Урок роздум Тема «Ціна життя» (за новелою О. Генрі «Останній листок») Мета



Дата конвертації29.04.2016
Розмір49 Kb.
Урок – роздум

Тема «Ціна життя»

(за новелою О.Генрі «Останній листок»)



Мета

навчальна: охарактеризувати образи головних героїв, учити доводити свою думку, дослідити, як у творі поєднується суспільство зі світом головних персонажів у їх вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях;

пізнавальна: розкривати дослідницькі та аналітичні навички, уміння виділити головні епізоди;

виховна: плекати у душах любов до життя, бажання цінувати життя, вдячність до тих, хто життя дарує, бажання жити і творити добро.

Унаочнення: підручник, зошит, ілюстрації, портрет художника, ТЗН, роздатковий матеріал, плакат х написом епіграфа, плакат у формі серця.

Епіграф: «Життя – занадто цінний дар, щоб не бути за нього вдячним»

ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності

1. Підготовка емоційного стану (вірш)

Іноді життя – це лише радість,

Лише щастя, пісня і весна.

Часом біль і розпач, часом заздрість,

Часом туга, тиха і страшна.

Іноді життя – це все, що маєш,

Все, що бережеш ти над усе.

Іноді про нього геть не дбаєш.

Його чиясь молитва в вись несе.

І ми живем. По-різному, щоправда.

І нашому життю дана ціна.

А ми на диво, чи на жаль, та раді

Не думати про те, яка вона.

(Петрук Н. В., вчитель анг. мови та світової літ.)


2. Визначення цілей та завдань.

Слово вчителя. Отже. Життя.. Воно незбагнене, різнобарвне, насичене.

То радує, то тривожить, але часто дивує. Кожна людина розуміє життя по-своєму. Давайте усі разом складемо «Сонечко асоціативне» на тему «Життя».

Кожен із вас може вибрати слово, яке асоціюється із словом життя і прикріпити у вигляді промінчика на дошці.

Слова-промінці: щастя, радість, любов, друзі, сім’я, біль, самотність, мрія, диво, втрата, багатство, доля, віра, надія, сміх, горе, мука, батьківщина, дім, сум, сльози, таємниця, і т.д.

(діти працюють під звуки музики)

Слово вчителя. Що ж, як бачимо у нашому розумінні життя – це щось хороше, позитивне. Яка ж цьому ціна? Чого варте життя? Це тема нашого уроку. Відповідь на ці питання ми разом пошукаємо у творі американського письменника О.Генрі «Останній листок»
ІІ. Опрацювання навчального матеріалу.
3. Повідомлення підготовленого учня про життя О.Генрі.
4. Словникова робота

Слово вчителя. Як бачимо письменник пройшов усі перепетії життя і сьогодні нам є чого в нього навчитись. Правда ж? О.Генрі називають майстром новели. НОВЕЛА ( італ. Новина) – невеликий за обсягом прозовий твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом. Особливості новели: лаконізм, яскравість і влучність художніх засобів, напружений сюжет, зведення персонажів до мінімуму.
5. Знайомство із персонажами новели «Останній листок». Проекти дітей за планом:

- соціальний статус;

- характеристика;

- основні епізоди життя.


ІІІ. ДОСЛІДНИЦЬКО-ПОШУКОВИЙ ЕТАП

6. Бесіда з учнями.

Чому на думку лікаря у Джонсі був один шанс із 10 щоб видужати?

Завдяки чому Джонсі знову захотіла жити?

Якою ціною Джонсі вижила?

Чи можемо ми зробити висновок, що життя людини занадто дороге? Доведіть свою думку.
7. Коментар учителя.

Життя людини – найвища цінність. Письменник для того щоб показати ціну життя, не знаходить нічого вартнішого, ніж інше життя. Нічим іншим його не оцінити. Тобто ми можем зробити висновок, що життя безцінне. Ним потрібно дорожити. Звісно, в житті бувають важкі хвилини і автор новели знає про це не з розповідей. Але на прикладі Джонсі він навчає нас, що потрібно знаходити в собі сили все пережити.


8.Робота з текстом.

Знайдіть і зачитайте уривок з тексту, який свідчить про переміни у душі Джонсі.


9. Складання характеристики образів Сью та Бермана методом гранування.

Кому була небайдужою доля Джонсі? Давайте складемо порівняльну характеристику цих персонажів.

(Дітям роздані заздалегідь підготовлені картки).
Характеристика образу Сью.

Сью


Характеристика образу Бермана.


Берман


10. Бесіда з учнями.

Як ви гадаєте, чиє життя більш цінне?

Хто із героїв більше пожертвував заради Джонсі?

Чи була у Бермана мрія?

Чи здійснилася вона?

11. Коментар вчителя.

Отож, Берман на перший погляд старий невдаха, який уже частенько пиячить. Яка здавалося б користь від його життя? Але… Саме він проявляє жертовну любов до молодої дівчини і саме завдяки їй вона поборола недугу. Він не просто здатен любити, співчувати та бажати добра, він здатен піти на самопожертву. Перше враження, яке склалося про нього, виявилось оманливим. Тому нам варто зробити ще один висновок: цінним є життя кожної людини. Ми ніколи до кінця (так як у прочитаній новелі) не знаємо яке покликання людини. Ми маєм пам’ятати, що і у нашому житті, так як і у житті Джонсі є люди яким ми не байдужі, люди, які творять для нас «шедеври» добра і любові, є навіть ті, які готові віддати за нас життя. Тож давайте дорожити життям, Цінувати своє життя і життя інших людей. Давайте будемо готові як Берман проявляти любов не на словах, а на ділі.



IV. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП.

12. Зустріч із кореспондентом журналу «Життя»

Запитання до дітей.

Чи допоміг сьогоднішній урок зрозуміти вам цінність вашого життя?

Епіграфом вашого уроку були такі слова: … Чи згідні ви з ними? Дякую за співпрацю.



13. Прослуховування звукозапису слів матерні Терези про цінність життя.

Вч. Послухайте будь-ласка слова матері Терези про те, що таке життя. (Слова звучать на фоні музики)

Життя – це шанс. Скористайся ним.

Життя – це краса. Милуйся нею.

Життя – це мрія. Здійсни її.

Життя – це виклик. Прийми його.

Життя – це обов’язок. Виконай його.

Життя – це гра. Стань гравцем.

Життя – це цінність. Цінуй його.

Життя – це любов. Насолоджуйся нею.

Життя – це таємниця. Пізнай її.

Життя – це вмістилище зла. Здолай усе.

Життя – це пісня. Доспівай її.

Життя – це боротьба. Розпочни її.

Життя – це безодня невідомого. Не бійся ступити в неї.

Життя – це удача. Шукай цю мить.

Життя таке чудове. Не марнуй його.

Це твоє життя. Борони його.

14. Прийом «від серця до серця»

У кожного із вас є картка у вигляді серця. Напишіть будь ласка на ній заради чого на вашу думку варто жити попри все. (Діти працюють під звуки музики) Давайте прикріпимо ваші сердечка до одного великого серця – серця життя і нехай воно не перестає битись у нашій памяті.



15. Прийом «подарунок від учителя на пам'ять»

Разом із биттям серця нехай назавжди залишаться з вами слова матері Терези і вірш вчителя, щоб не забували про цінність життя.



V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Ну а для того, щоб все сьогодні почути залишилось не тільки в серці, а й закріпилося в розумі, напишіть будь-ласка як підсумок твір мініатюру на тему «Цінність людського життя». Відтворіть сюжет новели в ілюстраціях за бажанням. Дякую за увагу і вашу працю на уроці.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка