Відокремлені члени речення. Систематизація та узагальнення вивченого



Скачати 75.89 Kb.
Дата конвертації01.05.2016
Розмір75.89 Kb.
Тема: Відокремлені члени речення. Систематизація та узагальнення вивченого.

Мета: узагальнити та систематизувати знання з даної теми; сформувати цілісну систему особистих знань учнів із цього розділу; структурувати вивчений теоретичний матеріал; удосконалювати вміння застосовувати набуті знання на практиці, а також пунктуаційні вміння та навички; розвивати творчі вміння, пам'ять, логічні мислення; виховувати естетичний смак, культуру спілкування, почуття патріотизму та гордості за рідну країну, її історію та культуру.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Форма проведення: урок-гра.

Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно, чисто, незрадливо;

Усе як є – дорога, явори,

Усе моє, все зветься Україна.

Ліна Костенко

Все на світі можна вибрати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

В.Симоненко

Хід уроку


  1. Організаційний момент.

  2. Повідомлення теми, мети уроку.

  1. Доброго дня, шановні восьмикласники! Сьогодні у нас підсумковий урок із складної, але дуже цікавої теми – відокремленні члени речення. А проведемо ми наш урок у формі гри. Для цього ви поділилися на групи, вибрали капітанів, а тепер капітани виберуть колір своєї команди, який стане її символом.

  2. Запис теми уроку в зошит.

Вчитель: Діти, виходячи з даної теми, що ви очікуєте від уроку?

  1. Актуалізація знань.

Вчитель:На початку кожної гри треба розім’ятись, тому я пропоную вам…


  1. Орфографічну розминку.

  • Розташуйте прислівники в 3 колонки:

1 – прислівники, які пишуться через дефіс;

2 – прислівники, які пишуться разом;

3 – прислівники, які пишуться окремо.

по-українськи

по-козачому

по-різному

з давніх-давен

по-їхньому

зранку


помірно

наосліп


пояскравіше

відтоді

на жаль

з ранку до вечора



на весну

два на два



як-не-як вперше

втричі


Вчитель: Якщо ви правильно зробили завдання, за 3 від початку кожного слова літерою починаєте висловлення, що стане лейтмотивом нашого уроку.

Україна – моя держава



  1. Лексична робота

  1. Визначення походження слів « Україна», «ідеал».

  2. Проблемне питання:

  • Що для тебе значить слово «Україна»?

Вчитель: Кожна людина має свої ідеали, прагне до них, керується ними в житті. Вони є різними, але я хочу згадати про один-єдиний. Цей ідеал багатьма людьми сьогодні потоптаний, знехтуваний, багато хто в ньому зневірився. Не мало й таких, у кого його, на жаль, і не було. Ідеться про патріотизмлюбов до Батьківщини, глибоку, щиру, не на словах, а на ділі.

  1. Коментар висловлень (усно).

Вчитель: Прокоментуйте висловлення українських поетів про рідну Батьківщину.

  1. Знайомство з умовами змагання.

Соняшник – квітка сонця. А сонце завжди було в українців символом життєдайної сили. Тому сьогодні ми будемо наповнювати наш соняшник різнокольоровими зернятками, і чиїх зерняток буде більше, та

команда сьогодні переможе. Враховується як правильність, так і швидкість виконання завдань. А пелюстки нашої квітки підкажуть нам вибір наступного етапу змагань.



  1. Презентація ВЧР

Вчитель: 1 етап нашого змагання – повторення теоретичних відомостей.

Хто скаже:



  • Які члени речення є відокремленими?

  • Які умови відокремлення?

Завдання: презентувати ВЧР (виконують капітани команд)

1-відокремлені означення;

2-відокремлені обставини;

3-відокремлені додатки;



  1. Систематизація та узагальнення вивченого.

  1. «Мовна естафета» (письмова робота)

Вчитель: Зараз ви покажете, як ви можете працювати в колективі.

Завдання: розібрати речення синтаксично, розставити розділові знаки.

1 учень – записує речення, розставляє РЗ;

2 учень – підкреслює ГЧР та ДЧР;

3 учень – дає реченню характеристику;

Український народ вольовий та гордий маючи власну незалежну державу глибоко поважає власну історію культуру та рідну мову.


  1. «Третє зайве» ( усна робота ).

Завдання: з 3-х речень вибрати 1 – зайве.

  1. Князь Ярослав Мудрий очоливши Давньоруську державу після Володимира дбав про її столицю Київ.

  2. Був день великий по вінця залитий сонцем.

  3. Наближаючись до ворожого судна запорожці вели невпинний прицільний вогонь з рушниці.

  1. «Перебудова речень» (усна робота)

Завдання: перебудувати складне речення в речення з відокремленою обставиною.

Коли Нестор прийшов до Києво-Печерської лаври сімнадцятилітнім юнаком, то навіки залишився тут.



  • Речення з однорідними присудками в речення з відокремленими означеннями.

Він був надзвичайно освіченою людиною, добре знався на давньоруських та іноземних літописах.

  1. «Хто швидше?» (письмова робота)

Завдання: скласти речення за схемами:

1 команда: … х,||, …

2 команда: …,||, х

3 команда: … х |_._| …



  1. «Знайди схему» (усна робота)

Завдання: дається 1 речення та 3 схеми, вибрати правильну.

У селі Верхня Хортиця перетворена нині на передмістя Запоріжжя височить старезний велетенський дуб.

1 . … х,||, …

2 . … х,|_._|, …

3 .… х,||, …


  1. «Знайди своє речення» (усна робота)

Завдання: знайти речення, що має дану схему: |_._|, х …

  1. Засіяні зерном орнаментів рушники є символом доріг.

  2. Крім весілля рушник використовували під час інших важливих подій родинного життя.

  3. Готуючись у дорогу до нового життя дівчата подають старостам рушники.

  1. «Мій вибір» (письмова робота)

Завдання: записати тільки № речення вибравши

1 команда – з відокремленими обставинами

2 команда – з відокремленими додатками

3 команда – з відокремленими означеннями



Кодова перевірка: 1 – 3,7,9;

2 – 2,4,8;

3 – 1,5,6.


  1. Протягом довгого віку писанки формувався певний вид орнаменту, характерний для окремого району.

  2. Усі козаки, крім Василя, дуже давно поснули.

  3. Звертаючись до образу Лесі Українки, ми бачимо зразок людської стійкості й мужності.

  4. Замість великого бажання бути вільним свідомість селянина - кріпака охопила рабська покірність обставинам.

  5. Патріотизм починається зі ставлення до своєї радної мови, багатої та милозвучної.



  1. «Кобзар» народ український поставив на перше місце серед національних духовних скарбів, успадкованих з минулого.

  2. Вивчивши шістнадцять іноземних мов, Франко водночас був співробітником близько п’ятдесяти європейських періодичних видань.

  3. Князь Ігор вирушив у похід на половців, незважаючи на погане знамення.

  4. Шевченкові вдалося, поєднавши книжні, народнопісенні, фольклорні елементи з живою розмовною мовою,утвердити в літературі норми їх використання.

  1. Творча робота

Завдання: переглянувши відеоролик, продовжити речення:

Я пишаюся тим, що я українець, бо …



  1. Рухавка (проводиться в середині уроку)

  • Відокремленими можуть бути головні члени речення;

  • Означення, що стоять після означу вального слова, завжди відокремлюються;

  • Відокремлена прикладка завжди відокремлюється комою;

  • Обставина, виражена одиничним дієприслівником, завжди відокремлюється;

  • Уточнення завжди є тим членом речення, який вони уточнюють;

  • Відокремлюватися можуть як поширені, так і непоширені додатки;

  • Означення, що стоять перед означувальним словом, ніколи не відокремлюються;

  • У реченні: Великий український драматург І.Карпенко – Карий написав багато різножанрових п’єс – є відокремлена прикладка;

  • Ви навчаєтеся у 8 класі;

  • У вас гарний настрій;

  • Ви впевнені в перемозі.

  1. Підсумок уроку та д/з:

Вчитель: Наша країна – велика й прекрасна, і ви – її майбутнє. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть її волю й незалежність, поважайте свій народ та збагачуйте нашу мелодійну мову.

  1. Рефлексія

  2. Д/З: Написати твір-роздум за темою: «Я – українець!».




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка