Як добре бути читачем!



Скачати 252.11 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір252.11 Kb.
Як добре бути читачем!

Інтелектуально – розважальна гра

Категорія користувачів: учні 9 - 11 класів

Ведучий № 1: Доброго дня , шановні учні та гості нашого заходу! Сьогодні ми проведемо з вашою участю інтелектуально – розважальну гру «Як добре бути читачем!». Ви , мабуть,спитаєте : а що це значить - інтелектуально – розважальна гра? Я вам поясню. Інтелектуальна частина нашого заходу допоможе вам пригадати і перевірити знання з української та зарубіжної літератури , бібліографії, географії, історії, і навіть музики та малювання. Це допоможе вам зібратися, налаштуватися на новий навчальний рік. А щоб таке пригадування не було нудним і нецікавим, ми продумали для вас і розважальну частину, в якій побачимо ваше почуття гумору і творчі здібності. А присвятили ми цей захід до Всеукраїнського Дня Бібліотек, який традиційно проходить 30 вересня в усіх бібліотеках нашої країни.

Ведучий № 2 : Хочу представити вам шановне журі,яке буде оцінювати гру кожної з команд і ,звісно, визначить команду – переможця. Це…(представляє членів журі). А почати нашу гру хотілося б віршованими рядками:

І знову нас в мандри запрошують книги,

В далекі часи, в дивовижні країни.

Відкриються нам таємниці великі,

Знайдемо ми справді безцінні перлини.

Хай не минає вас байка чи казка,

Хай міфи і вірші у душу вам линуть.

Та тільки уважно читайте,будь-ласка,

Тоді лиш почуєте слово нетлінне.

І мудрі поради,і жарти дотепні,

Думки,що летять крізь кордони та мури,—

Усе, чим приваблює світ цей безмежний,—

Усе це дарує світ літератури.

Ведучий № 1 : Будь- яке знайомство починається з привітання. Оскільки наша гра називається «Як добре бути читачем»,зараз наші команди мають змогу за 5 хвилин представитися і показати, які вони читачі,чим вони відрізняються від інших команд, які книги люблять читати. Конкурс – привітання журі оцінює за 5-тибальною системою. Після виступу всіх команд журі підраховує середній бал кожної команди і оголошує їх у порядку зростання. Отже, починає наш конкурс команда 9 класу! (оголошує так само команди 10 та 11 класів почергово).

Конкурс «Привітання»

Підрахування балів. Журі оголошує середні бали кожної команди за привітання.

Ведучий № 2 : Ну, а тепер ,щоб задати настрій нашій подальшій грі,трішечки розімнемось. Отже, конкурс «Розминка», який ми назвали «Старі казки на новий лад». Умови конкурсу: представник команди підходить до мене і бере папірець із запитанням. Зачитує його вголос. Після цього всім трьом командам дається одна хвилина,щоб придумати найдотепнішу відповідь. Після цього питання читається вголос щоразу перед відповіддю представників кожної команди. Журі оцінює кожну відповідь від 1 до 6 балів.

Запитання до конкурсу:



  1. Як визначити наявність Червоної Шапочки та бабусі у череві Вовка, якщо «Грін Піс» заборонив знущання над тваринами?

  2. Якщо Чіполіно — овоч, а Буратіно — поліно, то ким є Чебурашка?

  3. Який діагноз ви поставили б Кощієві?

  4. Придумайте протилежність Пеппі – Довгій Панчосі.

  5. До якого виду хлібних виробів ви б віднесли Колобка?

  6. У яку телепередачу ви відправили б ролик про Івасика – Телесика?

  7. якби ви знімали серіал за казкою «Вовк та семеро козенят», то який жанр і назву ви обрали б для свого фільму?

Підрахування балів. Журі оголошує середні бали кожної команди за розминку.

Ведучий № 1 : Ну що ж,розвеселили ви нас добряче. Таких гумористів ще треба пошукати! Цікаво,яка ж із команд виявиться найрозумнішою?

Книги ― морська глибина,

Хто в них пірне аж до дна,

Той,хоч і труду мав досить,

Дивнії перли виносить

Настав час перевірити, чи винесли ви свої перли з навчання. Зараз я проведу з вами вікторину «Хто багато читає, той багато знає». Біля мене стоїть «Чорний ящик». Кожна команда витягне з нього категорію запитань : «Бібліографія», «Література», «Мікс» (питання з різних предметів). У кожній категорії 10 запитань. Відповідати може будь – який член команди. Ви можете зробити 3 спроби. За кожну правильну відповідь журі зараховує команді 1 бал. Після конкурсу журі оголосить, скільки балів набрала кожна команда.

.

Запитання вікторини:



«Бібліографія»

  1. На чому розташовані книжки в бібліотеці? (на стелажах, книжкових полицях)

  2. Як називається аркуш у книзі, на якому вміщена назва,автор,вихідні дані? (титульна сторінка)

  3. Картка,що заповнюється на кожного читача бібліотеки, куди записуються відомості про видані книги. (формуляр)

  4. Спеціальне розташування книжок, зазвичай за темою, на відкритому місці для огляду читачами. (виставка)

  5. Книга, в якій усі слова розташовані у алфавітному порядку. (словник)

  6. Перелік книг,які є у бібліотеці. (каталог)

  7. Короткий опис книги, який знаходиться на її початку або наприкінці. (анотація)

  8. Подвійний аркуш паперу, що з’єднує внутрішню частину оправи книги з першою і останньою сторінкою. (форзац)

  9. Перелік тем, розділів чи назв частин наприкінці або на початку книги. (зміст)

  10. Книга, яка містить цікаві відомості з однієї чи кількох тем. (енциклопедія).

Література

  1. Назвіть псевдонім письменника – гумориста Павла Михайловича Губенка. (Остап Вишня)

  2. Художній твір, написаний розмовною мовою. (проза)

  3. Який псевдонім був у матері Лесі Українки? (Олена Пчілка)

  4. Хто вважається основоположником української літератури? (Т.Шевченко)

  5. Пісні, легенди, загадки одним словом. (фольклор)

  6. Автор слів гімну України. (Павло Чубинський)

  7. Автор вірша «Пісня про матір»? (Б.Олійник)

  8. Автор «Божественної комедії»? (Данте Аліг’єрі)

  9. Хто написав перший український роман? (П.Куліш «Чорна рада»)

  10. Яку поему називають «Біблією грузинського народу»? («Витязь у тигровій шкурі»)

Мікс

  1. Слова, близькі за значенням ―― це … (синоніми).

  2. Картина із зображенням краєвиду. (пейзаж).

  3. У якому році проголошено незалежність України? (1991)

  4. Вона напророкувала загибель Трої. (Кассандра)

  5. Сьома нота основного музичного ряду.(сі)

  6. Як називаються словники, в яких пояснюється написання слів? (орфографічні)

  7. Хто за легендою є засновниками міста Києва? (Кий, Щек і Хорив)

  8. Яка швидкість світла? (300 км/с)

  9. Четверта планета від Сонця. (Марс)

  10. Клас вкритих хутром теплокровних тварин, самки яких вигодовують малят молоком. (ссавці).

Оголошення результатів конкурсу.
Ведучий № 2 : Книголюбе!Зупинись!

На цю книгу подивись.

Скільки в небі є зірок,

Стільки мудрих тут думок!


Наступний конкурс імпровізація, який ми назвали «Рекламна пауза». Зараз кожна команда отримає по книжці, яку ви повинні прорекламувати так, щоб усім схотілося її прочитати. На підготовку вам дається 5 хвилин. Журі оцінює цей конкурс за 5-тибальною системою. (Командам роздають книги: «Словник іншомовних слів», підручник з хімії та «Кобзар»).

Підрахування балів. Журі оголошує середні бали кожної команди.

Ведучий № 1 : а зараз настав час для конкурсу капітанів. Ми не сумніваємося, що ви обрали капітанами найрозумніших членів своїх команд. Тому й не будемо випробовувати їх розум. Цей конкурс ― на кмітливість. Тому й настанова моя вам буде трохи загадкова:

Коли вмієш ти читати,

То її повинен знати,

А коли її не знаєш,

То нічого не вгадаєш.

Кожний капітан команди повинен буде правильно відповісти на 5 жартівливих запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Запитання до конкурсу:

І


  1. Яка героїня казки відмовила спочатку слизькому типові, потім рогатому, а потім багатому? (Дюймовочка)

  2. Який суперклей використовував солом’яний бичок для відлову диких звірів? (смолу)

  3. Назвіть героя казки, який перевиховав двох ледарів. (Півник із казки «Колосок»)

  4. Назвіть героя казки, піар-менеджером якого стала лисиця,за що удостоїлася честі вийти за нього заміж.(Пан Коцький)

  5. Героям якої казки довелося жити в умовах комунального помешкання? («Рукавичка»)

ІІ

  1. Який лісовий звір з відомої літературної казки першим змінив свій імідж? (Фарбований лис)

  2. Якби герой цієї казки попив водиці з калюжки в наш час ,він би перетворився на мутанта. Назвіть казку.(«Сестриця Оленка і братик Іванко»)

  3. Скільки тварин тягнуло ріпку?(3)

  4. Назвіть праобраз сучасного повітряного транспорту з російських народних казок (килим-літак)

  5. Герої якої казкової повісті зникли у шафі? («Хроніки Нарнії»)

ІІІ

  1. Найкращі ліки від температури згідно книжки про Карлсона. (варення)

  2. Які пазли складав Кай у палаці Снігової Королеви? (слово «Вічність»)

  3. З якої рідкісної тварини були пошиті черевички Попелюшки? (З соболя)

  4. Вокально-інструментальний ансамбль- зоопарк із казки братів Грімм. («Бременські музиканти»)

  5. Якої червоної квіточки боялися всі звірі у казці «Мауглі»? (вогню)

Оголошення результатів конкурсу.

Ведучий № 2 : ну і останній наш конкурс ― «домашнє завдання». Він називається «Бібліотека майбутнього».

На книжкових полицях ― поважні,стрункі,

Без сумнівів,страху та вагань

Стоять наші друзі і вчителі ―

Солдати великої армії знань.

І простір,і час поряд з ними ― ніщо.

Крізь вічність несуть навпростець

Вони світло знань і любові тепло

До наших гарячих сердець. ―

Такою ми знаємо бібліотеку сьогодні. Кожна команда підготувала сценку,якою вона бачить бібліотеку у майбутньому. Найвища оцінка за цей конкурс ― 5 балів.

Виступи команд.

Підрахування балів. Журі оголошує середні бали кожної команди за цей конкурс.

Визначення і оголошення переможця.

Оцінювальна таблиця

1.Привітання

9 клас

10 клас

11 клас









2.Розминка






9 клас

10 клас

11 клас

1.










2.










3.










4.










5.










6.










7.









4.Рекламна пауза



9 клас

10 клас

11 клас









6.Домашнє завдання



9 клас

10 клас

11 клас









3.Вікторина







9 клас

10 клас

11 клас

1.










2.










3.










4.










5.










6.










7.










8.










9.










10









5.Конкурс капітанів






9 клас

10 клас

11 клас

1.










2.










3.










4.










5.





















Використана література:




  1. Бутенко Н.П. Літературний світогляд[Текст]/ Бутенко Н.П. //Шкільна бібліотека. ― 2010. ― №6. ― с.74-76.

  2. Войтенко А.В. Найрозумніший читач [Текст]/ Войтенко А.В. //Шкільний бібліотекар. ― 2011. ― №5. ― с. 13-16.

  3. Єніна Н.С. Щасливий випадок [Текст]/ Єніна Н.С. //Шкільна бібліотека. ― 2010. ― №6. ― с.70-71.

  4. Коновалюк Л. Книга ― джерело народної мудрості [Текст]/Л.Коновалюк//Шкільна бібліотека. ― 2003. ― №10. ― с.110-111.

  5. Кудіна В.І. Книга ― таїна мистецтв [Текст]/ Кудіна В.І. . //Шкільний бібліотекар. ― 2011. ― №5. ― с.8-12.

  6. Леоненко Н.П. Українські письменники Текст]/ Леоненко Н.П. //Шкільна бібліотека. ― 2010. ― №6. ― с.72.

  7. Остра Н.П. Зоряна година [Текст]/Н.П. Остра//Шкільна бібліотека. ― 2010. ―

№6. ― с.76-77.

  1. Остра Н.П. Парад літературних героїв[Текст]/Н.П. Остра//Шкільна бібліотека. ― 2010. ― №6. ― с.76.

  2. Сергієнко Л.А. Світ літератури [Текст]/ Сергієнко Л.А. //Шкільна бібліотека. ― 2010. ― №6. ― с.72-73.

  3. Черчелюк С.Т. Книгоманія [Текст]/ Черчелюк С.Т. //Шкільний бібліотекар. ― 2011. ― №5. ― с. 17-19.

  4. Чичкан Т.М. Ти відкриваєш книгу…[Текст]/ Чичкан Т.М. //Шкільна бібліотека. ― 2010. ― №6. ― с.68-70.

  5. Чмир І.О. Книга ― наш друг і порадник [Текст]/ Чмир І.О. //Шкільний бібліотекар. ― 2011. ― №2. ― с.26-27.


СЛОВО ВІДМИКАЄ СЕРЦЕ
Брейн – ринг для учнів 10 -11 класів
Життя – це найбільша цінність, якою володіє людина. А найбільша розкіш у житті – це «розкіш спілкування ».

Екзюпері
9 листопада - День української писемності та мови.


Красива. Багата, образна мова звучить як музика, і наше з вами завдання - прищепити учням шанобливе ставлення до рідного слова, адже воно відмикає людське серце.

Ведуча

Слова, слова… Вони всі різні:

Тривожні й тихі, радісні й сумні;

Є терпеливі, є жорстокі й грізні,

Лукаві й чесні, мудрі і смішні…
Ведучий
Слова – як друзі, як сусіди,

Яких стрічаємо щодня.

І не страшні ніякі біди,

Якщо безгрішна слів рідня.


Ведуча
Слова – живі: їх ніжні душі

Від наших доторків болять,

Коли ми сліпо і бездушно

Їх беремося вимовлять.


Ведучий
Слова святі. Це наші душі

І всіх до нас на цій землі…

Як у пустелі, спрага сушить

Без добрих, теплих, світлих слів.

(В.Бобир)
Ведуча. Сьогодні ми з вами проведемо дидактичну гру – змагання «брейн - ринг». Одразу словникова робота: «брейн» - блискуча думка, ідея; «ринг» -майданчик для змагання. Ареною нашої гри буде спортивний зал школи.
( Знайомство з командами, журі.)
Ведучий. Умови: за кожний конкурс змагання максимальна сума балів - 5. Відповіді повинні бути чіткі, аргументовані. Усі письмові завдання здаються на перевірку журі.
Ведуча. Тож розпочнемо наш конкурс мовних інтелектуалів. Запрошуємо команди до залу.
* Презентація команди

Команди по черзі презентують себе: мовна назва, хвилинне слово – звернення до вболівальників, до журі.


* Для того, щоб прийняти участь в першому конкурсі, необхідно прочитати зашифроване прислів'я, яка команда перша відгадає та і розпочинає перший конкурс.
Зашифроване прислів’я : Стрхчвлк, БржнгБгбрж. (У страху очі великі, Береженого Бог береже). Ключ розгадки дуже простий: у прислів’їв пропущені голосні.
* «Одним словом»

5 хвилин для кожної команди.


Питання для першої команди:
1.Людина, яка виявляє надзвичайну відвагу, хоробрість, самовідданість у бою чи праці. (Герой)
2. Найвища почесна відзнака, нагорода за військові, трудові чи інші заслуги. (Орден)
3. Здатність людини мислити, думати, основа її свідомого життя. (Розум)
4. Знання, вміння, здобуті в житті, на практиці. (Досвід)
5. Винагорода, яку вручають переможцеві в конкурсі. (Приз)

6. Масове інфекційне захворювання. (Епідемія)


7. Льодова гора, що плаває в морі. (Айсберг)


  1. Музичний супровід. (Акомпанемент)




  1. Вище звання командирського складу військово - морських сил. (Адмірал)




  1. Розділ мовознавства, що вивчає звуковий склад мови. (Фонетика)



Питання для другої команди :


  1. Склад зброї та військового спорядження. (Арсенал)




  1. Приміщення, де стоять літаки й де проводиться їхній поточний ремонт. (Ангар)




  1. Людина, яка знає багато мов. (Поліглот)




  1. Розмова двох осіб. (Діалог)




  1. Прилад для вимірювання температури (Термометр)




  1. Керівник великого підприємства. (Директор)




  1. Спір з якогось питання.( Полеміка)




  1. Лікар, який лікує очі. (Окуліст)




  1. Документ на постійне відвідування концертів музики, бібліотеки, басейну. (Абонемент)




  1. Розділ мовознавства, що вивчає стилі мовлення. (Стилістика)


Конкурс капітанів «Підбери синонім »

Завдання виконується на аркушах. Час – 3 хвилини.


Прикрашати - … (оздоблювати, квітчати, заквітчувати).
Гарний - … (хороший, красний, славний, прегарний, прехороший, прекрасний, чудовий, чудесний, чарівний, гожий, вродливий, красивий).
Думати - … (гадати, міркувати, роздумувати).
Поважний - … (серйозний, солідний, важний, статечний, величний).
А тим часом ми проведемо з уболівальниками гру «Табло ». Для участі нам потрібно 10 учнів, кожен учень відповідає за якусь цифру від 0 до 9. Я називаю багатозначне число, гравцям потрібно стати у відповідному порядку і на пальцях показують свої цифри.

Конкурс для команди без капітана «Підбери синонім ».
Дібрати український відповідник.

Питання для першої команди: чемпіон – (переможець), лідер – (керівник), афіша – (оголошення), мемуари - …(спогади), доза - … (кількість), протест - …(заперечення), натура - …(природа), конкурс - … (змагання), орфографія - … ( правопис), автобіографія - … (життєпис).


Питання для другої команди : фініш - … (закінчення), аналіз - … (розбір), раціональний - … (розумний), сигнал - … (знак), компетенція - … (обізнаність), рекомендувати - … (радити), еволюція - … (розвиток), лінгвістика – (мовознавство), стиль - … ( манера ), екземпляр – (примірник).
Конкурс « Коректор »
Знайти помилку у виборі слова, неправильну відповідь закреслити.

Терміново подзвони – терміново зателефонуй;

Завдати удару – нанести удар;

Трудівники журналу – працівники журналу;

На протязі тижня – протягом тижня;

Приймати участь – брати участь;

Відчинити двері – відкрити двері.

Загадки – жарти.

Для вболівальників. Правильна відповідь – 1 бал команді.


1. Яке місто ширяє над головами ? (Орел)

2. З якого крана не набереш води? (З підйомного)

3. Яку річку можна зрізати ножем ? (Прут)

4. Яку державу влітку можна носити на голові? (Панама)

5.Слово пил - це мій синонім, а омонім - у патроні. (Порох)

6. Що спільного між неслухняним хлопцем і порожнім будинком? (І перший, і другий пустують) .



Конкурс «Хто швидше »

Передати одним словом значення фразеологічних зворотів. Бал отримує команда, яка першою відповість.


Кури не клюють – (багато ), ведмідь на вухо наступив – (глухий), запахло смаленим – (небезпечно), вітер у голові – (легковажний), сім п’ятниць на тиждень – (непостійний), з одного маху – (миттю), скорчитися в три погибелі – (згорбитися), слізьми вмиватися – (плакати), ставити на карту – (ризикувати), хоч око вийми – (темно), як в’юн – (верткий).

Конкурс « Підбери епітет »
Для учасників команд по черзі називають образні означення до слова «земля », виграє той, хто назве останнім.

Земля - ( рідна, близька, дорога, багата, українська, щедра, квітуча, пахуча, неозора, свята. Плодюча, життєдайна, запашна, урожайна, годувальниця, тепла, весняна, сонна, чорна, виснажена, соковита ).



Конкурс « Я - оратор »

Представник команди виступає перед глядачами із заключною промовою «Слово, що відмикає серце ».

Підбиття підсумків. Нагородження переможців та учасників.

Список використаної літератури :


« Виховна робота в школі » № 10 жовтень 2011 року, стор. 53

«Шкільному психологу усе для роботи »



№ 10 жовтень 2011 р., стор. 24


Оцінювальна таблиця



Назви конкурсів

10

11

Презентація команди







Одним словом







Конкурс капітанів «Підбери синонім »







Підведення підсумків :

Загальна сума балів :
















Конкурс для команди без капітана «Підбери синонім »







Конкурс « Коректор »







Підведення підсумків :

Загальна сума балів :
















Загадки – жарти для вболівальників







« Хто швидше »







Підведення підсумків :

Загальна сума балів :
















« Підбери епітет »







«Я - оратор »







Підсумок після останніх конкурсів :







Загальна сума балів :







1 місце :







2 місце :




















































Оцінювальна таблиця



Назви конкурсів

10

11

Презентація команди







Одним словом







Конкурс капітанів «Підбери синонім »







Підведення підсумків :

Загальна сума балів :
















Конкурс для команди без капітана «Підбери синонім »







Конкурс « Коректор »







Підведення підсумків :

Загальна сума балів :
















Загадки – жарти для вболівальників







« Хто швидше »







Підведення підсумків :

Загальна сума балів :
















« Підбери епітет »







«Я - оратор »







Підсумок після останніх конкурсів :







Загальна сума балів :







1 місце :







2 місце :




















































Оцінювальна таблиця

Назви конкурсів

10

11

Презентація команди







Одним словом







Конкурс капітанів «Підбери синонім »







Підведення підсумків :

Загальна сума балів :
















Конкурс для команди без капітана «Підбери синонім »







Конкурс « Коректор »







Підведення підсумків :

Загальна сума балів :
















Загадки – жарти для вболівальників







« Хто швидше »







Підведення підсумків :

Загальна сума балів :
















« Підбери епітет »







«Я - оратор »







Підсумок після останніх конкурсів :







Загальна сума балів :







1 місце :







2 місце :





















































Конкурс капітанів.
Завдання виконується на аркушах. Час - 3 хвилини.

Прикрашати - …….


Гарний - ……….

Думати - ………..
Поважний - …………

Конкурс капітанів.
Завдання виконується на аркушах. Час - 3 хвилини.

Прикрашати - …….


Гарний - ……….

Думати - ………..
Поважний - …………

Конкурс « Коректор »

Знайти помилку у виборі слова, неправильну відповідь закреслити.

Терміново подзвони – терміново зателефонуй;
Завдати удару – нанести удар;
Трудівники журналу – працівники журналу;
На протязі тижня – протягом тижня;
Приймати участь – брати участь;
Відчинити двері – відкрити двері.

Конкурс « Коректор »
Знайти помилку у виборі слова, неправильну відповідь закреслити.

Терміново подзвони – терміново зателефонуй;


Завдати удару – нанести удар;
Трудівники журналу – працівники журналу;
На протязі тижня – протягом тижня;
Приймати участь – брати участь;
Відчинити двері – відкрити двері.

Стрхчвлк

БржнгБгбрж


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка