Урок в 8 класі на тему



Скачати 88.06 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір88.06 Kb.


Харцизька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6

Харцизької міської ради Донецької області

КОМПЕТЕНТНІСНО – ОРІЄНТОВАНИЙ УРОК

в 8 класі на тему :
«Клас птахи. Різноманітність птахів. Безкільові птахи. Пінгвіни. Кільогруді птахи: Лелекоподібні, Журавлеподібні. Гусеподібні. Роль птахів у екосистемах, їхнє значення для людини».

До атестації підготувала:

вчитель біології вищої категорії



Герасимович Марина Геннадіївна

2012 – 2013 н. р.

.
КОМПЕТЕНТІСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ УРОК

Тема: «КЛАС ПТАХИ»

Тема уроку: Різноманітність птахів .

Безкільові птахи. Пінгвіни .

Кільогруді птахи: Лелекоподібні, Журавлеподібні,

Гусеподібні. Роль птахів у екосистемах, їхнє значення для

людини.


Я намагаюсь стверджувати,

що з усіх знань найкорисніше

для нас знання законів природи,

її законів.

Ж.Б. Ламарк

Мета: ознайомити учнів з різноманітністю птахів, з основними особливостями організації та процесів життєдіяльності, а також значенням у природі й житті людини представників надрядів Пінгвіни, Безкільові та Кільогруді. Розвивати логічне мислення, увагу, самостійність, спостережливість, вміння колективно працювати, оцінювати свої навчальні досягнення, виховувати любов до природи, продовжувати формувати основні життеві компетентності.

Базові поняття і терміни уроку: надряд, ряд, вид, Пінгвіни, Безкільові та Кільогруді, кіль, дзьоб, ласти.

Концепція уроку: на прикладі конкретних видів показати відмінності і подібність у будові різних рядів птахів. Звернути увагу на зв'язок будови представників різних рядів з їхнім способом життя. Показати надзвичайне поширення представників класу, їхню роль у різних екосистемах і господарській діяльності людини

Обладнання: таблиці, малюнки, схеми, картки, фотознімки, додаткова література з теми: «Клас птахи», мультимедійний проектор.

Тип уроку: комбінований



ХІД УРОКУ .

І. РОЗМИНКА.

Вправа «Дешифрувальник».Завдання


Пін

ни

льо

гру

ки

ді

без

ві

гві

Розмістіть склади в такому порядку, щоб вийшли назви надрядів, класу Птахи : Безкільові, Кільогруді, Пінгвіни.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

1. Гра «Світлофор» (сигнальні картки червоного і зеленого кольору).Учитель зачитує твердження, учні відповідають сигнальними карткам(зелений-так,червоний-ні)




1.

Птахи - теплокровні тварини, пристосовані до польоту

2.

У всіх птахів є дзьоб

3.

Всі птахи мають кіль

4.

Всі птахи вміють літати

5.

Кістки стопи зростаються між собою та утворюють цівку

6.

Не всі птахи мають клоаку

7.

Скелет полегшений, тому будова багатьох кісток порожниста

2. Експрес-тести .(оцінюється в парах, потім консультанти заносять оцінки в індивідуальні картки.). Зразки експрес-тестів:




1.

Температура тіла птахів:




а) постійна

б) непостійна

2.

Птахи мають кола кровообігу:

а)одне

б)два

3.

Кровоносна система птахів:


а)замкнутого типу

б)незамкнутого типу

4.

Серце птахів:




а)трикамерне

б)чотирикамерне

5.

Дихальна система птахів утворена:




а) дихальними шляхами та легенями

б) дихальними шляхами, легенями та повітряними мішечками

6.

Видільна система птахів має січовий міхур:




а) так

б) ні




  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Розповідь вчителя.

Світ птахів дуже різноманітний та цікавий.. Подивіться на деяких представників пташиного світу і послухайте їх голоси.

Мозковий штурм . За кількістю видів птахи поступаються лише кістковим рибам. Різноманітне і середовище їх мешкання: вони поширені в лісах, садах, парках, на луках, у степах, преріях, біля водойм. Усі види птахів мають укорочене обтічне тіло, вкрите пір'яним покривом, їхні передні кінцівки перетворилися на крила, а задні слугують для пересування по землі, гілках рослин, або плавання у воді. Чому, на вашу думку не всі птахи вміють літати, якщо в них є крила? Як тоді ще можуть пересуватися птахи, окрім польоту?

Можливі відповіді:

-Страуси і ківі мають слабко розвинені крила тагрудні м'язи, тому вони добре бігають, завдяки розвитку задніх кінцівок.

-Передні кінцівки пінгвінів видозмінені на еластичні ласти для плавання.

Сьогодні ми знайдемо відповіді на ці та інші запитання.
СПРИЙНЯТТЯ ТА ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

Повідомлення теми і цілей уроку. Запис учнями у зошити.

На дошці написана тема уроку, епіграф,прикріплені фото і малюнки птахів,схеми до теми уроку.

    1. Виступи консультантів про систематику птахів і їх охорону (випереджальне завдання),учні заздалегідь отримали завдання підготувати матеріали і презентації до своїх питань.Групи об’єднуються заздалегідь.

    2. Робота в групах. Учні об’єднуються у різнорівневі групи.

    3. Завдання для груп. За текстом підручника опрацюйте матеріал:




  1. група - Надряд Безкільові птахи.

  2. група – Надряд Пінгвіни.

  3. група -Надряд Кільогруді птахи.4. Презентація роботи групп з використанням проектора, робота зі словником.

Кожна група розповідає про представників відповідного надряду. Питання обговорюються іншими группами, добуті знання перевіряються на екрані проектора за допомогою завдань,які складені у презентаціях. Після обговорення питань консультант прикріпляє на дошку висновок. Консультанти виставляють оцінки учням, які виступали і відповідали на питання.
V.РЕФЛЕКСІЯ

Учні складають сенкани до теми урокуі презентують кращі з них.



    1. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

1.Учні розгадують головоломку «Птахи».

2.Обговорення висновків роботи груп.

3. Робота зі словником.
С

И

Т



У

Р

Б



А

К

У



З

Ч

С



Т

И

Л



П

Е

І



Ж

Н

Л



Г

Е

В



К

І

А



Н

И

О



Ж

Б

У



К

Р

Т



А

В

Б



Ш

Е

В



Л

Ь
Відповідь: Страуси Відповідь: Пінгвіни Відповідь:Журавель




    1. ПІДСУМКИ УРОКУ

      1. Аналіз епіграфа уроку і значення теми уроку(обговорення учнями).

      2. Консультанти називають оцінки кожного учня з урахуванням балів з індивідуальних карток.

    2. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

      1. Вивчити § 45.2-4 рівень.

      2. Продовжити роботу над проектами: «Роль птахів у екосистемах», «Значення птахів у житті людини». 3-4 рівень.

      3. Скласти діаграму Вена «Надряди птахів» по бажанню.

Використана література:

  1. Аксенова М. Енциклопедия для детей. Биология. - М.: Аванта+, 2001р.

  2. Дігтяр Т.В. позакласні біологічні заходи. - Вик. З.Х. Основа, 2006р.

  3. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. - К.: А.С.К., 2004 р.

  4. Серебряков В.В., П.Г.Балан.«Біологія». Підручник для 7 кл. - К.: - Ґенеза, 2008р.

Додаток№1.

Індивідуальна картка учня ______________________________________



Експрес-тести

(3 бали)


Робота в групах

(5 балів)



Сенкан

(3 бали)


Повідомлення

(2 бали)


Всього балів


Додаток №2.Презентації учнів «Надряди птахів».( додаються в електронному варіанті).


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка