Варіант планування для груп дівчат та класів міських шкіл без розподілу на групи



Сторінка1/3
Дата конвертації29.04.2016
Розмір0.69 Mb.
  1   2   3

Варіант планування для груп дівчат та класів міських шкіл
без розподілу на групи


Тема заняття

К-сть год

Мета заняття

План уроку.
Теоретичні
відомості


Практична робота

Об’єкт праці

Дата

Модуль «Людина і виробництво» — 8 год

Розділ 1. Основи виробничої діяльності — 2 год


1. Організація роботи в шкільних майстернях. Виготовлення продукції на виробництві.





1. Ознайомити учнів із завданням та змістом трудового навчання.

2. Навчити організації робочого місця та правил безпечної праці в навчальних майстернях.

3. Дати поняття про виробничий процес, етапи виготовлення продукції, собівартість виробу на підприємстві.


1. Завдання і зміст трудового навчання.

2. Правила техніки безпеки та орга­нізації робочого місця в навчальних майстернях.

3. Поняття про виробничий процес, етапи виготовлення продукції, промисловий виріб, собівартість виробу.


1. Ознайомити із правилами техніки безпеки та внутрішнього розпорядку в навчальних майстернях. Підготовка робочого місця до роботи.

2. Ознайомлення зі зразками промислових виробів та кращими учнівськими виробами.




Зразки виробів учнів, таблиці з техніки безпеки.




Розділ 2. Основи графічної підготовки — 2 год


2. Графічне зображення деталей.





1. Ознайомити учнів з важливістю графічної підготовки людей різних професій, призначення креслярського інструмента.

2. Сформувати уявлення про проекцію предмета.

3. Ознайомити учнів з поняттям про ескіз, креслення, технічний рисунок деталі.

4. Навчити правилам оформлення креслення, ескізу, технічного рисунка.




1. Роль графічної підготовки для людей різних професій.

2. Призначення креслярського інструмента.

3. Уявлення про проекцію предмета (на прикладі утворення тіні).

4. Поняття про ескіз, креслення, технічний рисунок.

5. Основні правила їх оформлення (типи ліній, нанесення розмірів, застосування масштабу, умовні позначення).


1. Ознайомлення із креслярським інструментом.

2. Побудова елементарних проекцій (на прикладі утворення тіні).

3. Виконання в робочому зошиті 1–2 ескізів виробів.

4. Виконання та читання ескізів плоских деталей.

5. Найпростіші геометричні побудови (проведення паралельних ліній, нанесення розмірів). Застосування масштабу.


Креслярський інструмент, моделі для проектування, зразки деталей виробу.




Розділ 3. Основи техніки — 2 год


3. Типові та спеціальні деталі, способи їх з’єднання.





1. Ознайомити учнів з історією розвитку техніки, роллю машини у сучасному господарстві.

2. Сформувати поняття про види та призначення типових деталей машин.

3. Навчити складати рухомі і нерухомі з’єд­нання з деталей «Конструктора».


1. Короткі відомості з історії розвитку техніки.

2. Роль машини у су­часному господар­стві.

3. Типові й спеціальні деталі.

4. Види та призначення типових деталей машин: опори, осі, вали, підшипники, зубчасті колеса, кріпильні деталі, їх умовні позначення.

5. Види з’єднань деталей: рухомі й нерухомі, рознімні й нерознімні.


Лабораторно-практична робота:

1. Ознайомлення учнів з типовими і спеціальними деталями, нерухомими і рухомими з’єднаннями.

2. Складання моделей з нерухомими і рухомими з’єднаннями з деталей «Конструктора».


Зразок типових та спеціальних деталей. Деталі «Конструктора».




Розділ 4. Електротехнічні роботи — 2 год


4. Джерела і споживачі електричної енергії.





1. Ознайомити учнів з короткими відомостями про електротехніку.

2. Сформувати поняття про дже­рела і споживачі електричної енергії.

3. Навчити правилам безпечного користування електроприладами.


1. Короткі відомості про електротехніку.

2. Поняття про джерела і спо­живачі електричної енергії, які використовуються в побуті та виробництві, їх види, призначення.

3. Поняття про провідники та ізолятори. Проводи та їх види.

4. Призначення електричних побутових приладів (електрочайник, електроплитка, кавоварка, тостер, праска).

5. Правила безпечної праці під час використання електропобутових приладів.


Лабораторно-практична робота:

1. Ознайомлення з різними видами джерел електричної енергії (батарея, акумулятор).

2. Ознайомлення з різними видами електропобутових приладів; визначення їх призначення.

3. Ознайомлення з різними видами проводів.

4. Вивчення правил безпечної роботи з електропобутовими приладами за інструкцією.


Батареї, акумулятори, електропобутові прилади, зразки проводів, таблиці з електробезпеки.




Модуль «Культура харчування. Технологія приготування кулінарних справ» — 8 год

Розділ 1. Культура харчування — 3 год


5. Обладнання кухні. Організація робочого місця. Відомості про раціональне харчування. Режим харчування.





1. Ознайомити учнів з поняттям про кулінарію та обладнанням кухні.

2. Навчити організовувати робоче місце для приготування їжі.

3. Сформувати поняття про значення харчування в житті людини та основні види харчових продуктів.

4. Визначити раціональний режим харчування підлітків.





1. Поняття про кулінарію.

2. Обладнання кухні. Робоче місце для приготування їжі.

3. Вимоги до організації робочого місця. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час приготування їжі.

4. Нагрівальні прилади. Економне використання газу й електроенергії під час приготування їжі.

5. Значення харчування для людини. Основні види продуктів.

6. Відомості про раціональне харчування.

7. Режим харчування — важлива складова культури людини.


1. Ознайомлення з обладнанням кухні, різними видами посуду.

2. Правила користування нагрівальними приладами.

3. Дотримання санітарно-гігієнічних вимог для зберігання харчових продуктів. Запобігання харчовим отруєнням.

4. Складання раціонального режиму харчування підлітків.




Кухонні плити, різні види посуду.




Розділ 1 (1 год) + Розділ 2. Технологія приготування страв — 5 год


6. Загальні правила сервірування стола. Культура приймання їжі. Загальні відомості про технологію приготування страв. Приготування бутербродів. Нарізання.





1. Ознайомити учнів з культурою приймання їжі, естетикою харчування.

2. Сформувати поняття про первинну і теплову обробку харчових продуктів.

3. Навчити учнів сервірувати стіл та готувати бутерброди.


1. Естетичне приймання їжі як складова культури харчування.

2. Значення естетики харчування для організму людини.

3. Поняття про сервірування стола. Культура приймання їжі.

4. Кулінарна страва.

5. Загальні відомості про первинну та теплову обробку харчових продуктів, її вплив на засвоєння продуктів організмом.

6. Види бутербродів. Продукти, що використовуються для їх приготування (хліб, гастрономічні продукти, овочі, зелень). Бережливе ставлення до хліба як ознака культури людини та запорука її добробуту.

7. Загальні правила сервірування бутербродного стола.


1. Розміщення посуду, приборів на столі (тарілки, ложки, виделки, ніж, склянка, серветка).

2. Виконання загальних правил користування столовими приборами і посудом. Поведінка за столом.

3. Приготування бутербродів, способи їх оформлення.

4. Використання інструмента, пристосувань та нагрівальних приладів для приготування бутербродів.

5. Прийоми роботи ножем. Правила безпечної праці під час роботи з різальним інструментом, пристосуваннями.

6. Виконання санітарно-гігієнічних вимог.

7. Подавання бутербродів до столу їх споживання.









7. Приготування гарячих напоїв, заварювання.





1. Ознайомити учнів з видами гарячих напоїв, їх значенням для харчування людини.

2. Сформувати поняття про технологію приготування гарячих напоїв.

3. Навчити готувати гарячі напої та споживати їх з бутербродами.


1. Види гарячих напоїв, їх значення для харчування людини.

2. Вимоги до посуду для приготування гарячих напоїв.

3. Заварювання як один з видів теплової обробки продуктів.

4. Правила безпечної праці під час роботи з гарячими рідинами. Санітарно-гігієнічні вимоги.

5. Технологія приготування гарячих напоїв, визначення їх якості.

6. Правила подавання та споживання гарячих напоїв.




1. Ознайомлення з основними видами хлібобулочних продуктів, їх ціною в місцевій торговельній мережі.

2. Вибір найдоцільнішого варіанта приготування та оформлення бутербродів. Приготування бутербродів.

3. Сервірування бутербродного стола. Аналіз варіантів поєднання бутербродів і гарячих напоїв. Вибір найдоцільнішого варіанта.

4. Приготування гарячих напоїв (чай, какао).

5. Користування нагрівальними приладами, догляд за ними. Подавання гарячих напоїв.

6. Споживання бутербродів та гарячих напоїв.

7. Розрахунок собівартості страв. Порівняння їх з ціною в закладах громадського харчування (буфет, їдальня, кафе).

8. Миття посуду.



Кухонний посуд, столові прибори, продукти, сорти чаю, кава, какао, кисіль.





8. Приготування страв із яєць. Відварювання. Смаження.





1. Ознайомити учнів з харчовою цінністю яєць та видами страв з них.

2. Сформувати поняття про професію кухаря, вимоги до неї.

3. Навчити готувати страви з яєць, сервірувати стіл до сніданку.


1. Харчова цінність яєць.

2. Види яєць, терміни їх зберігання. Визначення свіжості яєць.

3. Страви із яєць. Технологія приготування варених та смажених яєчних страв.

4. Загальні правила відварювання продуктів у воді та смаження.

5. Правила безпечної праці під час роботи з гарячою рідиною та жиром.

6. Подавання та споживання яєчних страв. Сервірування стола до сніданку.

7. Основні відомості про професію кухаря, вимоги до неї.


1. Приготування варених і смажених яєчних страв, визначення їх якості.

2. Сервірування стола.

3. Подавання, споживання страв.

4. Вивчення правил користування столовими приборами.

5. Розрахунок собівартості страв, порівняння їх із ціною в закладах громадського харчування.


Кухонний посуд, столові прибори, бутерброди відкриті, закриті, закусочні, яєчня, омлет, яйця варені, чай (з чайного листя, трав’яний, фруктовий), какао, кава, кисіль.




Модуль «Проектування та виготовлення виробів з текстильних матеріалів» — 30 год

Розділ 1. Технологія виготовлення вишитих виробів — 8 год


9. Інструменти і матеріали для вишивання. Початкові шви.





1. Ознайомити учнів з поняттям «вишивка» та короткими відомостями про історію української вишивки.

2. Навчити учнів організації робочого місця та правилам безпечної праці при вишивальних ручних та волого-теплових робіт.

3. Сформувати поняття про вишивку як вид декоративно-ужиткового мистецтва.


1. Короткі відомості про історію української народної вишивки.

2. Вишивка як вид декоративно-ужиткового мистецтва.

3. Використання вишивки для оздоблення одягу та виробів інтер’єру.

4. Матеріали та інструмент для ручного вишивання.

5. Особливості тканини для вишивання.

6. Санітарно-гігієнічні вимоги, правила безпечної праці вишивальних ручних та волого-теплових робіт.



1. Організація робочого місця.

2. Вимірювання довжини нитки для вишивання.

3. Закріплення вишивальної нитки без вузлика.

4. Виконання правил техніки безпеки при вишивальних роботах.




Стенд з правилами безпечної праці, набір інструментів та матеріалів для вишивання, зразки з різними закріпками нитки без вузлика; ілюстрації з журналів.





10. Види початкових швів. Декоративні шви на основі початкових.





1. Ознайомити учнів з видами початкових швів.

2. Сформувати поняття про декоративні шви на основі початкових.

3. Навчити переносити малюнок на тканину за допомогою копіювального паперу та виконувати зразки швів «уперед голку», «верхоплут».


1. Види початкових швів: «уперед голку», «за голку», «стебловий», «тамбурний», «козлик», «петельний».

2. Декоративні шви на основі початкових.

3. Правила перенесення малюнка на тканину за допомогою копіювального паперу.


1. Перенесення малюнка на тканину.

2. Закріплення нитки.

3. Виконання зразків швів: «уперед голку», «за голку», «верхоплут».


Зразки швів, копіювальний папір, таблиці, ілюстрації з журналів.





11. Розміщення вишивки на виробі. Вишивання зразків швів «стебловий», «тамбурний».





1. Ознайомити учнів із розміщенням вишивки на виробі.

2. Сформувати поняття про вибір мотивів для вишивання.

3. Навчити вишивати зразки швів «стебловий», «тамбурний».


1. Збільшення або зменшення малюнка.

2. Розміщення вишивки на виробі.

3. Вибір мотивів для вишивки.

4. Добір ниток.

5. Графічне зображення, послідовність та технічні умови виконання швів: «стебловий», «тамбурний».


1. Графічне зображення вишивки на виробі.

2. Добір ниток.

3. Вишивання зразків швів: «стебловий», «тамбурний».

4. Контроль якості вишитого виробу.




Зразки швів, ілюстрації з журналів, таблиці.





12. Оздоблення виробу початковими швами. Виконання зразків швів «петельний», «козлик», «оксамитовий».





1. Ознайомити учнів з професією вишивальниці ручної вишивки.

2. Сформувати поняття про символічне значення кольору в українській народній вишивці.

3. Навчити виконувати зразки швів: «петельний», «козлик», «оксамитовий».


1. Тепла і холодна гама кольорів.

2. Символічне значення кольору в українській народній вишивці.

3. Відомості про професію вишивальниці ручної вишивки, вимоги до неї.

4. Догляд за вишитими виробами.

5. Графічне зображення, послідовність та технічні умови вишивання таких швів: «петельний», «козлик», «оксамитовий».


1. Оздоблення виробу початковими швами.

2. Обробка країв виробу петельним швом.

3. Виконання зразків швів: «петельний», «козлик», «оксамитовий».

4. Контроль якості виробу, аналіз помилок.




Зразки швів, ілюстрації з журналів, таблиці.




Розділ 2. Технологія виготовлення в’язаних виробів — 6 год


13. В’язання гачком.





1. Сформувати поняття про в’язання гачком як видом декоративно-ужиткового мистецтва.

2. Ознайомити учнів з інструментами та матеріалами для в’язання гачком.

3. Навчити вправам з утворенням початкової петлі та повітряної петлі.


1. В’язання гачком як вид декоративно-ужиткового мистецтва.

2. Вироби, в’язані гачком.

3. Використання їх для виготовлення одягу та оформлення інтер’єру.

4. Інструменти і матеріали для в’язання гачком.

5. Добір гачків і ниток.

6. Прийоми роботи гачком.



1. Добір ниток та гачків для в’язання.

2. Організація робочого місця.

3. Вправи з утворення початкової петлі, повітряної петлі.

4. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги.




Набір інструментів та матеріалів для в’язання, вив’язані зразки, таблиці, ілюстрації з журналів.





14. Основні елементи в’язання гачком.





1. Сформувати поняття про елементи в’язання гачком.

2. Ознайомити учнів з правилами переходу до наступного ряду, закріпленням останньої петлі.

3. Навчити учнів в’язати півстовпчики, стовпчики, стовпчики з накидом.


1. Елементи в’язання гачком.

2. Правила переходу до наступного ряду.

3. Закріплення останньої петлі.


1. В’язання півстовпчиків, стовпчиків, стовпчиків з накидом.


Зразки в’язання ілюстрації з журналів, таблиці.




15. В’язання виробу з використанням основних елементів в’язання гачком.





1. Ознайомити учнів з умовними позначеннями елементів на схемах для в’язання гачком.

2. Навчити читати схеми нескладних візерунків та в’язати вироби за схемою.




1. Умовні позначення елементів на схемах для в’язання гачком.

2. В’язання виробу з використанням основних елементів в’язання гачком.

3. Правила догляду за виробами, зв’язаними гачком.


1. Читання схем нескладних візерунків.

2. В’язання виробу за схемою.

3. Контроль якості, аналіз помилок.


Вив’язані зразки, ілюстрації з журналів, таблиці.




Розділ 3. Технологія виготовлення швейних виробів — 16 год

Підрозділ 1. Текстильне матеріалознавство — 2 год


16. Будова тканини.





1.  Ознайомити учнів з різними видами волокон, пряжі, тканин.

2. Сформувати поняття про ткацьке переплетення, полотняне переплетення.

3. Навчити визначати нитки основи і піткання, лицьового й виворітного боків тканини.


1. Застосування текстильних матеріалів для виготовлення швейних виробів.

2. Короткі відомості про текстильні волокна. Види текстильних волокон.

3. Будова тканин (основа, піткання, пруг).

4. Властивості ниток основи: піткання.

5. Лицьовий і виворітний боки тканини.

6. Поняття про ткацьке переплетення. Полотняне переплетення.

7. Загальні відомості про прядіння і ткацтво, професії прядильника і ткача.


1. Визначення видів волокон, пряжі, тканини за колекціями зразків.

2. Визначення ниток основи і піткання, лицьового і виворітного боків тканини.

3.Розпізнавання тканини полотняного переплетення.


Колекції волокон, зразки різних видів ткацьких переплетень, таблиця «Схема полотняного переплетення».




Підрозділ 2. Конструювання, моделювання та розкроювання швейних виробів — 4 год


17. Постільна білизна. Конструювання, моделювання та розкроювання наволочки.





1. Ознайомити учнів із загальними відомостями про процес виготовлення швейного виробу.

2. Сформувати поняття про основні принципи проектування.

3. Навчити виконувати креслення виробу.


1. Загальні відомості про процес виготовлення швейного виробу.

2. Основні етапи проектування. Принципи проектування.

3. Види постільної білизни. Вимоги до гігієни та естетики білизни.

4. Вихідні дані для побудови креслення виробу (наволочки). Ескіз.

5. Побудова креслення. Моделювання.


1. Вибір моделі наволочки серед моделей-аналогів.

2. Замалювання ескізу наволочки.

3. Побудова креслення. Моделювання.

4. Виготовлення лекал.




Зразки різних фасонів наволочки, таблиця «Креслення наволочки».





18. Підготовка тканини до розкроювання. Розкроювання тканини.





1. Ознайомити учнів із правилами розрахунку тканини на виготовлення виробу.

2. Навчити правилам і прийомам розкроювання тканини.

3. Сформувати поняття про економію сировини під час розкроювання.


1. Розрахунок необхідної кількості тканини для виготовлення виробу.

2. Підготовка тканини до розкроювання.

3. Економія сировини під час розкроювання тканини.

4. Правила і прийоми розкроювання тканини.




1. Розрахунок необхідної кількості тканини.

2. Розкладання лекал на тканині, припуски на обробку, крейдування.

3. Організація робочого місця.

4. Правила безпечної праці під час розкроювання.

5. Контроль якості розкрою.


Таблиця «Розкрій швейного виробу», таблиця із правилами безпеки праці при роботі зі шпильками, ножицями.




Підрозділ 3. Технологія пошиття швейних виробів. Робота на швейному устаткуванні (10 год).


19. Загальна будова швейної машини. Робота на швейній машині. Пошиття наволочки.





1. Ознайомити учнів із призначенням і загальною будовою швейної машини.

2. Сформувати поняття про типові та спеціальні деталі машини.

3. Навчити прийомам керування швейною машинкою.


1. Ручні стібки і строчки.

2. Технологія виконання ручних строчок прямого стібка.

3. Інструменти і пристрої для пошиття швейних виробів.

4. Термінологія ручних, машинних та волого-теплових робіт.

5. Правила безпеки праці, організація праці під час виконання ручних машинних та волого-теплових робіт.

6. Призначення і загальна будова швейної машини з ручним та ніжним приводами.

7. Організація робочого місця. Правила безпечної праці. Санітарно-гігієнічні вимоги під час роботи на швейній машині.


1. Виконання ручних строчок прямого стібка.

2. Ознайомлення із загальною будовою швейної машини.

3. Розпізнавання типових і спеціальних деталей машин.

4. Організація робочого місця.

5. Набування навиків керування швейною машиною без заправлення ниток.

6. Виконання прямолінійних, хвилястих, зигзагоподібних строчок на папері.




Таблиці «Ручні стібки і строчки», зразки ручних стібків та строчок, таблиці «Правила безпеки праці під час виконання машинних робіт», «Будова швейної машини», «Організація робочого місця».





20. Прийоми роботи на швейній машині.





1. Ознайомити учнів з будовою шпульного ковпачка, регулюванням натягу ниток.

2. Сформувати поняття про технологію виконання зшивного шва.

3. Навчити прийомам керування машиною із заправленими нитками.


1. Будова шпульного ковпачка. Регулювання натягу ниток.

2. Заправлення верхньої та нижньої ниток.

3. Прийоми роботи на швейній машині.

4. Машинні шви.

5. Графічне зображення зшивного шва.

6. Технологія виконання зшивного шва: на ребро, з розпрасуванням, із запрасуванням.



1. Заправлення верхньої та нижньої ниток у швейну машинку.

2. Керування машиною із заправленими нитками.

3. Виконання швів за допомогою обмежувальної лінійки.

4. Виконання машинних швів (на ребро, з розпрасуванням, із запрасуванням).




Таблиця «Будова швейної машини», «Регулятори натягу ниток», «Види машинних швів», «Пристрої малої механізації», зразки швів.





21. Технологія виконання машинних швів.





1. Ознайомити учнів з будовою машинної голки, їх добором та установкою.

2. Сформувати поняття про технологію виконання машинних швів (подвійний упідгин із закритим зрізом).

3. Навчити правилам і прийомам виконання швів.


1. Будова машинної голки.

2. Добір машинних голок та їх установлення.

3. Прийоми догляду за швейною машиною.

4. Графічне зображення швів упідгин з відкритим та закритим зрізами та подвійного шва.

5. Технологія виконання швів.


1. Виконання машинних швів (подвійний упідгин із закритим зрізом).


Таблиці «Будова швейної машини», «Види машинних швів», зразки швів.





22. Технологічна послідовність пошиття наволочки.




1. Ознайомити учнів з технологічною послідовністю пошиття наволочки.

2. Сформувати поняття про інструкційну карту, як вид технологічної документації.

3. Навчити прийомам роботи із праскою.


1. Визначення технологічної послідовності виготовлення наволочки.

2. Інструкційна карта як вид технологічної документації.

3. Волого-теплова обробка швейного виробу.

4. Прийоми роботи із праскою.

5. Режим нагрівання праски.


1. Виготовлення наволочки за інструкційними картами.

2. Правила безпечної роботи із праскою.



Таблиці «Термінологія ручних і машинних операцій», «Режим нагрівання праски», «Види машинних швів», «Ручні стібки і строчки», ілюстрації з журналів.





23. Виготовлення наволочки за інструкційними картами.





1. Ознайомити учнів з короткими відомостями про догляд за постільною білизною.

2. Сформувати поняття про умовні позначення способів догляду за білизною.

3. Навчити прийомам виготовлення наволочки за інструкційною картою.


1. Короткі відомості про нагляд за постільною білизною (прання, виварювання, крохмалення, підсинення).

2. Умовні позначення способів догляду за білизною.

3. Розрахунок собівартості готового виробу.


1. Виготовлення наволочки за інструкційними картами.

2. Контроль якості готового виробу.

3. Аналіз допущених помилок.


Таблиці «Способи догляду за білизною», «Умовні позначення способів догляду за білизною», «Види машинних швів», «Ручні стібки і строчки», ілюстрації з журналів.




Модуль «Технологія благоустрою і озеленення території» — 4 год

Розділ 1. Технологія вирощування рослин — 4 год


24. Технологія обробітку та охорони ґрунтів.





1. Сформувати в учнів поняття про родючість ґрунту і технологію його обробітку.

2. Ознайомити з наявністю в Україні родючих ґрунтів.

3. Навчити виконувати операції з обробітку ґрунту, перекопувати, розпушувати, вирівнювати на шкільній ділянці.


1. Загальні поняття про родючість ґрунту і технологію його обробітку.

2. Наявність в Україні родючих ґрунтів.

3. Умови підвищення родючості ґрунту екологічно чистими способами.

4. Охорона ґрунту від ерозій, забруднення та руйнування структури.

5. Поняття про ручні й механізовані знаряддя обробітку ґрунту.

6. Правила безпечної праці зі знаряддями обробітку ґрунту.



1. Ознайомлення під час екскурсії до господарства з типами ґрунтів у регіоні, основними ґрунтообробними знаряддями та малогабаритною технікою.

2. Виконання операцій з обробітку ґрунту на шкільній ділянці: переконування, розпушування, вирівнювання (використовуючи ручні знаряддя праці).

3. Дотримання правил охорони ґрунту та безпечної праці.


1. Ручні знаряддя праці: лопати, граблі, розпушувачі, сани.

2. Карта ґрунтів своєї області.







25. Основи закладання зелених насаджень. Породи захисних і декоративних дерев.





1. Сформувати поняття про значення зелених насаджень в житті людини.

2. Ознайомити із законодавчими актами України про розвиток і охорону зелених насаджень.

3. Навчити розрізняти районовані породи захисних і декоративних порід.


1. Роль і місце зелених насаджень у житті людини.

2. Взаємозв’язок ґрунтово-кліма­тичої зони і структури зелених насаджень.

3. Законодавчі акти України про розвиток і охорону зелених насаджень.

4. Поняття про районовані породи захисних і декоративних насаджень, рідкісні екзотичні кущові насадження.

5. Умови ефективного використання у насадженнях різних порід (теплолюбні і холодостійкі, низькорослі і високорослі).

6. Досягнення вітчизняних селекціонерів по виведенню нових сортів плодоягідних та декоративних рослин.











Варіативна частина «Українська народна кухня» — 18 год

Тема: Традиційні основи харчування — 4 год


26. Особливості національної кухні України.





1. Сформувати поняття про повсякденні та святкові страви.

2. Ознайомити учнів з особливостями національної кухні України.

3. Підготовка учнів до екскурсії.


1. Вплив природно-географічних умов краю на розвиток напрямів господарської діяльності регіону та формування відповідного набору характерних для української кухні харчових продуктів.

2. Духовний та фізичний зв’язок людини з навколишнім середовищем.

3. Поняття про повсякденні та святкові страви.


1. Виконати тематичний добір матеріалів «Господарська основа харчування українців».

2. Скласти план екскурсії.



Таблиця «Поживні речовини», ілюстрації з журналів.





27. Екскурсія на тему «Господарська основа харчування українців».





1. Ознайомити з тематичними експозиціями у краєзнавчому музеї.

2. Підготувати звіт про підсумки екскурсії.



1. Вплив природно-географічних умов краю на формування української народної кухні.

2. Вплив духовної культури на створення святкових та повсякденних страв.



1. Проведення екскурсії у краєзнавчий музей.

2. Підготовка звіту про підсумки екскурсії.




Експонати музею.




Тема: Місце хліба в щоденному харчуванні українців минулого та сучасного — 4 год


28. Бутерброди як холодна закуска.





1. Ознайомити учнів з найважливішими напрямами сільськогосподарської діяльності українців — хліборобством.

2. Сформувати поняття про споживчу цінність хліба.

3. Навчити готувати бутерброди з різними нашаруваннями.


1. Хліб — один з основних традиційних харчових продуктів.

2. Споживча цінність хліба.

3. Трудова обрядовість, пов’язана з хлібом (засівання, обжинки).

4. Вибір і коротка характеристика продуктів для приготування бутербродів.



1. Приготування бутербродів з різними нашаруваннями.


Види хлібобулочних продуктів, таблиця «Типи бутербродів».





29. Особливості приготування бутербродів в українській кухні минулого та сучасного.





1. Ознайомити учнів з особливостями приготування бутербродів в українській національній кухні минулого та сучасного.

2. Сформувати поняття про технологію приготування продуктів для бутербродів.

3. Навчити готувати різні види бутербродів-накла­данців.


1. Вибір і коротка характеристика харчових продуктів для приготування бутербродів.

2. Аналіз способів обробки продуктів для приготування бутербродів з різними нашаруваннями.

3. Основні прийоми естетичного оформлення страв.

4. Вимоги до якості приготування бутербродів, їх оформлення.



1. Приготування бутербродів-накладанців.

2. Правила культури споживання бутербродів.




Бутерброди (накладанці, канапки), грінки, таблиці «Типи бутербродів», «Прийоми роботи ножем».




Тема: Гарячі напої в українській кухні — 4 год


30. Роль чаю в сучасній та минулій національній кухні України.





1. Ознайомити учнів з лікувальними власти­востями чаю.

2. Сформувати поняття про роль чаю в сучасній та минулій національній кухні України.

3. Навчити готувати чай із трав, плодів.


1. Лікувальні властивості чаю із трав, гілочок вишні, груші, малини, глоду тощо.

2. Збирання трав, плодів як допоміжний напрям господарської діяльності українців.

3. Технологія збирання та збері­гання трав, плодів.


1. Технологія приготування чаю із трав та плодів.


Плоди, трави, таблиця «Приготування гарячих напоїв», ілюстрація «Сорти чаю».





31. Особливості приготування традиційних гарячих напоїв.





1. Ознайомити учнів з видами гарячих напоїв.

2. Сформувати поняття про особливості приготування українських гарячих напоїв.

3. Навчити сервірувати чайний стіл відповідно до українських традицій.


1. Особливості приготування та вимоги до якості традиційних гарячих напоїв.

2. Сучасні погляди на умови споживання гарячих напоїв.

3. Правила сервірування чайного столу в сучасній українській національній кухні.


1. Приготування традиційних українських гарячих напоїв.

2. Правила споживання чаю та інших гарячих напоїв.




Таблиці «Сервірування чайного столу», чайні сервізи.




Тема: Українські національні страви з яєць. Традиції українського писанкарства — 4 год


32. Традиції українського писанкарства.




1. Ознайомити учнів з роллю яєць у звичаях та обрядах українського писанкарства.

2. Навчити учнів технології виготовлення писанок.




1. Роль яєць у звичаях та обрядах українського писанкарства.

2. Особливості виготовлення писанок (крашанки, крапанки, мальованки, дряпанки).

3. Вплив різних регіонів України на технологію та естетику виготовлення писанок.


1. Виготовлення писанок (крашанок, мальованок, дряпанок, крапанок).


Колекції писанок, ілюстрації з журналів.





33. Технологія приготування українських національних страв з яєць.





1. Ознайомити учнів зі значенням яєць у харчуванні українців.

2. Сформувати поняття про естетичне оформлення столу із яєчних страв.

3. Навчити технології приготування страв з яєць та інших продуктів.


1. Правила поєднання яєць з іншими продуктами харчування.

2. Технологія приготування традиційних яєчних страв.

3. Естетичне оформлення страв, правила подання до столу.

4. Вимоги до якості готових страв з яєць.



1. Приготування традиційних українських страв з яєць (омлет, яєчня).

2. Правила споживання страв.




Таблиці «Страви з яєць», «Приготування страв з яєць».





34. Захист творчого проекту.




1. Оформити та захистити творчий проект.


1. Господарська основа харчування українців (оформлення альбому).

2. Види бутербродів (оформлення альбому).



1. Сервірування столу до чаю відповідно до народних традицій (практична робота).

2. Українська писанка (практичне виготовлення).








  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка