Великі права маленької дитини



Скачати 56.77 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір56.77 Kb.
ВИХОВНА ГОДИНА У 3 КЛАСІ

Тема: Великі права маленької дитини.

Мета: Ознайомити учнів з їхніми основними правами та обов’язками, закріпити їх в пам’яті учнів, навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини, розвивати культуру дітей, акторські здібності, виховувати дисциплінованість, повагу до законів України, товаришів.

Хід заняття


  • Доброго дня вам, любі друзі! Сьогодні в нас буде дуже цікавий урок! Урок-гра!На ньому ви дізнаєтеся про великі права маленької дитини!

Гра «Передай посмішку по колу» ( для створення згуртованості, для позитивного настрою на роботу).

Діти кожного ряду повертаються обличчям один до одного і передають посмішку.



Таємничо-чарівна хвилинка.

  • У мене в руках чарівна скринька, у якій знаходиться найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити? Але поки що не розповідайте, що ви там побачили.

( діти заглядають у скриньку із дзеркалом, відкривається чарівна скринька, діти посміхаються. Потім вчитель показує всім дітям).

  • Ви бачили в чарівній скриньці себе. Людина – найцінніший скарб, кожен з вас особистість і саме такої людини, як ви, більше не буде на цій Землі.

Вірш «Ти знаєш, що ти людина»

Ти знаєш, що ти Людина

Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина.

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде,

Завтра на цій Землі

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди, -

Добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні усе для тебе

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Хоч хочеш того, чи ні.

Вправа «Вузлики»


  • На дошці ви бачите вузлики. Сьогодні на уроці ми спробуємо розв’язати їх і прочитати, що за слова там зашифровані.

ВА ПРА ТИ НИ ДИ

- Отже, наш урок присвячений правам та обов’язкам дитини.

- Давайте прочитаємо тему всі разом «Великі права маленької дитини»

Ми говоримо: права дитини. А хто така дитина?

Дитина – це людська істота до досягнення нею 18-річного віку.

Дитина – це людина, яка зростає.

Пройшло не одне тисячоліття, поки людство зрозуміло цю істину, пройшло не одне тисячоліття, поки людство нарешті прийняло закони, які оберігають дитину – найбільше наше багатство.

Зараз послухайте інформацію, яку підготували наші історики.



Історики

Учень 1: У різні епохи неоднаково дивились на виховання та догляд за дітьми. Аж у 15-16 ст. на дітей починають звертати увагу, шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книжки, дитячі пісні та музику.

А хіба раніше діти не мали іграшок, запитаєте ви? Так, не мали. Дитина носила довгу сорочку, а коли виростала – одяг, як у дорослих.

Учень 2: У середньовічній Німеччині слово «дитина» було синонімом слова «дурень». Знаємо, що дітям було не легко, не було законів, які оберігали б їхнє життя.

Хто може дати нам закони, які будуть нас захищати? (держава)


  • Діти, кожна держава повинна піклуватись про своїх громадян: про чоловіків і жінок, багатих і бідних. Про людей усіх національностей. Будь – якого кольору шкіри. В тому числі про маленьких громадян. У кожній демократичній державі є Конституція, яка захищає людину, гарантує її права.

Конституція – Основний Закон будь-якої держави. У ній записані усі правила. І правила ці ні в якому разі не можна порушувати! За допомогою Конституції держава піклується про своїх громадян.

Але в усіх малих громадян є ще своя Конституція. Вона називається «Декларація прав дитини».

Декларація прав дитини дуже важливий документ, в якому визначені права дитини. Вона була проголошена 20 листопада 1957 року Генеральною Асамблеєю ООН.


  • Як називається документ, який захищає права своїх маленьких громадян?

  • Коли була прийнята Декларація прав дитини?

  • Як називається Основний Закон нашої держави?

Словникова робота

Декларація – це документ, в якому викладено важливі правила, обов’язки для дітей.

Закон – документ, прийнятий вищим представницьким органом державної влади і є загальним.

Конституція – закон про устрій, будову держави, про головні права та обов’язки громадян.



Інсценізація

  • Діти, сьогодні на уроці для всіх присутніх сюрприз. Чи любите ви казки? Їх люблять і діти, і дорослі. Отже, до нас на урок завітала казка. ( Музика-пісня). Але казка наша незвичайна, вона більш сучасна. Послухаємо наших героїв.

Буратіно: Виходить, що наша держава повинна піклуватися про своїх дітей?

Мальвіна: О, ви робите незвичайні успіхи, Буратіно! І лише одна – однісінька країна відмовилася. Це Країна Дурнів.

Буратіно: А цікаво, що це за права, які начебто я маю?

Мальвіна: Ну, ось, наприклад: «Ніхто не має права ображати іншого, принижувати його, карати». Як це робив Карабас – Барабас.

Буратіно: Ух ти! Здорово! А ще?

Мальвіна: А ще кожна дитина має право ходити до школи і вчитися безкоштовно, щоб стати грамотним, розумним і вихованим.

Буратіно: Подумаєш, а якщо я не хочу вчитися?

Мальвіна: Значить, ви порушуєте виконання Конституції. Адже крім прав кожна дитина повинна пам’ятати про свої обов’язки. Ходити в школу, Буратіно, - це і ваш обов’язок.

Буратіно: Я так і знав! Зразу палки в колеса! Я думав, якщо мені дають права, це значить, можна робити що завгодно!

Мальвіна: Ох, який же ви негідний хлопчисько! Усі люди народжуються вільними і рівними, усі мають однакові достоїнства і права. Усі наділені розумом і повинні ставитись один до одного, як брати і сестри, незважаючи на колір шкіри.

Буратіно: Та це дурість якась написана! Люди не можуть народжуватись однаковими, рівними: наприклад. Мій сусід. Хлопчик, коли народився, важив 3 кг, а його братик – 2 з половиною…

Мальвіна: Послухай: народжуватись рівними – це не значить народжуватись однаковими на зріст і вагу або однаково сильними чи красивими. Це значить – народжуватися людьми маленькими і голими. Адже ж ніхто ще не народився на світ міністром з портфелем або генералом з погонами.



  • З якої казки наші герої?

  • Що нового дізнався Буратіно на уроці?

  • Хто порушував його права?

  • Який обов’язок не дуже подобається Буратіно?

Гра «Веселий мячик»

Ти котись веселий м’ячик,

Швидше, швидше по руках.

У кого лишився м’ячик,

Той розказує права.
Пошта казкових героїв


  • Сьогодні герої різних казок дізналися, що ми будемо говорити на уроці про Права дитини і тому вранці мені передали їхні листи. З вашого дозволу я відкрию один, і ми разом дізнаємось, від кого він.

1. « У бочку з сином посадили,

Засмолили, покотили.

І пустили в Океан –

Так звелів їм цар Салтан».



  • Що це за казка?

  • Чи мали право ці люди так чинити з царицею і дитиною? Які права вони порушили?

( Головне право людини – право на життя. Маленька дитина має право жити. А дитина могла загинути в хвилях океану).

2. « Я Зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та прийшла коза рогата, і нема у мене хати. Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви підкажіть». ( Коза – дереза ).

3. « Рятуйте, Матуся пішла за молоком, а нас з’їв сірий вовк!». ( Вовк і козенята ).

4. « Діти, я хочу на бал, а мене примушують працювати без відпочинку». ( Попелюшка ).

5. « Діти, мене відвезли від бабусі і названої сестри в льодове царство. Мені холодно, я хочу додому». ( Снігова королева ).

6. « Діти, допоможіть! Посадили менм в тюрму за те, що допоміг Гарбузу повернути його будиночок». ( Чиполіно ).

7. « Розлучила мене Зміючка з татом і ненькою. Хто ж тепер буде їм рибку ловити і годувати».

- Вам казкові герої дуже вдячні. Ваші поради – консультації я обов’язково передам їм.


Ось і підійшов до кінця наш урок. Прошу вас продовжити речення:

Я зрозумів…



Я навчився…


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка