Урок розвитку зв язного мовлення. Робота з деформованим текстом. Записування поновленого тексту. Добір заголовка



Скачати 39.86 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір39.86 Kb.
Українська мова

Тема:Урок розвитку зв"язного мовлення. Робота з деформованим текстом. Записування поновленого тексту. Добір заголовка.

Мета:Закріпити знання учнів про будову тексту ,про вимоги до усного та писемного мовлення . Вчити працювати над деформованим текстом,записувати речення у певній послідовності,добирати заголовок. Виховувати любов до рідної мови,бажання її берегти і примножувати.

Обладнання:таблиці,запис речень та тексту,запис пісні про мову, малюнок щиглика.

Хід уроку

І.Організаційна частина.

Учитель: Яка багата на свята наша планета! Яких тільки свят не відзначає людство! Тож дуже приємно,що не залишилася без уваги і мова. Так,21 лютого - Міжнародний день рідної мови.

/Лунає пісня про мову/

Тут у рідній нашій школі

Ми зібрались в дружнім колі

Рідне слово величати,

Мові батьківській вінок сплітати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учитель:Ми - українці і мова наша - українська. Яка ж вона?

Дзвінка

Багата Ніжна



Українська

Материнська Ласкава

мова

Барвінкова Мелодійна



Колискова

/Діти розповідають вірші про мову/

1.Рідна мова – то розпис перлинний,

Серед темряви промінь ясний.

Рідна мова – то щебет пташиний,

В люту стужу то подих весни.

2.Рідна мова моя поетична, пісенна,

Пелюсткова і ніжна,як спів солов`я.

Як народу душа:щира,добра,натхненна,

Ти найкраща у світі,бо рідна, моя!

3.Ввібрала у себе всі барви землі,

Потрібна усім ,наче хліб на столі.

На всі життєві випадки готова

Багата українська мова.

4.Немов пташка чи пісня крилата,

Мов землиця ,родюча й багата,

Знана від Ванкувера й до Мінська

Мова наша українська.

5.Наша мова,як барвінок,

В`ється- розвивається.

Наша мова, наче річка,

В світі розливається.

Учитель:Хто вивчає її ,той стає гармонійною,освіченою,цікавою людиною. Завдяки чому ми збагачуємо наше мовлення?


  • Книги, інтернет,телебачення,усна народна творчість,уроки розвитку зв`язного мовлення…

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

а)Бесіда


Учитель: Яким чином ми збагачуємо наше мовлення на уроках розвитку зв`язного мовлення?

Так, вчимося вести діалог,складати речення,розповіді,збагачуємо мовлення новими словами /синонімами,антонімами/.

б)Повторення вивченого

Учитель:Дома ви повинні були повторити про усне і писемне мовлення. Пригадайте, яким повинно бути усне мовлення?

/Послідовним,доречним,виразним,зрозумілим,інтонаційним…/

-Яким повинно бути писемне мовлення?

/Охайним, каліграфічним,правильним,розбірливим,грамотним…/

Сьогодні на уроці ми будемо працювати над деформованим текстом.

-А що таке текст?

-Як ви розумієте вислів «деформований текст»?

-Яка будова тексту?

ІY. Робота над темою уроку.

Учитель:Прочитайте текст. Чи відповідає він вимогам до мовлення?

/На дошці розміщено деформований текст/

Я добре доглядав за ним. Зимою я знайшов хворого щиглика. Випурхнула пташка й голосно заспівала. Але щиглик перестав співати. Посадив його в клітку. Я розчинив вікно і випустив його. Він хотів на волю.

-Про кого цей текст?

/Показую ілюстрацію щиглика/

-Як би ви розмістили речення в тексті?

/Діти удосконалюють текст, міняють речення місцями/

-Прочитайте отриманий текст.

-Який заголовок до нього можна підібрати?

Y. Самостійна робота.

Учитель: Запишіть отриманий текст у зошитах. Не забудьте записати заголовок.

YІ. Підсумок уроку.

-Прочитайте записаний текст.

-Чи збагатив наш сьогоднішній урок вашу мову ?

-Молодці , діти ,ви гарно працювали на уроці. Я хочу звернутися до вас словами Володимира Сосюри :

Вивчайте, любіть свою мову,

Як світлу Вітчизну любіть,

Як стягів красу малинову,



Як рідного неба блакить.



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка