Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни земної кори. Рухи земної кори



Скачати 61.05 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір61.05 Kb.



Тема: Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни земної кори. Рухи земної кори.

Мета: сформувати знання учнів щодо літосферних плит, їх рухів і наслідків цих рухів; увести поняття «вулканізм», «магматизм»,; розвивати вміння логічно мислити, працювати з картами , схемами, текстом підручника; сприяти розвитку умінь і навичок дослідницької роботи.




Компетенції

Очікувані результати

Форми роботи та методи досягнення

Інформаційна

Робота з підручником, геологічним словником, інформацією, отриманою з попереднього курсу

Аналіз операційного апарату підручника, знайомство з геологічним словником, пригадування матеріалу минулого курсу

Самоосвіти, саморозвитку

Сформувати поняття «магматизм» «вулканізм», «землетрус»


Аналіз поняття разом з вчителем, пояснення ознак в парі один одному, взаємоперевірка засвоєння поняття, бесіда про джерела вивчення географії, аналіз рубрик підручника

Мовленнєва, комунікативна

Вживати географічну термінологію, давати пояснення, вислуховувати відповідь товариша

Бесіда, взаємоперевірка, ведення записів у зошиті.

Соціальна

Готовність до співпраці, толерантне ставлення один до одного

Робота в парах, взаємоперевірка

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник , атлас, таблиці схеми, ілюстрації, комп’ютер.

Хід уроку

Етап уроку

Зміст уроку

Форми і засоби уроку

І. Організаційний етап

Емоційне налаштування.

Підготовка учнів до сприйняття матеріалу уроку

Перевірка домашнього завдання.

Бесіда за запитаннями

Презентація моделі


Підготовка зошитів , атласів до роботи.

1.Що таке літосфера ? Земна кора?

2. Що таке літосферні плити?

3.Які ви знаєте типи земної кори?

4.Чим материкова кора відрізняється від океанічної?

5.Назвіть гіпотези походження материків і океанів. Розкажіть про кожну з них.

Учні презентують виготовлені «мозаїки» материків та доводять теорію руху літосферних плит.


ІІ. Проблемно- мотиваційний

1.Рухи літосфери

2.Землетруси.

3.Магматизм
Проблемне питання


Учні записують тему та план в зошит

На попередньому уроці ви дізналися про рухи літосферних плит та

причини цих рухів. Давайте проведемо простий експеримент. Візьмемо

два зошити з м’якими обкладинками та уявимо собі, що це — літосферні

плити з материковою корою, а аркуші паперу в зошитах — це шари

гірських порід. Зіткнемо зошити краями. Що відбувається? Аркуші

в зошитах починають зминатися, деформуватися. Найбільші ушко-

дження аркушів можна спостерігати по краях зошита, найменші — там,

де ви притримували зошит руками. Які висновки дає змогу зробити

цей експеримент? Які ділянки літосферних плит зазнають найбільших

деформацій? Які наслідки мають рухи літосферних плит?


ІІІ. Основний етап

1.Рухи літосфери.

Розповідь вчителя

Робота зі схемою

.

Робота з підручником



2.Землетруси

Розповідь вчителя

супроводжується демонстрацією ілюстрацій
Фізкультхвилинка

3. Магматзм

Розповідь вчителя супроводжується демонстрацією схеми


Робота зі схемою


Сьогодні наш урок присвячений внутрішнім силам Землі. Ці процеси дуже тісно пов’язані з внутрішньою будовою нашої планети.



  • Пригадайте, із яких частин складається Земля?

Тверда оболонка нашої планети називається літосферою. На глибині 2000 км. Залагає шар мантії, який складається з розплавленої, насиченої газами речовини – магми.

Таким чином, літосфера не є суцільною оболонкою, а поділяється на величезні блоки – літосферні плити, які рухаються по верхньому в’язкому шару мантії.

Ці рухи відбуваються внаслідок дуже високої температури всередині планети, а також під дією тиску у верхніх шарах літосфери. Спробуємо відобразити це за допомогою схеми


Тиск + температура




Процеси в літосфері



Рухи літосфери

магматизм

Учні записують схему в зошит




Рухи літосфери




Складкоутворюючі



Повільні

горизонтальні


Повільні вертикальні

Опрацюйте матеріал підручника та визначте наслідки горизонтального та вертикального рухів .

  • Зближуються (утворюються гори)

  • Розсуваються( утворюються розломи)

  • Серединно – океанічні хребти

  • Піднімаються

  • Опускаються

  • Коливальні рухи

Землетруси – поштовхи й коливання земної кори, унаслідок яких виникають тріщини й розломи на поверхні Землі. ( учні записують визначення в зошит)

Всі піднесли руки – раз!

На носках стоїть ввесь клас.

Два – присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! – і в гору, два – і вниз,

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.


У шарі мантії утворюється магма – розплавлена речовина, насичена газами. (учні записують визначення в зошит). Тріщинами земної кори магам рухається від шару астеносфери до поверхні Землі. Це явище називається магматизмом.

Магматизм




Внутрішній

Магам не досягає поверхні , а застигає в тріщинах , порожнинах земної кори



Зовнішній

Магма виливається на поверхню - вулканізм







Утворюються локаліти- гори складені застиглою магмою

(Аюдаг).



IV. Підсумковий етап

Практична робота № 7 «Позначення і підписування на контурній карті найбільших літосферних плит, сейсмічних поясів, вулканів, гір , рівнин»

Бліцопитування

Знайдіть на карті літосферних плит такі сейсмічні пояси : Тихоокеанський,Середземноморський, Атлантичний. Позначте їх на контурній карті відповідними умовними знаками.


  1. Що таке літосферні плити?

  2. Назвіть види рухів літосферних плит?

  3. Що таке землетруси?

  4. Що таке магматизм?

V. Домашнє завдання

§ 20.


Завершити виконання практичної роботи

Підготувати питання до теми






База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка