Витяг з програми: Зміст навчального матеріалу



Сторінка1/4
Дата конвертації30.04.2016
Розмір0.71 Mb.
  1   2   3   4
1 Тема. Комп’ютери та їх застосування. (3 год.)
Витяг з програми:

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Сучасні комп’ютери та їх застосування. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп'ютерному класі.





Учень (учениця):

має уявлення про сфери застосування сучасних комп’ютерів;

розуміє призначення комп'ютера;

наводить приклади використання сучасних комп’ютерів в різних сферах діяльності людини;

називає пристрої, що використовуються для обчислення, опрацювання текстів, зображень, передавання повідомлень;

знає правила поведінки і БЖ при роботі з комп’ютером;

дотримується правил поведінки і БЖ при роботі з комп’ютером

Схема викладання теми:

1 урок




2 урок




3 урок

Тема: Перше знайомство з навчальним предметом – інформатика.

Мета: формування уявлення про навчальний предмет інформатика та поняття інформація, формування навичок безпечної поведінки у комп’ютерному класі та навичок безпечного спілкування з комп’ютером, розвиток світогляду учнів, виховання цікавості до предмету та бережного ставлення до комп’ютерної техніки.



Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

інформатика

задачі шкільного предмету інформатика

керування вказівником миші на екрані

інформація

призначення і можливості комп‘ютера

комп‘ютер

правила поведінки і БЖ при роботі з комп’ютером










Тема: Сфери застосування сучасних комп’ютерів

Мета: формування уявлення учнів про можливості комп’ютера, продовжити формування навичок безпечної поведінки у комп’ютерному класі та безпечного спілкування з комп’ютером, розвиток світогляду учнів, вмінь і навичок розмірковувати та висловлювати свої думки, виховання бережного ставлення до комп’ютерної техніки



Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

комп‘ютер

використання комп‘ютера у різних сферах діяльності людини

наводити приклади




можливості комп‘ютера

переміщення об‘єктів на екрані за допомогою миші







Тема: Різновиди сучасних комп‛ютерів

Мета: формування уявлення учнів про різновиди сучасних комп‛ютерів та різноманітні пристрої опрацювання інформації, розвиток світогляду учнів, вмінь і навичок розмірковувати та висловлювати свої думки, виховання організованості та вміння працювати у групах.



Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

стаціонарний комп‘ютер

різновиди сучасних комп‘ютерів та різноманітних пристроїв опрацювання інформації

вибір об‘єктів на екрані за допомогою миші

ноутбук

нетбук

Планшетний комп’ютер

кишеньковий комп‘ютер

електронна книжка

навігатор



1 урок

Тема: Перше знайомство з навчальним предметом – інформатика.

Мета: формування уявлення про навчальний предмет інформатика та поняття інформація, формування навичок безпечної поведінки у комп’ютерному класі та навичок безпечного спілкування з комп’ютером, розвиток світогляду учнів, виховання цікавості до предмету та бережного ставлення до комп‛ютерної техніки.

Обладнання: підручник для учня, робочий зошит з друкованою основою для учня, предмети для проведення 2 етапу уроку.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку:

1 етап. Організаційний (2 хвилини)

Мета цього етапу уроку — мобілізувати дітей до праці, активізувати їх увагу, створити робочу атмосферу на уроці




дії вчителя

дії учнів

Привітання, повідомлення свого прізвища, ім‘я та по-батькові, коротке знайомство з класом, перевірка підготовленості учнів до уроку, виявлення відсутніх.

Вітання з вчителем, відповідь на питання
Форма навчання: колективна

Метод навчання: бесіда

2 етап. Мотивація навчання (3 хвилини)


дії вчителя

дії учнів

Вчитель пропонує учням відповісти на питання. Приклади питань:

  • Чи вистачить олівців у цій коробці на всіх учнів у класі (коробка демонструється)?

  • Чи можна у такому одязі приходити до школи (демонструється малюнок, де частина малюнку з зображенням прихована)?

  • Чи смачне це яблуко?(яблуко демонструється)

  • Чи подобаються вам ці парфуми (демонструється флакон)?

Цими питаннями вчитель підводить дітей до думки, що для відповіді на ці запитання їм не чогось не вистачає і це «чогось» можна назвати одним словом – інформація. (не видно кількості олівців у коробці, не видно одягу, не відчувається смаку яблука, не чути запаху парфумів).

учні роздумують над запитаннями вчителя і висловлюють свої міркування
Форма навчання: колективна

Метод навчання: проблемно-пошуковий

3 етап. Робота з підручником (7 хвилин)


дії вчителя

дії учнів

Для з‘ясування, нового поняття «інформація» вчитель пропонує учням розглянути комікси намальовані у підручнику (стор. 4-5).

Перегляд коміксів супроводжується розповіддю вчителя: «Одного чудового дня двоє друзів Данило та Ганнуся вирушили на прогулянку до лісу. Вони були дуже допитливими дітьми і цікавились усім, що їм зустрічалось у дорозі. Ось наприклад Данило скуштував ягоди, таким чином він отримав ІНФОРМАЦІЮ про їх смак. А ось він спробував доторкнутися до їжака і отримав інформацію, про те які голки у цього їжака. Раптом у лісі закувала зозуля і Данило з Ганнусею вирішили зберегти інформацію про її голос за допомогою спеціального пристрою. А потім вони знайшли цікавих комах і намагались запам‘ятати інформацію про їх вигляд та поведінку ховрашка, що вистрибнув з кущів. Діти гуляли, гуляли і раптом зрозуміли, що вони заблукали. Спочатку вони розгубились, а потім Данилко побачив, тобто отримав інформацію, дим від вогнища і друзі поспішили до нього. Лісник, що знаходився у вогнища, запропонував дітям пристрій, що вміє визначати їх розташування у лісі і надає інформацію пор шлях до дому. Діти дуже скоро вийшли з лісу і вражена Ганнуся вирішила поділитися отриманою інформацією з друзями, а Данилко написав про цю пригоду листа своєму дідусеві. Дідусю напевно було дуже цікаво отримати цю інформацію від онука.»

Вчитель підводить підсумок своєї розповіді. (стор. 5, слова виокремленні на аркуші)

Знайомить учнів з головним героєм підручника Комп‘юшкою і говорить про роль комп‘ютера у житті людини.



учні переглядають комікси і слухають розповідь вчителя.
Форма навчання: колективна

Метод навчання: пояснювально-ілюстративний

4 етап. Первинне закріплення матеріалу. (7 хвилин)


дії вчителя

дії учнів

Вчитель пропонує виконати завдання у зошиті

учні виконують завдання
Форма навчання: індивідуальна

Метод навчання: виконання вправ

5 етап. Фізкультхвилинка (1-2 хвилини)

6 етап. Робота з підручником (7 хвилин )


дії вчителя

дії учнів

Вчитель, ще раз наголошує, на те що учні працювали у зошиті з різноманітною інформацією, а комп‘ютер може полегшити роботу людини: швидше порахувати, запам‘ятати великі обсяги інформації, перевірити правопис, надрукувати тексти, передати повідомлення, та інше. Але комп‘ютер це складний пристрій і він потребує особливого ставлення до нього. Якого ж саме? На це питання повинні відповісти учні після перегляду малюнків у підручнику.

Вчитель ділить клас на декілька груп (численність учнів у групі залежить від їх розташування у класі і від наповнення групи. Важливо поділити так, щоб учні у групі могли спілкуватися один з одним). Кожна група повинна переглянути малюнки у підручнику (стор.6-8) і визначити правила вірної поведінки у класі, а також у обговоренні знайти відповідь на питання: чому вимагається саме така поведінка?

Для перевірки вчитель пропонує ланцюжком кожній групі називати визначені правила і обґрунтування їх.


учні спочатку розглядають малюнки у підручнику, а потім обговорюють побачене та висловлюють свої версії.

Під керуванням вчителя називають правила поведінки і обґрунтовують відповідь.


Форма навчання: групова

Метод навчання: евристичний

7 етап. Формування практичних навичок (5 хвилин)


дії вчителя

дії учнів

Вчитель, пропонує познайомитись з комп‘ютером поближче, а саме з одним із пристроїв керування – мишкою.

Вчитель пояснює принцип керування мишею і пропонує виконати завдання на комп‘ютері на відпрацювання точності координації рухів.

Важливо, перед тим , як діти почнуть пересаджуватися до комп‘ютерів вказати кожному його місце за комп‘ютером


учні спочатку слухають пояснення вчителя, а потім намагаються виконати практичне завдання на комп‘ютері.

Форма навчання: індивідуальна

Метод навчання: практична робота

8 етап. Хвилинка релаксації (1-2 хвилини)

Виконання вправ для очей

9 етап. Контроль знань (3 хвилин)


дії вчителя

дії учнів

Вчитель пропонує дати відповіді на запитання у підручнику (стор.8)

Учні слухають запитання вчителя, розмірковують і намагаються дати відповідь
Форма навчання: колективна

Метод навчання: бесіда

10 етап. Підсумок уроку (2 хвилин)


дії вчителя

дії учнів

Вчитель підводить підсумок уроку, наголошуючи на нові поняття, пропонує учням виконати вдома завдання з підручника з позначкою Д, а також повторити правила поведінки у комп‘ютерному класі

Учні запам’ятовують розповідь вчителя та звертають увагу на домашнє завдання.
Форма навчання: колективна

Метод навчання: розповідь

2 урок

Тема: Сфери застосування сучасних комп’ютерів

Мета: формування уявлення учнів про можливості комп‛ютера, продовжити формування навичок безпечної поведінки у комп‛ютерному класі та безпечного спілкування з комп‛ютером, розвиток світогляду учнів, вмінь і навичок розмірковувати та висловлювати свої думки, виховання бережного ставлення до комп‛ютерної техніки



Обладнання: підручник для учня, робочий зошит з друкованою основою для учня, презентація для реалізації другого етапу уроку.

Тип уроку: урок закріплення та розвитку знань, умінь та навичок

Хід уроку:

1 етап. Організаційний (3 хвилини)


дії вчителя

дії учнів

Привітання, перевірка відсутніх, розминка (не складні запитання для налаштування дітей на робочий лад, створення ситуації успіху) Приклади питань:

Про що йде мова у цьому вірші?

Я помічник лікарям, вчителям

Інженерам, шоферам та продавцям

Швидко рахую, красиво малюю

Музику граю й багато що знаю

Лист надішлю, з адресатом зв‘яжу

Задачу завжди будь-яку розв‘яжу.(комп’ютер )



Вітання з вчителем, відповідь на питання
Форма навчання: колективна

Метод навчання: бесіда

2 етап. Мотивація навчання (5 хвилин)


дії вчителя

дії учнів

Вчитель демонструє за допомогою проектора презентацію у якій підібрано матеріал, що показує використання комп‘ютера у різних сферах діяльності людини (при створенні презентації бажано не повторювати приклади, що проілюстровані у підручнику. Можна вдало проілюструвати використання комп‘ютера фотографом, кінорежисером, охоронцем, спортсменом, домогосподаркою та інше), а також спонукає учнів висловлювати свої міркування з приводу побаченого.

Вчитель разом з учнями робить висновок, про необхідність використання комп‘ютера майже в усіх галузях діяльності людини.

Порада! За відсутністю проектора, для здійснення цього етапу можна посадити дітей за комп‘ютери. А також для зручного керування презентацією можна встановити на комп‘ютери мережеве програмне забезпечення, що дозволяє керувати показом з комп‘ютера вчителя.

На цьому ж етапі можна обговорити результати виконання домашнього завдання.



учні розглядають зображення і висловлюють свої міркування с приводу використання комп‘ютера у різних професіях.
Форма навчання: колективна

Метод навчання: наочний

3 етап. Робота з підручником (5 хвилин)


дії вчителя

дії учнів

Вчитель пояснює використання комп‘ютера у проілюстрованих у підручнику галузях людської діяльності.

учні переглядають ілюстрації і слухають розповідь вчителя.
Форма навчання: колективна

Метод навчання: пояснювально-ілюстративний

4 етап. Фізкультхвилинка (1-2 хвилини)

5 етап. Первинне закріплення матеріалу. (7 хвилин)


дії вчителя

дії учнів

Вчитель пропонує виконати завдання у зошиті

учні виконують завдання
Форма навчання: індивідуальна

Метод навчання: виконання вправ

6 етап. Закріплення знань отриманих на попередньому уроці. (2 хвилини)


дії вчителя

дії учнів

Повторення правил поведінки у комп‘ютерному класі. Вчитель пропонує учням пояснити, чому не можна доторкатися пальцями до екрану монітора, чому не можна сильно стукати по клавіатурі, приходити до класу у брудній одежі і з брудними руками.


учні дають відповіді на запитання вчителя
Форма навчання: колективна

Метод навчання: бесіда

7 етап. Формування практичних навичок (8 хвилин)


дії вчителя

дії учнів

Вчитель, пропонує продовжити формувати навички керування комп‘ютером за допомогою миші і пояснює, як здійснюється переміщення об‘єктів на комп‘ютері.

Варіант проведення практичної роботи з використанням програми для моделювання обличчя людини:

Комп‘ютер можна використовувати і для складання фоторобота, тобто за словесним описом з різноманітних складових зібрати графічне зображення людини. Вчитель пропонує учням уявити себе ролі слідчого і зі слів свідка скласти портрет злочинця. Приклад словесного опису: «Він мав кругле обличчя, великі карі очі, великий ніс з горбинкою і довгі вуса, а також вузькі губи і косматі брові. Волосся було рудого кольору і середньої довжини, на голові у нього була надіта шляпа з невеликими полями».


учні спочатку слухають пояснення вчителя, а потім намагаються виконати практичне завдання на комп‘ютері.
Форма навчання: індивідуальна

Метод навчання: практична робота

8 етап. Хвилинка релаксації (1-2 хвилини)

Виконання вправ для очей

9 етап. Контроль знань (4 хвилини)


дії вчителя

дії учнів

Вчитель пропонує дати відповіді на запитання у підручнику (стор.10)

На даному етапі можна запропонувати сильним учням індивідуально або в парах розв‘язати завдання з позначкою «М»



Учні слухають запитання вчителя, розмірковують і намагаються дати відповідь
Форма навчання: колективна, парна

Метод навчання: бесіда

10 етап. Підсумок уроку (2 хвилини)


дії вчителя

дії учнів

Вчитель підводить підсумок уроку, ще раз наголошує, на те що комп‘ютер полегшує для людини виконання багатьох дій і надає їх перелік.

Учні запам’ятовують розповідь вчителя.
Форма навчання: колективна

Метод навчання: розповідь

3 урок

Тема: Різновиди сучасних комп’ютерів

Мета: формування уявлення учнів про різновиди сучасних комп’ютерів та різноманітні пристрої опрацювання інформації, розвиток світогляду учнів, вмінь і навичок розмірковувати та висловлювати свої думки, виховання організованості та вміння працювати у групах.



Обладнання: підручник для учня, робочий зошит з друкованою основою для учня, презентація для реалізації другого етапу уроку.

Тип уроку: урок формування нових знань, умінь та навичок

Хід уроку:

1 етап. Організаційний (2 хвилини)


дії вчителя

дії учнів

Привітання, перевірка відсутніх, розминка (не складні запитання для налаштування дітей на робочий лад, створення ситуації успіху)

Приклади питань:

Докажіть слівце.

Скромний сірий колобок

Довгий, тонкий проводок

Зверху на коробці

Дві великі кнопки

В тебе є хороша книжка,

А в комп'ютера є ......(мишка).


Вітання з вчителем, відповідь на питання
Форма навчання: колективна

Метод навчання: бесіда

2 етап. Мотивація навчання (5 хвилин)


дії вчителя

дії учнів

Вчитель ділить учнів на групи (до 4 учнів) і пропонує розв‘язати завдання на картках (якщо швидкість читання в класі не достатня, вчитель може по-черзі підійти до кожної групи і прочитати завдання).

Варіанти завдання на картках:



  1. Василь працює в рекламній агенції. Вся інформація, яку він демонструє знаходиться у нього у комп‘ютері. Він постійно переїжджає з місця на місця зі своїм комп‘ютером. Опишіть, яким повинен бути його комп‘ютер.

(передбачається, що це ноутбук)

  1. Ганна дуже тендітна дівчина і працює секретарем. Вона постійно супроводжує свого начальника, який кожен день відвідує різноманітні заклади міста. У її комп‘ютері знаходяться всі необхідні для роботи документи, вона повинна мати можливість скористатись ними у будь-якій обстановці: сидячі у машині, стоячі на зборах та у інших місцях. Опишіть, як повинен виглядати її комп‘ютер.

(передбачається планшетний комп‘ютер)

учні ознайомлюються з завданням, і висловлюють свої міркування, знаходять відповідь на поставлене питання.

Очікувані відповіді учнів.

1 картка. Комп‘ютер повинен бути компактним, для того, щоб можна було його перевозити з собою.

2 картка - Комп‘ютер повинен бути компактним, легким по вазі і зручним у користуванні (керування дотиком або голосом).



Форма навчання: групова

Метод навчання: проблемно-пошуковий

3 етап. Робота з підручником (5 хвилин)


дії вчителя

дії учнів

Вчитель розповідає про різновиди сучасних комп‘ютерів та пристроїв спираючись на ілюстрації у підручнику

учні переглядають ілюстрації і слухають розповідь вчителя.
Форма навчання: колективна

Метод навчання: пояснювально-ілюстративний

4 етап. Фізкультхвилинка (1-2 хвилини)

5 етап. Первинне закріплення матеріалу. (7 хвилин)


дії вчителя

дії учнів

Вчитель пропонує виконати завдання у зошиті

учні виконують завдання
Форма навчання: індивідуальна

Метод навчання: виконання вправ

6 етап. Формування практичних навичок (10 хвилин)


дії вчителя

дії учнів

Вчитель, пропонує продовжити формувати навички керування комп‘ютером за допомогою миші і пояснює, як здійснюється вибір об‘єктів на комп‘ютері (подвійне та одинарне клацання мишею).

учні спочатку слухають пояснення вчителя, а потім намагаються виконати практичне завдання на комп‘ютері.
Форма навчання: індивідуальна

Метод навчання: практична робота

8 етап. Хвилинка релаксації (1-2 хвилини)

Виконання вправ для очей

9 етап. Контроль знань (4 хвилини)


дії вчителя

дії учнів

Вчитель пропонує дати відповіді на запитання у підручнику (стор.13).

На даному етапі можна запропонувати сильним учням індивідуально або в парах розв‘язати завдання з позначкою «М»



Учні слухають запитання вчителя, розмірковують і намагаються дати відповідь
Форма навчання: колективна, парна

Метод навчання: бесіда

10 етап. Підсумок уроку (2 хвилини)


дії вчителя

дії учнів

Вчитель підводить підсумок уроку наголошуючи на нових поняттях.

Учні запам’ятовують розповідь вчителя.
Форма навчання: колективна

Метод навчання: розповідь

Теоретичні питання для підготовки вчителів до викладання 1 теми курсу.

Інформатика — це технічна наука, що систематизує прийоми створення, збереження, відтворення, обробки і передачі даних засобами обчислювальної техніки, а також принципи функціонування цих засобів і методи управління ними.

Інформатика близька до технології, тому її предмет нерідко називають інформаційною технологією.

Предмет інформатики складають:

- апаратне забезпечення засобів обчислювальної техніки;

- програмне забезпечення засобів обчислювальної техніки;

- засоби взаємодії апаратного і програмного забезпечення;

- засоби взаємодії людини з апаратними і програмними засобами.

Методи і засоби взаємодії людини з апаратними і програмними засобами називають користувальницьким інтерфейсом. Відповідно, існують апаратні інтерфейси, програмні інтерфейси й апаратно-програмні інтерфейси.



Основною задачею інформатики є систематизація прийомів і методів роботи з апаратними і програмними засобами обчислювальної техніки.

Мета систематизації складається у виділенні, впровадженні і розвитку передових, найбільш ефективних технологій, в автоматизації етапів роботи з даними, а також у методичному забезпеченні нових технологічних досліджень. У складі основної задачі інформатики можна виділити такі напрямки:

- архітектура обчислювальних систем (прийоми і методи побудови систем, призначених для автоматичної обробки даних);

- інтерфейси обчислювальних систем (прийоми і методи управління апаратним і програмним забезпеченням);

- програмування (прийоми, методи і засоби розробки комп'ютерних програм);

- перетворення даних (прийоми і методи перетворення структур даних);

- захист інформації (узагальнення прийомів, розробка методів і засобів захисту даних);

- автоматизація (функціонування програмно-апаратних засобів без участі людини);

- стандартизація (забезпечення сумісності між апаратними і програмними засобами, а також між форматами представлення даних, що відносяться до різних типів обчислювальних систем).

Слово інформатика походить від французького слова Informatique, що об'єднує терміни Information (інформація) і Automatique (автоматика), що виражає її суть як науки про автоматичну обробку інформації. Крім Франції термін інформатика використовується в ряді країн Східної Європи. У той же час, у більшості країн Західної Європи і США використовується інший термін — Computer Science (комп‘ютерні науки).До інформатики близька технічна наука кібернетика. Її основи були закладені працями по математичній логіці американського математика Норберта Вінера, опублікованими в 1948 році, а сама назва походить від грецького слова (kyberneticos — майстерний в управлінні). Предметом кібернетики є принципи побудови і функціонування систем автоматичного управління, а основними задачами — методи моделювання процесу прийняття рішень технічними засобами, зв'язок між психологією людини і математичною логікою, зв'язок між інформаційним процесом окремого індивідуума й інформаційних процесів у суспільстві, розробка принципів і методів штучного інтелекту. На практиці кібернетика в багатьох випадках спирається на ті ж програмні й апаратні засоби обчислювальної техніки, що й інформатика.

Правила техніки безпеки під час роботи з комп'ютером

Перед початком роботи в класі на початку навчального року вчитель інформатики проводить учням інструктаж з техніки безпеки, після чого заповнює журнал, у якому розписуються учні і той, хто проводив інструктаж (у початковій школі розписується тільки вчитель).

У разі порушення одним з учнів правил роботи в комп'ютерному класі або правил техніки безпеки вчителю слід привернути до цього увагу всього класу, навіть якщо це випадковість.

Налагодження і підготовку комп'ютерів до роботи, під'єднання необхідних пристроїв та встановлення відповідного програмного забезпечення, усунення будь-яких неполадок у роботі комп'ютера та пристроїв здійснюють фахівці в спеціальних майстернях з використанням необхідної апаратури, інструментів, комплектуючих виробів.

Під час роботи з комп'ютером у комп'ютерному класі учням категорично забороняється:

• самостійно намагатися усунути будь-які неполадки в роботі комп'ютера, незалежно від того, коли і з чиєї вини вони сталися;

• від'єднувати і під'єднувати будь-які пристрої комп'ютера;

• доторкатися до будь-яких деталей на задній панелі системного блоку;

• знімати кришку корпуса системного блоку;

• вставляти чи виймати диски (магнітні й оптичні) під час роботи дисководів, коли світиться індикатор на дисководі;

• силоміць вставляти чи виймати гнучкі (магнітні) дискети та оптичні (лазерні) диски;

• вручну переміщувати підставку для лазерного диска в отвір для нього чи назовні;

• застосовувати непередбачувані правилами фізичні дії до будь-яких пристроїв — стукати по пристроях, трясти їх, перевертати, розбирати тощо.

Крім того, під час роботи за комп'ютером необхідно дотримуватися певних правил. Основні з них:



  1. Дисплей повинен бути розвернений від вікон під кутом, не меншим 90°, з метою запобігання потрапляння на екран прямих сонячних променів та уникнення відблиску, що значно ускладнює читання інформації з екрана дисплея.

2. Екран дисплея повинен бути очищений від пилу, оскільки пил спричинює появу шкідливих впливів при роботі за дисплеєм.

3. На столі, де встановлено комп'ютер, не повинні знаходитися сторонні речі, їжа чи її залишки тощо.

4. Перед початком роботи за комп'ютером слід вимити і насухо витерти руки для запобігання появи плям на клавіатурі, корпусі комп'ютера, дисплея, мишки та ін.

5. Через кожні 10 хв. роботи за екраном дисплея слід зробити перерву на кілька хвилин, під час якої записати отримані результати, підготувати дані для продовження роботи чи її план, або просто відпочити.

6. Якщо використовується мишка, то під неї слід покласти спеціальний килимок для запобігання забруднення, що може призвести до виходу з ладу.

7. Якщо клавіатура не використовується, вона має бути накрита спеціальною прозорою кришкою для запобігання попадання пилу чи якихось предметів під клавіші, що може призвести до ушкодження клавіатури.

8. При виникненні будь-яких запитань під час роботи з комп'ютером слід звертатися до вчителя.



Робоче місце

Стілець обов'язково має бути зі спинкою. Комп'ютер потрібно розмістити не менше як за 60-70 см від дитини (що далі, то краще), щоб її погляд був спрямований перпендикулярно в центр екрану. Сидіти потрібно прямо або злегка нахилившись уперед, із невеликим нахилом голови, та спираючись на 2/3-3/4 довжини стегна. Між корпусом тіла і краєм столу зберігається вільний простір не менше як 5 см. Р
уки вільно лежать на столі. Ноги зігнуті в тазостегновому і колінному суглобах під прямим кутом і розташовані під столом на підставці.





Стіл, на якому стоїть комп'ютер, необхідно поставити в добре освітлене місце, але так, щоб на екрані не було відблисків.

- положення тіла повинно відповідати напрямку погляду, неправильна поза призводить до виникнення згорблення;

- висота клавіатури повинна бути встановлена таким чином, щоб кисті рук користувача розміщувались прямо;

- спинка стільця повинна підтримувати спину користувача;

- кут між стегнами і хребтом має становити 90°;

- крісло та клавіатуру розміщують таким чином, щоб не було потреби далеко витягуватись;

- відстань між столами з комп'ютерами повинна бути не менша 1,5 м, між моніторами - 2,2 м;

- у робочому приміщенні доцільно збільшувати вологість (оптимальна вологість - 60% при температурі 21° С), розмістити квіти, акваріум у радіусі 1,5 м від комп'ютера.
Вправи для зняття втоми очей, розслаблення зорової системи:

1. Запропонувати дитині подивитись праворуч, потім ліворуч, кожного разу повертаючи голову в тому ж напрямку, що й очі (але в жодному разі не навпаки).

2. Нехай дитина спробує розгойдувати тіло, голову та очі подібно до маятника. Очі при цьому мають бути заплющені, а очні яблука рухатися разом з головою.

3. Навчити дитину наслідувати ходу слона: зробити один крок правою ногою і хитнути тілом, повернути голову й очі вправо, а потім навпаки.

4. Запропонувати дитині уявити квадрат і поводити очима в напрямках:

- вгору-вниз;

- зі сторони – в сторону;

- по діагоналі – з лівого верхнього кутка у правий нижній і назад;

- обвести очима сторони квадрата;

- напівколо біля верхньої сторони.

5. «Ведмедик хитається» - вправу виконують по 1-3 хвилини. Дитина має стояти розслаблено і переступати з однієї ноги на іншу, відриваючи п’яти від підлоги, злегка хитаючись, як це роблять ведмеді в зоопарку. Дивитися потрібно в напрямку носа, не зупиняючись поглядом на жодному з предметів, які потрапляють у поле зору. Під кінець кожного хитання можна м’яко моргати.

2 Тема. Основні складові комп’ютера. Початкові навички роботи з комп’ютером. (9 год.)

Витяг з програми:

Складові комп’ютера (системний блок, пристрої введення (миша, клавіатура), пристрої виведення (монітор, принтер)).

Підготовка комп’ютера до роботи. Коректне завершення роботи з комп’ютером. Поняття про програму. Робочий стіл. Запуск програми на виконання з Робочого стола. Вікно програми. Завершення роботи з програмою.



Миша.

Наведення вказівника, вибір об’єктів, переміщення об’єктів, подвійне клацання.

Робота з програмами на розвиток логічного мислення та відпрацювання навичок роботи з мишею.

Клавіатура.

Клавіатура комп’ютера. Призначення основних клавіш.



називає складові комп’ютера (системний блок, монітор, клавіатура та миша, принтер);

розуміє призначення основних складових комп‘ютера;

має уявлення про програму, Робочий стіл, значки;

знає порядок вмикання та вимикання комп’ютера;

уміє вмикати комп’ютер;

уміє коректно завершувати роботу з комп’ютером;

уміє вказувати вказівником на об’єкти, які знаходяться на Робочому столі або у вікні виконання програми;

володіє навичками вибирати об’єкти одинарним клацанням лівої кнопки миші;

володіє навичками перетягувати об’єктів за допомогою миші;

володіє навичками подвійного клацання лівої кнопки миші;

використовує значки на Робочому столі для запуску програм;

уміє коректно завершувати роботу з програмою;

розрізняє різні групи клавіш клавіатури комп’ютера та їх призначення ;

уміє використовувати клавіатуру для введення окремих символів та слів кирилицею та латиницею у середовищі клавіатурного тренажера.


Схема викладання теми:

1 урок в темі (4 у курсі)

2 урок в темі (5 у курсі)

3 урок в темі (6 у курсі)

Тема: Знайомство з основними складовими комп‘ютера

Мета: формування уявлення учнів про основні складові комп‘ютера та їх призначення, формування навичок учнів розрізняти пристрої введення та пристрої виведення інформації, здійснювати переміщення об‘єктів на екрані комп‘ютера за допомогою миші, розвиток уваги та логічного мислення учнів, виховання дисципліни, звички до систематичної розумової праці.



Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

монітор

поділ складових пристроїв комп‘ютера на пристрої введення, пристрої виведення, пристрої опрацювання та зберігання інформації

переміщення об‘єктів на екрані за допомогою миші

системний блок

клавіатура




миша




принтер









Тема: Призначення комп‘ютерних програм

Мета: формування уявлення учнів про призначення комп’ютерних програм, продовжити формування навичок учнів здійснювати вибір об‘єктів на екрані монітора за допомогою миші, розвиток уваги та логічного мислення учнів, виховання дисципліни, звички до систематичної розумової праці



Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

програма

призначення комп‘ютерних програм

вибір об‘єктів на екрані за допомогою миші

програміст







Тема: Різновиди комп‘ютерних програм

Мета: формування уявлення учнів про різновиди комп’ютерних програм (текстовий редактор, графічний редактор, калькулятор) та задачі, які розв‘язуються за їх допомогою, продовжити формування навичок учнів здійснювати вибір об‘єктів на екрані монітора за допомогою миші, розвиток уваги та логічного мислення учнів,, виховання бережливого ставлення до комп’ютерної техніки.



Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

текстовий редактор

призначення текстового редактора, графічного редактора та комп‘ютерної програми Калькулятор

вибір об‘єктів на екрані за допомогою миші

графічний редактор

комп‘ютерна програма Калькулятор



4 урок в темі (7 у курсі)

5 урок в темі (8 у курсі)

6 урок в темі (9 у курсі)

Тема: Ввімкнення та вимкнення комп‘ютера

Мета: формування уявлення про послідовність дій для ввімкнення та вимкнення комп‘ютера, формування навичок ввімкнення та вимкнення комп‘ютера, безпечної поведінки у комп’ютерному класі та навичок безпечного спілкування з комп’ютером, розвиток світогляду учнів, виховання цікавості до предмету



Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

кнопка Power

послідовність дій для здійснення ввімкнення та вимкнення комп‘ютера

вмикати комп‘ютер

Робочий стіл

кнопка «Пуск»

коректно завершувати роботу з комп‘ютером

призначення вказівника на екрані комп‘ютера

вказівник




призначення лівої та правої кнопки миші



Тема: Запуск програм, керування вікнами програм

Мета: формування уявлення учнів про послідовність дій для запуску програм на виконання з Робочого стола, про вигляд вікна програми та кнопки керування вікном, про послідовність дій для завершення роботи з програмою, формування навичок відкриття та закриття вікон комп‘ютерної програми, розвиток уваги учнів, виховання бережного ставлення до комп’ютерної техніки.



Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

Робочий стіл

призначення Робочого стола

використовувати значки для запуску програм з Робочого столу

вікно програми

призначення кнопок керування вікном програми

завершувати роботу програми




послідовність дій для відкриття програми з Робочого стола

переміщувати вікно програми на екрані




послідовність дій для закриття вікна програми та керування його виглядом







Тема: Перше знайомство з клавіатурою

Мета: формування уявлення учнів про групи клавіш на клавіатурі, призначення алфавітно-цифрової групи клавіш, призначення текстового курсору та клавіш керування курсором, клавіші Пробіл та клавіші Забій, формувати навичок змінення мови введення, введення тексту за допомогою клавіатури, виправлення помилок при введенні тексту, розвиток уваги учнів, виховання наполегливості у навчанні.



Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

групи клавіш на клавіатурі

призначення алфавітно-цифрової групи клавіш

змінювати мову введення


мова введення

клавіша Пробіл

призначення текстового курсору

вводити текст за допомогою клавіатури (тільки рядкові літери)

клавіша Забій

призначення клавіш керування курсором, Пробіл, Забій


переміщувати текстовий курсор у тексті


текстовий редактор

клавіатурна комбінація для змінення мови введення


виправляти помилки



7 урок в темі (10 у курсі)

8 урок в темі (11 у курсі)

9 урок в темі (12 у курсі)

Тема: Введення великих літер та знаків пунктуації у текст

Мета: формування уявлення про призначення клавіші Shift, формування навичок, розвиток уваги учнів, виховання цікавості до предмету



Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

клавіша Shift

призначення клавіші Shift

введення великих літер та знаків пунктуації




дії для введення великої літери та знаків пунктуації



Тема: Закріплення навичок введення та редагування тексту

Мета: продовжити формувати уявлення учнів про кнопки керування вікнами програми на екрані монітора, дії які необхідно виконати для переміщення об‘єктів на екрані монітора, призначення клавіатури, призначення алфавітно-цифрової групи клавіш, клавіші Shift, продовжити формування навичок введення та редагування тексту, розвиток логічного мислення учнів, виховання бережного ставлення до комп’ютерної техніки.



Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

клавіша Shift, Пробіл, Забій

послідовність дій для закриття вікна програми та керування його виглядом




призначення кнопок керування вікном програми

призначення клавіш керування курсором, Пробіл, Забій, Shift








клавіатурна комбінація для змінення мови введення








Тема: Підсумковий урок з теми: Основні складові комп’ютера. Початкові навички роботи з комп’ютером.

Мета: перевірити та узагальнити знання учнів з теми, сприяти застосуванню теоретичного матеріалу, виховувати вміння звертатися до свого досвіду, розвивати творчу активність, пізнавальні інтереси учнів, продовжувати формувати навички введення та редагування тексту.



Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

кнопка Power

послідовність дій для здійснення ввімкнення та вимкнення комп‘ютера

призначення вказівника на екрані комп‘ютера

вмикати комп‘ютер

використовувати значки для запуску програм з Робочого столу

Робочий стіл

вказівник

текстовий редактор

програма Блокнот

текстовий курсор

клавіша Shift, Пробіл, Забій, Enter




призначення текстового курсору

вводити текст за допомогою клавіатури

переміщувати текстовий курсор у тексті

виправляти помилки




призначення клавіш керування курсором, Пробіл, Забій, Shift, Enter








дії для введення великої літери та знаків пунктуації







клавіатурна комбінація для змінення мови введення







1 урок в темі (4 у курсі)

  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка