Урок у 8 класі. Тема. Вплив людини на тваринний світ. Червона книга України



Скачати 35.98 Kb.
Дата конвертації15.04.2016
Розмір35.98 Kb.
Урок у 8 класі.

Тема . Вплив людини на тваринний світ. Червона книга України.

Мета: систематизувати знання учнів про тваринний світ України, його фауністичний склад та різноманітність; формувати уявлення про наслідки впливу діяльності людини на тваринний світ; формувати екологічну компетентність; поглибити та закріпити навички роботи учнів з картою тваринного світу України; виховувати бережливе ставлення учнів до живої природи.

Обладнання : карта тваринного світу України, атласи, дидактичні картки.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

Учитель. Різноманітність природних умов території України визначила багатство її тваринного світу, видовий склад якого налічують більше ніж 40 тисяч видів. Інтенсивне полювання й господарська діяльність призвели до зникнення деяких видів тварин і зменшення чисельності інших. Але навіть за таких умов тваринний світ України залишається досить багатим та різноманітним.

На попередньому уроці ми з вами познайомились із різноманітністю видового складу тварин та вивчили фауністичний склад лісів, степу, гір. А зараз давайте пригадаємо вивчене у формі міні-конкурсу «Знавці тваринного світу України».

Міні-конкурс «Знавці тваринного світу України» (робота в групах).

Групам пропонуються картки, на яких зображені тварини. Учні повинні назвати їх та визначити з картами атласу, в якій частині материка вони мешкають. Максимальну кількість балів – 4 отримує та група, яка перша виконає завдання.



ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

Учитель. Природа нашої планети є живим організмом, який розвивається та постійно поновлюється. Зрозуміло, що ці зміни стосуються, зокрема, і кожного з природних компонентів. Так,органічний світ пройшов довгий шлях еволюції. Пригадаймо величезні папороті, вимерлих динозаврів та багато інших видів , які зникли або змінились, пристосовуючись до нових умов існування. На жаль, в антропогенний період умови умови існування. На жаль, в антропогенний період умови існування тварин змінює людина.



ІV. Вивчення нового матеріалу.

«Творча лабораторія»

  • Як ви вважаєте, яка головна причина того, що багато які з видів тварин зникли?

  • Як ще діяльність людини впливає на тваринний світ ? Давайте спрогнозуємо наслідки цього впливу(кожна група шукає відповідь на проблемне питання та записує його на дошці).

Учитель. А тепер давайте розглянемо, яка інша держава піклується про охорону тваринного світу. Активна господарська діяльність та нераціональне природокористування призвели до зникнення певних видів тварин та різкого зменшення чисельності інших видів. Рада міністрів УРСР ще в 1976 році прийняла постанову «Об учереждении Книги редких и находящихся под угрозой исчезновения видов животного и растительного мира ». Таким чином була створена Червона книга України – основний документ, в якому зібрана інформація про сучасний стан природи нашої країни.

Географічний практикум «Тварини, які занесені до Червоної книги України»

Працюючи в групах з картою атласу «Тваринний світ», необхідно заповнити таблицю. Потім кожна група представляє природну зону, з якою вона працювала, і називає тварин, які тут мешкають.



Лісостепова зона

Степова зона

Зона мішаних лісів

Українські Карпати та Кримські гори





































Учитель. Нашою державою були прийняті законодавчі акти про охорону довкілля та раціонального використання природних ресурсів. До тваринних ресурсів відносять весь тваринний світ Землі. В Україні в 1993 був прийнятий Закон «Про тваринний світ». У ньому говориться про те, що тваринний світ є вавжливим компонентом довкілля, національним багатством держави, джерелом духовного та естетичного виховання громадян.

V. Закріплення нових знань та вмінь учнів.

Бесіда.

  1. Чи існують засоби, з допомогою яких було можливо зменшити вплив на тваринний світ?

  2. Чи завжди вплив людини призводить до негативних наслідків?

  3. Які заходи запропонували б ви для збереження тваринного світу?

VІ. Підсумок уроку.

Виходячи з поставлених задач уроку, давайте підіб’ємо підсумок.

Сьогодні на уроці ми виявили, що господарська діяльність людини може «протилежно» впливати на тваринний світ : деякі види зникають, інші - розмножуються, акліматизуються або реакліматизуються. Червона книга України вказує на ті види тварин, існування яких залежить тільки від людини.

(оцінювання роботи в групах.)



VІІ. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати текст підручника.

  2. Підготувати доповідь про тварин нашого краю, занесених до Червоної книги України.

  3. Написати твір- мініатюру з теми: «Яку тварину можна назвати символом України»


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка