Впровадження державних стандартів початкової загальної освіти



Дата конвертації08.09.2017
Розмір58.6 Kb.
ВПРОВАДЖЕННЯ ДЕРЖАВНИХ СТАНДАРТІВ ПОЧАТКОВОЇ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ.
Проблема якісної освіти набуває в сучасному світі вагомого значення, особливо в ранньому віці .

Визначення змісту освіти належить до стратегії державної політики.

Вперше в історії вітчизняної освіти зміст початкової освіти є багатокомпонентним і дитиноцентричним. Він суттєво збагачений творчим, діяльнісним компонентом.

Чи цікавим буде навчання? Чи комфортно буде маленькому школяреві? Ці та інші питання турбують кожного, хто пов»язаний зі школою .

З 1вересня 2012 року першокласники розпочали навчання

за новими державними стандартами і програмами.

Нова редакція Державного стандарту початкової загальної освіти, затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 №462, орієнтована на соціалізацію особистості молодшого школяра. Зміст стандарту максимально розвантажений, логічно вибудований, доступний для дітей 6-річного віку.

Позитивними змінами у новій редакції зазначеного документа є:

забезпечення наступності змісту дошкільної й початкової загальної освіти.

В районі налагоджено взаємодія між дошкільними та загальноосвітніми навчальними закладами на основі угоди про співпрацю, в якій визначається мета співпраці, права і обов»язки дошкільного та загальноосвітнього навчального закладу.

Для кращої адаптації дітей до навчання у навчальних закладах району проведені спільні заходи для батьків першокласників: батьківські збори у старших групах ДНЗ, дні відкритих дверей у загальноосвітніх навчальних закладах, консультпункти з метою обговорення проблем успішної адаптації першокласників, семінари-практикуми з проблем підготовки дітей до шкільного життя.

Новий стандарт повернув у початкову школу природознавство. Екологічна спрямованість початкової освіти не лише сприяє підвищенню її якості,а й вчить дитину жити в злагоді з природою і оберігати навколишнє середовище.

Ще однією вимогою сьогодення стало підвищення рівня знань з іноземних мов. Вивчення іноземної мови розпочалось з першого класу.

Рішучим нововведенням нового стандарту є впровадження у початкову освіту інформаційно-комунікаційних технологій, визначення в новому стандарті необхідності навчити кожну дитину, освоювати та використовувати у практичній діяльності та формувати інформаційно-комунікаційну культуру учнів.

Учні других класів з 2013-2014 н.р .розпочинають вивчення предмета «Сходинки до інформатики».

На базі Калинівської ЗОШ І-ІІІ ст. в березні місяці цього року для початківців проведено курси «Особливості викладання предмету « Сходинки до інформатики у початкових класах ». Курси проведені за рекомендацією науково – методичної ради Київського обласного інституту післядипломної освіти. Програма курсів спрямована на розвиток професійної компетентності та підготовку вчителів початкових класів до викладання основ інформатики у школі І ступеня.

39 вчителів початкових класів по закінченню навчання показали свої знання та вміння, презентували свої роботи у вигляді слайд-шоу за вибраною темою. Кожна з них була цікава і неповторна та заслуговувала на увагу. Всі слухачі отримали сертифікати. Керувала курсами вчитель Великодимерського НВК Товстенко Людмила Григорівна. Підготовка вчителів до викладання даного предмета та отримання сертифіката буде продовжуватися в цьому році.

Основою державного стандарту є використання здоров’язбережувальних технологій. Велику увагу початківці повинні приділити головному – здоров’ю дітей.

Кожен урок в початковій школі, згідно з новими вимогами, о бов’язково має містити дві фізичні паузи.

В червні 2013р. закінчилася дослідно-експериментальна робота над темою «Апробація навчальних планів, програм, навчально-методичної літератури як засобу реалізації: медико-педагогічного проекту «Гармонія інтелекту та здоров’я дітей «ПіснеЗнайка»в Богданівській ЗОШ І-ІІІ ст., Мокрецькому НВК, Княжицькій ЗОШ І-ІІІ ст., Погребській ЗОШ І-ІІІ ст., Гоголівській ЗОШ І-ІІІ ст. та пошуково – формувальний етап дослідно-експериментальної роботи за даною темою в Руднянській ЗОШ I – III ступенів.

Завдяки цій технології уроки стали більш цікавими, різноманітними, веселішими, рухливішими, захворюваність за 4 роки значно зменшилась, відвідування уроків покращилось.

Вчитель Богданівської ЗОШ І-ІІІ ст., керівник творчої групи Бобко Людмила Борисівна на засіданні районного методичного об»єднання доводила результативність в цьому напрямку:



  • покращився стан здоров’я учнів;

  • у дітей немає страху не справитися з завданням чи зробити помилку, яку вони обов’язково виправляють;

  • відносини між учнями, педагогами, батьками стали більш гармонійними;

  • значно покращилися взаємовідносини між дорослими та дітьми– діти стали більш відвертішими з рідними.

До впровадження даної технології залучено багатьох вчителів початкових класів.

Важливою запорукою якісного навчання учнів початкової школи, особливо першокласників, є створення відповідних комфортних умов навчання і перебування школярів. Вже стало доброю традицією брати участь у Всеукраїнській акції,започатковану Міністерством освіти і науки, молоді та спорту в 2011році «Дай руку, першокласнику !», мета якої – створення сприятливого середовища для адаптації дитини до навчання, забезпечення її гармонійного розвитку, успішного навчання та виховання .

До акції долучились керівники навчальних закладів, місцеві органи виконавчої влади та самоврядування, підприємці, спонсори, батьки в кожному навчальному закладі.

Зроблено ремонти в класних кімнатах, облаштовано ігрові куточки та кімнати, кімнати для сну та відпочинку дітей в кожному навчальному закладі.

За кошти батьків придбані телевізори, оргтехніка, килимові покриття, дидактичні та ігрові матеріали (розвивальні ігри, конструктори, пазли), додаткова література, спортивний інвентар, замінено вікна, підлога. Особливістю цьогорічної підготовки до нового навчального року є те, що кожен підготовлений клас, особливо кімнати для учнів 1-2 класів, є творчою лабораторією.

У Літківській ЗОШ І-ІІІ ст. кожне робоче місце учителя початкових класів облаштоване комп’ютерами, підключено до мережі інтернет, у Богданівській ЗОШ І-ІІІ ст. вирішується питання під’єднання до мережі інтернет , частково облаштовано комп’ютерами класні кімнати в Зазимському НВК, Рожнівському НВК, Великодимерському НВК, Мокрецькому НВК. Княжицькій ЗОШ І-ІІІ ст.. Дуже хотілося б , щоб органи місцевого самоврядування та батьківські комітети допомогли в даному питанні.

В червні цього року в рамках Всеукраїнської акції «Нові стандарти-нова школа» делегація відділу освіти Броварського району вивчала досвід впровадження нових державних стандартів в навчальних закладах м.Біла Церква. Педагоги нашого району ділилась досвідом з освітянами Фастівського району. Раціональні зерна досвіду будуть використані в роботі з педагогами.

Наші вчителі - це професіонали своєї справи, котрі не бояться експериментувати, активно використовують новітні технології, перебувають у постійному творчому пошуку.

Наша головна мета – зробити процес навчання більш цікавим, захопливим. Учень для них – це особистість, яку потрібно розпізнати, скерувати, допомогти їй розкритися. А творчу особистість може виховати тільки творчий вчитель.

Значна увага і методичної служби, і кожного педагогічного колективу приділяється подоланню консерватизму в підходах до навчально-виховної діяльності, впровадженню інноваційних технологій, створенню психологічної атмосфери формування компетентного учня на засадах співробітництва. Але поряд з тим є завдання, які потребують вирішення:

1) потребує оновлення матеріально-технічна база кабінетів початкових класів: поповнення обладнанням та матеріалами для проведення дослідів, практичних робіт з предмета «Природознавство».

2) у зв’язку із запровадженням предмета «Сходинки до інформатики» треба поновнювати комп’ютерною технікою навчальні заклади;

3) потребують забезпечення належними умовами уроки фізичної культури. Аналіз програми з предмета вказує, що навчальний матеріал розподілений не за видами спорту, а за видами фізичних вправ. Тому важливо забезпечувати належні умови для їх реалізації .

4) реалії сьогодення вимагають змінити підхід у роботі педагогів з батьківською громадськістю. Слід приділяти неабияку увагу ефективній просвітницькій роботі з сім’єю щодо виховання здорової дитини, профілактики захворювань та їх ускладнень, створення здоров’язберігаючого середовища вдома.



Тільки спільні зусилля всіх працівників освіти вирішать ці та інші завдання, створять умови для реалізації першочергових завдань початкової школи і нададуть дітям можливість стати:

  • успішними учнями, які отримують задоволення від навчання та досягають у ньому успіхів;

  • упевненими людьми, які здатні жити безпечним, здоровим та повноцінним життям;

        • відповідальними громадянами, які роблять позитивний внесок у суспільне життя.



Ткаченко В.М., методист РМК


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка