Виконала: гафарова л. В



Скачати 58.07 Kb.
Дата конвертації01.05.2016
Розмір58.07 Kb.
ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ДЗВІНОЧОК»

ЛИТВИНІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ


ЖАШКІВСЬКОГО РАЙОНУ
ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВИХОВУЄМО ПАТРІОТІВ

ВИКОНАЛА: ГАФАРОВА Л.В.

2015

ВИХОВУЄМО ПАТРІОТІВ
Одним із завдань дошкільної освіти є патріотичне виховання, тобто виховання удітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, рідної мови, національних цінностей українського народу.

Проблема патріотичного виховання нині дуже актуальна. Відродження країни неможливе без пробудження національної самосвідомості її громадян. Любов до Батьківщини діти засвоюють змалечку, разом з першим усвідомленням сутності добра, справедливості, краси.

Саме від педагогів довкілля залежить, яким буде майбутнє покоління українців, а відтак – у якій державі ми житимемо. Сьогодні перед нами постає першочергове завдання – виховання гідних громадян, освічених, толерантних, тоді Україна буде єдиною і справді незалежною.

Головна мета патріотичного виховання – плекати свідомого громадянина, сприяти набуттю дитиною соціального досвіду, засвоєнню національних та загальнолюдських цінностей, формування високої духовності, моральної культури, потреби та вміння жити в громадянському суспільстві.

У формуванні патріотів важливу роль у своїй роботі педагоги нашого дошкільного навчального закладу відводять народознавству, що допомагає відкрити дітям красу рідної землі, творчості талановитих земляків, а також плекати духовність дошкільнят, навчати критично оцінювати вчинки – свої та інших людей, спонукати до засвоєння мудрості, накопиченої предками.

Щоб полюбити рідну землю, свій народ, діти мають пізнати їх, перейнятися красою природи, рідного слова, людської праці, відчути гордість за свою приналежність до такого талановитого, працьовитого і добросердечного народу. Саме тому ми намагаємося ознайомлювати дітей з особливостями природи рідного краю та різними аспектами життя українців, їхньої історії та культури.

Розмірковуючи над тим, як домогтися формування національної свідомості у дітей, як пробудити до життя національні традиції, національний дух нашого народу, педагоги нашого дошкільного навчального закладу вирішили розпочати роботу із створення національного куточка. Виділили основні напрямки народознавчої роботи:


  • оволодіння рідною мовою;

  • правила народної моралі;

  • свята, звичаї та традиції українського народу;

  • рідна країна, державні символи України;

  • обереги, народні символи;

  • рідна природа;

  • ознайомлення із творчістю українських письменників;

  • рід,родовід;

  • рідне село.

Шляхи народознавчої роботи:



  • заняття;

  • екскурсії;

  • свята і розваги;

  • образотворча діяльність.

Навчальні завдання, що плануються під час занять, передбачають формування у дітей перших народознавчих понять про національний одяг, національні прикраси, традиції, розвиток елементарних трудових навичок: плетіння вінків, приготування національних страв, інтерес до народознавчого матеріалу, вміння використовувати його в побуті, вправляння в плетінні, ліпленні українських іграшок, посуду. Словник дітей поповнюється образними виразами, приказками, прислів’ями, примовками.

З метою прищеплення дітям любові до рідного краю, поваги до національної культури, національних звичаїв під час занять активно використовується народознавчий матеріал: віночки, рушники, український одяг, гончарні вироби.

Заняття з елементами народознавства сприяють вихованню у дітей духовності на національному ґрунті, доброзичливості, чесності, взаємоповаги.

З метою забезпечення матеріалами з питань патріотичного виховання в ДНЗ зібрані навчальні посібники з народознавства, конспекти занять, сценарії свят, демонстраційно-ілюстративний матеріал: Державні символи України, мапа України, альбом «Легенди рідного краю», папки «Символи-обереги України», «Народна мудрість».

Заняття «Україна – моя Батьківщина»

(ознайомлення з навколишнім / розвиток мови).

Програмовий зміст: розширювати і закріплювати знання дітей про Україну, як Батьківщину, розвивати мовлення, мислення, культуру спілкування, творчу активність, формувати уміння узгоджувати іменники з прикметниками у роді, числі та відмінку, утворювати найвищий ступінь порівняння якісних прикметників. Збагачувати словник дітей словами – назвами країн, приказками і прислів’ями. Виховувати патріотичні почуття, гордість за свій народ, Батьківщину, повагу до представників інших націй, доброзичливість.

Матеріал: вишитий рушник, символи України, карта, приказки та прислів’я.

Хід заняття.

Вихователь. Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про рідну Україну. А розпочну я нашу розмову із цього вірша:

Україна – це небо блакитне,

А в небі зірки золоті,

Сяють нам з високості привітно

Ці два кольори, ніжні й прості.

Україна – це жовта пшениця

І блакитні волошки у ній.

Гей як любо кругом – подивися,

В цій країні коханій моїй!

Вихователь. Наш рідний край – Україна, наша держава. А що для вас є Україна. Що ви уявляєте, коли говорите про Україну.

Діти, я вам принесла щось дуже гарне, вишите. Як ви вважаєте, що це може бути? (рушник, сорочка, серветка, фартушок). Так, це рушник.

Бесіда про рушник.

Вихователь. Якщо наша країна зветься Україна, то ми з вами хто? Так,

українці. А чи знаєте ви, які риси притаманні українцям? (працелюбність,

доброта, щирість, чуйність, справедливість, хоробрість).

А ви маленькі українці, маленькі українські діти.

Декламування хором вірша Ю.Шкрумеляка «Я дитина українська».



Бесіда про символи України(прапор, герб, гімн).

Вихователь. Є така назва український кордон – кордон з іншими країнами, тобто лінія, межа, де закінчується територія нашої країни і починається земля іншої – країни-сусіда. Ось зараз у кожного з вас є діти-сусіди, поверніться і посміхніться своєму сусіду. Так і в нашої України є сусіди – Білорусь, Росія, Молдова, Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія.

(Діти розглядають карту).

Ми шануємо народи сусідніх держав, бо вони наші друзі. Коли запрошуємо в гості, то шанобливо вітаємо їх, подаємо хліб-сіль на святковому рушнику.



Дидактична гра «Чим багата наша країна».

Вихователь запитує, чи знають діти, чим багата наша країна, пропонує перевірити. Промовляє слова, якщо назване є в Україні, то діти плескають в долоні. Слова для гри: річки, гори, моря, пшеничні поля, океан, ліси, пустеля, джунглі, квіти, слони, зайці, жирафи.



Мовна гра «Утвори слово».

Вихователь. Україна – наша Батьківщина, а отже вона для нас не просто рідна, а найрідніша, не просто мила, а наймиліша (дорога, світла, гарна, багата).



Гра «Ложку передай – страву називай».

Вихователь. У кожного народу є свої страви, є вони і в українців. А ви знаєте які? Діти стають у коло і передають ложку, промовляючи слова: «Українські ми малята будем страви називати». Дитина, у якої опиниться ложка називає українську страву(борщ, вареники, сало, пампушки, галушки, голубці, гречаники, капусняк).

Вихователь. Лише у рідному краї людина по-справжньому може бути щасливою, бо рідна земля дарує сили і душевний спокій, недарма український народ склав так багато мудрих приказок і прислів’їв про рідний край.

Заучування приказок і прислів’їв:

Свій край, як рай.

Своя земля – мати, а чужа – мачуха.

Всюди добре, а вдома найкраще.

Кожному мила своя сторона.

Вихователь. Наша країна – найкраща, найрідніша, як мама, тому маємо її любити і шанувати.





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка