В. О. Сухомлинський Успішна педагогічна діяльність молодого вчителя залежить не тільки від професійної підготовки і особистих якостей, а й від того, в який колектив він потрапив, які умови праці й побуту йому створять, я



Скачати 66.12 Kb.
Дата конвертації10.09.2017
Розмір66.12 Kb.

Роль школи

молодого вчителя у формуванні

професійної майстерності вчителів

Молодий спеціаліст стає

хорошим учителем перш за все, завдяки

обстановці творчої праці

педагогічного і учнівського

колективів.

В. О. Сухомлинський

Успішна педагогічна діяльність молодого вчителя залежить не тільки від професійної підготовки і особистих якостей, а й від того, в який колектив він потрапив, які умови праці й побуту йому створять, яку надаватимуть методичну допомогу, як стимулюватимуть його ініціативність і творчий початок. Сучасна доба ставить нові вимоги до вчителя. Суспільству потрібен вчитель-професіонал із високою науково-теоретичною, методичною, психолого-педагогічною і практичною підготовкою, здатний до безперервного навчання, творчості й постійного самовдосконалення. Від того, як пройдуть перші роки вчителів-початківців, залежить стабільність педагогічних кадрів, їхній якісний склад, результативність навчально-виховного процесу. Відділ освіти Петрівської райдержадміністрації разом із районним комітетом профспілки працівників освіти визначили одним із пріоритетних напрямків роботи з педагогічними кадрами – становлення молодого спеціаліста. Система роботи з молодими вчителями сприяє їхньому професійному становленню та закріпленню їх у начальних закладах. Одною із ефективних форм роботи з молодими вчителями є школа адаптації молодого вчителя з проблеми «Формування особистості вчителя – основа розвитку освіти». Метою школи адаптації молодого вчителя є надання допомоги у розв’язанні першочергових проблем щодо методики викладання, планування своєї практичної діяльності, організації роботи зі шкільною документацією, сприяння професійному становленню молодого педагога, формування потреби у безперервному навчанні. Одним із аспектів роботи школи є посвята молодих спеціалістів у вчительську сім’ю. Це завжди відбувається на серпневій конференції, щоразу за новим сценарієм, по-різному, але це дійство носить незабутній момент в педагогічній діяльності молодих фахівців. Серед них напутнє слово Заслужених учителів України

С. П. Логачевської та О. Г. Скориніна, представників духовенства району; обряд посвяти молодих спеціалістів представниками козацтва Петрівщини та інше. Все це підкріплюється матеріально (розмір винагород - мінімальна заробітна плата).

Стало доброю традицією проводити зустрічі за круглим столом з начальником відділу освіти райдержадміністрації, головою райкому профспілки працівників освіти і науки та переможцями конкурсів «Учитель року», «Класний керівник року», «Педагог-організатор року» з проблем «Як живеш молодий учителю», «Діловий діалог», де молоді вчителі діляться своїми враженнями від першого року роботи.

У рамках роботи школи проводяться зустрічі з керівництвом району, де вони мають можливість отримати напутні слова, висловити свої побажання, обмінятися думками. У рамках зустрічей молоді фахівці також отримують матеріальну допомогу та вирішуються нагальні проблемні питання (забезпечення комп’ютерною технікою робочих місць, оплата проїзду, забезпечення житлом).

На допомогу молодим спеціалістам визначаються досвідчені і авторитетні вчителі – наставники, які протягом навчального року надають дієву методичну допомогу у складанні календарно-тематичних планів, конспектів уроків, у розробці позакласних заходів, в організації самоосвіти. Складаються індивідуальні плани стажування, де відображені питання спільної роботи з наставником: складання календарних та поурочних планів, опрацювання складних тем з навчального матеріалу, організація позакласної роботи.

Слухачі школи завжди впевнені, що на кожному занятті їх чекає щось нове, цікаве. Адже заняття, як правило, проводяться у вигляді активних форм: ділових ігор, тренінгів, розв’язанні педагогічних ситуацій, відвідуванні майстер-класів, ШПД. Це і педагогічний коктейль:

- подорож по етапах професійної позиції вчителя;

- елементи психологічного тренінгу « На межі почуттів або як подолати міні-конфлікт;

- комунікативний колаж «Ну не скажи»;

- релакс шоу «Вправа для мізків»,

вернісаж для молодих учителів «Урок від А до Я: методи, прийоми», ділова гра «Моделювання структури уроку відповідно до обраного типу», психологічні тренінги «Як досягти успіху?», «Як позбутися втоми?».

Останнім часом набуває популярності використання досвіду роботи переможців та лауреатів районних конкурсів «Учитель року», «Класний керівник року». Це дозволяє більш детально обговорити тип уроку, прийоми, форми і методи, які використовувались, проаналізувати роботу вчителя і учнів, визначити результативність.

На допомогу молодим учителям надавались методичні рекомендації: «Психологічна служба» по теорії навчання, «Процес навчання та його принципи», «Форми організації навчання», «Пам’ятка молодому вчителеві», «Поради молодому вчителеві», «Поради досвідчених колег молодому вчителю», «Рекомендації з підготовки до уроку молодому вчителю», «Орієнтовна схема аналізу уроку молодим учителям», «Схема самоаналізу уроку», «Поради молодим учителям стосовно організації домашньої роботи учнів», «Поради молодим учителям під час здійснення перевірки навчальних досягнень учнів», які допоможуть зробити перші кроки на вчительській стежці.

Становленню професійної майстерності молодих учителів сприяють також щорічні конкурси професійної майстерності «Міс освіта», «Учитель – це поклик душі», «Щасливий серед дітей», «Молодий спеціаліст року» та творчі поїздки у відомі педагогічними здобутками заклади освіти України.

Робота школи сприяє також визначенню кращого молодого спеціаліста у номінації «Педагогічна надія», якою щороку відзначається молоді спеціалісти з врученням посвідчення та грошової винагороди (додаток).

Використання таких форм значною мірою впливають на підвищення їхньої кваліфікації, професійної майстерності.



ЗАТВЕРДЖУЮ
Начальник відділу освіти

Петрівської райдержадміністрації

Г. Москалець

«------« ----------------------2009 року
П О Л О Ж Е Н Н Я

про визначення кращого молодого спеціаліста у номінації „Педагогічна надія”
І. Загальні положення

Дане Положення поширюється на педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів району, стаж роботи яких не перевищує трьох років, які мають вищу педагогічну освіту або ж навчаються на третьому курсі педагогічного ВНЗ.

З метою зростання фахової майстерності, впровадження сучасних інноваційних технологій у практику роботи, стимулювання здобуття вищої фахової освіти, закріплення молодих спеціалістів у ЗНЗ району визначається кращий молодий спеціаліст у номінації „Педагогічна надія”.
ІІ. Умови та порядок визначення кращого молодого спеціаліста у номінації „Педагогічна надія”.

Кращий молодий спеціаліст у номінації „Педагогічна надія” визначається щорічно експертною комісією при відділі освіти на підставі подання директора ЗНЗ та характеристики на вчителя, які подаються щорічно протягом квітня – травня.

До складу комісії при відділі освіти входять головні спеціалісти та методисти методичного кабінету відділу освіти, голова райкому профспілки. Комісія розглядає відповідні матеріали та подає свої висновки про доцільність визначення кращого молодого спеціаліста у номінації „Педагогічна надія” начальнику відділу освіти Петрівської райдержадміністрації для затвердження.
Ш. Критерії оцінки.

Стаж роботи не перевищує трьох років;

- внесення новаторських ідей у навчально – виховний процес ЗНЗ;

- результативність роботи з обдарованою молоддю;

- участь у районних заходах;

- ерудиція, культура спілкування;

- фахове самовдосконалення;

- участь у громадському житті ЗНЗ, населеного пункту.


ІУ. Заохочення кращого молодого спеціаліста у номінації „Педагогічна надія”.

Щорічно на конференції педагогічних працівників району проводиться відзначення кращих молодих спеціалістів у номінації „Педагогічна надія” з врученням диплома та грошової винагороди ( цінного подарунка).

Фінансування на відзначення здійснюється у встановленому порядку.

Література




  1. Інструктивний лист Міністерства освіти СРСР від 27.03.1974 №31 – М «Положення про стажування молодих спеціалістів, які закінчили вищі навчальні заклади»

  2. Полотенко О. В. Шлях до майстерності .Методичний посібник. Кіровоград 2007 рік

1. Прізвище, ім’я, по батькові. Яновська Людмила Євгеніївна


2. Місце роботи, посада. районний методичний кабінет при

відділі освіти Петрівської РДА,

методист
3. Домашня адреса вул. Літвінова, 8

смт. Петрове

Петрівський район

Кіровоградська область

28300
4.Телефони: службовий, мобільний. 9-73- 74

0982370162

5. Паспортні дані ЕА № 653191

виданий Петрівським РВ УМВС

України в Кіровоградській області

20 серпня 1999 року



6. Ідентифікаційний код 2414410848



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка