Урок з теми «Сімейне право України»



Скачати 66.27 Kb.
Дата конвертації24.04.2016
Розмір66.27 Kb.

41


Підсумково-узагальнюючий

урок з теми

«Сімейне право України»

Правознавство. 11 клас

http://appkk.ru/uploads/posts/2013-07/1375105655_ico-vesy-pravosudiya.jpg


42



Тема. Підсумково-узагальнюючий урок з теми «Сімейне право
України»


Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів з теми, удосконалити уміння визначати поняття, розв’язувати юридичні задачі та рівняння; продовжувати роботу по формуванню інформаційно – правової та практико – орієнтовної компетентностей учнів; здійснити контроль знань, умінь учнів; удосконалювати навички роботи з нормативно-правовими актами, уміння аналізувати, систематизувати, зіставляти теоретичний матеріал, використовувати його на практиці; сприяти вихованню правової культури, моральних якостей: любові та поваги до батьків, почуття відповідальності за сім’ю.

Очікувані результати:

  • систематизація та узагальнення знань з теми;

  • удосконалення умінь визначати поняття, розв’язувати юридичні задачі та рівняння;

  • корекція знань та умінь учнів;

  • розвиток логічного мислення, уміння аналізувати, зіставляти;

  • практичне застосування знань;

  • виховання правової культури.

Основні поняття: сімейне право, сім’я, шлюб, подружжя, особисті немайнові права, майнові права, особиста приватна власність, спільна сумісна власність.

Обладнання: підручник, Сімейний кодекс України, дидактичні матеріали, smart-дошка, мультимедійний проектор, слайди

Міжпредметні зв'язки: література, філософія

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, удосконалення умінь та навичок.

http://appkk.ru/uploads/posts/2013-07/1375105655_ico-vesy-pravosudiya.jpg

43



Хід уроку

І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності (слайд 1)

Вступне слово вчителя.

Обговорення епіграфу: Де згода в сімействі, де мир і тишина, щасливі там люди, блаженна сторона (І. Котляревський)

ІІ. Повідомлення теми, плану уроку. Цілепокладання

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Випереджальне завдання: протягом вивчення теми учні готували презентацію теми «Сімейне право». Демонстрація найкращих робіт.

Робота з поняттям: дайте визначення поняття «сімейне право» (слайд 2) та назвіть джерела галузі сімейне право.

Цифрова розминка «Ти – мені, я – тобі»: наведіть юридичне значення цифр, з якими ви зустрічалися під час вивчення сімейного права (слайд 3, слайд 4)

1 – кількість шлюбів одночасно; реєстрація шлюбу після подання заяви.

2 – кількість імен, які батьки можуть дати дитині.

15 – різниця у віці усиновлювача та усиновлюваної дитини.

10 – місце проживання дитини визначається за спільною згодою батьків і самої дитини.

18 – шлюбний вік для жінки, шлюбний вік для чоловіка.

16 – за рішенням суду може бути надано право на шлюб.

14 – малолітня дитина; дитина має право звернення до суду; місце проживання дитини визначається нею самостійно; зміна імені, прізвища дитини за згодою батьків.

23 – батьки зобов’язані утримувати дітей, які продовжують навчання.

Висновок

ІV. Узагальнення та систематизація матеріалу теми

План


  1. Поняття шлюбу, умови його укладення.http://appkk.ru/uploads/posts/2013-07/1375105655_ico-vesy-pravosudiya.jpg

  2. Права та обов’язки подружжя.

  3. Права та обов’язки батьків і дітей.



44


  1. Поняття шлюбу, умови його укладення

Протягом уроку учні самостійно виконують завдання на листках контролю (додаток 1).

Бесіда: неодноразово звучало поняття шлюб. Що це?

  • мрія, свято, урочистості (слайд 5)

  • традиція (слайд 6)

  • як СКУ визначає поняття? (слайд 7)

  • які умови укладення шлюбу визначає СКУ? (слайд 8)

Заповнити схему: СКУ визначає коло осіб, які не можуть перебувати у шлюбі між собою. У схемі вам необхідно заповнити пропущенні елементи.

Взаємоперевірка (слайд 9)

Завдання «Заповніть пропуски»: згадайте поняття та умови шлюбного договору та виконайте завдання на листках контролю (додаток 1) (слайд 10).

Висновок

2. Права та обов’язки подружжя

Прокоментуйте вислів (слайд 11): Одружитися – це значить наполовину зменшити свої права і в 2 рази збільшити свої обов’язки (Ф.Шопенгауер)

Вправа «Узагальніть логічні ланцюжки»

  1. Права на материнство, право на батьківство, право на повагу до своєї індивідуальності, право на зміну прізвища, право на розподіл обов'язків, право на спільне вирішення питань життя сім’ї , право на особисту

свободу - … (слайд 12)

2) Майно, набуте до шлюбу, майно, набуте за час шлюбу на підставі договору дарування або в порядку спадкування, речі індивідуального користування, в тому числі коштовності, премії, нагороди - … (слайд 13)

3) Кожна річ, набута за час шлюбу, заробітна плата, пенсія, стипендія, одержані одним із подружжя і внесені до сімейного бюджету, речі для професійних занять, придбані за час шлюбу для одного з подружжя - … (слайд 14)http://appkk.ru/uploads/posts/2013-07/1375105655_ico-vesy-pravosudiya.jpg

Перевіримо результати роботи.




45



«Юридична консультація»: розв’язання задачі за технологією «Акваріум» (слайд 15)

Надайте відповідь на лист, що надійшов від Марії Синьогірської з Київської області: «Мій чоловік, маю визнати, гарний журналіст. От і друкується у різних газетах та журналах, отримує непогані гонорари. Одне погано, він каже, що його гонорари – то особисті кошти, і мені їх давати він не зобов'язаний, адже зарплату віддає і так. Чи повинен він ділитися зі мною на тільки зарплатою, а й гонорарами?»



Етапи роботи

  1. Група займає відведене місце у центрі класу, зачитує завдання, обговорює, приймає рішення.

  2. Клас спостерігає за роботою групи.

  3. Обговорення:

  • чи погоджуєтеся ви з думкою групи?

  • чи була ця думка достатньо аргументована?

  • який аргумент найбільш переконливий?

Висновок

3. Права та обов'язки батьків та дітей

Випереджальне завдання: учні добирали народні прислів’я та приказки про батьків та дітей, презентують свої результати та обговорюють зміст.

Заповнити таблицю: які права та обов’язки батьків і дітей визначає СКУ? Вправа «Розподільчий диктант»: які види прав та обов’язків батьків і дітей зазначені у ситуаціях? Відповідні цифри занести у таблицю (слайд 16, 17)

  1. Подружжя Іваненків зареєструвало новонародженого сина.

  2. 1 вересня 2008 року Ольга Іванівна привела свого сина Артема до

1 класу.

  1. Батько Аліни, що не проживає з сім’єю, щомісяця передає гроші у сумі 500 грн. http://appkk.ru/uploads/posts/2013-07/1375105655_ico-vesy-pravosudiya.jpg

  2. За порадою батька Андрій займається у секції дзю-до

спортивної школи.

46



  1. Сім’я фермерів – батько, мати та син – вигодували та продали велику рогату худобу.

  2. Катерині придбали сукню для випускного балу.

Взаємоперевірка.

Висновок

V. Контроль знань, умінь, навичок учнів (слайд 18)

Випереджальне завдання: учні склали юридичне рівняння з теми. Необхідно обмінятися із сусідом по парті складеними рівняннями, розв’язати його завдання, повернути один одному, перевірити та покласти у файли для матеріалів контролю.

VІ. Рефлексія

Бесіда:

  • Яка вправа сподобалася найбільше?

  • Чи справдилися очікування?

  • Що запам’яталося?

  • Чи допоможуть знання сімейного права зробити ваше сімейне життя щасливим?

  • Чи правий був І. Котляревський?

VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання

VІІІ. Домашнє завдання на вибір:

  • скласти 10 тестових завдань з теми;

  • виконати проект «У сімейному колі».



http://appkk.ru/uploads/posts/2013-07/1375105655_ico-vesy-pravosudiya.jpg



47
у

Додаток 1



http://appkk.ru/uploads/posts/2013-07/1375105655_ico-vesy-pravosudiya.jpg


http://appkk.ru/uploads/posts/2013-07/1375105655_ico-vesy-pravosudiya.jpg


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка