Урок світової літератури 7 клас Тема: Редьярд Кіплінг(1865-1936). Поезія «Якщо…». Уславлення сильної особистості, здатної за будь-яких умов обставин залишатися Людиною.



Скачати 73.47 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір73.47 Kb.
Урок світової літератури – 7 клас

Тема: Редьярд Кіплінг(1865-1936).Поезія «Якщо…». Уславлення сильної особистості, здатної за будь-яких умов обставин залишатися Людиною. (Поняття про анафору).

Мета: повторити відомості про англійського письменника Редьярда Кіплінга, що таке анафора; розвивати вміння аналізувати поетичний твір; спираючись на зміст вірша, вміти пояснювати, що людиною має право зватися лише той, хто у будь-яких ситуаціях прагне і вміє залишатися самим собою; дати визначення поняття анафора, повторити поняття антитеза; продовжити роботу над виразним читанням учнів; виховувати культуру відповіді.

Обладнання: портрет Кіплінга, ілюстрації до творів письменника, роздавальний матеріал.

Хід уроку

І Організаційний момент.

ІІ Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Робота з розв'язування кросворда.

Вчитель: діти, я хочу, щоб ви згадали одну чудову казку, яку ми читали й обговорювали у 5 класі. Я пропоную вам кросворд про героїв цієї казки(додаток1)

Отже, ви кросворд розгадали і, мабуть, звернули на ключове слово в ньому. Яке ж воно?



Відповіді учнів: Ключове слово КІПЛІНГ.

Вчитель: так, дійсно , мова на сьогоднішньому уроці піде про Джозефа Редьярда Кіплінга – англійського письменника,тому запишіть тему уроку. Оскільки ми з'ясували, що із творчістю Кіплінга вже знайомилися, давайте заповнимо таблицю «ЗХН» :

І колонка – «З» - що ви знаєте, що вам відомо з теми на сьогодні( відомості з біографії письменника, казку «Мауглі»)

ІІ колонка – «Х» - про що ми хочемо дізнатись на сьогоднішньому уроці або що ми хочемо робити сьогодні на уроці( читати, аналізувати, дізнаватись нове, розвивати мовлення, повторювати, думати, співпрацювати, робити висновки, удосконалювати навички роботи з підручником, працювати з тестом тощо)

ІІІ колонка – «Н» (заповнюється в кінці уроку, під час підведення підсумків уроку) – навчилися на уроці: аналізувати поезію, робити висновки, знаходити в тексті анафору, художні засоби тощо.

ІІІ. Основний зміст уроку. Формування нових знань, умінь та навичок.

Вчитель: Отже, мету і завдання нашого уроку ми визначили. Ви з'ясували, що з творчістю Кіплінга вже знайомі, тому давайте пригадаємо біографію письменника.

  1. Робота з підручником. Ознайомлення зі статтею про Кіплінга.

  2. Інтерактивна вправа «Ключове слово»( вчитель називає ключове слово з біографії письменника, учні пояснюють.)

  3. Бесіда:

  • Що нового дізналися про Кіплінга? ( те, що він був лауреатом Нобелівської премії)

  1. Повідомлення учня про Нобелівську премію.

Вчитель: Отже, з повідомлення ми зрозуміли , що цієї премії достойні люди найдостойніші. Давайте зробимо невеликий підсумок – складемо «асоціативний ряд» - «КІПЛІНГ», беручи до уваги всю ту інформацію, яку отримали про письменника.

  1. Складання «асоціативного ряду»

К – кмітливий(спостерігав за природою)

І – інтелігент (людина з високим рівнем розвитку, яка займається розумовою

працею)



П – поет, письменник

Л лауреат

І – ініціативний

Н – невтомний, незалежний

Г – громадянин, гуманіст

Вчитель: діти, як ви думаєте, навіщо ми звернулися на початку уроку до казки «Мауглі»? Що було головним для Мауглі та для інших героїв казки?

Відповіді учнів: не поступатися принципами, не кидати друзів у небезпеці, не поступатися переконаннями, цінувати дружбу, відданість тощо.

Вчитель: Справді. Мешканці джунглів постають перед нами кращими, ніж мешканці селища. Значить, право носити високе ім'я Людини з великої букви визначає не просто приналежність до певної біологічної категорії, а щось інше. Спробуємо обговорити це проблемне питання за допомогою вірша Р.Кіплінга «Якщо…»

  1. Словникова робота (знайомство з невідомими словами, що зустрічаються у тексті)

  2. Ознайомлення з текстом поезії «Якщо…» ( вчитель читає вірш)

  3. Робота над текстом – бесіда:

  • Чи сподобався твір?

  • В якій формі написано поезію? ( у формі листа до сина,у формі звертання)

  • А що ви відчули, коли прослухали цей вірш? ( задумалися)

  • Задумалися над чим? (як потрібно жити – батько повчає сина)

  • На що ви звернули особливу увагу? ( на те, що повторюється слово «коли»)

  • Чи знайомий вам цей художній прийом? (так у 6 класі вивчали поезію Ш. Петефі «Коли ти муж, будь мужнім…»)

  • Пригадайте , як він називається? ( анафора – єдино початок, стилістичний прийом, що полягає у повторенні однакових звуків, складів, слів на початку віршованих рядків чи строф)

  • Які ще художні засоби використані у тексті поезії? ( антитеза)

Вчитель: так, правильно. Ви помітили, що з одного боку протиставляється – «ти» - «мій син», а з іншого боку – «лицедії», «махлярі», «королі»,, «юрба», «брехуни»

  1. Робота в парах. Аналіз тексту

Завдання: перечитати поезію самостійно .

Учні І ряду- виписати у зошит дієслова і визначити роль дієслів у тексті.

Учні ІІ ряду – виписати протиставлення, антоніми, які є в поезії. Дати відповідь на питання: Чому автор використовує антитезу, протиставлення?

Учні ІІІ ряду – знайти епітети,метафори, порівняння. Звернути увагу на їх кількість.



  1. Підведення підсумків роботи парах.

І – велика кількість дієслів вжито для підсилення авторської ідеї , думки вірша підкреслені чітким ритмом.

ІІ – антитезу використано для співставлення різних життєвих позицій.

ІІІ – епітетів та інших художніх засобів не так і багато, тобто поет називає речі своїми іменами без прикрас.

Вчитель: Як ви думаєте, діти, якими рисами характеру треба володіти, щоб тебе вважали особистістю, Людиною?

Відповіді учнів: сильним, витривалим, чесним, стриманим , з вірою у свої сили, сміливим, вольовим , благородним тощо.

Вчитель: А найголовніше – залишатися самим собою, не таким, як усі( в хорошому значенні цього слова). І це ідеєю твору Кіплінга «Якщо…»


  1. Психологічний тренінг про індивідуальність і неповторність кожної особистості.

Вчитель: Тема та ідея твору англійського письменника дуже співзвучна з поезією українського поета В. Симоненка «Ти знаєш, що ти – Людина?»

  1. Читання вірша В.Симоненка учнем класу.

ІУ. Висновки уроку.

  1. Звернутися до таблиці «ЗХН»(навчилися аналізувати поезію , визначати тему, ідею твору, знаходити анафору, антитезу, художні засоби, робити висновки)

  2. Метод «3:2:1»( аналіз від загального до конкретного)

  1. Назвіть три речі, які вам сподобались на уроці( розгадувати кросворд, складати асоціативний ряд, працювати в парах, працювати з текстом, аналізувати, запитувати, відповідати)

  2. Назвіть дві речі, які ви будете обов'язково використовувати в житті, або на наступних уроках( буду відвертим, чесним, відповідальним, завжди виконувати домашні завдання, допомагати батькам, дружити, бути справжнім другом)

  3. Назвіть одну річ, яку ви будете використовувати , починаючи з цього моменту. ( залишатися самим собою)

У. Оцінювання

УІ. Домашнє завдання

  • Опрацювати матеріал підручника про Кіплінга;( всім)

  • Вивчити напам'ять вірш «Якщо…»(всім)

  • Скласти гроно «ЛЮДИНА» ( за бажанням)

Додаток до уроку






1.













2.
















3.



















4.
















5.



















6.






















7.















  1. Старий мудрий пітон.

  2. Країна, в якій народився Кіплінг.

  3. Автор книги «Вікі–Тікі Таві»

  4. Мудрий ведмідь, який навчав Мауглі законів джунглів.

  5. Тварина, яка для спасіння Мауглі відала зграї бика.

  6. Хто наводив страх на жителів джунглів?

  7. Куди прийняли Мауглі?



Нобелівська премія

Нобелівські премії названі на честь Альфреда Нобеля , винахідника динаміту. Він заповів велику суму грошей на премії людям, діяльність яких спрямована на благо людства.

На початку ХХ ст. відповідно до заповіту Альфреда Нобеля був заснований Нобелівський фонд. 9 млн. доларів, які він залишив, мали використовуватися на відзначення видатних наукових праць з фізики, хімії, фізіології і медицини, а також літературних творів і діяльності, пов’язані зі зміцненням миру. Перших премій були удостоєні окремі діячі вже в 1901 році.

Присудження Нобелівської премії з літератури доручено Шведській академії у Стокгольмі.

Церемонія вручення премій відбувається щорічно 10 грудня – у річницю смерті її засновника. Нагороджений отримує золоту медаль, грошову винагороду і диплом.

Д.Р.Кіплінг у 42 роки перший з англійців отримав цю всесвітньо відому нагороду (1907). І до сьогодні він залишається наймолодшим Нобелівським лауреатом з літератури.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка