Урок з природознавства у 2 класі 2013 Тема. Які в осені прикмети? Осінні місяці. Творче завдання: складання казки про осінь



Скачати 67.12 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір67.12 Kb.




«Які в осені прикмети?

Осінні місяці.

Творче завдання: складання казки про осінь»

Відкритий урок з природознавства у 2 класіhttp://skyclipart.ru/uploads/posts/2010-09/1284624846_klim_osen.jpg

2013

Тема. Які в осені прикмети? Осінні місяці. Творче завдання: складання казки про осінь

Мета. Поглиблювати знання учнів про осінні прикмети . З’ясувати походження назв місяців. Розкрити значення понять: рання осінь, золота осінь, підзимок. Виконати творче завдання: скласти казку про осінь. Розвивати логічне мислення, спостережливість, увагу. Захопити дітей красою природи восени. Виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.

Обладнання: комп’ютерна презентація, конверти зі завданнями, підручник Ірини Грущинської «Природознавство 2 клас» , осіннє листя, ілюстрації «Вересень. Жовтень . Листопад», написи «Рання осінь. Золота осінь. Підзимок», пеньки, корзини з фруктами, вази з осінніми квітами, віночок з листя.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Дзвоник весело співає,

Учнів всіх сюди скликає.

Що ж цікаве нас чекає?

Навіть ще сова не знає. (Слайд 1)


ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Діти, що ми вивчали, досліджували на уроках природознавства?

  • Як ви подивитесь на те, щоб ми сьогодні склали казку?

  • Як ви думаєте, зможемо ми поєднати природу і казку? (Природознавство в гостях у казки)

  • Спробуймо! Але скажіть, якими ми повинні бути, щоб досягти успіху?

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Полетимо ми з вами шукати казку на … (листочках). Діставайте літаючі апарати з-під парт. Листочки перенесуть нас у казку, якщо виконаємо завдання .

Слайд 2

  1. Хвилинка синоптика (2 дітей розігрують діалог за запитаннями, решта позначає погоду у зошиті)

Слайд 3

  1. Логічна розминка

  1. Пори року – це …

  2. Чому відбувається зміна пір року? ( Внаслідок обертання Землі навколо Сонця)

  3. Про що йдеться: чим нижче, тим менше тепла?

  4. Впізнай назву за вказаними ознаками: безбарвне, прозоре, не має смаку, займає увесь простір, у газоподібному стані (повітря)

  5. Закінчи судження за аналогією:

Лінійка – сантиметри; термометр - … (градуси)

  1. Вкажи спільне для понять: краплинка, крижинка, водяна пара (вода).

  2. Чи правильне судження: на небі хмари – буде дощ?

  3. Вилучи зайве слово: помідори, перець, яблука, капуста.

9. Розв’яжи задачу. З однієї гілки дуба зібрали 6 кг груш, а другої –

5 кг. Скільки всього кілограмів груш зібрали з двох гілок?



10.Слайд 4. Розшифруйте ребус (Осінь)

- Що таке осінь? Як її можна відчути?



ІV. Усвідомлення проблеми

  1. Перегляд відеофільму

Слайд 5

  • Чи є в осені мелодія? Послухайте, чи у вас такий же настрій?

  • Потрапляємо у царство чарівниці Осені. Погляньте, яке воно красиве, різнобарвне, неповторне. Багато художників, поетів, композиторів присвячували цій порі свої твори. Ось саме зараз ви слухаєте «Осінню пісню» П.І.Чайковського.

Ніби притомилось сонечко привітне,

У траві пожовклій молочай не квітне.

Облетіло літо листячком із клена,

Лиш ялинка в лісі сонячно зелена.

Журавлі курличуть: "Летимо у вирій!"

Пропливає осінь на хмаринці сірій..." (Б.Чалий)

2. Розповідь вчителя із завданнями

Отож, було у Осені три сина. Назвіть їх імена. (Вересень, Жовтень, Листопад). Ось вони (вчитель вивішує силуети братів-місяців)



  • Пригадайте, чому матуся так назвала синочків! (Вересень – цвіте верес, жовтень – жовтіє листя, листопад – опадає). Слайди 6-8

  • Синочки були дуже чемними, слухняними, допомагали мамі по господарству. Але одного разу увірвався у їхнє царство злий чарівник. Розшифруйте його ім’я: Вітер (ребус). Слайд 9

  • Він підбурив синів: у Вересні почало опадати листя, Жовтень закидало снігом, а в Листопаді пригріло сонечко та розквітли дерева. Пересварились сини між собою, заплутались, хто із них може бути початком осені. Побачила цю сварку Королева Граматика і вирішила помирити місяці. Наказала їм стати за алфавітом.

  • Діти, як стали місяці ? (Вересень, жовтень, листопад).

Листопаду не сподобалось, що він останній. Тоді втрутилась Її величність Математика. І звеліла полічити їм свої дні, щоб розмістити їх в порядку збільшення.

  • Діти, як розмістились місяці?(Вересень, листопад, жовтень). Тоді Жовтню не сподобалось бути останнім. Аж тут і матуся з роботи повернулась. Вона пояснила, що осінь має три періоди: ранній, середній і пізній. Переставити їх місцями не можна, адже в природі все пов’язане. Ми зможемо продовжити казку, коли з’ясуємо, який місяць відповідає якому періоду. Спершу відпочинемо перед відповідальною справою.

Слайд 10

3.Фізкультхвилинка (Танцювальні рухи під музику з листочками )

4. Проблемне запитання

- Діти, на вашу думку, як треба розмістити місяці?( Вчитель розташовує місяці, як припустять діти)

- Давайте доведемо припущення на основі ваших знань, спостережень.

V. Формулювання і обґрунтування ідей

1. Вправа в парах «Обери позицію»

- Почнемо наше дослідження. Учні, в яких на парті зелені листочки – пригадуватимуть прикмети вересня, із жовтими листками – розповідатимуть про прикмети жовтня, а зі зів’ялими – передбачатимуть прикмети листопада.

- На ваших партах лежать конверти. Відкрийте їх, витягніть картки та послухайте завдання.



    • Завдання для учнів 1-х парт

Виберіть, яка температура переважає у вересні, жовтні, листопаді (по рядах). Прикріпіть своє число до місяця на дошці.

  • Завдання для учнів 2-х парт

  • Який стан неба переважає кожного місяця? (Учні вивішують позначення: Ясно, хмарно, похмуро)

  • Завдання для учнів 3-х парт

  • Виберіть, які природні явища можна побачити у вересні, жовтні, листопаді?

(Вересень: роса, гроза, дощ;

жовтень: туман, іній, дощ;

листопад: туман, дощ, сніг)


  • Завдання для 4-х парт

  • Складіть композицію із рослин, що є у вазі, яка характерна для вашого місяця.

  • Вересень: айстри, хризантеми, чорнобривці, гладіолуси…

  • Жовтень: осінні квіти, пожовкле листя, каштани.

  • Листопад: почорніння квітів, гілочки ялинки.

  • Завдання для 5-х парт

  • Виберіть в кошик ті овочі і фрукти, які достигають у вашому місяці.

Вересень: достигання горобини, яблук, груш, винограду,картоплі, помідор, баклажанів, грибів, горіхів.

Жовтень: достигання моркви, буряків, капусти, гарбузів, грибів.

Листопад: опадання листя, почорніння квітів і трав, підготовка до зимового сну

- Чи будуть у когось зауваження, інші думки?

2. Робота з підручником

- Давайте перевіримо, чи правильно ви виконали завдання. Доповнення знань дітей. То який місяць назвемо ранньою осінню, середньою або золотою (жовтень), підзимок – це листопад.



VІ. Осяяння. Складання продовження казки

- Ось тепер ми можемо продовжити казку.



(Вчитель лічилкою обирає осінь і вона розповідає, про періоди осені)

Жовте листя літає, віночок Осені вкладає.

  • Вересень – це рання осінь. Сонечко ще гріє, але не так, як влітку. Вдень температура досягає 20 градусів, а ночі короткі, холодні. Дні переважно ясні, проте бувають і дощові, навіть грозові. Восени листя на деревах ще зелене, цвітуть квіти: верес, жоржини, айстри, чорнобривці, гладіолуси. На полях люди збирають урожай картоплі, помідорів, перцю, яблук, груш.

  • Жовтень – це золота осінь. Небо частіше затягнене хмарами. Сонечко світить, та не гріє. Температура вдень піднімається до позначки 15 градусів. Часто йдуть дощі, вітряно. Дерева поступово вкриваються різними барвами: жовтими, оранжевими, червоними. Тому й місяць назвали жовтнем. Висихають трави, відцвітають квіти. На полях люди збирають моркву, буряки, капусту. Садять дерева.

  • Листопад - це підзимок. Названо місяць тому, що опадає листя. На небі рідко з’являється сонечко. Температура не піднімається вище 5 градусів. Вночі бувають заморозки. Часто йдуть дощі, може і снігом закидати. На полях зібрано весь урожай. Природа готується до зимового сну.

  • То як мама помирила дітей?

  • А хто спричинив усі зміни? (Сонце)

  • Отож, допоможіть пояснити нашу природничу казку. Восени сонечко нижче …(піднімається над горизонтом). Дні стають …(коротші), а ночі…(довші). Тому Земля нагрівається …(менше) . Температура повітря стає ..(нижчою). Листя поступово …(жовтіє, опадає). Тому рання осінь змінюється золотою, а золота - на підзимок.

Слайд 11

VІІ. Домашнє завдання

  1. Розказати казочку про осінь батькам .

  2. Підшукати народні прикмети про осінні місяці.

  3. Намалювати той місяць, який найбільше сподобався.

Слайд 12

VІІІ. Рефлексія

  • Якою була сьогодні осінь?

  • Чого вона нас навчила?

  • Напевно, осінь вже засумувала за своїми листочками, які допомагали нам сьогодні . Давайте відпустимо їх до цариці Осені! (Діти підкидають листочки у повітря)



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка