Уроку. Розв ҆язування вправ і задач на додавання і



Дата конвертації30.04.2016
Розмір78.5 Kb.
Тема уроку. Розв ҆язування вправ і задач

на додавання і віднімання

десяткових дробів

Мета уроку. Узагальнити та систематизувати знання, уміння

та навички учнів із теми «Десятковий дріб.

Додавання та віднімання десяткових дробів»;

розвивати пам ҆ять, обчислювальні навички та

логічне мислення; виховувати інтерес до

математики; виховувати культуру математичних

записів.

Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань.

Обладнання: мультимедійна дошка, кольорова крейда.

Девіз уроку: «Я повинен це зробити,

Я зможу це зробити,

Я це зроблю».

Очікувані результати:


  • Вміти читати і записувати десяткові дроби;

  • Знати правила порівняння, додавання і віднімання десяткових дробів;

  • Порівнювати десяткові дроби;

  • Округлювати десяткові дроби до заданого розряду;

  • Додавати і віднімати десяткові дроби.

Орієнтовний план і методи проведення уроку:

І. Організацій момент.

Розповідь учителя.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бліцопитування.

Дидактична гра. «Хто швидше зійде на гору?»

Інтерактивний метод «Незакінчене речення».

Демонстрація презентації дій додавання.

Визначення теми і мети уроку.

ІІІ. Розв ҆язування вправ.

Розв ҆язування вправи (усно).

Робота з підручником. (колективне розв ҆язування задачі на

дошці і в зошитах з поясненням порядку виконання дії;

виконання вправи самостійно).

Фізкултьтхвилинка.

Подорож у казковий світ.

Розв ҆язування рівнянь

І Підсумок уроку.

Гра «Закодоване слово»

Ѵ. Домашнє завдання.

Розставити коми так, щоб дії було виконано правильно.

Предмет математики настільки серйозний,

що не треба нехтувати можливістю

зробити його цікавим.

Блез Паскаль

І. Організаційний момент.



Учитель. Китайський педагог і філософ Конфуцій сказав: «Те, що я чую, я забуваю. Те, що бачу і чую, трохи пам ҆ятаю. Те, що чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю і роблю, я набуваю знань і навичок». Сьогодні ми з вами будемо і чути, і бачити, і обговорювати, і робити вправи і задачі на десяткові дробів.

ІІ. Актуалізація опорних знань.




Бліцопитування

Учитель. Увага на інтерактивну дошку.

Запитання

1. Прочитайте десяткові дроби: 7,3; 0,04; 5,13; 5,013; 6.0108. Назвіть розряди, які стоять праворуч від коми.

2. Чи зміниться десятковий дріб, якщо до нього праворуч дописати один або декілька нулів?

3. Як порівняти десяткові дроби, у яких: різні цілі частини? однакові цілі частини? Наведіть приклади.



Дидактична гра. «Хто швидше зійде на гору?»

Запишіть числа 9,5; 9,17; 9,4; 9,49; 9,05 в порядку зростання, «рухаючись сходинками» знизу вгору. ҆ять учнів по черзі виходять до дошки, решта виконують самостійно.)



Інтерактивний метод «Незакінчене речення».

Завдання (на мультимедійній дошці)

Продовжіть речення.

1. Якщо десятковий дріб округлюють до одиниць, десятих, сотих і т. д., то…

Округли до сотих та знайди правильну відповідь



0,642




23,48

23,478




9,37

9,3664




0,64

0,008




0,83

0,825




49,46

49,463




16,36

16,364




0,01

У якому з наведених випадків правильно записано додавання чисел у «стовпчик»




3,57






3,57

+

4,8

+

4,80













Учні, які виконали додаткове домашнє завдання, демонструють презентацію дії додавання.



Реклама додавання

Щоб правильно додати чи відняти

потрібно правильно підписати.

Кома під комою – золоте правило є аксіомою

Продовжіть речення.

Від перестановки доданків…

( … сума не змінюється.)

Ця властивість називається…

(… переставною.)

Вона записується в буквеному вигляді…

(…а+в=в+а.)

Реклама переставної властивості додавання

Якщо до а додати в, то вийде в нас число

Якщо до в додати а, то знову вийде те число

Ну як на зло!

Для додавання властивість ця проста.

І зветься вона переставна.

Записати переставну властивість додавання.

( (а+в)+с=а+(в+с) )



Реклама сполучної властивості

Якщо додати суму до числа, чи до числа додати суму,

то як би ти не мудрував усім на зло,

те саме матимеш число.



Учитель. Прочитайте епіграф нашого уроку. Як ви розумієте цей вислів видатного математика Блеза Паскаля? Спробуйте пояснити.

(Учні висловлюють свої припущення, вчитель узагальнює сказане)

Отже, налаштовуємося на плідну роботу. Наш девіз:

« Я повинен це зробити,

Я зможу це зробити,

Я це роблю! »

Записуємо тему нашого уроку. Пам ҆ятаємо про чистоту і акуратність математичних т записів.



ІІІ. Розв ҆язування вправ.

Осінь. Іде дощ. Кожна краплина відривається від хмари і падає вниз. Звідкись налетів вітер. Куди упала кожна краплина? (З ҆єднати стрілками.) (виконання вправи усно)

52,4

+47,6 -12,4 +0,6 -50



+7,6

-2,4 -2


53 50 100

40 2,4 60 50,4

Робота з підручником.

Задача №855. (стор. 209) (коликтивне розв ҆язування задачі)

Одна сторона трикутника дорівнює 12,4 дм, що на 3,8 дм менше від другої сторони та на 2,6 дм більше за третю. Обчисліть периметр трикутника.

Вправа №865 (учні працюють самостійно)

Замість зірочок поставте цифри так, щоб додавання (віднімання) було виконано правильно.



17,*4

+

**,5*

105,23


72,**

-

3*,59

*2,69


Фізкультхвилинка.

Учитель. Сидячи за партою,

Руки на парті, пальці в кулаках,

Зробимо вправу, дітоньки, так:

Пальці стискаємо і розтискаємо,

Будемо вправу з вами кінчати, легше буде тепер працювати.

А зараз поринемо у світ казки «Чарівне слово». У казці завжди добро перемагає зло. Щоб добро перемагало, вам потрібно проявити наполегливість, знання і мати такі людські якості, як доброта і чуйність, готовність прийти на допомогу.

Казка


У деякому царстві жив собі Іван-царевич. Якось Іван-царевич зустрів Олену Прекрасну. Вони покохали одне одного. Але злий Кощій Безсмертний викрав Олену. Взяв Іван-царевич вірних воїнів і поїхав визволяти Олену. На його шляху зустрічалися різні перешкоди. Перша з них - це величезний камінь, який закрив дорогу на міст, а на ньому написано рівняння.




8,965-х=5,378

8,965-х=5,378

Переїхавши річку дорога привела до хатинки Баби-Яги і знову на стінах хатинки написано рівняння



(х-2,75)+8,6=10,85

На прощання Баба-Яга розповіла про силу коренів рівняння. Коли потрібно якийсь замок відкрити чи закрити надійно, слід промовити корені рівняння, тоді миттю все збудеться. І коли Кощій Безсмертний підстеріг Івана-царевича з його воїнами, схопив їх і кинув у глибоку темницю, закривши на замок.

c:\users\0e46~1\appdata\local\temp\finereader10\media\image1.jpeg


3,587- х=3,587

Іван-царевич промовив «чарівне слово» - усно назвав корінь рівняння. Двері темниці відчинилися. Звільнили Олену прекрасну. У той же день зіграли весілля.

Хто з вас назве усно корінь рівняння, той і є Іван-царевич. (Учні змагаються за звання Івана-царевича.)

ІѴ. Підсумок уроку

Зараз розкодуємо слово. На магнітній дошці прикріплені різнокольорові кружечки, на яких написані числа, а на звороті – букви. Учні по одному виконують завдання, знімають кружечок, що збігається з відповіддю. Розташувавши кружечки по порядку, учні читають закодоване слово.

6,3 0,8 3,7 6,28 1,5

Ш Ш А А К

6,4 1,8 15,9 14,9

З Н Д О


10,4 10,3 1,7

М Л С


2,6 6,4

А Т


1. Знайти суму 1,3+0,5= (1,8 – Н)

2. Знайти різницю 4-0,3= (3,7 – А)

3. Округлити до десятих 6,281. (6,3 – Ш)

4. Округлити до сотих 6,281. (6,28 – А)

5. Знайти корінь рівняння 0,2+х=1. (0,8 – Ш)

6. Розв ҆язати рівняння 6,5-х=5. (1,5 – К)

7. Власна швидкість моторного човна дорівнює 12,6 км/год, а швидкість течії річки – 2,3 км/год. Знайти швидкість моторного човна за течією і проти течії. (14,9 – О) (10,3 – Л)

8. Записати в метрах 2м 6дм. (2,6 – А)

НАША ШКОЛА

p6020127

На слайді ви бачите малюнок – це наша рідна школа. Я дуже вдячна вам за урок. Я бачила, як ви старанно сьогодні працювали, як намагалися відповісти на кожне запитання, розв ҆язати кожну вправу і задачу. Ось перед вами школа і ви в ній – господарі. Здобуваючи знання ви примножуєте красу своєї школи. І я хочу, ви її берегли, любили, пишалися нею і в майбутньому приходили до цього порога, де вам завжди будуть раді.



Ѵ. Домашнє завдання

Розставте коми так, щоб дії було виконано правильно:

1) 38+22=6; 4) 526-426=1;

2) 3+519=819; 5) 75-45=7455;

3) 82+16=242; 6) 100-1=99999.

Підготувала вчитель математики



Домашівської ЗШ І-ІІ ступенів

Ярмола Ярослава Михайлівна


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка