Визначення відповідальної особи, яка зобов’язана сплатити податки з суми середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні




Скачати 68.31 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір68.31 Kb.
Визначення відповідальної особи, яка зобов’язана сплатити податки з суми середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні
Підпунктом 164.2.1 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України встановлено, що доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту), включаються до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку і є базою оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

Платниками податку на доходи фізичних осіб є фізична особа-резидент (нерезидент), яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні, та податковий агент.

Порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку до бюджету встановлено ст. 168 Податкового кодексу України.

Так, згідно із пп. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України податковий агент, поняття якого визначено пп. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 цього кодексу, що нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену ст. 167 Податкового кодексу України.

Згідно з п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу України ставка податку становить 15% бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у пунктах 167.2 – 167.6 цієї статті), у тому числі, але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, якщо база оподаткування для місячного оподатковуваного доходу не перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року.

Якщо база оподаткування, яка визначена з урахуванням норм п. 164.6 ст. 164 цього розділу щодо доходів, зазначених в абзаці першому цього пункту, в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення застосовується ставка 20%.

Окрім цього, Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» оподаткування військовим збором подовжено до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України.

Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 171.1 ст. 171 та пп. 1.5 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку, у тому числі на підставі рішення суду.

Отже, роботодавець має виконати функції податкового агента щодо нарахування, утримання та сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходу у вигляді середньої заробітної плати, нарахованої на підставі рішення суду за час затримки розрахунку при звільненні.

Відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону України від 8 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» перелік видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2010 року №1170.

Пунктом 5 розд. I Переліку встановлено, що відшкодування, нараховані працівникам за час затримки розрахунку при звільненні, не є базою нарахування єдиного внеску.


Звільнення від санкцій на півроку: можливість для реєстрації РРО
Пункт 9 Прикінцевих положень Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 6 липня 1995 року №265/95-ВР викладено у такій редакції:

«суб'єкти господарювання при наданні послуг у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку; при продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції) - до 1 липня 2015 року.

При цьому санкції за порушення вимог цього Закону у період з 1 липня 2015 року до 1 січня 2016 року не застосовуються до суб'єктів господарювання, які до 1 серпня 2015 року уклали договори на постачання реєстраторів розрахункових операцій, включених до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, і ввели в експлуатацію такі реєстратори в порядку, встановленому цим Законом, до 1 січня 2016 року;

суб'єкти господарювання при виконанні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти у разі, якщо ці операції виконуються не в касах уповноважених банків, операцій комерційних агентів банків та небанківських фінансових установ з приймання готівки для подальшого її переказу з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування - до 1 січня 2016 року».

Отже, вказані суб'єкти господарювання, які з 01.01.2015 мають застосовувати реєстратори розрахункових операцій, звільняються від санкцій за порушення вимог цього Закону на півроку, що дає їм змогу зареєструвати, ввести в експлуатацію відповідні реєстратори розрахункових операцій для виконання вимог чинного законодавства.

Детальніше про ці та інші зміни йдеться у листі ДФС України від 19.11.2015 №42704/7/99-99-22-07-03-17.


На Тернопільщині – майже 63 тисячі платників податків
Станом на початок листопада на обліку в органах ДФС області перебувало 62848 основних платників податків. За словами начальника Головного управління ДФС у Тернопільській області Ігоря Комендата, з них 20495 юридичних осіб та 42353 фізичні особи – підприємці.

В жовтні цього року у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків зареєстровано 1869 фізичних осіб, в тому числі 24 іноземці.

На податковий облік у жовтні взято 335 платників податків, з них 85 юридичних осіб та 250 фізичних осіб – підприємців.

Окрім цього, станом на перше листопада на обліку в органах ДФС області перебувало 2437 платників ПДВ, з них 2108 юридичних осіб та 329 фізичних осіб - підприємців.


Коли авансові внески перевищують суму податку на прибуток
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податку на прибуток (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, інститутів спільного інвестування, неприбуткових установ (організацій), у тому числі визначених п. 133.4 ст. 133 ПКУ, та платників податків, у яких доходи, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, за останній річний звітний податковий період не перевищують двадцяти мільйонів гривень) щомісяця, протягом дванадцятимісячного періоду, сплачують авансовий внесок з податку на прибуток у порядку і в строки, які встановлені для місячного податкового періоду. Сума щомісячних авансових внесків обчислюється у розмірі не менше 1/12 нарахованої суми податку на прибуток підприємств за попередній звітний (податковий) рік, зменшеної на суму сплачених авансових внесків з цього податку при виплаті дивідендів, яка залишилась не зарахованою у зменшення податкового зобов’язання з цього податку, без подання податкової декларації.

У складі річної податкової декларації платником податку подається розрахунок щомісячних авансових внесків, які мають сплачуватися у наступний дванадцятимісячний період. Визначена в розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов’язань.

У січні-грудні 2015 року та січні-травні 2016 року платники зобов’язані сплачувати щомісячні авансові внески з податку на прибуток підприємств відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПКУ у редакції, що діяла до 1 січня 2015 року. При цьому сума щомісячних авансових внесків за березень - травень 2016 року обчислюється у розмірі не менше 1/12 нарахованої суми податку на прибуток підприємств за 2014 звітний (податковий) рік (п. 9 підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).

Надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику відповідно до ст. 43 ПКУ, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу (п. 43.1 ст. 43 ПКУ).

Сплата грошових зобов’язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів (п. 87.1 ст. 87 ПКУ).

Враховуючи викладене, надміру сплачені суми авансових внесків можуть бути враховані при сплаті податкових зобов’язань у наступних звітних періодах відповідно до ст. 87 ПКУ або повернені відповідно до вимог ст. 43 ПКУ.


Майже 83 млн грн військового збору сплатили на Тернопільщині
Таку суму військового збору перерахували жителі області до бюджету за десять місяців 2015 року. Виконання прогнозного показника становить 104,9%.

За словами начальника Головного управління ДФС у Тернопільській області Ігоря Комендата, впродовж жовтня поточного року до бюджету області надійшло 10,7 мільйонів гривень військового збору.

Варто нагадати, що військовий збір запроваджено з 3 серпня 2014 року. Ставка цього податку складає 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування. Його платниками є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за утримання (нарахування) і сплату (перерахування) військового збору в бюджет є роботодавці, що виплачують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків, та податкові агенти — для оподатковуваних інших доходів із джерела їх походження в Україні.

Згідно зі змінами до Податкового кодексу, справляння військового збору продовжено до набрання чинності рішення Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України. Одночасно розширено базу оподаткування військовим збором. Відтепер оподаткуванню підлягають всі доходи, визначені статтею 163 Податкового кодексу України. Зокрема, до таких доходів, крім зарплати та прирівняних до неї виплат, відносяться орендна плата, купівля продаж рухомого і нерухомого майна, виплата дивідендів, переоформлення спадщини, інвестиційний прибуток та інші доходи. 


 

Відділ комунікацій



Головного управління ДФС у Тернопільській області


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка