Діти скачуть на 2 -х ногах).



  1. Зайка волка увидал, зайка взял и ускакал.

(Діти скачуть з просуванням уперед).

Зайчику дуже сподобалося в гостях у дітей. Треба вертатися додому. До побачення.

Діти тиснуть зайчику лапку.
КОНСПЕКТ

практичної роботи

з дітьми раннього віку

Вихователь: Соколова Т.О.



Тема: «До друзів у гості»
Програмний зміст:

  1. Формувати пізнавальну активність дітей в процесі цілеспрямованої практичної діяльності.

  2. Знайомити з якостями предмету – твердий, м’який, з кількістю – один, два, багато, з розміром – великий, маленький. Дати поняття, що вуха чують, очі бачать.

  3. Упізнавати та називати кольори: червоний, жовтий, синій, зелений, білий, помаранчевий, фіолетовий.

  4. Активізувати словник:шорсткий, два, шишка, каштан, голосно, тихо, прозора.

  5. Виховувати вміння слухати мову вихователя та виконувати усні вказівки.

  6. Розвивати дрібну моторику рук, окомір, увагу, пам’ять, мову.

Хід заняття

На початку заняття вихователь звертає увагу дітей, який сьогодні чудовий морозний день, світить сонечко, або не гріє, холодно, звертається до дітей: - Яка зараз пора року? (Зима).



Психогімнастика:

Доброго ранку, доброго дня,

Все навкруг добрим хай буде щодня.

Вихователь: Діти, подивіться, які у вас красиві оченята, посміхніться. Від посмішок ваших стало світліше, тепліше, а на вулиці мороз. Давайте попросимо, щоб він нас не заморозив.

Читання вірша з показом (рухи руками).

«Морозець, морозець,

Не щипай за щічки,

Теплі валянки у нас,

Шубки, рукавички».


  • Діти, а щоб стало ще тепліше, покличемо сонечко. Вихователь пропонує дітям читати гуртом та індивідуально:

«Заглянь, заглянь, сонечко,

До нас у віконечко,

Тут малята граються,

Тебе дожидаються».

Вихователь: А ось сонечко нас почуло та прийшло до нас. Якого кольору сонечко? (жовте). Тільки воно чомусь сумне, у нього немає промінців. (Пропонує дітям взяти по одному промінчику (прищіпки) та прищепити до сонечка (обирають проміж чотирьох кольорів: жовтий, зелений, синій, червоний).

Вихователь: Ось сонечко й засяяло. Давайте його поставимо високо. Нам буде веселіше. (Стук у двері). Хтось до нас прийшов. (Входить песик).

Песик вітається з дітьми: «Доброго ранку - (Діти відповідають), - Мене звуть Жучка, каже песик, я хочу познайомитися з вами. Як тебе звуть?» – Артем, і так зі всіма дітьми. «Я весела, все вмію робити» - діти плескають у долоні, песик танцює.

Вихователь: Діти, а ви бажаєте пограти з песиком?



Проводиться гра «Кудлатий пес»:

«Ось сидить кудлатий пес,

У лапки свій уткнув він ніс,

Відійдемо, його розбудимо,

І подивимося, що буде».

Діти тихенько підходять до собачки, будять її, плещуть у долоні, тупотять ніжками, песик прикидається і наздоганяє дітей.

Песик вихваляє дітей і каже, що хоче познайомити їх зі своїми друзями, але вони живуть далеко, треба їхати на потязі. Діти стають один за одним:

«Паровоз загудів,

І вагони покотив,

Чох-чох, чу-чу,

Я далеко вас помчу».

Зупинка «Спортивна». (Звучить у грамзапису пісня черепахи «Я на сонечку лежу»).

Вихователь: «Діти, хто це співає?» Чим ми почули пісеньку? – Вушками. Діти розглядають черепаху, вітаються «Доброго дня».

Проводиться пальчикова гра «Черепашки»:

Черепаха живе у хатинці.

(діти стискають кулачки)

Коли черепаха хоче їсти або гуляти,

Вона виставляє свою голову.

(діти виставляють великого пальця з кулачка)

А коли вона поїла та погуляла,

Знову ховає свою голову.

(діти ховають пальчик у кулачок)

Подивіться, черепашка висунула голову, вона хоче грати й свої іграшки завжди носить з собою. Діти роздивляються кишені на блискавці черепашки. Вихователь пропонує дітям по черзі відкрити кишені:

1 кишеня – геометричні фігури.

Завдання: назви геометричні фігури (квадрат, трикутник, овал, коло) та їх колір (індивідуальні та хорові відповіді).

2 кишеня – мішечок з природним матеріалом (шишка, каштани).

Завдання: назви якість (колюча, шорстка) та кількість (багато, один).

Вихователь дає кожній дитині по одному каштану, діти катають його у долонях (масаж), міцно стискають (твердий), гладять пальчиком (гладенький).

3 кишеня – 2 баночки білого кольору, велика та маленька, в одній пісок, у другій камінці.

Завдання: назви колір, розмір, відгадай на слух.

Вихователь пропонує пограти: якщо баночка гримить тихо, діти тихо плескають у долоні, якщо гучно гримить – гучно плескають.


Діти пограли з черепашкою та її іграшками. Діти дякують черепашці та прощаються з нею (До побачення).

Поїхали далі:

«Паровоз, паровоз, новенький, блестящий.

Он вагоны повез, будто настоящий.

Кто едет в поезде? Наши ребятишки,

Мальчишки славные, девочки-малышки».

Зупинка «Різнокольорова»:

Чути голос кота «М’яв». Хто це кричить? (Котик). Діти розглядають кота, вітаються, гладять – м’якенький. Читання вірша про котика:

«Шерстка у котенка гладкая

И она наверно сладкая,

Потому что Васька рыжий,

Очень часто шерстку лижет».

Вихователь пропонує прочитати дітям вірш про кота (індивідуально та разом).

«Киця, киця, киця, брись!

На доріжку не сідай.

Наша дитинка пройде,

Через кицю упаде».

Чим ми бачимо кошеня? (оченятами). Котик хоче пограти, він любить ловити рибу та запрошує дітей з собою.

Фізкультхвилинка «На рибалку».

«Ми йдемо, ми йдемо (діти марширують),

Ось звернули ми на місток (повороти тулуба в сторони).

І прийшли до річки.

Вудочку дістали (нахили тулуба вперед),

Рибку спіймали» (імітують ловіння риби).

Вихователь звертає увагу на басейн, який стоїть на підлозі. У ньому плавають рибки різного кольору.


  • Скільки рибок? (багато).

  • А де плавають рибки? (у воді, у морі, у акваріумі).

  • Яка вода? (прозора).

  • Як плавають рибки?

Проводиться пальчикова гра.

«Рыбки плавают, ныряют в теплой чистенькой воде,

То согнутся, разогнутся, то зароются в песке».

Вихователь пропонує пограти з рибками. Діти по черзі «Ловлять» рибок вудкою з магнітом на кінці, закріплюючи колір та якість. Потім рибок відпускає у воду. Пограли «Котик уходить», «до побачення».

Вихователь дякує песику, за те що він познайомив дітей зі своїми друзями, і пропонує хлоп’ятам зробити подарунок собачці.

Вихователь пропонує дітям сісти за столи. Діти «складають» намисто (нанизують на мотузку кришечки, дарують собачці - Жучці).

Вона дякує та йде. До побачення.

КОНСПЕКТ

заняття з сенсорного виховання

у першій молодшій групі

я/с «Журавлик» №48
Вихователь: Соколова Т.О.


Тема: «У гості до друзів» (група раннього віку)
Програмний зміст:


  1. Поглиблювати зміст сенсорного виховання, закріплювати та розвивати уяву про якість предметів: форму, колір, величину, кількість: багато-один.

  2. Розвивати вміння дітей диференціювати якість предметів, групувати однорідні предмети за кольором, розміром.

  3. Продовжувати роботу з розвитку мовлення.

  4. Вчити узгоджувати іменник і прикметник. Активізувати словниковий запас дітей словами: шорсткий, колючий, м’який, твердий, холодний, теплій, гладенький.

  5. Виховувати дружні взаємовідносини, почуття радості.


Методичні прийоми: сюрпризний момент – прихід матрьошки, художнє слово, розглядання, показ, дія з предметами.
Матеріал: іграшки (ведмедик, півник), колобки-шарики, матрьошки, колобок великий, шишки-грибочки, доріжки зі слідами зайця та ведмедя, дерева.

Хід заняття

Діти з вихователем знаходяться на килимі. Стук у двері. Вихователь звертає увагу, що до них прийшла кукла-матрійка.

Матріка вітається з дітьми «Доброго дня» Діти відповідають. Розглядують її.

Запитання:


  • Хто до вас прийшов? (матрійка).

  • А в що вона одягнена? Якого кольору сарафан, хустиночка?

Вихователь пропонує доторкнутися до сарафану пальчиками.

  • Який він? З чого пошитий (м’який, пошитий з тканини).

Матрьошка співає пісеньку (діти плескають у долоні).

«Я весела матрійка, ладушкі, ладушкі,

На ногах моїх чобітки, ладушкі, ладушкі,

Зав’язала я хустинку, ладушкі, ладушкі,

Почервоніли мої щічки, ладушкі, ладушкі».

Матрьошка звертається до дітей: «Подивіться, що я вам принесла (тримає корзину, в ній дерев’яна матрьошка) – Це мої сестрички».

Вихователь запрошує дітей сісти за стіл, на стільці, відкриває матрійку, виймає наступну на ставить на стіл.

Пять кукол деревянных,

Круглолицых и румяных

В разноцветных сарафанах

На столе у нас живут,

Всех матрешками зовут.



Проводиться пальчикова гра.

(Вихователь рахує, діти загинають пальчики).

Раз матрешка,

Два матрешка,

Три матрешка,

Четыре матрешка,

Пять матрешка.

Діти розглядують матрійок.

Вихователь звертає увагу дітей на зріст матрьошок, їх одяг: (спіднички, хустиночки).

Діти називають кольори (червоний, фіолетовий,жовтий, зелений, синій).

Запитання:


  • матрьошки однакові за зростом? (різні).

  • А спіднички, хусточки як одним словом сказати? (різні).

  • Матрьошка вихваляє дітей та пропонує піти з нею до її друзів. Зараз ми підемо до мого найкращого друга, а до кого, ви відгадайте загадку:

«Жовтенький, кругленький,

І від бабусі пішов,

І від дідуся пішов».


  • Хто це такий? (Колобок).

Підходять до хатинки колобка. На столі лежить великий колобок, а поряд різні за кольором та розміром кульки. Діти вітаються з колобком. Він сумний, просить допомогти йому вибрати з цих кульок-колобочків його друзів – на нього схожих колобочків. Діти обирають однаковий за кольором колобків (жовтих). Колобок дякує дітям.

Діти прощаються з ним «До побачення».

Йдуть далі до ведмедика.

На шляху дві доріжки – на одній сліди зайчика, на другій – сліди ведмедя. Діти знаходять потрібну доріжку, де великі сліди, а у зайчика маленькі, та йдуть до ведмедика.

Ведмідь: Доброго дня, діти, я дуже всім радий, що прийшли до мене у гості. Але у мене сталося лихо. У лісі я зібрав шишки, грибочки, а сірий вовк все розкидав, і я не можу зібрати, допоможіть мені зібрати, будь ласка. Ось корзиночки.

Вихователь: Діти, давайте зберемо шишки в оцю корзиночку, а грибочки - в оцю. Скільки у нас вийшло? (багато).

А у мене скільки? (Вихователь показує одну шишку). Одна. Дає торкнутися дітям до шишки. Яка вона? (колюча, шорстка). Тримає у руках грибочок. Питає: - Скільки? (один). Пропонує дітям торкнутися до грибочку (гладенький, твердий).

Ведмедик: Молодці, діти, допомогли мені з цим лихом упоратися.

Матрьошка: Діти, давайте скажемо ведмедику «до побачення!» і підемо у гості до півника (Діти кажуть «до побачення»).

Підходять до хатинки півника, стукають. Ніхто не озивається.

Вихователь: Діти, давайте покличемо Півника.

«Петушок, Петушок, золотой гребешок.

Масляна головушка, Шелкова бородушка,

Выгляни в окошко, дам тебе горошка».

(З’являється Півник).

Півник: Доброго ранку, діти! Дуже рад, що ви прийшли до мене, але в мене трапилося лихо – я захворів, у мене хворе горлечко, допоможете мені?



Вихователь: Діти, давайте допоможемо Півнику. Треба напоїти його чаєм. А яким чаєм будемо поїти півника – теплим чи холодним? (теплим).

  • Правильно, тепленьким з малиновим варенням, щоб він спітнів та вилікував своє горлятко. А потім зміг заспівати свої пісеньки. На столі стоїть самовар, чашка. Вихователь з дітьми напуває півника.

  • Півник випив чай, вилікувався та закукурікав: «Ку-ка0рі-ку!»

  • Півник: «Молодці, діти, що допомогли мені вилікуватися. За це я вам дуже вдячний та пригощаю вас цукерками». Діти сідають за стіл. (Пригощаються, дякують півникові).


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка