Як успішно провести зустріч з батьками



Скачати 189.28 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір189.28 Kb.
ЯК УСПІШНО ПРОВЕСТИ ЗУСТРІЧ З БАТЬКАМИ
Щоб створити комфортну, невимушену атмосферу, використовуйте нетрадиційні методи представлення учасників. Наприклад, запропонуйте батькам відрекомендуватись, називаючи своє повне ім'я та пригадуючи, як їх називали в дитинстві, розповідаючи про свої улюблені страви або про те, що сказала їм їхня дитина, коли вони виходили з дому. Виявляйте творчість у пошуках методів представлення І намагайтеся урізноманітнювати їх.

Основні правила:

  • Заохочуйте батьків до активного обговорення. Цього можна досягти, ставлячи запитання, які вимагають розгорнутої відповіді, або поділяючи учасників на пари чи невеличкі групи, в яких батьки почуватимуть себе вільніше і де їм легше буде висловити власну точку зору.

  • Проводьте зустріч з батьками у затишному, зручному приміщенні.

  • Якщо є така можливість, поставте стільці колом, щоб всі бачили один одного і почували себе включеними в обговорення.

  • Використовуйте наочність, відео, роздатковий матеріал для підкріплення свого виступу.

  • Якщо ви розповідаєте про життя дитячого колективу, використовуйте фотографії, магнітофонні записи тощо.

  • Надсилайте батькам запрошення і звертайтесь в них персонально до кожного.

  • Завжди передбачайте час для того, щоб родини могли порозмовляти між собою.

  • Доповідь робіть короткою. У дорослих невелика тривалість
    концентрації уваги після робочого дня.

  • Враховуйте інтереси та потреби родин у виборі тематики зустрічі.

  • Обов'язково включайте до свого виступу розважальні ігрові моменти.


Використана література


  1. „Позакласний час” , №5-6, 2004 р.

  2. „Позакласний час” , №19-20, 2005 р.

  3. Д.Д.Романовська, С.І.Собкова. Психологічний супровід організації роботи з батьками в освітніх навчальних закладах./ Методичний посібник. Чернівці, 2004.

  4. Технології виховної діяльності класних керівників 5-6 класів/ (навчально-методичний посібник). Рівне, 2000 р.

  5. Технології виховної діяльності класних керівників 7-8 класів/ (навчально-методичний посібник). Рівне, 2000 р.

  6. Технології виховної діяльності класних керівників 9-11 класів/ (навчально-методичний посібник). Рівне, 2000 р.


До тих пір, доки зустріч учителя та батьків буде для дитини карою, розраховувати на повноцінне співробітництво передчасно ....
Школа ... Сім’я ... Проблеми ... Як вічно існує день і ніч, людина та її тінь, так і життя неможливе без проблем. Проблема батьків і дітей – одна з вічних проблем. Аби вирішити її, необхідно побачити наших дітей серцем, зрозуміти, в чому наші власні помилки і помилки наших дітей.

Виховання дитини починається від її народження. Якою вона виросте значною мірою залежить від її батьків. Батьки в родині мають виконувати функції педагога: освітню (передача життєво значущої інформації), виховну (засвоєння норм життя в людському суспільстві), розвиваючу (підвищення індивідуального потенціалу).

Але здебільшого батьки не мають спеціальної педагогічної або психологічної освіти. Які ж знання особливо потрібні їм?

1. Психологічні знання. Саме вони дають можливість збагнути закономірності розвитку дитини у різні вікові періоди; зрозуміти індивідуальність дитини; з’ясувати психологічний зміст своїх помилок і труднощів у вихованні.

2. Педагогічні знання. Батьки повинні не просто впливати на дитину в конкретних ситуаціях, а вибудувати цілісну, логічну виправдану виховну систему.

3. Загальна ерудиція. Батьки для дитини спочатку є джерелом інформації про навколишній світ, а згодом - провідником у світі знань і людських взаємин. Нерідко широкий світогляд, здатність відповісти на дитячі запитання стає основою авторитету матері, батька.

У міжнародній теорії і практиці термін „педагогічна культура батьків” відсутній. Стосовно проблем сім’ї вживається термін „виховання батьків”, який значно ширший за змістом. У нього закладена суть, яка виявляється в допомозі батькам у виконанні ними виховної функції і зачіпає всі сторони сімейного життя.

Хто і як може допомогти батькам у вихованні дітей? Можливо саме в школі, яка займається не тільки навчанням, але й вихованням дітей, необхідно створити стимулююче середовище для розгортання спеціальної роботи щодо

виховання батьків. Для цього можливо використати наступні види та методи роботи:


  • відкриті уроки для батьків

  • дні відкритих дверей

  • батьківські збори

  • бесіди ( колективні, групові, індивідуальні)

  • підготовка тематичних папок

♦ ♦ ♦


Тема. Виховання підлітка в сім’ї.

Мета. Познайомити батьків з особливостями соціально-психологічного розвитку підлітків, проаналізувати можливу поведінку і інтереси дітей класу, допомоги батькам зрозуміти психологічні особливості власної дитини і знайти правильні шляхи до виховання її особистості.

План

  1. Особливості соціально-психологічного розвитку підлітків та врахування їх у сімейному вихованні (лекція з елементами бесіди шкільного психолога).

  2. Навчання підлітків, їх інтереси вдома і в школі (виступ класного керівника, вчителів-предметників).

  3. Дорогим татам і мамам наш подарунок (виступ художньої самодіяльності класу).

♦ ♦ ♦

Тема. „Роль знань в житті людини”.

Мета. Допомогти батькам правильно проаналізувати стан навчання своєї дитини і знайти шляхи поглиблення її знань.

План

  1. Навчити оволодівати знаннями. Читання книжок – велике благо і щастя. (лекція класного керівника).

  2. Які знання повинна давати школа? (Диспут з батьками).

  3. Аналіз учнівських анкет „Що дає мені школа?”

♦ ♦ ♦

СІМ БАТЬКІВСЬКИХ ЗАПОВІДЕЙ

  1. Не вважайте дитину своєю власністю - вона Божа.

  2. Любіть її такою, якою вона є, навіть якщо вона не надто талановита, не в усьому досягає успіху...

  3. Не очікуйте, що вона виросте сама такою, якою хочете ви, - допоможіть їй стати собою.

  4. Запам’ятайте: найголовніший ваш обов’язок - розуміти й втішати. Ви – не суддя, не приклад для наслідування , а людина, на грудях якої можна виплакатись і у п’ять, і в п’ятдесят років.

  5. Не переймайтесь, якщо не можете чогось зробити для сина чи дочки. Найгірше, якщо можете, але не робите.

  6. Усвідомте: для дитини зроблено замало, якщо зроблено не все.

  7. Не очікуйте на вічну вдячність: ви дали життя своїй дитині, вона віддячить вашим онукам.


Збори № 3 Тема: Виховання почуття відповідальності в дорослих дітей.

Питання для обговорення: • Спілкування. • Розподіл навантажень. • Значення організованості і відповідальності за навчання.
Збори №4 Підсумкові батьківські збори.
КЛАС

Збори №1 Тема: Особливості фізичного виховання в 11 класі.

Питання для обговорення: • Ознайомлення учителя фізкультури з нормативами і можливостями учнів, їхнє ставлення до уроків фізичної культури. • Рекомендації батькам і учням.

Збори №2 Тема: Результативність навчання учнів 11 класів за І семестр.

Питання для обговорення: • День відкритих дверей у класах з основних предметів.

• Співбесіда з батьками за темою зборів.



Збори №3 Тема: Значення вибору в житті людини.

Форма проведення: круглий стіл «Діти і батьки - профвибір. За і проти».

Збори №4 Підсумкові батьківські збори.

♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦



Тема. „Моральне виховання підлітків”. Спільна робота школи і сім’ї.

Мета. Допомогти батькам визначитись у пошуку шляхів виховання кращих моральних рис, зрозуміти важливість єдності вимог школи і сім’ї, дати можливість побачити свою дитину в очах однокласників і на фоні класу.

План

  1. Спільна робота школи і сім’ї по моральному вихованню школярів (виступ класного керівника).

  2. „За круглим столом” - зустріч батьків з учкомом класу.

  3. Турнір лицарів.

♦ ♦ ♦

Тема. „Мудрість народної педагогіки”.

Мета. Познайомити батьків з традиціями народної педагогіки, дати можливість висловити свою думку, поділитися методами виховання в сім’ї.

План

  1. Спільна робота школи і сім’ї по моральному вихованню школярів (виступ класного керівника).

  2. Діти очима батьків (обмін досвідом сімейного виховання та відгук членів батьківського комітету про відвідані уроки).

  3. Виставка учнівських виробів і малюнків ( роботи гуртківців „Умілі руки”, „Юний художник”, „М’яка іграшка”).


9

  • конференції з досвіду сімейного виховання

  • психолого-педагогічні лекторії

  • консультації психолога

  • соціальні дослідження з актуальних проблем сучасної сім’ї

  • заняття-тренінги для батьків з підвищення батьківської ефективності

  • робота з групою батьків, які мають подібні проблеми.

Взаємини школи із сім’ями регламентуються насамперед державними документами. Стаття 50 Закону України „Про освіту” називає батьків у числі рівноправних учасників навчально-виховного процесу. Без допомоги батьків педагогічному колективу важко домогтися значних успіхів. Однак батьки часом недостатньо підготовлені до такої участі. Вирішення настільки важливої проблеми лягає на плечі педагогічних колективів.

От чому найважливішим завданням кожного педагогічного колективу є організація масового педагогічного всеобучу батьків.

ФОРМИ ВЗАЄМОДІЇ ПЕДАГОГІВ ТА БАТЬКІВ

Форми взаємодії педагогів та батьків - це різноманітність організації їх суспільної діяльності та спілкування.

Батьківські збори — одна із основних форм роботи з батьками. На них обговорюються проблеми життя класного та батьківського колективів. Класний керівник керує діяльністю батьків в процесі його підготовки. Збори не повинні зводитися до монологу вчителя. Це — взаємообмін думками, ідеями, суспільний пошук. Тематика зборів може бути різноманітною: "Ми — одна сім'я"; "Про добро та милосердя"; "Вчимося спілкуватися"; "Психологічний клімат у колективі" та ін.

Особливе піклування у педагогів викликає взаємодія батьків з дітьми: як заохотити батьків до виховної діяльності у класі, підвищити їх роль у вихованні дитини. З цією метою класний керівник організує спеціальні зустрічі батьків з дітьми, проводить конференції - міркування, збори "Роль батька у вихованні дітей" та ін. Багато виховних закладів обліком сучасних вимог істотно урізноманітнили саму форму проведення батьківських зборів. Збори можуть проходити у формі "круглого столу", тематичної дискусії самих батьків з запрошенням спеціалістів, у яких зацікавлена родина, консультації із спеціалістами та ін.

Батьківський лекторій, "Університет педагогічних знань" сприяють підвищенню педагогічної культури батьків, їх психолого-педагогічної компетентності у родинному вихованні, виробленні єдиних підходів.

Тематичні конференції з обміну досвідом виховання дітей (на всіх рівнях). Така форма викликає запізнений інтерес, привертає увагу батьківської

2

та педагогічної суспільності, діячів науки та культури, представників суспільних організацій.



Презентації досвіду родинного виховання у засобах масової інформації.

Вечори питань та відповідей проводяться із залученням психологів, юристів, лікарів та інших спеціалістів, на них запрошуються батьки, враховуючи вікові особливості дітей (наприклад, батьки першокласників чи хлопчиків-підлітків, мами учениць 8-9-х класів).

Диспут, дискусія — обмін думками з проблем виховання — одна з найцікавіших для батьків форм підвищення педагогічної культури. Вона дозволяє підключити їх до обговорення найважливіших проблем, сприяє формуванню вміння всебічно аналізувати факти та явища, спираючись на набутий досвід, стимулює активне педагогічне мислення. Результати дискусії сприймаються з більшою довірою.

Зустрічі батьківської громади з адміністрацією школи, вчителями, бажано проводити щорічно. Педагоги знайомлять батьків з вимогами до організації роботи по предмету, вислуховують побажання батьків. В процесі суспільного обговорення можливе складання програм дій, перспективних планів сумісної праці. Індивідуальна робота, групові форми взаємодії педагогів та батьків. Особливо важливою формою є діяльність батьківського комітету.


Батьківський актив це опора педагогів для успішного розв'язання спільних задач. Батьківський комітет намагається залучити батьків та дітей до організації класних, шкільних справ, розв'язанню проблем життя колективу.

Організація суспільної діяльності батьків та дітей.

Одна з найголовніших задач педагогів та освітніх закладів - це співпраця та розширення поля позитивного спілкування у родині, реалізація планів та організації спільних дій батьків та дітей. У загальноосвітніх школах — єдиному соціальному інституті, через який проходять практично всі діти, складаються різноманітні форми взаємодії з родиною.



Форми пізнавальної діяльності: суспільні форми звітів знань, творчі звіти досягнень по предметам, дні відкритих уроків, свята знань та творчості, турніри знатоків, сумісні олімпіади, випуск предметних газет, засідання, звіти наукових товариств учнів і т.і. Батьки в змозі допомогти у оформленні, підготовці заохочувальних призів, оцінці результатів, безпосередньо брати участь у заходах, створюючи власні або змішані команди. Це можуть бути конкурси: "Сім'я - ерудит", "Родинне захоплення", "Читацькі конференції", "Коло сімейного читання".

Форми трудової діяльності: оформлення кабінетів, благоустрій та озеленення шкільного дворика, посадка алей, створення класної бібліотеки; ярмарок-розпродаж сімейних поробок, виставки "Світ наших захоплень".
3

Збори № 3 Тема: Воля і шляхи її формування в учнів.

Питання для обговорення: • Роль вольових якостей особистості в подоланні інстинктів. • Значення родини в подоланні дитиною негативних рис характеру.

• Думка учнів про себе і свої вольові якості.

Збори № 4 Підсумкові батьківські збори.
КЛАС

Збори № 1 Тема: Роль родини в розвитку моральних якостей підлітка.

Питання для обговорення: • Виступ представника правоохоронних органів за темою: "Закон і відповідальність". • Аналіз класним керівником запитань про розвиток колективу класу за кілька років і планування роботи на подальше. • Розбір моральних ситуацій.

• Анкетування дітей і батьків за темою зборів.

Збори № 2 Тема: Здібності учнів і роль сім'ї в їх розвитку.

Форма роботи: круглий стіл за участю адміністрації школи.

Питання для обговорення: • Аналіз уроків за участю адміністрації, гуртків, які допомагають заняттям.

Збори № 3 Тема: Психологічні і вікові особливості підлітка. Від чого вони залежать?

Питання для обговорення: • Виступ психолога за темою зборів. • Класний керівник аналізує процес дорослішання дітей. • Відповіді на запитання батьків.

Збори № 4 Підсумкові батьківські збори.

КЛАС

Збори № 1 Тема: Допомога родини у правильній професійній орієнтації дитини.



Питання для обговорення: • Розповіді про навчальні заклади, в які учні можуть вступити після 9 класу. • Аналіз професійних інтересів дев'ятикласників і запитів їх батьків.

Збори № 2 Тема: Аналіз навчальної робити учнів 9 класів.

Питання для обговорення: • Аналіз ставлення до навчання (вчителі основних предметів).

• Аналіз контрольних робіт, диктантів, тощо. • Співбесіда адміністрації школи з батьками за підсумками рейтингу.

Збори № 3 Тема: Проблемна дитина. Яка вона?

Питання для обговорення: • Виступ класного керівника за темою зборів. • Виступ представника інспекції у справах неповнолітніх. • Співбесіда з батьками.

Збори № 4 Підсумкові батьківські збори. Присвячено підготовці до іспитів.
КЛАС

Збори № 1 Тема: Особливості навчальної діяльності школяра в 10 класі і роль батьків у цьому процесі .

Питання для обговорення: • Виступ класного керівника (підготовчі курси, очні і заочні школи тощо). • Виступ психолога за результатами обстеження профпридатності учнів.

• Думка учнів про вибір професії.

Збори № 2 Тема: Особливості режиму дня старшокласника. , його значення..

Питання для обговорення: • Домашні завдання. • Додаткові література. • Аналіз працездатності старшокласників. • Значення правильного харчування в цьому віці.

8

Питання для обговорення: • Конкурс на кращий текст гімну класу. • Сюрпризи на тему: "У майбутньому році тобі бажаю..." . • Завдання на літо всім учням: "Де 6 ти не був, не забувай про друзів". • Випуск класної газети "Вузлик на пам'ять". • Нагородження батьків за активне співробітництво з класом.


6 КЛАС

Збори №1 Тема: Роль книги в розвитку інтелектуальних і особистих якостей людини.


Питання для обговорення: • Виступ бібліотекаря школи з аналізом читацьких умінь, запитів учнів. • Нагородження найбільш начитаних дітей. • Виступ вчителів-предметників (що таке підручник, основні вимоги до уроку). • Виступи батьків і дітей за проблемою: а) книжка в нашій родині; б) традиції нашої родини; в) ставлення
учнів до читання (результати техніки читання в 6 класі). • Відкриття «Книги рекордів Гіннеса" класу. • Найактивніший читач.

Анкета для батьків І.Чи любить ваша дитина читати? Яким книжкам вона віддає перевагу? 2.Чи швидко вона прочитує книжку? 3. Яким книжкам віддають перевагу у вашій родині? 4.Чи вважає ваша дитина книжку гарним подарунком?

Збори № 2 Тема: Фізичний розвиток школяра і шляхи його вдосконалення
Питання для обговорення: • Виступ лікаря. • Виступ учителя фізкультури

( завдання фізвиховання, вимоги до уроку, проблеми класу, гуртки, секції). • Виступ класного керівника з проблеми фізичного розвитку учнів, шляхи вирішення проблеми в класі.



Анкета для учнів 1 .Чи любиш ти уроки фізкультури? 2. Чим тобі подобається займатися на уроці? 3. Що ти хочеш виправити в собі за допомогою цих уроків?

4. Що ти хочеш побажати учителеві фізичної культури?


Збори № 3 Тема: Результативність шкільного уроку. Від чого вона залежить?
Питання для обговорення: • Виступ класного керівника (аналіз уроків з різних предметів, на яких був присутній класний керівник, з проблеми активності учнів на уроці). • Рекомендації батькам з даної проблеми.
Збори № 4 Підсумкові батьківські збори

Форма роботи: колективний збір біля вогнища.
7 КЛАС

Збори № 1 Тема: Статеві відмінності і статеве дозрівання. Проблеми і вирішення.

Питання для обговорення: Значення родини в період статевого дозрівання дитини. • Фізіологія підлітка. • Шляхи вирішення даної проблеми в класі (педагогічні ситуації для батьків).


Збори № 2 Тема: Роль родини в розвитку працездатності учня.

Питання для обговорення: • Виступ класного керівника про роль родини в розвитку працездатності учнів. • Обмін досвідом родин (трудові традиції родини, значимість доручень, тощо). До зборів проводиться анкетування учнів за темою зборів.


7

Форми відпочинку: сумісні свята, підготовка концертів, вистав, перегляд та обговорення фільмів, вистав, змагань, конкурсів, КВК, туристичні походи та зльоти, екскурсійні поїздки. У домашніх клубах вихідного дня батьки можуть організувати діяльність дитячих груп, сформованих з урахуванням інтересів та симпатій; проводити такі свята: День бабусь і дідусів; День моєї дитини; День подяки; ігрові сімейні конкурси; Спортивна родина, Музична родина; конкурс родинних клубів, конкурс господинь; конкурс "Екстремальна ситуація" (фізичні здібності та кмітливість).

Ефективність виховної системи навчального закладу характеризується поряд з іншими факторами, взаємодією з родиною, установленням батьків як суб'єктів цілісного навчального процесу поряд з педагогами і дітьми.


Рекомендації щодо проведення батьківських зборів

Батьківські збори мають допомагати батькам, а не акцентувати увагу на помилках і невдачах дітей у навчанні. Під час вибору теми зборів слід врахову­вати вікові особливості дітей. Збори повинні мати як теоретичний, так і прак­тичний характер: розбір ситуацій, тренінги, дискусії тощо. Збори не треба перетворювати на обговорення і осудження особистостей учнів.


Орієнтовна тематика батьківських зборів

1-ий клас Турбота про виховання дітей - конституційний обов'язок батьків. ♦ Особис­тість та умови її формування . ♦ Школа і батьки. Співпраця школи і батьків, як необхідна умова розвитку дитини. ♦ Родинні свята. Організація дозвілля в сім'ї. ♦ Як виховувати у дитини любов до читання. Що робити, якщо дитина не любить читати?

2-ий клас Тактика взаємин батьків і дітей у період "кризи семи років".

♦ Філософія дитячого щастя за В.О.Сухомлинським. ♦ Авторитет, особистий приклад батьків в попередженні шкідливих звичок дітей. ♦ Цінності справжні та уявні. ♦ Чим дітей приваблює двір? Як навчити дітей на сумнівні пропозиції говорити "Ні".



3-ий клас Права дитини. Дотримання їх у сім'ї. ♦ Здоров'я дитини. ♦ Діти, телебачення та комп'ютер. Позитивний та негативний вплив засобів масової інформації на розвиток та здоров'я молодших школярів ♦ Трудове виховання дитини в сім'ї. Обов'язки дитини в сім'ї.

4-ий клас Співпраця школи та родини у формуванні соціальної та суспільної активності наших синів і дочок. ♦ Організація розумової праці учнів вдома.
4

Виховання самоконтролю та вмінь самостійно добувати знання. ♦ Естетичне та етичне виховання дітей в сім'ї у світлі ідей В.О. Сухомлинського. ♦ Виховання у дітей правильного оцінювання власних потреб і можливостей.



5-ий клас Особливості навчальної діяльності учнів 5-х класів у зв'язку з переходом від початкової до середньої ланки. ♦ Авторитет, особистий приклад батьків у процесі виховання. ♦ Нездібних дітей не буває. ♦ Профілактика захворювань дітей середнього шкільного віку. ♦ Покарання та заохочення. ♦ Роль сім'ї та школи в трудовому вихованні дітей. ♦ Ставлення сім'ї до релігії.

6-ий клас Типові помилки в сімейному вихованні. Як їм запобігти? ♦ Чому перехідний вік є важким? ♦ Як виховувати в учнів підліткового віку інтерес до набуття знань? ♦ Домашні умови і середовище. Гігієна побуту. ♦ Правове виховання дітей у сім'ї. Виховання моральної свідомості та культурної поведінки дітей у сім'ї.

7-ий клас Гігієна побуту, розумової та фізичної праці підлітків у сім'ї. ♦ Спілкування підлітків з дорослими та ровесниками. ♦ Організація праці підлітка у сім'ї. ♦ Особиста гігієна підлітка. Гігієна хлопця, гігієна дівчини. ♦ Формування світогляду та духовного світу підлітка.

8-ий клас Роль народних традицій, звичаїв, обрядів у сімейному вихованні. ♦ Статеве виховання підлітків. Статеве дозрівання. ♦ Психологічні та фізіологічні особливості хлопців та дівчат у підлітковому віці. ♦ Зайнятість підлітка в позаурочний час. ♦ Роль батьків у запобіганні шкідливих звичок (паління, вживання алкогольних напоїв, наркоречовин, тощо). ♦ Розвиток гармонійно розвинутої особистості підлітка.

9-ий клас Підлітки та правопорушення. ♦ Конфліктні ситуації підлітків з батьками та вчителями. ♦ Індивідуальний підхід батьків до особистості підлітка. ♦ Воля, характер, пам'ять, мислення, темперамент вашої дитини. ♦ Культура спілкування в сім'ї. ♦ Як зберегти здоров'я підлітка ♦ Виховання морально стійкої і вольової людини. ♦ Роль батьків у профілактиці та запобіганні шкідливих звичок, вживання дітьми наркотиків та куріння.

10-ий клас Роль сім'ї у вихованні майбутнього сім'янина. ♦ Здібності та професійна самовизначеність підлітка. ♦ Формування у підлітка навичок самоосвіти і самовиховання. ♦Роль батьків у формуванні всебічно розвинутої особистості ♦ Виховання у школярів культури здоров'я, мотивації до здорового способу життя. ♦ Фізичний розвиток. Літній відпочинок та його організація. ♦ Роль книг у формуванні особистості.
5

11-ий клас Підготовка старшокласника до складання іспитів і обрання майбутньої професії. Статеве виховання у сім'ї. ♦ Методика вирішення конфліктних ситуацій у сім'ї. ♦Виховання у старшокласника правильного оцінювання власних потреб і можливостей. ♦Запобігання правопорушенням і злочинності. ♦ Моральний клімат у сім'ї. ♦ Педагогічний такт батьків.

♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦


5 КЛАС

Збори № 1 Тема; Труднощі адаптації дитини до навчання в 5 класі.

Форма роботи: круглий стіл. Запрошують педагогів, які працюють у класі, керівників гуртків, у яких займаються діти, бібліотекаря, лікаря або медсестру.

Завдання педагогів: • Познайомитися з батьками і послухати характеристики, які вони дадуть своїм дітям. • Розповісти про вимоги щодо вивчення свого предмета.
Завдання лікаря: ознайомити з результатами проведеного медогляду.

Завдання бібліотекаря: коротко розповісти про можливості бібліотеки, показати бібліотечний фонд.

Завдання керівника позашкільних установ: ознайомити з умовами прийому дітей у різні гуртки.

Питання для обговорення: Роль сім'ї та її значення в адаптації школяра. Закони шкільного життя в навчанні і вихованні школяра.

Збори № 2 Тема: Роль спілкування в житті школяра

Форма роботи: дискусія. Під час зборів аналізуються різні педагогічні ситуації.

Питання для обговорення: • .Значення для дитини спілкування в сім'ї.

• Проблеми спілкування в дитячому колективі. • Завдання школи і колективу класу з подолання проблем під час спілкування.



Анкетування учнів. Попереднє анкетування учнів чи індивідуальні бесіди класного керівника за запитаннями:

1. Чи подобається тобі розповідати своїм батькам про прожитий день? 2.Чи завжди твої батьки вислуховують тебе до кінця? 3. 3 ким ти передусім поділишся своїм секретом: з матір'ю, батьком, товаришем чи подругою? 4.Які ласкаві слова говорять тобі батьки і в яких випадкам? 5.Чи вважає родина твій день народження за свято? 6. .Які свята у своїй родині ти любиш? 7. .Якби ти був чарівником, щоб ти хотів змінити у своїй родині?



Збори № 3 Тема: Культурні цінності родини і їхнє значення для дитини.

Форма роботи: обмін думками за проблемою зборів.

Питання для обговорення: • Книга, і її значення в розвитку пізнавальних і моральних якостей особистості. • Культурні традиції родини. • Вплив культурних цінностей родини на пізнавальний розвиток дитини. • Розповіді батьків про традиції родини з формування культурних цінностей: читання книжок, газет, журналів;
відвідування театрів і музеїв; знайомство з природою; туристичні походи тощо.

• Виступ класного керівника з лекцією про вплив культурних традицій родини на пізнавальну активність дитини.



Збори №4 Тема: "Ось і стали ми на рік дорослішими..." Підсумкові збори за рік


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка