«Вчимося жити бути здоровими»



Скачати 440.31 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації13.04.2016
Розмір440.31 Kb.
  1   2   3
ПРОГРАМА «ЗДРОВИЙ ПАРОСТОК МАЙБУТНЬОГО»(для 1 – 4 кл)

1 клас

Тема: « Вчимося жити бути здоровими»

Немає друга вірнішого за здоров*я

Народна мудрість

Пояснювальна записка:

Мистецтво виховання – це не те що інше, як знання засобів для утворення більш сильних і міцних тіл, більш освічених розумів і більш доброчесних людей. Ми проголошуємо стимулювання здорового способу життя учнів – це основний стрижневий напрямок виховного процесу. «Вчимося жити – бути здоровим». Стан оптимальної працездатності людини, нерозривно пов'язаний з гарним самопочуттям. Здорова людина із задоволенням включається в усі види діяльності. Вона життєрадісна, оптимістична, відкрита у спілкуванні з однолітками і педагогами. А це – запорука успішного розвитку всіх сфер особистості, усіх її задатків і цінностей. Відомо, що основна мета життя – щастя. Але до нього веде одна дорога – міцне здоров’я. Без нього не може бути справжнього і повного щастя.

Мета: сприяти усвідомленню цінностей людського життя, формувати навички дотримання здорового способу життя, прагнення бути фізично здоровою людиною. Запобігання та мирне розв’язування конфліктів. Розвивати уміння оцінювати власні вчинки і вчинки інших людей. Усвідомлювати значення праці в житті людини. Виховувати повагу до людей.

Завдання:

- формувати творчу працелюбну особистість; виховати цивілізованого господаря;

- посилювати увагу до питань морально – етичного виховання, створення системи успішної профілактики відхилень у поведінці учнів;

- виховувати інтерес до пізнання природи, бережливе ставлення до неї;

- виховати повагу до школи, батьків, вчителів, товаришів;

- залучити батьків да загально-виховного процесу, використовувати їх творчі можливості в позакласній роботі з класними колективами та індивідуальній роботі з неблагополучними родинами та дітьми;

- забезпечити повноцінний фізичний розвиток учня, охорону та зміцнення здоров’я.

Зміст програми:

І. Здорове тіло.

ІІ. Я - особистість

ІІІ. Я живу серед людей.(превентивне виховання)

ІV.Безпечне довкілля.

V. В здоровому тілі – здоровий дух.

VІ. Щастя бути разом

Шляхи реалізації програми:

І. Здорове тіло.

Бесіда «Чи потрібен мені режим дня?»

Складання розповіді за малюнками «Як уникнути знайомства з тіткою Хворобою»

Бесіда з елементами гри «Це ми, мікроби, можна до вас?»

«Хто я ?»

«Зовнішній вигляд учня»

«Будемо здорові або пригоди маленьких зубчиків»

«Мій день»

«Мій настрій»

ІІ. Я – особистість

«Що я ціную у житті»

«Бути вихованим. Що це означає?»

«Розкажи про себе»

«На кого ти хочеш бути схожим»

«Я і мої друзі»

«Я і мій клас»

ІІІ. Я живу серед людей

Колективн гра «Як треба поводитись у школі, вдома, на вулиці?»

«Азбука ввічливості»»Абетка пішохода»

«Вогонь буває різним»

Година спілкування «Я поважаю старших»

Рольова гра «Ми йдемо до їдальні»»пізнай, прийми і руку протягни»
ІV.Безпечне довкілля.
"Збережемо красу природи»,

«Зелені друзі мого краю",

"Перші весняні квіти",

"Зустріч пернатих друзів", "Ми за них відповідаємо",

"Туристська прогулянка до чистих джерел",

"Рослини", - екологічна вікторина.


V. В здоровому тілі – здоровий дух.

Рольова гра «Подорож до міста Здоровянська»

Година здоровя «Знайомство з маленькими друзями дівчинки Фізкультури»

Спортивна естафета «подорож до спортландії»

Конкурс прислів»їв, приказок «Здоров'я – мій скарб»

VІ. Щастя бути разом"

«Мої обов'язки в сім'ї",

"Мамо, тато, я - дружна сім'я"

"Бабусина скриня",

"Що означає бути добрим? ",

"Сила і слава твого роду»,


2 клас

Тема: «Я і моє здоров’я»

Турбота про здоров*я – найкращі ліки

Народна мудрість

Пояснювальна записка: Головне завдання школи – виховувати морально здорову, духовно багату, різнобічно людину. Наша мета – формувати в дітей повагу до здорового способу життя, бажання бути кращим: створювати сприятливі умови для його самовизначення і розвитку.

Мета: формувати в учнів повагу до себе як особистості, розвивати впевненість в собі, відповідальність і бажання бути кращим; створювати сприятливі умови для його самовизначення і розвитку;

Завдання:

згуртувати клас за допомогою класних і позакласних заходів;

формувати повагу до здорового способу життя;

вчити дітей спілкуватися одне з одним, оцінювати свої вчинки та дії, поважати одне одного;

розвивати рухові здібності, фізичну витривалість, високу працездатність, функціональну спроможність, вольові риси, гігієнічні навички, корисні звички;

закріплювати знання учнів про правила безпеки;

навчита рухливих ігор, розваг, естафет;

Зміст програми:

І. Пізнай себе

ІІ. Я - особистість

ІІІ. Закон один для всіх

ІV.Я – здорове майбутнє держави

V. Гармонія душі і тіла

VІ. Створи себе сам

VІІ.Щастя бути разом

VІІІ.Буду я природі другом

Шляхи реалізації програми:

І. Пізнай себе

«Я – людина»

«Що потрібно знати про свій характер»

«Подорож до країни Здоров'я»

«Хочу і можу бути здоровим»

Дидактична гра «Знайомство з моїм організмом»

«Профілактика інфекційних захворювань»
ІІ. Я – особистість

«Я хочу бути схожим…»

«Життя людини – найвища цінність»

«Дав обіцянку – виконуй»

«Мій день народження»

«Дерево міцне коріння, а людина – друзями»


ІІІ. Закон один для всіх

«Моя безпека в шкільному приміщенні і на шкільному подвір*ї»

«Дбай про інших»

«Сам удома»

Година спілкування «Моє ставлення до людей, котрі мають вади здоров*я»

Рольова гра «Як би я вчинив»

«Я маю право…»
ІV.Я – здорове майбутнє держави

"Наша Вітчизна — Україна",

"У нас одна Батьківщина — наша рідна Україна"

"Я — син своєї землі",

"Кожному миле його слово рідне",

V. Гармонія душі і тіла

«Музичний фольклор рідного краю»

«Народні звичаї»

«Мистецька галерея зими»

«Я вишиваю рушничок»

VІ. Створи себе сам

«Я - добрий друг»

«Я – вихована людина»

«Що таке корисні звички»

Складання казки «Як Петрик здоров*я здобув»

«Як би я вчинив»

VІІ. Щастя бути разом

«Шануй батька і неньку»

Спортивне свято «Тато, мама і я – спортивна сім*я»

«Традиції та реліквії моєї родини»

«Рушник моєї бабусі»

VІІІ.Буду я природі другом

"Віч-на-віч з природою"

"Чисте джерело",

"Чиста криниця",

"Первоцвіти просять захисту",

"Наш квітник — найкращий",


3 клас

Тема: « Я росту, я розвиваюся»

Здоровому – все здорово

Народна мудрість

Пояснювальна записка:

Здоров’я – це найважливіша цінність не лише окремої людині, а й загалом усього суспільства. Щоб людина мала змогу піклуватися про своє здоров’я про розвиток, вона повинна свідомо ставитися до життя, як найважливішого дарунка природи. Тому формувати культуру розуміння пріоритету здорового способу життя, надавати ґрунтовні знання про основи здоров’я потрібно дітям з раннього віку, щоб знання, вміння та навички перейшли у звичні і необхідні потреби . Здоров’я дитини, її фізичний і психологічний розвиток, соціально – психологічна адаптація у значній мірі визначаються умовами її життя, насамперед умовами її життя ц школі.

Завдання:

Прагнути, щоб кожен учень розвивав свої природні здібності, знайшов своє місце в житті.

Переконати дітей в тому, що здоров’я кожного великою мірою залежить від способу його життя.

Реалізувати програму з формування здорової особистості в умовах освітнього процесу.
Зміст програми:

І. Пізнай себе

ІІ. Я - особистість

ІІІ. Закон один для всіх

ІV.Я – здорове майбутнє держави

V. Гармонія душі і тіла

VІ. Створи себе сам

VІІ.Щастя бути разом

VІІ.Буду я природі другом

Шляхи реалізації програми:


І. Пізнай себе

«Я і мої обовязки»

«Твій зовнішній вигляд»

«Як я дбаю про своє здоровя»

«Продукти харчування: наші друзі й вороги»

Свято Мийдодіра»

»Я вмію запобігати інфекційним захворюванням»

«Здоровим будь»


ІІ. Я – особистість

«Найцінніше у моєму житті»

«»Мої «хочу», «можу» і «треба». Мої мрії»

«Мої обовязки»

«Мій улюблений герой»

«Дидактична гра «Тренуємо увагу та пам'ять»

Конкурс малюнків «Тренуємо увагу»
ІІІ. Закон один для всіх

«Якщо ти погано вчинив»

«Якщо твій друг помилився»

«Як навчитись стримуватись»

«Дисципліна і культура»

Рольова гра «Правила спілкування з дорослими»


ІV.Я – здорове майбутнє держави
"Я — маленький громадянин",

"Моральні цінності мого народу.


Традиції поваги, турботи, співчуття й допомоги людям",

"Моя мала Батьківщина",

"Мій рідний край",
"Мої права та обов'язки",

"Дитяча праця і права дитини".


V. Гармонія душі і тіла

"У царині мистецтва",

"Музичні захоплення",

"Я вишиваю рушничок",

, "Доторкнутися словом до серця", "

Хоровод весняних квітів",

"Краса природи рідного краю",

"Пісня колискова",


VІ. Створи себе сам

"Вчимося бути добрими людь ми",

"Чужого горя не буває",

"Як і чим випробовується дружба",

"Ти на світі не один",

"Коли я щасливий",

"Любов. Любов-милосердя. Добродійні справи людини",

VІІ.Щастя бути разом

«Живу і навчаюся у родині»,

«Дерево міцне корінням, а людина -родом",

"Родина, родина: від батька до сина",

«З бабусиної скрині»

VІІ.Буду я природі другом

"Будь вимогливим і ніжним: перед тобою природа!"

, "Чисте подвір'я",
"Подорож стежкою",

"Збережемо красу природи",

"Заповідні місця мого краю",

"Посаджу дерево",

"На квіти чарівні подивись

4 клас



Тема: « Я пізнаю світ»

Хочеш бути здоровим – будь розсудливим.

Народна мудрість

Пояснювальна записка

Здоров’я – це найважливіша цінність не лише окремої людини, а й загалом усього суспільства.

Наша мета формувати в дітей повагу до здорового способу життя, бажання бути здоровим, розширювати знання про спосіб життя без шкідливих звичок.

Тому формувати культуру розуміння пріоритету здорового способу життя, надавати ґрунтовні знання про основи здоров’я потрібні дітям з раннього віку.

Мета: формувати уявлення про свідоме ставлення до власного здоров’я, про цінність і багатогранність поняття здоров’я, розвивати вміння приймати усвідомлені рішення щодо поведінки та вчинків, які сприяють зміцненню та збереження здоров’я. Виховувати старанність у вихованніосновних правил збереження здоров’я.

Завдання:

формувати свідоме ставлення до власного здоров’я;

Формувати вміння запобігати основним хворобам;

Переконувати, що здоров’я треба берегти;

Формувати усвідомленні рішення щодо поведінки та вчинків, які сприяють збереженню здоров’я

Зміст програми:

І. Пізнай себе

ІІ. Я - особистість

ІІІ. Закон один для всіх

ІV.Я – здорове майбутнє держави

V. Гармонія душі і тіла

VІ. Створи себе сам

VІІ.Щастя бути разом

VІІ.Буду я природі другом

Шляхи реалізації програми:

І. Пізнай себе

Година спілкування «Я – неповторний»

«Для чого живе людина»

«Почни день з ранкової зарядки»

Усний журнал «Культура харчування»

«Переможемо всі хвороби»

«Ні! – шкідливим звичкам!»


ІІ. Я – особистість

«Як стати справжньою людиною»

«Зубів немає, а людину гризе»

«Хто багато читає, той багато знає»

«Не кидай слів на вітер»

«На кого я хочу бути схожим у житті»


ІІІ. Закон один для всіх

«Твої норми поведінки»

«Вчимося керувати своїми емоціями»

«Завтрашній характер – у сьогоднішньому вчинку»

Обговорення ситуацій «Як слід поводитись із старшими учнями»

Заняття-тренінг «Викликаємо рятувальні служби»


ІV.Я – здорове майбутнє держави

"Одна-єдина на цілім світі...",

"Я — громадянин України і пишаюсь цим",

"Люби і знай свій рідний край",

"Сторінки історії мого міста (села)",

"Всі народи України живуть в злагоді та мирі",

V. Гармонія душі і тіла

"Мистецькі шедеври",

"Влучне слово",

"Про що розповідають картини",

"Музичні асоціації",

"Краса природи в мистецтві",

"За народними ремеслами",

VІ. Створи себе сам


"Народна мудрість про добро, совість, ввічливість, справедливість, чесність", "Слово - не горобець, вилетить - не піймаєш",

"Пам’ятай про інших",

"Як ми розмовляємо. Про культуру листування. Правила телефонної розмови",

"Мудрість людської турботи",

"Ні агресії і насильству",

VІІ.Щастя бути разом

«Моя сімя – моя фортеця»

«Від матері доні добро передати»

«Тато, мама і я – читацька сімя»

Родинне свято «У колі родинного вогнища»


VІІ.Буду я природі другом
"Стань природі другом, будь природі сином",

"Себе я бачу в дзеркалі природи",

"Тече річка невеличка",

"Чисте довкілля",

"Збережемо красу природи",

"Захистимо усе живе",

туристська гра-естафета "Долаємо перешкоди",

"В усі пори року прекрасна земля",




ПРОГРАМА ДЛЯ 5-8 кл «Щастя в твоїх руках»
Пояснювальна записка

Усім добре відомий вислів про те, що краса врятує світ. Видатний німецький поет Гейне писав, що єдина краса людини, відома йому ,- це здоров’я. Проблема людини та її здоров’я – одвічна. Адже здоров’я – це багатопланове поняття, яке включає в себе не лише відсутність хвороб, а й високий рівень пристосування, благополуччя, комфортне психологічне самопочуття, добрі соціальні відносини. Сьогодні проблема загрози здоров’ю розглядається світовою спільнотою як одна із загроз планетарного масштабу – антропологічна катастрофа.

У рамках ЮНЕСКО однією з найпріорітетніших проблем світової науки в системі психолого-педагогічних, правових, соціологічних досліджень є проблема превентивного виховання.

Дана програма з превентивного виховання передбачає реалізацію заходів, спрямованих на попередження злочинів і злочинності, вдосконалення способу життя учнів без порушень норм моралі: розвиток умов, що сприяють збереженню здоров’я та життя дітей, виявлення негативних змін у поведінці учнів, вивчення причин і умов, що передують скоєнню злочину, попередження їх подальшого розвитку; організацію змістовного дозвілля, поліпшення роботи з підлітками девіантної поведінки, надання їм допомоги в самовихованні.

Здійсненню превентивного виховання сприяють психолого-педагогічна профілактика та корекція відхилень у поведінці учнів, використання нестандартних форм виховання, забезпечення зайнятості та змістовного відпочинку дітей під час канікул, допомога соціально дезадаптованим категоріям дітей, профілактика дитячої бездоглядності, просвітницька робота щодо запобігання протиправній поведінці, наркоманії, алкоголізму, захворювання на ВІЛ/СНІД та хвороб, що передаються статевим шляхом; правильне статеве виховання.

Програма «Щастя в твоїх руках» розрахована на виховну роботу з учнями підліткового віку 5 – 8 класів.

Підлітковий вік – складний відповідальний період становлення особистості, формування образу «Я». Образ «Я» підліток створює у своїй свідомості і розглядає його найчастіше у двох площинах: це фізичне «Я» (уявлення про свою зовнішність) і «Я» психічне (уявлення про риси характеру, про свої здібності). З образом «Я» пов’язана самооцінка. Для підлітка важливо знати не тільки, який він є, але й наскільки значущими є його індивідуальні особливості.

^ Актуальність програми

Школа і сім’я не в змозі уберегти дитину від проблем соціалізації. Значну роль відіграє сама дитина. Ідея саморозвитку – узагальнена мета, до якої повинні прагнути усі. Самоактуалізація, самореалізація, самодостатність, інтеграція, психічне здоров’я, індивідуалізація, автономія, креативність, продуктивність – складові реалізації потенційних можливостей індивіда. Самовиховання і самопізнання передбачає становлення людини як особистості.



^ Мета програми: формування здорового способу життя, навичок відповідальної поведінки, вироблення імунітету до негативних впливів соціального оточення, позитивного ставлення до життя.

^ Завдання програми:

створення умов для формування позитивних якостей особистості в процесі різноманітних видів навчальної, трудової, позашкільної й іншої діяльності, що сприяють інтелектуальному, морально-етичному, естетичному розвитку, виробленню стійкості до негативних впливів;


забезпечення соціально-психологічної діяльності, педагогічно зорієнтованої на протидію втягування дітей та молоді в негативні ситуації;


формування правової свідомості на основі тих правових знань, уявлень, переконань, що склалися в нашому суспільстві; почуттів, що регулюють поведінку; законності обраної мети, правомірності шляхів її реалізації; справедливості, активної протидії порушникам законів нашої країни;


докорінне підвищення правової культури всіх учасників навчально-виховного процесу; попередження асоціальних проявів серед учнів;


профілактика вживання наркотичних речовин; просвітницька робота із запобігання шкідливим звичкам; правильне статеве виховання; 


забезпечення адекватної соціальної реабілітації неповнолітніх, які вчинили протиправні дії або зловживають психоактивними речовинами;


стимулювати неповнолітніх до здорового способу життя і позитивної орієнтації, сприяння валеологізації навчально-виховного процесу, навчання з раннього віку навичкам охорони власного життя і здоров’я;


досягнення сталої і відповідальної поведінки, сформованості імунітету до негативних впливів соціального оточення;


формування здорового способу життя.


Методологічні засади програми визначені


Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства»;


Національною програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;


Концепцією національного виховання;


Концепцією громадянського виховання;


Концепцією превентивного виховання дітей та молоді щодо здорового способу життя серед молоді України;


Концепцією формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та молоді;


Комплексною програмою профілактики правопорушень на 2007-2009 роки;


Законом України «Про затвердження Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду і підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки».


^ Основними формами роботи є: дискусійні гойдалки, рольові, ділові ігри, тестування, анкетування, тренінги, психологічні практикуми, конкурси, екскурсії, колективне спілкування, колективно-творчі справи, презентації, проекти, літопис, ігрові програми, свята, відверта розмова, психологічні практикуми, моделювання, години спілкування. 


5 клас

  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка