Використання інформаційно комунікаційних технологій в урочний та позаурочний час



Скачати 54.33 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір54.33 Kb.
ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО – КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В УРОЧНИЙ ТА ПОЗАУРОЧНИЙ ЧАС.

Короп Олена Олександрівна



p6232194

Свій виступ я хочу розпочати словами відомого американського вченого, педагога, філософа, професора Джона Дьюї: "Якщо ми будемо вчити сьогодні так, як ми вчили вчора, ми вкрадемо у наших дітей завтра».

Як відомо, „Національна доктрина, Україна. Освіта ХХІ століття” наголошує, що метою навчально-виховального процесу є розвиток особистості учня, навчання на основі врахування його інтересів .

Отже, сучасне суспільства зацікавлене в тому, щоб його громадяни були здатні самостійно, активно діяти приймати рішення, гнучко адаптуватися до умов життя .

Сучасна школа повинна створити всі умови для формування всебічно розвиненої особистості. Тому перед нами вчителями , встають дуже серйозні завдання на сучасному етапі, а на допомогу нам прийшли нові технології – інформаційно – комунікаційні. На сьогоднішній день ІКТ охоплюють усі сфери людської діяльності.

Нині у розвинених країнах світу вміння залучати ІКТ до всіх сфер діяльності перебуває на одному рівні з уміннями читати і писати. Отже знання ІКТ стає невід’ємною складовою інформаційної культури будь – якої людини, і тим паче сучасного вчителя. Необхідно, щоб кожен вчитель зрозумів просту думку: комп’ютер у навчальному процесі - не механічний педагог, а засіб при навчанні дітей, що підсилює і розширює можливості його навчальної діяльності.

В 2011 – 2012 навчальному році у кожну школу нашого Маловисківського району „ прийшов Інтернет”. „Прийшов” він і до нас у Великовисківську

ЗШ І – ІІІ ступенів. На уроках за допомогою ресурсів мережі Інтернет можна вирішувати цілий ряд дидактичних завдань: формувати навички та вміння читання, використовуючи матеріали глобальної мережі і адаптуючи їх до конкретного матеріалу уроку; вдосконалювати вміння писемного мовлення школярів; поповнювати словниковий запас. Саме навчання із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій несе в собі величезний мотиваційний потенціал до вивчення тих чи інших навчальних предметів.

Великий мислитель Алі Апшерон, що жив багато років тому, колись сказав: «Педагоги не можуть успішно когось учити, якщо ретельно не навчаться самі». Його мудрі слова актуальні й до сьогоднішнього дня, адже якість освіти починається з учителя. Чим більше вчитель працює над собою, тим вище результат у дітей.

Скажу про себе. В даній школі викладаю математику та інформатику. Стараюсь для себе брати все нове: відвідую семінари, конференції , тренінги…

На одному із семінарів почула про програму «Intel ® Навчання для майбутнього» і дуже нею зацікавилась. В 2007 році пройшла курс даної програми, яка пропонує світовий досвід успішного подання освітянами навичок ефективного використання ІКТ в освіті, це навички для і заради майбутнього. Пройшовши курс даної програми , додому я привезла Портфоліо проекту

„ Ким бути, і яким бути.”

Разом із своїм мололодим колегою вчителем української мови та літератури Пановим Г.О., та учнями 8А і 8Б класу створили проект „ Життя і творчість Тараса Григоровича Шевченка.” , який успішно реалізували на районному семінарі вчителів української мови та літератури.

Теми проектів обираються залежно від інтересів учнів і стосуються різних сфер.

Поекти які були створені членами гуртка” Інформатика + „ це:


  • „Спорт – це сила, а куріння – це могила”;

  • „ Інтернет –добро чи зло.”:

  • „ Формули і числа”;

  • „ Історія родини – історія села – історія країни.”

Проектна діяльність є важливим аспектом освіти, тому що учням надається можливість спроектувати своє майбутнє та сформулювати необхідні ресурси для здійснення професійного вибору. І знову ж працюючи над проектною технологією не можна обійтися без ІКТ Тут –же:

  • Пошук інформаційних ресурсів в Інтернеті;

  • Створення мультмедійної презентації;

  • Створення публікацій;

Застосування ІКТ на уроці дозволяє змінити ставлення учнів до предмету, зацікавити їх, поступово „ Заохочувати” до його вивчення .

Для створення організаційно-педагогічних умов ефективного використання інформаційно-комунікаційних технологій у викладанні можна провести діагностичні вимірювання, запропонувати учням на початку кожного навчального року відповісти на традиційне запитання «Цікаві тобі уроки із застосуванням ПК?» Результати опитування завжди будуть позитивними, так як вони включають наступні моменти:

- Зміст уроків стає цікавим, наочним, зрозумілим;
- Є можливість займатися в будь-який зручний час поза залежності від
  днів тижня, часу доби; можливість використання тренажерів для відпрацювання того чи іншого навчального досвіду;
- Можна проводити незалежне оцінювання - тестові завдання оцінює
комп'ютер, а не конкретний учитель;
- Провести швидке оцінювання тестів;
- Дати можливість виправити оцінку;
- Активно використовувати індивідуальний темп роботи - можливість вибору ритму і темпу занять;
- Забезпечувати в умовах навчальної діяльності занурення в мовне середовище;
- Підвищити мотивацію, пізнавальну активність учня і загальнокультурний розвиток учнів за рахунок різноманітності форм і методів роботи. Тому, вчителю необхідно систематично використовувати інформаційно-комунікаційні технології на уроках і позаурочний час.

Важливим за значимістю є робота з електронними посібниками, яких багато на освітніх сайтах і які можна створити самим для роботи. Перевагами електронних посібників, на мій погляд, є: по-перше, їх мобільність, по-друге, доступність зв'язку з розвитком комп'ютерних мереж, по-третє, адекватність рівню розвитку сучасних наукових знань. З іншого боку, створення електронних підручників сприяє також рішенню і такої проблеми, як постійне оновлення інформаційного матеріалу.

Комп'ютер забезпечує і всебічний (поточний, рубіжний, підсумковий) контроль навчального процесу. Контроль, як відомо, є невід'ємною частиною навчального процесу і виконує функцію зворотного зв'язку між учнем і викладачем. При використанні комп'ютера для контролю якості знань учнів досягається і велика об'єктивність оцінки. Крім того, комп'ютерний контроль дозволяє значно заощадити навчальний час, так як здійснюється одночасна перевірка знань всіх учнів. Це дає можливість викладачеві приділити більше уваги творчим аспектам роботи з учнями. Головна мета, яку ми також ставимо перед собою, застосовуючи інформаційні технології в навчанні - це показати, як технології можуть бути ефективно використані для підвищення якості навчання .

Комп'ютер став важливим елементом предметного середовища. Сучасне навчання - процес, який відбувається в невизначеною, постійно змінюється в середовищі. Вчення підтримується ззовні і передбачає активне використання інформаційних джерел. У моїй методичної скарбничці міститься багатий матеріал презентацій, навчальних програм, електронних тестів, який я використовую на уроці, рекомендую учням для індивідуальної роботи і своїм колегам дидактичний матеріал з використанням матеріалів Інтернет-ресурсів, навчальних програм, презентацій. Використання комп'ютерних технологій змінює і роль педагога, основним завданням якого стає - підтримувати і направляти розвиток особистості учнів, їх творчий пошук. Відносини з учнями будуються на принципах співпраці та спільної творчості.

Ще одна з можливостей уніфікувати навчальний процес - це використання електронних тестів. Глобальна мережа Інтернет пропонує безліч корисних ресурсів для роботи з автентичним матеріалом, який можна адаптувати до конкретних навчальним завданням уроку. Електронні тести - це необхідний компонент будь-якого сучасного уроку. Цю можливість можна використовувати як при введенні, так і закріпленні матеріалу.

Як і в будь-якій роботі - робота з комп'ютером має свої «ризики», тому, необхідно взяти за правило девізом в роботі слова «Не нашкодь!" Не можна використовувати комп'ютер на уроці постійно, тому що є безліч інших завдань, вирішити які можна, лише при безпосередньому спілкуванні. Але й недооцінювати роль таких уроків не можна. Просто необхідно знати норми СанПіН і проводити зарядку для очей на уроках, а також навчити учнів робити її і вдома.



Нам, педагогам, просто необхідно йти вперед, освоювати нові технології, взаємодіяти в мережевих педагогічних співтовариствах, де вчителі-предметники освоюють нові навчальні середовища, механізми створення таких середовищ і усвідомлюють, сприймають, педагогічну доцільність, можливості для навчання, діляться досвідом роботи. "Якщо ми будемо вчити сьогодні так, як ми вчили вчора, ми вкрадемо у наших дітей завтра».


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка