Виховний захід «Посвята в юні хіміки» Мета заходу



Скачати 131.52 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір131.52 Kb.
Виховний захід «Посвята в юні хіміки»

Мета заходу:

• розвивати інтереси учнів до вивчення хімії;

• формувати вміння робити висновки про значення явищ, що оточують учнів;

• виявити обдарованих учнів, здатних вивчати предмет на більш глибокому рівні;

• профорієнтаційна робота.

Місце проведення: хімічний кабінет

Форма проведення: змагання між трьома класами

Обладнання і оформлення: хімічний посуд та реактиви, костюм чарівника, картки, бланки для виставлення балів

Хід виховного заходу

I. Організація класу.



Вчитель. Добрий день, шановні гості, діти! Сьогодні у нас інтелектуальна гра КВК.Вам було запропоновано обрати команду з десяти учнів. Кожна з команд повинна була підготувати назву та девіз, а також завдання для команд-суперників.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми та мети уроку.



Вчитель. Шановні діти, ви вивчаєте хімію вже протягом трьох місяців. Що ви дізналися і чому навчилися за цей час? Ми узнаємо протягом уроку - гри КВК. Та по традиції старшокласники посвятять вас у хіміки.

1. Психологічна розминка.

У кожного із вас зараз свій настрій. Я пропоную вам знайти та підняти кольорову колбу, яка відображає ваш настрій на початку гри. Колба червоного кольору, якщо ви маєте добрий настрій, жовту – задовільний; синю – поганий; білу – складно сказати.

Будемо сподіватися, що за час нашої співпраці ваш настрій покращиться. А для цього нам потрібно разом попрацювати над цим. Давайте вчитися з радістю! Наш захід буде проходити у формі змагання між командами. На протязі якого ви отримаєте ряд завдань, які будете виконувати як індивідуально так і групами. Кожний із вас буде оцінювати свою участь у конкурсах, а результати заносити в лист самоконтролю.



Вступне слово учителя. Дорогі діти! Нещодавно ви почали вивчати цікавий і захоплюючий предмет – хімію. “ Широко простягає хімія руки свої у справи людські… Куди не глянемо, скрізь постають перед очима нашими успіхи її старанності “ М. В. Ломоносов. Насьогодня ви оволодіваєте початковими хімічними поняттями – це основа всієї науки хімії дуже важливо, щоб ви добре опанували цю тему, далі Ви навчитесь пояснювати хімічні явища, вивчати речовини, хімічні реакції, будете експериментувати. Нехай сьогоднішня зустріч покаже, що хімія – цікава наука, яка приносить у наше життя казку.

Але краще, ніж сама королева Хімія ніхто нам про це не розповість. Тож запросимо і привітаємо її.

Королева Хімія та її друзі. Шановні учні!

Королева хімії: Я — наука не проста,

і не всім під силу,

І не кожен синтезує ці хімічні дива.

Але зможе осягнути і мої закони

Лише той, хто звик долати різні перепони.

Сульфурія: Хімію любіть, вивчайте та поважайте,

Як матінку свою.

Без неї нам не їсти і не спати,

Не вмитись і не одягатись,

Не їздить і не покататись

Та навіть не погратись, —

Це треба добре пам'ятать, —

Нітрогенія: Бо все, куди не подивися у житті

Без хімії, як і без мами, ніяк не обійтися.

Ніде вам не пройти без формул і рівнянь,

І без завдань та міцних хімічних знань.



Сульфурія: Хімія – це наука, що здатна творити дива.

Нітрогенія: Але ми маємо переконатися в тому, що ви вже вмієте та знаєте.

Королева хімії: Увага! Увага! Починаємо перший тур КВК із дотепності, винахідливості, сміху.

Вчитель: В ролі правосуддя сьогодні наше шановне журі: учні 9-А класу: Біла Валерія, Куц Аліна, Власенко Ілля.

1. Привітання команд. Першою Виходить команда 7-А класу, потім 7-Б, третьою 7-В. (Учні кажуть назву команди, девіз, презентують плакат та вірш про хімію (по 5 балів).

Конкурс 2. Розминка

Обладнання: картки з символами хімічних елементів (по 5 хім. елементів)

Вчитель. Ну що ж, команди привітались, а тепер час трохи розім’ятись!!! Зараз проведемо конкурс-розминку. Ви знаєте, що в хімії таблиця є чудесна, елементи в ній живуть, всіх по-різному їх звуть. Тож давайте відгадаєм, з ким сьогодні справу маєм? Для кожної команди ми приготували на картках символи хімічних елементів. Вам необхідно правильно їх назвати і записати їх відносні атомні маси. (по 5 балів).

Конкурс 3. Перевір товариша. У вас на столах лежать аркуші з тестовими завданнями, які ви повинні виконати протягом 10 хвилин.

7 – В клас передає свої листки 7 – А, 7 – А-----7 – Б, 7 – Б----7 – В. Кожна правильна відповідь 2 бала. (Додаток 1)

Вчитель: У нас є ось таке дерево і назвали його «Деревом решень», тому, что на ньому завдання, які ви повинні розв’язати.

Конкурс 4.Переведіть з хімічної мови на загальноприйняту слідуючі фрази, які ви знімаєте з дерева.

1. Не все те аурум, что блищить. (золото)

2. Щоб друга пізнати, треба з ним пуд натрій хлориду з’їсти. (солі)

3. Недонатрій хлористий на столі, перенатрій хлористий на спині. (сіль)

4. Ферумний характер. (залізний)

5. Слово – аргентум, а молчання аурум. (срібло, золото)

6. Перший день гість – Аурум, другий – Аргентум, третій – Купрум, бери сумку та їдь. (золото, срібло, мідь)

7. Алотропна модифікація Карбону - чистий аш-два-о. (вода)

8. За купрумний грош удавився. (мідний)

9. Багато аш-два-о утекло с тих пір. (води)

Конкурс 5. Хімічний етикет. А в цьому конкурсі ви повинні показати знання хімічного обладнання. (пробірка, порцелянова чашка, пробіркотримач; конічна колба, пробка з газовідвідною трубкою, циліндр; стакан, штатив лабораторний, скляна паличка)

За кожну правильну відповідь команда одержує 1 бал.

Вчитель: А зараз нас чекає зустріч з містером Хімічний дослід.

Пока ми дивимося досліди, журі підрахує бали.

Містер Хімічний дослід: А тепер дивиться всі

З колби я зіллю води,

Чарівні слова скажу:

«По хімічному велінню, по моєму хотінню

Молоко з води зробись!»

(Дослід – утворення «молока» з води, реактиви: барій хлорид та натрій сульфат)

- Ну які бажання ваші?

Кави, чаю, простокваші?

Може «Фанту», «Кока-коли»?

По хімічному велінню, по моєму хотінню

«Фанта, із води зробись! (Дослід – сода, кислота, метилоранж)



Вчитель: Дякуємо нашому містеру «Хімічний дослід» і продовжуємо наші змагання.

Конкурс 6. Хімічна дуель



Вчитель: Наші команди обмінюються «хімічною люб’язністю» ( Команди задають питання)

Вчитель. Чи знаєте ви, що всі хіміки є справжніми чарівниками? А давайте перевіримо!!! До вашої уваги – хімік-чарівник

Чарівник: Хусточка, що не згоряє.

Ця хустинка не проста,

Не проста, а чарівна –

Буде полум’ям горіти.

Чи згорить? Чи не згорить?

Я не буду говорити.

Подивись на власні очі.



Вчитель. Вам сподобалось?. Для того, щоб так добре чаклувати, хімічні терміни повинен кожен знати! Тож наступний конкурс 7 – «Хімічні терміни». З кожної команди запрошується по 5 учасників.

Команда, яка готова відповісти, підіймає червону колбу. (по 2 бали за кожну правильну відповідь).

Запитання:

7 –А 1. Наука про речовини та їх перетворення це… (Хімія)

2. Речовини, які використовуються для виготовлення предметів та фізичних тіл називають… (матеріалами)

3. Певні ознаки, за якими різні речовини подібні між собою або відрізняються одна від одної це… (властивості)

4. Який метал показує температуру? (Ртуть)

5. Чим ми дихаємо? (Кисень)

7 – Б 1. Стан, у якому речовина перебуває за певних умов називається… (агрегатний стан)

2. речовина індивідуальна, яка не містить домішок інших речовин це… (чиста речовина)

3. сукупність різних речовин, яка становить одне фізичне тіло це… (суміш)

4. Якого газу в повітрі найбільше? (Азоту)

5. З чого виготовляють папір? (Целюлози)

7 – В 1. Найменша частинка речовини, що має її основні хімічні властивості та здатна до самостійного існування називається… (молекула)

2. Найдрібніша частинка речовини, що складається з позитивно зарядженого ядра і негативно заряджених електронів це… (атом)

3. Вид атомів із певним зарядом ядра це… (хімічний елемент)

4. Як припинити горіння? (Перекрити доступ кисню.)

5. Що важче: кілограм заліза чи свинцю? (Однаково)



Вчитель:А що ще необхідно знати щоб проводити досліди? Вірно правила з безпеки життєдіяльності.

Конкурс 8: Хімік-невдаха



Сульфурія:Техніка безпеки — це не жарти!

Правила поводження пам'ятати варто,

Під час практичної роботи

І в побуті, щоб не було турботи,

Як працювати з кислотою,

Штативом, склом та лугом...

І хімія тоді завжди

Буде вашим другом!



Вчитель: Отже, наш наступний конкурс. Перед вами хімік, який буде виконувати лабораторну роботу. Ваше завдання відгадати, які саме дії він виконує правильно, а які – ні. Першими відгадувати буде команда 7-В класу, а команди-суперники – не підказують! Потім 7-Б, останні 7-А.

Учням пропонуються пантоміми, кожна з яких містить по 4 порушення.

1). Бігати в кабінеті, пити воду з хімічного стакану, неправильно закріпити пробірку у тримачі, під час нагрівання зазирнути у пробірку оком.

Обладнання: Халат, пляшка з водою, пробірка, штатив, пробіркотримач, спиртівка, сірники.

2). Без халата, кинути сумку на стіл, їсти булочку, неправильно нюхати реактиви.

Обладнання: Сумка, булочка, пробірки з реактивами, штатив.

3). Неприбране волосся і жуйка, пробувати речовин на смак, зтрушувати порошок з парти.

Обладнання: халат, жуйка, банка з хлоридом натрію, пробірка, шпатель.

Конкурс 9. Хіміки – чарівники. Оскільки правила техніки безпеки ви вивчили, можна перейти до найцікавішого – виконання хімічних дослідів! Хочете відчути себе справжніми хіміками? Команди виконують досліди і коментують їх. ( Три пробірки: HCl, NaHCO3, CuSO4, NaOH, NaOH +фенолфталеїн.( По 2 бали за кожен дослід.)

Вчитель. Так, ми бачимо, що ви маєте необхідні знання! Але окрім всього цього хімік обов’язково повинен бути безстрашним!!! Зараз я запрошую по 1 найхоробрішому представнику з кожної команди!

Королева хімії: Нічого не шкода для рідної хімії, навіть пролити кров!

(учням проводять) (Обладнання: FeCl3, розчин роданіду калію, фторид натрію, вата, скляні трубочки, серветки, паперові рушники.)

Долоню учня «дезінфікують» ферум III хлоридом (йод), а ніж змочують р-ном роданіду калію. Далі ножем проводять по долоні.

Вчитель: Але ж ви вже знаєте, що всі хіміки – чарівники! Зараз на ваших очах від ран не залишиться ні сліду!!!

Кров змивають ватою, змоченою р-ном фториду натрію.



Вчитель: Сьогодні ми з вами пізнали дивовижні таємниці чудової науки – хімії. Вам було цікаво? А тепер наступив найвідповідальніший момент: наші семикласники дадуть клятву Хімії і стануть членами товариства хіміків школи. Для зачитування клятви запрошується Королева Хімії.

Королева Хімії: Зараз я вам зачитаю клятву. Після кожної моєї фрази ви будете казати «клянемось!»

  • вступаючи в ряди юних хіміків, перед лицем своїх вчителів та однокласників, урочисто клянусь:

  • прикласти усі зусилля для вивчення нової для мене науки – хімії;

  • завжди виконувати домашні завдання;

  • проявляти при цьому наполегливість, цілеспрямованість і терпіння;

  • працювати творчо;

  • радувати своїми успіхами батьків, вчителів, класного керівника, однокласників і школу.

  • Клянемось, клянемось, клянемось!

12. Видача дипломів

Вчитель: Добре! Тепер вам видаються дипломи спілки хіміків школи №5!!! Слово надається нашому шановному журі!!!

Журі оголошує підсумки і вручає капітанам дипломи.

13. Вулкан

Королева хімії: А на завершення свята ми пропонуємо вам зробити неможливе – створити и запалити справжній вулкан!!! Ви готові? Тоді починаємо!!!

Проводиться дослід «Вулкан»

В тигель насипають біхромат амонію, змішаний з металічним магнієм. Вершину змочити спиртом. Підпалити спирт палаючою скіпкою.

Нітрогенія: І на завершення нашої зустрічі

Ми, друзі, вам сказати хочемо:



Сульфурія: Якщо ви ще не переконалися досі,

Що хімія — наука із наук,



Коровева хімії: Велична, таємнича, загадкова,

В користування нам дає

Мільйони речовин чудових!

Вчитель хімії: - Я вітаю всіх із цією визначною подією у вашому житті. Тепер ви справжні хіміки, і ми сподіваємося, що з честю пронесете це звання.

IV. Підведення підсумків уроку.

Наша гра-змагання підійшла до кінця. Хотілося б дізнатися про ваші враження, відчуття після сьогоднішньої гри.

(Виявлення емоційного стану учнів в кінці заходу)

Додаток 1


I варіант

1. Установіть відповідність:

1) O а) Карбон

2) С б) Флуор

3) Са в) Кальцій

4) F г) Оксиген

2. Про Сульфур як хімічний елемент ідеться в реченні:

а) до складу сульфатної кислоти входить Сульфур;

б) сірка жовтого кольору.

3. Установіть відповідність:

1) Два атоми Нітрогену в складі молекули

складної речовини а) N2O5

2) Дві молекули азоту б) 2N2

3) Два вільні атоми Нітрогену в) 2N

4. Відносна атомна маса Натрію:

а) 11; 6)23; в) 22.



5.Із запропонованого переліку підкресли формули складних речовин:

НNО3, К 2O, S, Вг2, ZnO, O3, C3H8, Hg, Са(ОН)2, Fе, Fe2O3, Н2.



БЛАНК ВІДПОВІДЕЙ:

Завдання 1

1




2




3




4







Завдання 2







Завдання 3

1




2




3







Завдання 4













ІІ варіант

1. Установіть відповідність:

1) S а) Хлор

2) N б) Нітроген

3) К в) Калій

4) Cl г) Сульфур

2. Про Нітроген як хімічний елемент ідеться в реченні:

а) до складу нітратної кислоти входить Нітроген;

б) азот є складовою частиною повітря.

3. Установіть відповідність:

1) Два атоми Хлору в складі молекули складної

речовини а) 2Cl2

2) Дві молекули Хлору б) Cl2O5

3) Два вільні атоми Хлору в) 2Cl

4. Відносна атомна маса Калію:

а) 11; 6)23; в) 39.



5. Із запропонованого переліку підкресли формули простих речовин:

НNО3, К 2O, S, Вг2, ZnO, O3, C3H8, Hg, Са(ОН)2, Fе, Fe2O3, Н2.



БЛАНК ВІДПОВІДЕЙ:

Завдання 1

1




2




3




4







Завдання 2







Завдання 3

1




2




3







Завдання 4













Відповіді:

Іваріант:

1. 1) – г; 2) – а; 3) – в; 4) – б.

2.- а;


3. 1) – а; 2) – б; 3) – в.

4.- б.


5. HNO3, K2O, ZnO, C3H8, Ca(OH)2, Fe2O3.

ІІ варіант:

1. 1) – г; 2) – б; 3) – в; 4) – а.

2. – а;


3. 1) – а; 2) – б; 3) – в.

4. – в.


5. S, Br2, O3, Hg, Fe, H2.




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка