Відкритий урок навчання грамоти 1 клас Тема : Звук [ п], [ п’], позначення його буквою «пе». Підготувала : вчитель початкових класів



Скачати 53.15 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір53.15 Kb.
ТОРЕЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА I – III ст. № 2

Відкритий урок навчання грамоти

1 клас

Тема : Звук [ п], [ п], позначення його буквою «пе».

Підготувала :

вчитель початкових класів

Мостова Марина Сергіївна

Урок навчання грамоти в 1 класі

Тема: Звук [ п], [ п ], позначення його буквою «пе».

Мета:- Ознайомити учнів з буквою п (« пе»), її звуковим значенням, вчити читати склади, слова з новою буквою;

  • розвивати мовлення, мислення учнів, пам’ять, вміння будувати звукові моделі;

  • виховувати чуйне, турботливе ставлення до рідних людей.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: ноутбук, проектор, презентація
Хід уроку
І. Організаційний момент

Доброго ранку, мене звуть Марина Сергіївна і сьогоднішній урок навчання грамоти проведу у вас я.

А тепер, сідайте, діти.

Домовляймось — не шуміти,

Руку гарно піднімати,

Чітко, в лад відповідати,

На уроці не дрімати,

Краще знання здобувати.


Ми сьогодні на уроці будемо подорожувати. А мандрувати ми будемо не самі, а з ким саме ми відгадаємо.

Працювала я у хатці,

Танцювала у палаці.

Є така у мене звичка

Десь губити черевички.

( Попелюшка)

Попелюшка перетворилася на принцесу і готова з нами подорожувати. Вона теж хоче дізнатися багато незвіданого і непізнаного . Будемо мандрувати в країну Букварію.



Гра «Щоб ротик був слухняним»

— Попелюшка  пропонує вам вирушити у подорож, закриємо оченята і уявимо як ми подорожуємо на пароплаві .

—  Ось ми доплили до пристані і кажемо: У-У-У-У.

—  А тепер пересядемо на потяг і поїдемо: ЧУХ, ЧУХ, ЧУХ.

—  Пересядемо на мотоцикл і поїдемо далі: Р-Р-Р-Р.

—  Дуже захотілося ще й на конику поскакати: ЦОК-ЦОК-ЦОК.

—  Потім пересіли на велосипеди: ДІНЬ-ДІНЬ-ДІН

Відкриваємо оченята. Ми з вами їхали різними видами транспорту і нарешті потрапили у країну Букварія.



ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Діти, на цьому уроці

Звук [ п] ми будемо вивчати

Його згадаємо не раз.

І букву, що його позначає,

Враз запам’ятає увесь клас.



ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  • А хто мені може нагадати яке імя у героїні казки , яка з нами подорожує?

  • Попелюшка. Який перший звук має її імя ? П

  • Саме цей звук ми сьогодні будемо вивчати. Давайте ще раз повторимо

  • П

  • Звук п позначається буквою пе.

  1. Гра « Спіймай звук»

  • Діти, а чи любити грати?

  • Зараз ми з вами пограємо в цікаву гру, яка називається « Спіймай звук». Якщо ви чуєте у слові звук п, то ви плескаєте в долоньки. А якщо у слові не має звука п, тоді тихесенько сидіть.

  • Приготуйте долоньки.

  • Готові грати. Тоді розпочинаймо.

  • Павук, сонечко, півник, вишенька, парасолька,крупа, капелюх.

  • Молодці, які ви всі уважні.

  1. Скоромовка

Попелюшку просить допомогти їй вивчити скоромовку

Прочитає --------------------------- . Росте липа коло Пилипа. А тепер хором .



  1. Пошук схожих на букву предметів

Поглянемо на букву пе і послухаємо віршик про неї
Гарні хлопці-молодці

закопали два стовпці.

Третій їм допомагав —

перекладину поклав.

Втіха нашій дітворі:

буква «пе» вже у дворі

А тепер ви назвіть мені будь ласка предмети , які схожі на букву пе.

4.Фізкультхвилинка

Поросятко зранку встало, потягнулось.

В різні боки повернулось.

Потім весело всміхнулось

Кругом себе обернулось.

Та й побігло до води.

Хрю, хрю, хрю!

Хрю, хрю, хрю!

Дуже митися люблю!


  1. Загадка

Хто це пісеньку таку нам співа кукуріку.

( півник)



  1. Звуковий аналіз

А зараз ми зробимо звуковий аналіз слова півник =0—0-

Отже буква пе дає нам 2 звуки п твердий і п мякий



7. Мультфільм

  • Діти ви так гарно працюєте на уроці, що Попелюшка підготувала вам у подарунок мультфільм від тітоньки сови. Слухай те та дивіться уважно та запам’ятайте якомога більше слів зі звуком п.

  • А тепер назвіть слова зі звуком п, які ви почули у мультфільмі.

8. Читання складів.

Попелюшці дуже цікаво чи вмієте ви читати. І вона підготувала вам такі завдання.



  • Гра « Буквенний зорепад»

  • Наступне завдання – прочитаємо склади.

  • Пірамідка.

9. Вправа для очей

А зараз заплющіть оченята.



Сидять маленькі совенята.

Раз — розплющили оченята.

Подивилися навколо.

Потім — вгору і додолу.

Оченята — блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята

Повертали совенята.

Совенята будуть спати,

А ми будемо читати.
ІV. Робота за букварем.

Перед вами відкритий Букварик на сторінці 82

Знайдіть стовпчики зі складами. Читаємо ланцюжком.


  1. Читання складів.

  2. Читання слів поданих у складовій формі. Читаємо ланцюжком..

Опрацювання тексту

А зараз будь ласка послухайте уважно текст , який я прочитаю.

А зараз самостійно читаємо і знаходимо слова з буквою пе.

Хто ж господарював, коли бабуся захворіла?

Що саме робив хлопчик?

Чому хлопчик розігрівав обід?

Діти, а ви допомагаєте своїм рідним? А чим саме ви допомагаєте? Які ж ви всі молодці.

Допомагати треба не тільки тим , хто захворів, а й старшим, своїм однокласникам, всім людям , які потребують допомоги.



VІІ. Підсумок уроку.

  • Яку букву вивчали на уроці?

  • Які звуки вона позначає? П твердий і п мякий.




  • От і закінчилась наша подорож. Усі завдання, які підготувала Попелюшка ми виконали. І вона вам за це дуже вдячна . На згадку про нашу цікаву подорож підготувала вам невеличкі подаруночки. Я теж вам дуже вдячна за гарну роботу на уроці. Ви всі дуже гарно працювали, допомагали мені . Ви дуже гостинні господарі.



  • Наш урок закінчено. До побачення.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка