Урок Утвердження любові до всього живого у оповіданні Ернеста Сетона- томпсона



Скачати 46.12 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір46.12 Kb.
Урок 3. Утвердження любові до всього живого у оповіданні Ернеста Сетона- Томпсона «Лобо».

Мета: спонукати учнів до роздумів над сенсом протиставлення світу людей і світу живої природи на прикладі протистояння героїв оповідання «Лобо»; поглиблювати навички аналізу епічного твору, вміння логічно мислити і робити висновки, вдосконалювати навички виразного читання і усного мовлення;

виховувати любов до природи, кращі людські якості.

Обладнання: додаток (9 слайдів) : вислови про природу, ілюстрації до оповідання «Лобо»; тексти оповідання Е. Сетона- Томпсона «Лобо».

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

Епіграф Якщо ти цінуєш своє життя, пам'ятай, що й інші не менш цінують своє.

Евріпід

І. Актуалізація опорних знань.

Робота з учнівськими ілюстраціями до твору.

Презентація учнями своїх малюнків.



Скласти асоціативний ряд.

Лобо: (Який ?)

Автор: (Який ?)

ІІ. Підготовка до сприйняття навчального матеріалу.

Вступне слово вчителя.

Сьогодні продовжується наше знайомство із героями оповідання «Лобо». Коли ми з вами порівняємо ці два асоціативні ряди, то помітимо, що повторюються такі слова, як спритність, мудрість, достоїнство, наполегливість… Такі особливості художньої майстерності Е.Сетона-Томпсона. Автор з безмежною любов’ю і з великим захопленням малює світ природи, наділяє своїх героїв-звірів людськими якостями, почуттями і думками. Для чого? Мабуть для того, щоб ми не забували що звірі – брати наші менші. І ми повинні зробити все, щоб зберегти гармонію природи. А зробити це можна лише тоді, коли ти всім серцем любиш її. Саме про це буде іти розмова на нашому уроці.



ІІІ. Оголошення теми, завдань уроку, епіграфа (слайд 1)

ІV. Робота з новим матеріалом.

1. Слово вчителя.

Лобо – справжній володар Корумпо, сильний і мудрий звір. І тільки гідний супротивник здатен зробити йому виклик. Таким супротивником був автор цього твору.



2. Бесіда

- Як оповідач відноситься до розповідей ковбоїв про вовка-перевертня?

- Чому він вирішив взяти участь у полюванні?

- Як вивчає ситуацію на місцевості оповідач?

- До яких хитрощів вдається мисливець, щоб вполювати Лобо?

- Як змінюється ставлення людини до вовка?



3. Читання мовчки (слайд 2) Частина 3. від слів «Я не раз помічав…» до «…що завдали зграї Лобо першого смертельного удару»

- Спираючись на текст, доведіть, що справжній мисливець використовує найдрібніші деталі, вибудовуючи план нападу на супротивника.



4. Слово учителя (слайд 3)

Лобо – гідний суперник. Оповідач зрозумів це, тому відноситься до нього, як до рівного. Захоплення його проникливим розумом і співчуття до звіра звучать у наступних рядках: «Попри всі мої хитромудрі виверти, Лобо ні разу не схибив, неухильно обминав небезпеку, розв’язуючи всі мої головоломки, й досі чинив би він свої спустошливі набіги, якби глибока прихильність до подруги не занапастила його, поповнивши іменем сіроманця довгий список героїв, що були нездоланні наодинці й загинули через необережність друга, якому сліпо довіряли».



5. «Займи позицію» (слайд 4) Ви святкуєте перемогу разом із мисливцями чи сумуєте разом з Лобо. Свій вибір мотивуйте.

6. Слово учителя.

Автор, бувалий мисливець, говорить, що йому стає моторошно, коли згадує про те, як загинула біла вовчиця. Адже люди вчинили не по-людськи, так жорстоко вбивши уже полоненого, беззахисного звіра.



7. Виразне читання ланцюжком. Від слів «Дорогою ми чули тужне завивання…» до «Погляд його линув....»

8. Бесіда за прочитаним.

- Як реагує Лобо на останній поклик Бланки?

- В описі туги Лобо за подругою автор використовує порівняння «ватажок блукав, мов неприкаяний». Витлумачте його значення.

- Як змінився внутрішній стан вовка?

- Про що говорить опис суто технічних деталей пастки на Лобо?

- Як оповідач висловлює своє захоплення вірністю Лобо подрузі?

- Що свідчить про незламність і фізичну силу вовка?

- Чому змінюється поведінка полоненого Лобо?

- Доведіть, що влада і воля – дві рівновеликі сили для Лобо.

9. Виразне читання учителем кінцівки твору(слайд 5)

10. Продовження бесіди (слайд 6)

- Як ви гадаєте, що символізують дії оповідача і слова ковбоя?



V. Узагальнення і підсумки.

1.Слово вчителя.

Автор хоче пояснити нам, що тварина теж має почуття гідності, має свій характер, має свій кодекс честі. Як справжня людина, так і горда тварина, зустрічає смерть з високо піднятою головою. Гордий Лобо не зміг витримати зраду зграї, втрату волі і сили, смерть подруги. Він помер, віддавши перевагу смерті, а не рабському існуванню. Люди, вражені таким проявом вірності і гідності, кладуть його тіло поряд з тілом Бланки, яку він знайшов ціною власного життя.



2. Прийом «Мікрофон» (слайд 7)

- Якби у вас була можливість змінити фінал оповідання, ви б це зробили?

- Яким би він міг бути?

3. Слово вчителя.

Сетон –Томпсон всебічно змальовує вовків – їх хижість, ворожість і водночас природну силу, кмітливість, відданість. Автор закликає вчитися у природи мужності й боротьби за життя, шляхетності, самопожертви, сили духу. Лобо повчає людей цінувати життя, яке має сенс лише тоді, якщо освітлене любов’ю до іншого. Повернімось до початку уроку, і ще раз прочитаймо вислів Еврипіда, який є епіграфом уроку. Людина відібрала у братів своїх менших те, що сама цінує найбільше.

Отже, ми, люди, повинні не віддалятись від природи, а спробувати зрозуміти її закони, любити, берегти кожну рослинку, кожну тваринку, що нас оточують та навчитися з повагою відноситися до світу, що нас оточує.

Ті, хто був близько знайомий із Сетоном-Томпсоном стверджують, що після Лобо, він більше ніколи не вбив жодного вовка. А навпаки, зробив усе, щоб змінити ставлення людей до цих благородних хижаків. Про це є документальний фільм, який називається «Вовк, що змінив Америку».

Урок хочу завершити словами із твору Е.Сетона-Томпсона, монологом людини (слайд 8), зверненим до тварини: «Ми дивимось в очі один одному, ми діти однієї матері-природи. Ніколи рука моя не підніметься, щоб вбити тебе. Ми брати, прекрасне створіння, тільки я старіший і сильніший за тебе. І якби моя сила могла завжди оберігати тебе, ти б ніколи не знав небезпеки».

VІ. Домашнє завдання (слайд 9)

1. Дібрати цитати до образів Лобо, Бланки, оповідача.



2. Виписати до зошита із третьої частини усі епітети, які використовує автор, говорячи про Лобо.

3. Написати звернення до домашнього улюбленця або уявної тварини, яку б ти хотів мати у себе вдома. (За бажанням)


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка