Відповіді до моніторингової контрольної роботи з української мови 11 клас 2015-2016 н р. Варіант 1



Скачати 193.18 Kb.
Дата конвертації01.05.2016
Розмір193.18 Kb.
Відповіді до моніторингової контрольної роботи

з української мови

11 клас

2015-2016 н.р.

ВАРІАНТ 1

1.Укажіть рядок, у якому спрощення в групах приголосних позначається на письмі в усіх словах:



В боліс..ний, нещас..ний, проїз..ний, пристрас..ний.
2. Правильно підкреслено літеру на позначення наголошеного звука в рядку:

А дочка.
3. Через дефіс пишуться всі слова в рядку:

Г видимо/невидимо, віце/губернатор, народно/визвольний, густо/синій.
4. Рядок, у якому подано синоніми до фразеологічного звороту стявши голову, за волоссям не плачуть:

Б чуб дарма, як голови нема; пропав кінь, і вузду кинь.
5. Укажіть рядок, у якому в слові допущено орфографічну помилку:

Г м'ясо, м'язи, з'їзд, буря, моркв'яний.
6.Укажіть рядок, у якому всі дієслова доконаного виду:

Г відчув, привезла, прикрасила, розрісся.
7. Укажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку:

В у третьому.
8.Укажіть, у написанні якого слова допущено орфографічну помилку:

Б створіннь.
9.Укажіть, якими частинами мови є виділені в тексті слова (цифра в дужках позначає наступне слово):

1

2

3

4

Б

В

А

Г

А прийменник;

Б дієприкметник (форма дієслова);

В прислівник;

Г прикметник;

Д іменник.
10.Прочитайте речення, з’ясуйте, якими членами речення є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово):

1

2

3

4

Г

А

Д

Б

Річка то ховалася в берегових схилах, то виставляла своє диво (1) всім, (2) хто її бачив. Берег (3) тут в одному місці (4) був піщаним, де так часто купалися діти, та зараз це було не на часі (Л. Зоряна).



А підмет;

Б присудок;

В означення;

Г додаток;

Д обставина.

11.Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами:



Види односкладних речень

Приклади

1. Називне

2. Означено-особове

3. Безособове

4. Узагальнено-особове

5. Неозначено-особове



А Про старість треба говорити тільки з повагою (В.Сухомлинський).

Б Виготовляють скло на заводах із чистого піску з додаванням солі, соди й деяких інших речовин (Т.Чорновіл).

В Бережи й шануй честь змолоду, а здоров’я – під старість (Нар. творчість).

Г Ступаю по полю родинному в літо (Л.Зоряна).

Д Любов до рідної мови не заперечує любові й пошани до інших мов (Д. Павличко).

Е Зимовий тихий вечір.

1

2

3

4

5

Е

Г

А

В

Б

12. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями і визначенням їхніх підрядних частин:



Види підрядних речень

Приклади

1. Підрядне умови

2. Підрядне наслідкове

3. Підрядне причини

4. Підрядне з’ясувальне

5. Підрядне означальне



А Говори українською мовою, бо живеш на своїй землі (В.Бондаренко).

Б Його горе важко зрозуміти людям, у яких ніколи не боліло серце й не німіла душа (О.Русін).

В Якщо йти полями цієї землі, можна почути шелест розмов тих далеких і загадкових тіней (І.Мацько).

Г На оброслих полином кручах снували туди-сюди, спускалися й піднімалися, крутилися і танцювали метелики, так що горби від того мерехтіли й начебто були вкриті танцюристими квітами (за К. Мотрич).

Д А злива так само почала відходити, як і надійшла (М.Стельмах).

Е Не можна робити того, що осуджують старші, - ні на очах у них, ні десь на стороні (за В.Сухомлинським).

1

2

3

4

5

В

Г

А

Е

Б



ВАРІАНТ 2

1. Укажіть рядок, у якому спрощення в групах приголосних позначається на письмі в усіх словах:



В ненавис…ний, якіс…ний, ціліс…ний, мес…ник, очис…ний.
2. На другий склад падає наголос у слові:

Б ненависть.
3. Через дефіс пишуться всі слова в рядку:

Б контрольно/вимірювальний, купівля/продаж, екс/прем’єр, стоп/кран.
4. Укажіть рядок, у якому фразеологізми становлять синонімічний ряд:

Б очей не відірвати, ні в казці сказати ні пером написати, писана красуня.
5. Апостроф не пишеться в усіх словах рядка:

В б..юрократ, без..іменний, вар..яг, Вороб..йов.
6. Укажіть рядок, у якому всі дієслова одного способу:

Б ходжу, розвіяла, колишемо, зліпимо.

7.Укажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку:



Б у третьому.
8.Укажіть слово, у написанні якого допущено орфографічну помилку:

Г роскішні.
9.З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово):

1

2

3

4

В

Д

Б

Г

А сполучник;

Б прийменник;

В прикметник;

Г прислівник;

Д займенник.
10.Прочитайте речення, з’ясуйте, якими членами речення є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово):

Повз нього пропливали (1) сотні облич, веселих, серйозних і (2) заклопотаних. Проходячи біля книгарні, Степан спинився (3) коло вітрини й (4) почав розглядати книжки (В. Підмогильний).



1

2

3

4

Б

В

А

Г

А обставина;

Б підмет;

В означення;

Г присудок;

Д додаток.
11.Установіть відповідність між складними реченнями та їхніми видами:

Види складних речень

Приклади

1. Складнопідрядне

2. Складне речення із сурядним і підрядним зв’язком

3. Складне безсполучникове

4. Складне речення зі сполучниковим сурядним і безсполучниковим зв’язком

1

2

3

4

5

В

Е

Б

А

Г

5. Складносурядне

А Прилітає до калини синьоокий соловей, до криниці припадає кароокий журавель, і кує літа зозуля у зеленому бузку, і квітує наше щастя у вишневому садку (А. Корінь).

Б Білі акації будуть цвісти в місячні ночі жагучі; промінь морями заллє золотий річку, і верби, і кручі (В. Сосюра).

В Де обрії гойдалися вітрами, осінній ранок барви розливав (М. Сингаївський).

Г Після братської виникла Лаврська школа, і вони згодом злилися, утворивши Київську колегію (М. Слабошпицький).

Д Волонтери організовують дозвілля молоді, пропагують здоровий спосіб життя, допомагають подолати негативні явища в молодіжному середовищі, працюють у таборах біженців, доглядають за інвалідами, людьми похилого віку.

Е Сон закрив мої повіки, і я прокинувся, коли вже гарячий пишно-блискучий день продирався через усі отвори хатини (М.Грушевський).

12. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями і визначенням їхніх підрядних частин:



Види підрядних речень

Приклади

1. Підрядне часу

2. Підрядне порівняльне

3. Підрядне умови

4. Підрядне мети

5. Підрядне означальне

1

2

3

4

5

В

А

Г

Б

Е




А І мовчать вітряки, тільки крила здіймають, мов у вирій лаштуються запізнілі ключі журавлів (В.Рутківський).

Б Комусь же треба небо підпирать, щоб нам було надійніше у світі (О.Матушек).

В А небо також очищає душу, коли дощі змивають спориші (М.Гуменюк).

Г І душі заростають, мов стежки, якщо вони нікуди не спрямовані (О.Матушек).

Д Де б я не був, а все ж думками лечу в Донеччину свою (В.Сосюра).

Е Уся вулиця була залита світлом, у якому розчинялося каміння й паркани, плавився пісок біля річки (за В.Шевчуком).


Відповіді до моніторингової контрольної роботи

з української літератури

11 клас

2015-2016 н.р.
Варіант 1

1. У творі «Наталка Полтавка» пісні «Віють вітри», «Видно шляхи полтавськії», «Ой, мати, мати...», «Чого ж вода каламутна» виконує:



Б Наталка.
2. НЕ Є ідеєю поеми «Гайдамаки» Т. Шевченка:

Г засудження війни імперської Росії з кавказькими народами.
3. «Лучче ж би потятим бути, аніж полоненим бути», – так говорить герой «Слова про похід Ігорів»:

Б Ігор Святославич.
4. Повість «Земля» О. Кобилянська присвятила:

В своєму батькові.
5. Конфлікт духовно-піднесеного й матеріально-приземленого в душі людини є головним у творі:

А «Лісова пісня» Лесі Українки.
6. Події в романі «Чорна рада» розвиваються в такій послідовності:

Б викрадення Лесі — покарання Тура біля стовпа — Чорна рада — одруження Лесі й Петра.
7. Жанр твору Пантелеймона Куліша «Чорна рада» визначається як:

Б історична хроніка.
8. До неокласиків належать усі названі митці, КРІМ:

Г П. Тичини.
9.Установіть відповідність між героєм твору М.Коцюбинського «Тіні забутих предків» та його реплікою:


А Нічьо!.. Ти мені, сарако, вівчарити, я му сіно робити. Вилізу на копицу та й си подивлю в гори на полонинку, а ти мені затрембітай...

Б Навіки слава!.. Тепер маєм живий вогонь, а доки ме він горіти, ні звір, ні сила нечиста не озьмеся маржини та й нас, ирщених...

В Ага! Ти так!.. То я мушу тебе заклинати. Я заклинаю вас, громи й громовенята, тучі і тученята, я розганяю тебе, фортуно, наліво, на ліси й води...

Г Чому не заговориш до мене, чому не поглянеш, не позавиваєш мозолі на моїх пучках? А в котру онь доріжку вибираєшся... відки виглядати маю тебе?

Д Ні, я спузар… маю пильнувати ватри, аби не згасла через все літо, бо була б біда!. — Він навіть з жахом озирнувся навколо. — Та й піти до потоку води, та й у ліс дров…

Е Ще кривий!.. Ще сліпий!.. Го-го! Як танцювати, то танцювати... Я ще заграю до танцю... Ти ще такої не чув, небоже...

1 Іван

2 Марічка

3 Палагна

4 Юра

5 Ватаг


1

2

3

4

5

Е

А

Г

В

Б


10.Установіть відповідність між назвою твору та уривком з нього:



1 «Чари ночі»

2 «Блакитна панна»

3 «Молюсь і вірю...»

4 «Любіть Україну»

5 «Чого являєшся мені…»

А Для нас вона в світі єдина, одна,

в просторів солодкому чарі.



Б О ні, то очі Ваші. — Я ридаю.

Сестра чи Ви? — Любив...



В Ходім! Шумлять щасливі води,

1

2

3

4

5

Г

Е

В

А

Д

І грає вітер навкруги,

І голуби ясної вроди

Черкають неба береги!

Г Весна іде назустріч вам,

Весна в сей час вам рада.



Д В житті ти мною згордувала.

Моє ти серце надірвала.



Е Ось вона вже крізь блакить майорить,

Довгождана, нездоланна...




У завданнях 11–14 запишіть відповідь словом, словосполученням чи реченням.

11.Прочитайте речення: «Таких парубків часто й густо можна зустріти по наших хуторах та селах. Одно тільки в нього неабияке — дуже палкий погляд, бистрий, як блискавка. Ним світилася якась незвичайна сміливість і духова міць, разом з якоюсь хижою тугою...». Укажіть героя, про якого йдеться, та назву твору.



Чіпка Варениченко. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
12. Укажіть, яку ідею Г. Сковорода втілив у байці «Бджола та Шершень». Праця має стати для людини природною потребою і «найсолодшою поживою» (ідея спорідненої праці).
13.Прочитайте речення: «...He чорна хмара із синього моря наступала, то виступала Мотря з Карпом з-за своєї хати до тину...». Укажіть твір, з якого наведено уривок, і художні засоби, які використано. «Кайдашева сімя». Постійні епітети, метафора, порівняння.
14. Прочитайте визначення і за ключовими ознаками назвіть літературний напрям, про який ідеться, та його представників.
Стильова течія модернізму, що виникла наприкінці XIX ст. в Європі (спочатку в образотворчому мистецтві, згодом — у літературі). Творам властиві такі ознаки: психологізм у змалюванні персонажів, прагнення відтворити найтонші зміни в настроях, схопити миттєві враження, особливий лаконізм прози, її ритмічність, багатство зорових (кольори) і слухових (звуки) образів, увага до яскравих деталей і водночас відмова від великих соціальних проблем. Імпресіонізм
Варіант 2

  1. Образ дороги є наскрізним у творі:

Г «Чорна рада» Пантелеймона Куліша.
2. Ідея поеми «Кавказ» Т. Шевченка — це критика:

А загарбницької політики царської Росії.
3. «Рано ви почали Половецькую землю мечами разити, а собі слави шукати. Ви безчесті одоліли, без честі, бо кров погану ви пролили. Ваші хоробрі серця в жорстокім хара-лузі сковані, а в одвазі загартовані. Що ж натворили ви моїй срібній сідині?» – так говорить герой «Слова про похід Ігорів»:

Г князь Святослав.
4. Тарас Шевченко присвятив Якову де Бальмену твір:

А «Кавказ».
5. Захист рідної землі, почуття громадянського обов'язку, засудження хабарництва – ці проблеми порушені у творі:

Б «Енеїда» Івана Котляревського.

6. Події в повісті «Кайдашева сім´я» І. Нечуя-Левицького розгортаються в такій послідовності:



В одруження Карпа - одруження Лавріна - смерть Кайдаша – всихання груші.
7. За жанром твір «Гімн» І. Я. Франка – це:

А громадянська лірика.
8. Гасло «Геть від Москви! Дайош психологічну Європу» належить:

В Миколі Хвильовому.
9.Установіть відповідність між персонажами твору О.Кобилянської «Земля» та його характеристикою:

1 Марійка

2 Домніка

3 Анна

4 Рахіра

1

2

3

4

5

В

Б

Г

Е

Д

5 Парасинка

А Їй вічно все щось не в смак. Ходить, як та хмара, але на те не дивиться ніхто, ніхто її балакань не слухає. На те вона жінка, аби язик у неї не стояв за зубами та аби день і ніч стогнала.

Б На гулянку ходила зрідка й називала всіх хлопців прямо смаркачами. І диво! Помимо її краси й розуму, помимо незвичайної старанності, з якою завсіди одягалася, не викликувала подиву й симпатії в мужеській половині сільських мешканців.

В Була се слабосильна, ще доволі молода жінка з ніжними рисами обличчя, на якім за першим поглядом було пізнати, що тяжка, ненастанна праця й жура, що гнітила її, надали їй п'ятно старості.

Г Середнього росту, з темним, як шовк, волоссям... на око ніжна, таїла в собі силу та вабила до себе, мов музика, гармонією жіночності.

Д Восени мала … закінчити шістнадцятий рік. Походила ростом на матір, вибуяла, мов пальма, вгору, але, зрештою, була ще нерозвинена. Її члени були худі, майже хлоп'ячі, її лице дитиняче й вузеньке і без ясного виразу.

Е ...на неї ні один порядний хлопець на селі не глядить, її ніхто порядний за жінку не візьме. Вона погана волошка... Чоло волоссям заросло, а очі як у чортиці або як у голодної собаки!

10.Установіть відповідність між героями того самого твору:



1 Мавка

2 Леся Черевань

3 Лушня

1

2

3

4

5

В

А

Д

Е

Г

4 Лаврін

5 Наталка


А Шрам

Б Тагабат

В Перелесник

Г Петро

Д Чіпка

Е Мотря

11.Прочитайте речення: «...Все, що мав у житті, він віддав Для одної ідеї, І горів, і яснів, і страждав, І трудився для неї...». Укажіть героя, про якого йдеться, та назву твору. Мойсей. «Мойсей»


12. Укажіть, яку ідею Г. Сковорода втілив у поезії «De Libertate». Уславлення Богдана Хмельницького, народного героя, який присвятив своє життя боротьбі за волю і щастя українського народу; утвердження свободи людини як найвищої суспільної цінності.
13.Прочитайте уривок. Укажіть твір, з якого наведено уривок, і художній засіб, який використано.

І снилися мені все білі сни:

на сріблі сяли ясні самоцвіти,

стелилися незнані трави, квіти...



«Лісова пісня». Епітети.
14.Прочитайте визначення і за ключовими ознаками назвіть літературний напрям, про який ідеться, та його представників.
Літературний напрям, що утвердився в мистецтві наприкінці XIX — на початку XX ст. водночас із новим розумінням людини, коли найбільш істотним стає все особистісне, нетипове. Для нього характерна пристрасть до зображення дійсності як хаосу й абсурду; особистість описується в контексті її відчуження від соціуму, закони якого вона сприймає як такі, що не пізнаються і є алогічними та ірраціональними. Модернізм


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка