Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення



Скачати 114.06 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір114.06 Kb.


Урок - сюжетні замальовки. Казка.
Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення.

Мета: Вправляти учнів у застосуванні таблиць множення і ділення; формувати навички швидких обчислень; відпрацьовувати вміння розв’язання задач; виховувати старанність, наполегливість, бажання допомагати друзям.

І. Організаційний момент.

1.Привітання.



Учитель: Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.



Діти: Ми вам раді, люди добрі

І вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

На урок у другий клас.



II. Ознайомлення з темою та завданнями уроку.

Учитель: Урок сьогодні в нас незвичний:

Казковий і математичний.

Сьогодні будем рахувати,

З біди зайця визволяти,

Лиску з хатки виганяти.

Учитель: І дорослі, й діточки дуже люблять казочки.

На уроці читання ми з вами закінчили вивчати розділ «Казки українських письменників».

Давайте пригадаємо:


    • Що таке казка? (казка – це цікава вигадана історія про дії, яких не може бути в реальному житті)

    • Чи любите ви казки? (Так)

    • Що перемагає у казці? (У казках добро перемагає зло).

    • Хто складає казки? Які вони бувають за жанром?(народні, авторські, чарівні, про тварин, побутові);

    • Яких ви знаєте письменників і поетів-казкарів? (І.Франко «Лисичка і Журавель», Наталя Забіла «Вовк і козлята», М.Підгірянка «Безконечні казочки», М.Трублаїні «Про дівчинку Наталочку та сріблясту рибку», Л.Костенко «Бузиновий цар».

Учитель: Сказали без вагання.

З якої казки ці рядки?

Відповідайте малюки.

Сидить зайчик на пеньку,

Дуже гірко плаче.

Лиска в хаті на припічку

Від радості скаче.

(Це українська народна казка «Лисичка та Зайчик»).

ЗВУКОЗАПИС: Жили собі лисиця і заєць. У лисиці була хатка льодяна, а зайчика лубова.

Настала весна і лисяча хатка розтала, а зайця стоїть як і раніше. Попросилася лисиця погрітися в зайчиковій оселі. І вигнала його.



ПІСНЯ

Ой, минула вже зима

Снігу, льоду вже нема.

Ой, нема, ой, нема.

Снігу, льоду вже нема.

Прилетіли журавлі

Й соловеєчки малі.

Ой, малі, ой, малі.

Соловеєчки малі.
Учень 1: Ось вам ліс густий-густий.

Дім у лісі чепурний.



Біля декорацій з'являються головні герої української народної казки – Лисичка та Зайчик - хлопчик і дівчинка, одягнені в костюми казкових персонажів. Лисичка та Зайчик інсценують те, що розказують учитель і діти.

Учень: У домі хто господарює,

День і ніч хто все майструє?



(Зайчик)

Учень 1: Зайчик хатку збудував,

Так дбайливо прикрашав,

Жив спокійно, поживав –

Горя й суму він не знав.



Учень 2: Та Лисичка зла-презла

Цього Зайчика знайшла.

Хитрувала, лютувала,

З хати сірого прогнала.



Учень 3: Ось сидить він на пеньку,

Ллє сльозу гірку-гірку,

Злу Лисичку проклинає,

Сльози лапкою втирає.



Учень 4: Лиска хвостиком виляє,

Слова такі промовляє:



Лисиця: Я лисичка, я сестричка

Не сиджу без діла.

Я гусяток пасла,

Полювать ходила


Бідний Зайчику ти мій,

Будеш мати дім ти свій,

Ось завдання ці зроби

Та спокійно там живи.



М. Лисиця дає Зайчику кошик із яблуками, на яких позначено числами номери завдань.

Учень: Звикла Лиска хитрувати,

Малих звірів ображати.

Знає - Зайчик сірий наш

Ще не ходить в другий клас.



Заєць: Любі діти ви мої,

Ось завдання ці складні!

Допоможете зробити?

Діти: Лиску злу пора провчити!

М. Зайчик ставить на стіл учителя кошик із яблуками. Під час уроку вчитель по черзі дістає яблука, демонструючи номери завдань, які будуть виконувати малюки.
III. Закріплення знань з теми «Арифметичні дії множення та ділення».

1. Усний рахунок.

Учитель: Ось завдання перше вам,

Дружним, вправним школярам:

Треба рахувати вміло,

Швидко, правильно, сміливо.




а) робота з картками (1 ряд)
ОБЧИСЛИ ЛАНЦЮЖКИ:

27 : 3

2 · 9

10 : 2

+6

: 3

+15

:3

- 6

+75

РОБОТА З ВІЯЛОМ. (Приклади на закріплення таблиці множення та ділення)

3 · 3 = 27 : 3 =

2 · 7 = 18 : 3 =

2 · 9 = 16 : 2 =



2. ЧИТАННЯ Й ЗАПИСИ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ.

Учитель: Лиска числа тут лишила

Й прочитати їх просила.

Треба склад числа сказати

І «сусідів» називати.



М. Учень бере зі столу вчителя одну з карток, на якій записано дво­цифрове число: 50, 62, 34, 29, 30 - називає його, записує на дошці «сусідів» цього числа (попереднє та наступне числа).

3.ПОВТОРЕННЯ НАТУРАЛЬНОЇ ПОСЛІДОВНОСТІ ЧИСЕЛ.

Учитель: На бурульках довгих лиска

Написала ось ці числа

Доки сонце не пригріло

Розташуй їх всі уміло!



На магнітній дошці ряд чисел: 69, 70, 71,..., 73, 74,...,..., 77, 78, 79, ... ..

4. ПОРІВНЯННЯ ЧИСЕЛ.

Учитель: Вирази в рядку стоять

Треба вам їх порівнять.

Часу ми не гаємо

Вирази читаємо.


2 · 8  12 : 2

14 : 2  3 · 5

18 : 3  3 · 3
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

Учитель: Раз, два, три, чотири, п'ять -

Час прийшов відпочивать!


Учитель: Десять, дев'ять, вісім, сім -

Час за парти нам усім.


Учитель: А тепер уже пора

Взятися і до пера.

Числа швидко записати,

Чому навчились показати.

Зошит свій я відкриваю

І ось так його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати гарно,

За роботу я берусь.



КАЛІФГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

22

2, 4, 6, ...



5. МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ.

Лисиця та вчитель по черзі читають напам'ять вірші, діти рахують і записують відповіді у зошити,

Лисиця: Цибулю вранці я збирала

Та десятками в'язала.

3 десятки тут лежить.

Ви число це запишіть. (30)

В гаю 3 зайчики сиділи,

З апетитом моркву їли,

Всі по 8, як один.

Скільки з’їли всіх морквин? (24)



Учитель: Лиска моркву посадила.

3 десятки там вродило.

Наш Зайчисько 30 з'їв.

Скільки Лисці залишив? (0)



Лисиця: Днем я хатку прикрашала,

Квіти у гаю збирала.

Ось десяток та ще два.

Скільки квітів, дітвора? (12)

2 лисички, 2 сестрички

Заплели по 2 косички

Скільки разом у лисичок

Є заплетених косичок? (4)

Частку чисел 18 і 3 збільшити на 6.

Суму чисел 3 і 6 поділити на 3



Добуток чисел 6 і 2 поділити на 3

2—3 учні читають свої відповіді. Вчитель перевіряє та оцінює пра­вильність виконання робіт. Після цього класовод називає ряд чисел: 30, 24, 0, 12, 4, 12, 3, 4, діти перевіряють свої роботи й самі оціню­ють їх, виставляючи олівцем на полях зошита кількість отриманих балів.

6. РОБОТА З ГЕОМЕТРИЧНИМ МАТЕРІАЛОМ.

Щоб дізнатися, хто допоміг зайчику вигнати лисичку, потрібно розв’язати ось ці завдання. І тільки, коли ви знайдете правильну відповідь, ви зможете прочитати назву цього казкового героя.

ВІЛ СОБАКИ ВЕДМІДЬ

А

Б

В

Д

Е

И

І

К

Л

М

О

С

Ь

12

16

31

32

23

3

17

28

15

4

1

25

2




3 · 8 + 7

31

В

1 · 5 + 20

25

С

3 · 7 + 10

31

В

27 : 3 + 8

17

І

2 · 8 – 15

1

О

2 · 5 + 13

23

Е

2 · 9 - 3

15

Л

12 : 2 + 10

16

Б

14 : 2 + 25

32

Д










2 · 2 + 8

12

А

2 · 9 – 4

4

М










2 · 3 + 22

28

К

3 · 3 +8

17

І










18 : 3 – 3

3

И

2 · 8 + 16

32

Д



















3 · 4 – 10

2

Ь

В якій частині казки ми зустрілися з цими героями? (В основній частині.)


6. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ.

1) Розв'язання прикладів № 780 (с. 130). Самостійна робота за варіантами: діти І варіанту розв'язують приклади, що розташовані на верхньому рядку, а діти II - приклади нижнього рядка.


Учитель: Номер оцей у книзі знайдіть,

Приклади швидко ви розв'яжіть.

Настав час уже показати,

Чи вмієте ви самі працювати.



М. Школярі самостійно працюють. Учитель оцінює роботи 3-4 учнів, що першими розв'язали приклади.

Учитель: Дошку для вас, діти, я відкриваю.

Кожний роботу свою з нею звіряє.



М. Учитель відкриває тристулкову дошку, на якій написані відповіді прикладів самостійної роботи за варіантами. Діти звіряють свої роботи із записами на дошці. В цей час учитель перевіряє та оцінює роботи 3-4 малюків.

2) Розв'язування задачі № 784 (с. 131).

За першим виразом скласти задачу про саджанці яблунь і груш, а за другим – про ведмедів та зайчиків. (РОБОТА В ПАРАХ)

3 · 4 + 7 = 19 12 + (12 – 5) = 19


3) Вирази зі змінною № 785 (с. 131)

3 · a + 17, якщо а = 9.

3  9 + 17 = 44
4) Робота над рівняннями.

х + 25 = 78 3 · х = 24

х = 53 х = 8
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Лисиця: Рано, діти, вам радіти,

Слід задачу ще зробити.

Добре треба міркувати,

Правильно щоб розв'язати.

РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ

У півника було 12 зерняток. Він розділив їх між двома мишенятами. Скільки зернят отримало кожне мишеня?



Учитель проводить таку роботу над задачею:

  • читання задачі вголос;

  • бесіда за її змістом;

  • складання короткої умови;

Було - 12 з.

Розділив - на 2 по ? з.

  • коментоване розв'язування;

  • запис відповіді задачі (самостійно).

Учитель оцінює роботу школяра, що працював біля дошки: коментовано розв’язував задачу.

IV. ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ ДІТЕЙ.

V. ПІДСУМОК УРОКУ.

Учитель: Молодці, мої малята,

Любі хлопчики й дівчата.

Всі завдання розв'язали –

Зайчика ви врятували!

А тепер назвіть, малята,

Які риси у звіряток:

У лисичок і зайчаток?

ЗАЄЦЬ – працьовитий

боягузливий

ввічливий

добрий


ЛИСИЧКА – хитра

улеслива


ледача


Зайчик: Дуже вдячний, діти, вам -

Добрим, дружним школярам!


VI.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Розв'язати завдання № 786 (с. 131), приклади № 787 (с. 131), намалювати малюнок з улюбленим героєм казки.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка