Узагальнення знань про основні класи неорганічних речовин



Скачати 36.13 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір36.13 Kb.
Тема: Узагальнення знань про основні класи неорганічних речовин.

Мета: закріпитии знання учнів про основні класи неорганічних речовин,

їх властивості , застосування; розвивати уміння аналізувати ,

шукати закономірності, робити логічні висновки при виконанні

теоретичних та експериментальних завдань .



Прилади і матеріали: пластмасові плати на кожній парті з розчинами

H2SO4 і NaOH , універсальний індикаторний папір;


на столі вчителя розчин HCl , куряче яйце ,

вода у хімічному стакані .




Тип уроку: проблемно-пошуковий.

Хід уроку.


І. Організаційний етап.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності .
Пропоную учням провести урок за принципом комп’ютерної гри « Квест». При

цьому для досягнення мети необхідно отримати певну кількість балів за виконання різних завдань і отримати оцінку , яка може зарахуватись як тематична.

Учні працюють на окремих листках , які в кінці уроку здають вчителеві.
Завдання № 1. На дошці написані два елементи з вказаними можливими значеннями валентностей : S ( II , IV , VI ) і Fe ( II , III ). Необхідно скласти формули сполук для кожного елемента окремо, що належать до різних класів

( по 6 формул).

S ( II , IV , VI ) Fe ( II , III ).

Працюють два учні біля дошки .

За кожну правильно складену формулу – оцінка 1 бал.

Учні за партами складають формули для одного з елементів ( по варіантах ).

Наступний крок у завданні – дати назви речовинам ( учні з місця) . За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Кожен учень самостійно фіксує бали на листку.


Завдання№ 2 . Для його виконання пргадуємо основні правила техніки безпеки при роботі у кабінеті хімії.

Перед учнями на столах знаходяться пластикові плати з двома розчинами . Використавши універсальний індикаторний папір , кожен учень занурюює його в одну лунку.За зміною забарвлення робимо висноки про те , який розчин був у

лунці - H2SO4 чи NaOH ( 1 бал).

Далі – тест . Учні ставлять плюс чи мінус , відповідно до твердження , з яким

вони погоджуються чи не погоджуються . Якщо учень виявив індикатором луг ,

то він відповідає на твердження , що стосуються NaOH , якщо кислоту - H2SO4.


Тест

1.Цю речовину можна добути при взаємодії оксиду і води.

2. Реагує з кислотним оксидом.

3. Може реагувати з солями.

4. Можливо визначити за допомогою фенолфталеїну.

5. Реагує з усіма металами, що знаходяться у ряді напруг до водню.

6. Реагує з основними оксидами.

7. Реагує з амфотерними гідроксидами.

8. Вступає у реакцію нейтралізації .

Учні обмінюються листками із сусідами по парті і проводять перевірку за відповідями, записаними на дошці.

Відповіді на тест:

NaOH : 1.+ ; 2.+ ; 3.+ ; 4.+ ; 5.- ; 6.- ; 7.+ ; 8.+

H2SO4 : 1.+ ; 2.- ; 3.+ ; 4.- ; 5.+ ; 6.+ ; 7.+ ; 8.+.

За кожну правильну відповідь – 1 бал.Сума балів – 9.


Завдання № 3. Пояснити дослід ( 3 бали).

Дослід . У високий хімічний стакан , заповнений на третину водою, опускаємо куряче яйце .

Запитання : як можна підняти це яйце у стакані , використовуючи хімічні речовини? Яка речовина є у складі твердої оболонки яйця ? ( CaCO3).

Учні приходять до висновку , що для розчинення CaCO3 потрібно використати

розчин HCl .Бульбашки газу , що виділятимуться з поверхні яйця , піднімуть його

до поверхні розчину.

Вчитель демонструє дослід , доливаючи невеликими порціями розчин HCl.

На підставі досліду формулюємо задачу.

Задача. Визначити масу кальцій карбонату , який прореагував з розчином хлоридної кислоти , якщо в результаті реакції виділиться газ об’ємом 0,56 л .(5 б.)

Якою є маса яйця , якщо на тверду оболонку припадає 5% всієї маси ? ( 2 бали).



Завдання № 4. На дошці записані два стовпчики формул речовин . Написати можливі рівняння реакцій між речовинами першого стовпчика і речовинами з другого стовпчика . Кодом правильної відповіді є сума коефіцієнтів у всіх рівняннях ( відповідь 43).

Cu AgNO3

AlCl3 O2

H3PO4 KOH

За правильно написане рівняння з коефіцієнтами – 2 бали . Сума коефіцієнтів в одному рівнянні – 1 бал . Код відповіді – 2 бали . Можлива максимальна оцінка за завдання – 20 балів .

ІІІ. Підсумки уроку

Учні рахують загальну кількість отриманих балів , які далі переводяться в оцінку за

шкалою і коригуються вчителем :

20 - 22 - оцінка 6 26 – 28 – оцінка 8 32 – 35 – оцінка 10 39-40 – оцінка 12



23 – 25 - оцінка 7 29 – 31 – оцінка 9 36 – 38 - оцінка 11 .

Якщо учень набрав меншу кількість балів, ніж 20, оцінку за тему він отримує лише після співбесіди з вчителем.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка