Урок з рідної мови у 3 класі «Закріплення знань про іменник»



Скачати 74.28 Kb.
Дата конвертації01.05.2016
Розмір74.28 Kb.



ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ НОВОВОЛИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ

МІСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

НОВОВОЛИНСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА № 9

Кафедра початкових класів



Урок з рідної мови

у 3 класі

«Закріплення знань про іменник»

Підготувала вчитель

початкових класів

Демосюк Ю.І.

2010
Тема. Закріплення знань про іменник.

Мета. закріпити знання учнів про слова–назви предметів, узагальнити поняття „частини мови”, виробляти вміння правильно вживати багатозначні слова в мовленні, розширювати уявлення про значення слів, розширити інтерес до мови, до лексичних значень слів. Удосконалювати орфографічні навички, вміння складати зв’язні висловлювання. Виховувати любов до рідної батьківщини.
Обладнання. Картки-змагання, слова-блискавки, сюжетні картини, емблеми, пов’язки для учасників, комп’ютер, індивідуальні картки.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок!


  • Чи подобаються вам уроки?

  • Що саме вам подобається? (естафети, змагання).

  • Тоді давайте проведемо незвичайний урок – змагання з метою закріпити знання про іменник, як частину мови. У грі будуть приймати участь 2 команди – жовті і сині.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Що ви очікуєте від змагань? (перемоги)

  • Якими ви повинні бути? (старанними, кмітливими, уважними, вихованими, акуратними, ввічливими)

  • Утворіть від цих слів іменники. Отже, ці іменники необхідно нам на уроці? (старанність, кмітливість, уважність, вихованість, акуратність, ввічливість)


вихованість

старанність



кмітливість

акуратність


уважність

акуратність




  • На які питання відповідають ці іменники? (що?)

  • Отже, які ці іменники? (загальні іменники, неістот)

  • Як пишемо загальні іменники?

ІІІ. Основна частина.

  1. «Обрання капітана». (Каліграфічна хвилинка)

  • На початку нам необхідно вибрати капітана.

Завдання: запишіть імена своїх учасників в алфавітному порядку, каліграфічно і грамотно. З кожної команди я оберу кращий зошит, ті учні і стануть капітанами команд.

Щоб рівно і грамотно написати

Нам треба з’єднання пригадати.

( плакат «Каліграфічне письмо»)



  • У кого виникнуть труднощі в завданні, то кмітливість допоможе знайти підказку. (показ на алфавіт).

Сіли рівненько – раз,

Зошит косо – два,

Ноги на підлогу три.

Почали!!!



  • Найкращими виявились роботи таких учнів (показ робіт)

Додаткові питання:

  • Що спільного у записаних вами словах? (власні іменники, пишуться з великої букви)

  • Що ще відноситься до власних назв? (назви країн, міст, річок, прізвищ, …)

(Оцінки, капітанам і вручення емблем)

Підсумок. Отже ви будете капітанами, Олексій буде представляти синіх, а Віта – жовтих. d:\foto\робота\урок 3 клас мова змагання\dscn2837.jpg



  1. І Конкурс. «Перетягування канату». (гронування)

Завдання.

  • Мета цього конкурсу, зв’ясувати які ще правила ми вивчили про іменник. Кожна команда дає інформацію про іменник. Перетягне канат той, у кого відповідь буде повна і точна.


  • Перемогла команда … , (оцінювання в балах)

  1. «Тайм-аут»

Раз, два, три!

Очі догори!

На чотири та й на п’ять

Будем міцно їх стулять.

Знову очі догори

Ми рахуєм раз, два, три!



  1. ІІ Конкурс «Лабіринт»

А) Розминка

- Із складів утворіть слова



І команда ІІ команда

на ни од на жи мн




  • Доберіть до слова однина спільнокореневі слова, визначте корінь

(робота біля дошки, 1 учень)

Однина – один, однісінький, одинокий, одиниця.



  • Доберіть антонім. (множина)

Б) – Ми розім’ялись, тепер мусимо пройти лабіринт. Для цього давайте прочитаємо хором такі рядки.

Україно! Краю милий ,

Краю золотавий,

Поля твої широкополії,

Пісні твої дзвінкоголосі

Завдання: жовті віднайдіть і запишіть іменники однини, а сині – множини. Хто швидше й красивіше?

Якщо до слів написаних

Питання пригадаєте

То серед них іменники

Швиденько відшукаєте.


  • У яких іменниках можна визначити рід? (в однині).

  • Жовті - прочитайте слова команда (Україно, краю), визначте рід у цих іменниках.

  • Жовті утворіть множину від цих слів. (край – краї, Україна - …)

  • Які ви ще знаєте іменники які вживаються тільки в однині (доля, молоко, молодь, скло, Дніпро), доберіть синонім до слова Україна (рідний край, батьківщина).

  • Сині прочитайте свої слова (поля, пісні).

  • Утворіть однину (поля – поле, пісні - пісня)

  • Які ви знаєте іменники які вживаються лише в множині (ворота, двері …)

ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА З УЧНЕМ

(розкласти малюнки за родами, за числами)



Підсумок: іменники однини мають ж.р., ч.р., с.р.

Оцінювання.

  1. «Перекладина» (фізкультхфилинка з логічним навантаженням)


1,2,3,4 –хі- хі-хі, - ха-ха-ха

(ліва вгору, права вгору,

Ліва вниз, права вниз, і так далі)

1,2,3-–хі- хі-хі, - ха-ха-ха …

1,2 - хі- хі-хі, - ха-ха-ха …

1 - хі- хі-хі, - ха-ха-ха …


  1. ІІІ Конкурс «Попади у ціль»

  2. (лексичний диктант з коментуванням).

Завдання: влучно підібрати відповідь, увага тут вам допоможе.

  1. Урочиста пісня, що є символом державної єдності (гімн).

  2. Символічний знак держави, міста (герб).

  3. Головне місто України (Київ).

  4. Найбільша річка нашої держави (Дніпро).

  5. Назвіть тварин, що проживають на території нашої держави (заєць лисиця ведмідь).

  6. Назвіть рослин-символів України (верба, калина).

  • А ще барвінок, він цвіте голубим кольором, його вплітають в український віночок (показ малюнка).

  • Складіть 2 речення зі словом барвінок так, щоб іменник був в одному реченні підметом ,а в другому присудком.

Барвінок цвіте синім кольором.

Діти сплели віночок із барвінку.




  • Охарактеризуйте іменник барвінок сині у першому реченні, а жовті – у другому реченні.

  • А ще іменник барвінок має два значення, пам’ятаєте ми на у роках читання працювали з дитячими журналами… Отже «Барвінок» - це ще й назва журналу (показ журналу).



Підсумок:Ви влучно попадали і пригадали, що іменник може бути і головним і другорядним членом речення.

Оцінювання.

  1. IV Конкурс «Поміряємось силою з бурим ведмедем»

Завдання: Перемогти ведмедя зможе та команда яка найкраще опише , задобрить його.

  • Щоб легше вам було виконати це завдання, комп’ютер приготував вам розповідь. Дивіться уважно.

  • Я надіюсь, що вам допомогла розповідь, а ще на допомогу вам дам опорні слова іменники, прикметники, дієслова і схема за якою ми вже описували інших звірів. Ознайомтесь з ними.


Хижий звір

Лісовий мешканець

Шерсть густа

Жорстка

Бурого кольору мов ґудзики



Цікавий носик

Мордочка


Вушка

Симпатичний

клишоногий

Ведмежий хвіст,кошлатий,

Лапи

Барліг


полювання

(Описи 2 команд)



Високий рівень


Середній рівень

Низький рівень


Підсумок. Обидві команди перебороли ведмедя

(картинка з ведмедем і підпис – слово словникове).

ВЕДМІДЬ

IV. Підсумок уроку.


  • Підходить наша гра до кінця.

Здібності свої і сили

Розвиваймо раз у раз

Щоб була народу втіха

І велика користь з нас

Будьмо пильні у науці.

Будьмо чесні у ділах.



  • Так наші учасники довели, що знають частину мови іменник, вміють висловлювати свої думки рідною мовою. Отже надіюсь ви будете патріотами рідної України. (Вручення грамот)



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка